Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku pappa itki eläinten hautausmaalla, eikä siinä mitään, mutta se hauta oli lemmikkimarsun

Vierailija
12.06.2021 |

Oli vähän omituista.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ymmärtäisin koiran/kissan tms. mutta marsu?

Ap

Vierailija
2/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sulle kuului. Eikö ole mitään empatiakykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajatella, että ihminen kiintyy rakkaaseen lemmikkiin.

Ajatella.

Vierailija
4/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsu on aika pitkäikäinen otus. Varmasti pappa oli siihen kiintynyt :(

Vierailija
5/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten liikuttavaa.

Vierailija
6/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut lapsena marsu. Itkin sitä monta vuotta. Marsu on sosiaalinen eläin, se tervehti minua aina äänekkäästi puikuttaen kun tulin ulkoa sisälle.

Vierailija
7/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kyttää millään hautausmaalla muiden suremisia ja käy vielä kurkkimassa mitä hautakivessä lukee? Pakko olla provo.

Entä sitten jos joku itkee marsun haudalla. Se on voinut olla hyvin erityinen marsu, tai sitten sitä surressa purkautuu samalla muut surut.

Vierailija
8/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko tämä sama runk kari keksii näitä juttujaan.

Vierailija
9/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut hyväksyttävämpää itkeä koiran perään? Onko koira mielestäsi arvokkaampi sen takia että ihmisillä ja koirilla on yleisesti ajatellen syvempi suhde? Jos näin on, niin tuntuu melko itsekkäältä tavalta määritellä toisen eliön arvo. Elämä muuten muuttuu hyvällä tavalla kun lakkaa pitämästä omaa napaa kaiken keskiössä.

Joidenkin muiden mahdollisesti olemassa olevien eliöiden näkökulmasta saattaisi olla ihan käsittämätöntä, että jotkut surevat ihmiseliöiden perään. Hiukan absurdi esimerkki, mutta pointti lienee selvä.

Vierailija
10/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papalle varmaankin tuli siinä samalla muutkin menetykset mieleen.

Vierailija
11/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on omituinen.

Vierailija
12/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin eilen 300e marsumme eläinlääkärikuluihin ja olen valvonut öitä pelätessäni, että menetämme tärkeän perheenjäsenen. Mutta sulle ap suosittelen, että säännöstelet tarkasti kaiken rakkautesi, empatiasi ja myötätuntosi niihin ihmisiin, jotka joutuvat kanssa elämään. Sulla on selvästi näitä tunteita niin niukasti, että ei ole varaa haaskata vähästä eläimille.

Vierailija
13/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut marsuja jo yli 20 vuotta. Nämä eläimet ovat erittäin ystävällisiä, kiintyvät voimakkaasti hoitajaansa ( jos hoitaja on lempeä ja kärsivällinen) ja tuovat positiivisuudellaan ja touhukkuudellaan iloa jokaiseen päivään. Marsut tulivat ensin lasten lemmikeiksi, mutta lasten muutettua omilleen, marsut jäivät mamman lemmikeiksi. Ja sitten tuli uusiakin marsuja. Tälläkin hetkellä isossa aitauksessa kuikuttaa neljän marsun lauma...

Minulla on ollut myös hevosia, koiria ja marsujen lisäksi muita pienlemmikkejä. Kaikkia olen rakastanut ja kaikkia ole itkenyt ja surrut, kun ovat siirtyneet vihreämmille niityille. Itse en aseta eläimiä ns. paremmuusjärjestykseen. Eläimellä ja sen elämällä on minulle suuri merkitys riippumatta siitä, mitä lajia se edustaa tai miten iso tai kallis se on. Kaikki ne ovat rakkaita ja kaikkia hoidan parhaani mukaan. Ja lopussa saattelen itse toiselle puolelle. Valoon, mistä kaikki tulemme ja mihin palaamme

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi