Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmarra opettajien ja sairaanhoitajien ruikutusta mukamas huonoista palkoista! Sairaanhoitajat saavat n. 2000 e / kk, joka on YLI naisten keskiansion! Opettajat taas saavat ihan

Vierailija
21.08.2006 |

normaalia korkeasti koulutetun liksaa, n. 2500 e / kk.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi varmaan opiskella sen verran pedagogisia opintoja, että saisi AMK-opettajan pätevyyden, jos sielläkin tienaa jo tuollaiset 3000¿ kuussa.

Joo, ei sitä lukiosta päästessä osannut ajatella niin pitkälle, kuin mikä on työtilanne ja palkkataso joskus kymmenen vuoden kuluttua. Ala on kyllä mielenkiintoinen...

Vierailija
42/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen pari miestä, jotka ovat aivan varmasti kutsumusammatissaan, toinen ajaa rekkaa ja toinen on atk-alalla hyvin luovassa työssä. Ei varmaan kellekään tulisi mieleen sanoa, että noilla aloilla ei tarvitse maksaa ihmisille kunnon palkkaa, koska kyse on kutsumusammatista.

Oman oksan sahaamista on sanoa, että jotkut ammatit ovat kutsumusammatteja. Eli että vaikkei näistä maksettaisi mitään, ihmiset hakeutuisivat näihin töihin? Eli että elämä on työtä varten eikä toisin päin? Ihanko tosi? Minusta on hienoa, jos ihmiset ovat motivoituneita tekemästään työstä ja kokevat työn sisällön palkitsevana. Mutta todella harva tekee töitä siksi, että kokisi sen olevan elämäntehtävänsä. Kyllä töitä tehdään rahan ja elannon takia, elämää varten.

Kutsumuksella perusteltiin joskus viime vuosisadan vaihteessa naisten työssäkäyntiä. Silloin töissä käyvät naiset olivat joko rikkaiden perheiden naimattomia naisia, joille piti keksiä merkityksekästä tekemistä, tai sitten työläisnaisia, joiden töissäolo oli välttämätöntä perheen elannon kannalta. Jälkimmäiset olivat ongelmaryhmää: huonoja äitejä, moraalisesti arveluttavaa väkeä ja potentiaalinen uhka yhteiskunnan järjestykselle. Edellisten taas perusteltiin toteuttavan äitiyttään ja naisellista luontoaan ammatissa, jossa pääsee hoivaamaan ja kasvattamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. Oletko itse opiskellut lukion + vähintään 3,5 vuotta sen jälkeen? Teetkö työtäsi epäinhimillisiinkin aikoihin kolmessa vuorossa? Sitä minäkin. Työsi ei mitenkään voi henkisesti eikä fyysisesti olla lähellekään yhtä raskasta kuin sairaahoitajan työ. Itse en ole sairaanhoitaja mutta olen järkyttynyt siitä kuinka alhaista on saiaahoitajien työn arvostus + palkkaus.

Vierailija
44/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkataso oli kyllä tiedossa, työn paskamaisuus ei.

Jos palkka olisi parempi, jaksaisin ehkä sinitellä näissä huonoissa työolosuhteissa, nyt en enää jaksa ja aion vaihtaa alaa.

Kyllä on järkevää toimintaa yhteiskunnalta, kun koulutetaan kovalla rahalla hoitajia, jotka sitten huonojen työolojen takia vaihtavat alaa.

Tulisi varmaan halvemmaksi nostaa niitä palkkoja ja lisätä henkilökuntaa vastaamaan todellista tarvetta...

-sh-

Vierailija
45/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuksen kestoon ja tasoon sekä tätä kautta opintolainojen suuruuteen nähden palkat on ihan onnettomat.

Vierailija
46/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800e/kk ja siinä on jo kaikki ikälisät. Eli urani huipulla olen palkkani suhteen...

