Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohhoh, onpas toi Catherine laiha

Vierailija
12.06.2021 |

https://img.ilcdn.fi/c9Ww9wy3N2-GhS1TSUNvc0Icf90=/full-fit-in/612x0/img…

Ihan jo huolestuttavan näköinen. Vyötärö kohta samaa leveyttä pään kanssa. Tulee Victorian näivettyminen mieleen :(

Kommentit (574)

Vierailija
541/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian laiha, eikö saa tarpeeksi syötyä vai eikö maita safka? 

Vierailija
542/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä taas miten aikuiset ihmiset jaksavat ruotia kymmenien sivujen verran jonkun ulkonäköä.

Itse olen luonnostaan laiha ja minulla on samanlainen vartalotyyppi kuin Katella, joskin olen lyhyempi. Mittani ovat olleet teini-ikäisestä lähtien 165/42-45 enkä ole todellakaan sairastanut ikinä mitään syömishäiriötä, painoa ei vain tule. Nyt 35-vuotiaana olen saanut pari kiloa lisää kovalla työllä eli orjallisesti ruoka-aikoja noudattamalla, hevosen kokoisia annoksia syömällä ja salilla käymällä.

Ja olen myös aina ollut fyysisesti terve ja liikunnallinen siinä mielessä, että jaksan uida tai juosta pidempiä matkoja kuin muut jotka eivät urheile säännöllisesti eli minulla on hyvä pohjakunto. Menkkani ovat tulleet aina normaalisti, veriarvoni ovat olleet aina hyvät eivätkä lääkärit näin vähän vanhemmalla iällä ole nähneet mitään syytä huoleen, nuorempana toki epäiltiin aina anoreksiaa.

Antakaa ihmisten olla rauhassa sellaisia kuin ovat. Ei kaikkien tarvitse pitää Katen laihuutta ulkonäöllisesti ihanteena, jokaisella on makunsa, mutta ette te jotka ette Katea tunne ettekä ole hänen lääkäreitään voi tietää mitään hänen terveydentilastaan (ja onko sairaankaan haukkuminen ok?). Ja kun puhutte siitä että Kate näyttää huonoa mallia nuorille niin entä me luonnostaan hoikat - kehopositiivisuus ei siis koske meitä ja on täysin ok haukkua meidän kroppaamme sillä seurauksella että

alamme hävetä kroppaamme ja pitää sitä rumana? Samaan aikaan kun reilusti ylipainoisten kroppia ylistetään upeiksi ja mahtaviksi ja heille hoetaan ettei BMI kerro mistään mitään.

Tämä! Kehorauha kuuluu ihan kaikille. Onhan tuo Kate hoikka, mutta ei mielestäni sairaalloisen hoikka. Terveemmän näköinen hän on kuin moni ylipainoinen, joilla bmi on yli 35. Mutta noinhan ei saa sanoa tässä kehopositiivisuusbuumissa, koska bmi ei ole hyvä ylipainon mittari koska lihakset. :D

Kate on tosi kaunis ja urheilullinen nainen. Tää ketju on aivan naurettava taas.

Ei ole terveennäköinen. Kate oli terveennäköisen hoikka hääpäivänään mutta raskauksien jälkeen ei enää.

Ja ihminen voi olla luontojaan hoikka ja siro olen sitä itsekin ollut koko aikuisikäni. Kate vaan ei kuulu siihen porukkaan.

Mihin ihmeen porukkaan ei kuulu? Siihen sinun luontojaan hoikkaan ja siroon jengiin? Kaikkia aasinsiltoja sitä keksitäänkin, että pääsee vähän ylistämään itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan normaalivartaloinen hoikka. Nykyään kun suurin osa on punkeroita, niin normaaali on sitten muka liian laiha.

Siitä vaan tavoittelemaan sitten tätä ”normaalihoikkaa” vartaloa. Meillähän ei ole muutenkaan vielä tarpeeksi syömishäiriöisiä, että voisimme kutsua itseämme oikeaksi ”hyvinvointivaltioksi”.

Vierailija
544/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nuo linkit pari sivua taaksepäin ja useat muut googlaamalla, kertovat useiden tahojen huolestuneen Katen riutuneesta olemuksesta, niin saman huomaa kyllä Suomi-mammakin.  Tätä ei nyt saa käännettyä millään normaalivartaloiseksi.

William ja jopa kuningatar ovat huolestuneet Katen anorektisesta kehosta. 