Vierailija
47/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräässä sairaalassa, ja kyllä minua niin sapettaa nuo työvuorot... ei ole kiva päästä iltavuorosta ja mennä aamulla aamuvuoroon sitten onkin edessä yövuoro ja siitä hyvästä vapaa. Välillä on 10pv putkeen töitä ja sitten on vapaa... vapaata viikonloppua saa anoa, ja siltikään sitä tuskin saa... eikä kiinnosta tippaakaan olla jouluna ym. pyhinä töissä ja jättää perhe viettämään juhliaan keskenään... Itse tykkään työstäni, mutta sen fyysinen puoli on minsuta jotenkin niin liian raskasta. En minä jaksa nostella ja siirrellä painavia potilaista, vaikka periaatteessa pitäisi olla kaksi sitä tekemässä mutta käytännössä se ei ole mahdollista...

Joissakin paikoissa hoitajalle kuuluu ruoanlaitto siinä sairaanhoidon lomassa ja pyykitkin pitäisi keritä pestä ja tiskit samalla... kun olisi oma ruoka-aika niin pitääkin tarttua moppiin ja pestä lattiat. koska kaikissa paikoissa ei ole tähän erikseen palkattua työntekijää...

Vierailija
48/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh:n peruspalkka n. 1800 euroa. aivan liian vähän siitä mitä joutuu tekemään. Vastuu on suuri, todellakin ihan ihmishengistä. Kyllä se on sh:n vastuu, jos väärä lääke yms. Ja virheitä sattuu. Tavallinen työtilanne on se, että puolet työvuorosta sairaslomalla, ei saada sijaisia. Usein wc:ssä käyntikin mahdotonta vuoron aikana (hullulta kuulostaa). Näin ainakin pääkaupunkiseudulla vanhusten kanssa. Samaa palkkaa saa paljon helpomminkin, joten ei ole ihme, että työntekijöitä ei saada ja yksi ihminen tekee kolmen työt. Mulla loppuu pian valitus, kun uusi ala odottaa. En halua viettää suurinta osaa aikaana sairaslomalla uupumuksen ja pikkuremppojen vuoksi.

Vierailija
49/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmaan tuntee ettei oma palkka ole riittävä, mutta eikös ensisijaisesti pitäisi huomioida matalapalkkaiset? Esim. siivoojat! Laitoshuoltajan koulutuksen käynyt ei saa yhtään parempaa palkaa kun kokematon kesätyöntekijä. Sol:lla ja ISS:llä palkka on hieman alle 7e tunti ja tosiaan työtä joutuu tekemään. Kukaan ei arvosta työtäsi ja paskaa tulee niskaan minkä kerkiää. Miettikää esimerkiksi omaa työpaikkaanne millainen se olisi ilman että joku siellä kävisi siivoamassa. Luulenpa että moni työpaikka hukkuisi paskaan! Ihan vaan ajattelin herätellä teitä tähän toiseenkin todellisuuteen!

Vierailija
50/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reilua?

Vierailija:

Mua taas ottaa päähän kun aina purnataan keskituloisille lisää palkkaa!

Jokainen varmaan tuntee ettei oma palkka ole riittävä, mutta eikös ensisijaisesti pitäisi huomioida matalapalkkaiset? Esim. siivoojat! Laitoshuoltajan koulutuksen käynyt ei saa yhtään parempaa palkaa kun kokematon kesätyöntekijä. Sol:lla ja ISS:llä palkka on hieman alle 7e tunti ja tosiaan työtä joutuu tekemään. Kukaan ei arvosta työtäsi ja paskaa tulee niskaan minkä kerkiää. Miettikää esimerkiksi omaa työpaikkaanne millainen se olisi ilman että joku siellä kävisi siivoamassa. Luulenpa että moni työpaikka hukkuisi paskaan! Ihan vaan ajattelin herätellä teitä tähän toiseenkin todellisuuteen!