Miksi eräät haluavat kieltää noin selvän tilan? Se ei tarkoita pahaa, jos siitä puhutaan, kun julkisuuden henkilöstä kyse.  Heistä saa puhua, mutta haukkua ei pidä eikä olla pahantahtoinen, kuten monet ovat Meghanin kohdalla:(

Vierailija
545/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän ristiriitaista, että hoikan kropasta saa tehdä johtopäätöksiä, että sairastaa syömishäiriötä, mutta lihavuutta ei saa sanoa terveysriskiksi, koska lihava ihminen voi olla täysin terve.

No, itse olen sitä mieltä, että jokainen keho pitää hyväksyä ja kohdella toisia inhimillisesti ja kunnioittaen, olivat he minkä kokoisia tahansa. Mutta silti on tärkeää, että esimerkiksi terveystiedossa käydään läpi sekä ali- että ylipainon riskejä. On kuitenkin kansanterveyden tasolla tärkeää, että ihmisiä valistetaan - se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ali- tai ylipainoisille ihmisillä olisi vähäisempi ihmisarvo.

Vierailija
546/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsalihavuus vaarallista, perä saa olla tuhti, siitä ei oo varaa terveydellisesti ellei jonku napaa kutkuta epäesteettisesti. 

Vierailija
547/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vatsalihavuus vaarallista, perä saa olla tuhti, siitä ei oo varaa terveydellisesti ellei jonku napaa kutkuta epäesteettisesti. 

Mutta kun aniharvalla se rasva on kerääntynyt vain ja ainoastaan perään, jos selvää ylipainoa on.

Vierailija
548/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kuin ihmetellä taas miten aikuiset ihmiset jaksavat ruotia kymmenien sivujen verran jonkun ulkonäköä.

Itse olen luonnostaan laiha ja minulla on samanlainen vartalotyyppi kuin Katella, joskin olen lyhyempi. Mittani ovat olleet teini-ikäisestä lähtien 165/42-45 enkä ole todellakaan sairastanut ikinä mitään syömishäiriötä, painoa ei vain tule. Nyt 35-vuotiaana olen saanut pari kiloa lisää kovalla työllä eli orjallisesti ruoka-aikoja noudattamalla, hevosen kokoisia annoksia syömällä ja salilla käymällä.

Ja olen myös aina ollut fyysisesti terve ja liikunnallinen siinä mielessä, että jaksan uida tai juosta pidempiä matkoja kuin muut jotka eivät urheile säännöllisesti eli minulla on hyvä pohjakunto. Menkkani ovat tulleet aina normaalisti, veriarvoni ovat olleet aina hyvät eivätkä lääkärit näin vähän vanhemmalla iällä ole nähneet mitään syytä huoleen, nuorempana toki epäiltiin aina anoreksiaa.

Antakaa ihmisten olla rauhassa sellaisia kuin ovat. Ei kaikkien tarvitse pitää Katen laihuutta ulkonäöllisesti ihanteena, jokaisella on makunsa, mutta ette te jotka ette Katea tunne ettekä ole hänen lääkäreitään voi tietää mitään hänen terveydentilastaan (ja onko sairaankaan haukkuminen ok?). Ja kun puhutte siitä että Kate näyttää huonoa mallia nuorille niin entä me luonnostaan hoikat - kehopositiivisuus ei siis koske meitä ja on täysin ok haukkua meidän kroppaamme sillä seurauksella että

alamme hävetä kroppaamme ja pitää sitä rumana? Samaan aikaan kun reilusti ylipainoisten kroppia ylistetään upeiksi ja mahtaviksi ja heille hoetaan ettei BMI kerro mistään mitään.

Tämä! Kehorauha kuuluu ihan kaikille. Onhan tuo Kate hoikka, mutta ei mielestäni sairaalloisen hoikka. Terveemmän näköinen hän on kuin moni ylipainoinen, joilla bmi on yli 35. Mutta noinhan ei saa sanoa tässä kehopositiivisuusbuumissa, koska bmi ei ole hyvä ylipainon mittari koska lihakset. :D

Kate on tosi kaunis ja urheilullinen nainen. Tää ketju on aivan naurettava taas.

Ei ole terveennäköinen. Kate oli terveennäköisen hoikka hääpäivänään mutta raskauksien jälkeen ei enää.

Ja ihminen voi olla luontojaan hoikka ja siro olen sitä itsekin ollut koko aikuisikäni. Kate vaan ei kuulu siihen porukkaan.

Miksi näin typerä ja vajaa viesti sai näinkin monta tykkäystä?? Taitaa olla mökkikeskustelun porukkaa lol 

Vierailija
549/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se sairas, reppana. :(

Vierailija
550/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kasarilla 165cm nainen painoi 50kg yleisesti.

Oi voi ja miltäs ne kasarin nuoret naiset näyttää nykyään. Tuskin oli silloin terve suhde ruokaan ja terve suhde nytkään.