Vierailija
51/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hoitohenkilöstö hoitaa senkin työt siinä oamn työnsä sivussa... Tämäpä tuli vasta alalle tulleelle täytenä yllätyksenä=(

Vierailija
52/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojia on jokaisella työpaikalla! Ja arvostus on alle nollan! Näin se vain on. Itse en enää ikinä siihen hommaan ryhdy. Sen verran arvostan itseäni etten tieten tahtoen alistu muiden tallottavaksi ja vielä lähes ilman palkkaa!

t.61

Vierailija
53/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimipalkkaa nostettava ehdottomasti, työnteko tehtävä kannattavaksi! Joku 6¿/tunti työstä kuin työstä on aivan liian vähän.

Mitä sairaanhoitajien palkkaan tulee, niin sehän on varsin kohtuullinen. MUTTA: heidän työolojaan tulisi sen sijaan parantaa radikaalisti palkkaamalla lisää henkilökuntaa ja helpottamalla siten heidän työtaakkaansa. Lisäksi noihin järjettömiin työaikoihin yms. tulisi tulla muutoksia eikä ketään saisi kutsua töihin esim. tunnin varoitusajalla (ja jos et mene niin kenkää seuraa).

Minä en tuota palkankorotusta kannata niin hirveästi, koska itse opiskellut saman määrän AMK:ssa ja minulle tarjotut palkat (toimistoalalla) liikkuvat 1400-1600¿:n haitarissa.

Vierailija
54/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2 800 euroa. Monet insinööri- ym. kavereistaan tienaavat tuplat tuosta, mutta kun nettotuntipalkkoja rupeaa laskemaan, mieheni varmasti päihittää tuloillaan monet näistä kovapalkkaisista ystävistään.. Myös lasten ja perheen kannalta on ihanaa, kun isä on pitkät illat kotona ja on syys-, hiihto- ja pitkät kesälomat. Eli meillä ei ainakaan valiteta. :)

Vierailija
55/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan julkisen sektorin sisällä olevat palkkavääristymät pitäisi korjata, eli sosiaali- ja terveystoimessa työskenteleville lisää liksaa vaikka sitten esim. teknisen toimen ukkojen ja kaikenlaisten pikkuhallintopomojen kustannuksella tai muuten vaan hommia järkeistämällä. Tai sitten nostamalla kunnallisveroprosenttia, mutta se tuskin saisi suurta kannatusta.

Äänestäkää hyvät ihmiset kunnallisvaaleissa ja seuratkaa mitä valtuutetut tekevät! Heillähän tässä on valta päättää näistäkin asioista.

Vierailija
56/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tuli vuoroliksat,kannustuspalkka ja tulospalkka(=Mitä enemmän sait tavaraa lähtemään ja mitä vähemmän virheitä sitä enemmän liksaa)

Olin siellä kolme vuotta(tein vakkarisopparinkin),vaikka sain opiskelupaikan,kun ei oikein huvittanut lähteä päälle satasen opintotuille tolta palkalta... Noh,lopulta lähdin mutta kaihoisasti muistelen nyt kun olen opintotuella. Silloin ei ollut rahasta pulaa.

Vierailija
57/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siihen tuli vuoroliksat,kannustuspalkka ja tulospalkka(=Mitä enemmän sait tavaraa lähtemään ja mitä vähemmän virheitä sitä enemmän liksaa)

Nämä lisät tuli siis kiinteän KK palkan päälle.

68

Vierailija
58/66 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 h lyhyemmällä viikkotunti määrällä ala-asteen open palkka on monta sataa euroa parempi kuin sh:lla.. Ja ne lomat´... voi juku, kun oliskin palkallista lomaa yli 3 kk vuodesta!!! taidan lukea hoitoalan opeksi...

Vierailija
59/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit, niin tilannetta ei voi verrata hoitajien liksoihin, koska tottakai joku firma voi maksaa ihan mitä vaan minimipalkan ylittävää. Suurin osa hoitajista työskentelee kuntien palveluksessa ja heidän palkka maksetaan verovaroista.

Jos taas olit julkisella sektorilla, niin siinäpä korjaamisen paikka kuntahallinnossa.

Vierailija
60/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on totta mikä on minusta todella iso epäkohta,koska hoitsujen työ on raskasta ja vastuullista!

68