Jos vertaan itseäni omaan äitiin ja anoppiini, niin en ole koskaan ollut langan laiha kuten he nuorena, mutta nyt kolmikymppisenä kolmen lapsen äitinä olen normaalipainoinen - toisin kuin he lasten jälkeen ja nytkään eläkkeellä ovat.

Vierailija
551/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin kasarilla noin 50 kg, pituus oli 164 cm. Nyt valitettavasti hiukan enemmän painoa.

Vierailija
552/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on kuin kuivan kesän orava.

Vierailija
553/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää te mammat viitsikö haukkua sitä Kate-riepua. Minun käy niin sääliksi se tyttö.

Vierailija
554/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä olevat kommentit ja niiden saamat tykkäykset taas osoittavat sen, että laihoja ihmisiä saa haukkua ja kritisoida kehonsa perusteella miten lystää, mutta auta armias, jos saman tekee ylipainoisesta. Catherinen vartalomalli ei ole tyypillistä suomalaista lyhyttä persjalkaista mallia eikä paino jakaudu siihen samalla tavalla. Esim. Meghan on tanakampaa mallia, vaikka varmasti on normaalipainon puolella eikä välttämättä laihduttamallakaan saavuttaisi samanalaista keksivartaloa ilman rasvaimua. Silloin kun on lyhyt ja tanakka niin ylipaino näkyy herkemmin ja löllykkää kertyy nopeammin, jos ei osaa suhteuttaa ruuasta saatuja kaloreita siihen minkä kokoinen on ja mikä on energiankulutus esim. kaksimetrinen tarvitsee enemmän energiaa kuin 165 cm pitkä henkilö. Catherine on myös varmasti liikunnallisempi kuin keskiverto suomalaisnainen. Hän ja William kun molemmat pitävät urheilemisesta. Jos on tottunut näkemään lyhyitä ja tanakoita, voi Catherinen vartalomalli näyttää mukamas epäterveen laihalta. Se on ajatteluharhaa.

Täällä tehdään myös rajuja oletuksia siitä, että Catherine tahallaan näännyttäisi itseään ja suorastaan tuomitaan jopa rikolliseksi kun kehtaa näyttää esimerkkiä ihmisestä, joka ei anna itsensä lihoa holtittomasti. Ihminen voi syödä viisi kertaa päivässä lihomatta, jos ruoka on hyvin koostettua sekä vastaa yksilön omaa energiantarvetta suhteessa kulutukseen. Jos on vaikeaa ymmärtää, että kaikilla ei ole tarvetta ahmia jatkuvasti ruokaa niin yhtä lailla voi olla vaikeaa ymmärtää miksi joku ahmii jatkuvasti erittäin kaloripitoisia ruokia, sokeria, hiilarihöttöjä jne. ilman mitään kontrollia. Jos täytyy ymmärtää lihavien syömishimoa pitäisi ymmärtää laihojen vähäisempää tarvetta kaloripitoisten ruokien ahmimiselle. Jos lihava alkaa voimaan pahoin kun ei saa tarpeeksi kaloreita niin miksi laihankaan pitäisi ahmia, jos alkaa voimaan pahoin?  Catherinen pitäisi ahmia suuria määriä ruokaa lihoakseen suhteellisesti yhtä paljon kuin lyhyemmän naisen eikä se välttämättä ole mahdollista, jos liika ruoka aiheuttaa pahoinvointia.

Pahoittelut, jos tässä kommentissa tuli asioita, joita oli tuotu jo esille. En jaksanut lukea kaikkia yli 20 sivua pahoinvoivien ylipainoisten kitinää. Se, ettei teillä lihotuspakottajilla ole itsehillintää ja halua käsitellä tunne-elämän vaikeuksistanne johtuvaa mieliala-ahmimista, ei tarkoita sitä, että muidenkin pitäisi menettää kontrolli syömiseensä. Ruoka voi toimia huumeena ja aiheuttaa riippuvuutta siinä missä päihteetkin, koska ruuasta saatu nautinto vaikuttaa samalla alueella aivoissa missä päihteistäkin saatava mielihyvä. Itsensä palkitseminen tai lohduttaminen ruualla edesauttaa riippuvuuden syntymistä. Tätä näkökulmaa ei ymmäretä useinkaan edes terveydenhuollossa eikä ylipainoiset saa välttämättä laihdutusneuvonnan ohella ohjausta psyykeen hoitoon, sillä syömistottumuksia voi olla vaikea muuttaa epävakaalla psyykeellä. Epäterve suhtautuminen ruokaan tulee hoitaa pysyvien muutosten edellytyksenä.

Hyvä näkökulma. Mä kärsin koko nuoruuteni muiden naisten, yleensä vanhempien, jatkuvasta hoikkuuteni arvostelusta. Kateudeksi sen tulkitsin mutta ei sitä silti ollut kiva kuunnella joka ikisellä työpaikalla.

Nykyään olen yhä hoikka ikäisekseni ja täysin tyytyväinen ulkomuotooni.

Sama! t. se, jonka työkaveri heitti "läpällä" olenko oksennanko kaiken syömäni kun olen niin hoikka ja syön silti suuria annoksia.

Samaa on minulta kysytty, kysyjinä aina miehet. Monen miehen mielestä naisen pitää olla kunnolla hoikka ja nimenomaan niin että ei syö mitään. Olen saanut pöyristyneitä katseita mm työkaverimiehiltä esim työmatkoilla kun olemme olleet ravintolassa syömässä . Se että tilaan pihviannoksen niin kuin miehetkin on väärin ja varsinkin se että syön koko annoksen. Naisen on lupa ottaa vain vihersalaatti ja jättää siitäkin suurin osa syömättä kun on jo niin täynnä! Ja tosiaan olen hoikka nainen.

169/77,6 kiloa elämäniloa, 

Vierailija
555/574 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää te mammat viitsikö haukkua sitä Kate-riepua. Minun käy niin sääliksi se tyttö.

Turhaan sinä häntä säälit. Tuleva kuningatar, ei rahahuolia koskaan, palveluhenkilökuntaa, ihanat lapset ja mies. Voi olla, että kevään tapahtumat stressaa, mutta ei ole ensimmäinen eikä viimeinen ihminen jonka paino vaihtelee elämäntapahtumien mukana. Täälläpäin se vaihtelu vaan tahtoo useimmilla olla ylöspäin eikä koskaan alaspäin, sillä hiukan kun masentaa niin lihotaan se +25 kg.

Useimmat täällä kommentoivat eivät ole koskaan aitoa anoreksiaa sairastavaa henkilöä nähneetkään. Googlettakaa Eugenia Cooney, hän on oikeasti sairas. Suomalaiset ovat erittäin lihavaa kansaa sukupuolesta riippumatta. Yhtään jos on hoikempi niin se pa*kan määrä mikä niskaan tulee on loputon. Hoikkia miehiä haukutaan kukkakepeiksi ja pakkasen raiskaamiksi pulkannaruiksi ja miehuus kyseenalaistetaan yleensä lihavien limaisten keski-ikäisten röhröh miesten toimesta. Hoikat naiset ovat automaattisesti itseään näännyttäviä raukkoja, joilla on pakko olla bulimia tai anoreksia, ja he ovat aina surkeita äitejä. Voi hyvä tavaton sitä kitinää, jos sattuukin kieltäytymään jälkiruuasta tai ottamaan pienemmän annoksen jotain kaloripommia. Vanhat kääkät ja ihraa tihkuvat tantat ja siat puuskuttavat niskassa hieltä haisten varsinkin jos ovat anoppeja ja appeja. 

Minäkin lupaan puhua lihavista ja laiskoista ihmisistä kauniimmin siinä vaiheessa kun laihojen häpäiseminen lopetetaan eli todennäköisesti en koskaan :)

Vierailija
556/574 |
16.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan tykkää treenata. Kädet ja jalat on normit. Hän ei ole laihaläski ja lihas vie paljon vähemmän tilaa kuin läski. Todennäköisesti hänellä on tiukka kroppa. Nämä on niin harvinaisia nykyään että ihmiset vauhkoontuu heti.

Vierailija
557/574 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Kate näyttää jotenkin tosi rasittuneelta ja väsähtäneeltä. Ihankuin ei olisi tarpeeksi energiaa. Kuvissa ei näytä kyllä kovin hyvinvoivalta ihmiseltä ja tuollainen luurankomainen olemus vielä korostaa sitä...

Vierailija
558/574 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se taas raskaana.

Vierailija
559/574 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole anorektikko, mutta äärimmäisen laiha. Ihmeen hyvn sen hiukset voi kuitenkin. Kun itse laihdutin mulla oli ohut luru tukka, vaikka normaalisti todella vahva.

-Kate käyttää hiuslisäkkeitä

Vierailija
560/574 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 19 v tytär 177.5 cm ja painaa 55 kg.

On tosi hoikka mutta ihan terve. On tullut isäänsä ruumiinrakenteen puolesta.

Varmasti tyttäresi on hoikka mutta terve. Mutta mitä arvelet, painaako tyttäresi 20 vuoden päästä 48 kiloa? Koska näinhän Kate Middletonilla on mennyt: selvästi vähemmän painoa nyt kuin silloin.

- päivitystä. Tyttäreni 20 v painaa nykyään 60 kg tai vähän ylikin. Varmaan stressasi lukiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi