Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmarra opettajien ja sairaanhoitajien ruikutusta mukamas huonoista palkoista! Sairaanhoitajat saavat n. 2000 e / kk, joka on YLI naisten keskiansion! Opettajat taas saavat ihan

Vierailija
21.08.2006 |

normaalia korkeasti koulutetun liksaa, n. 2500 e / kk.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Saksassa osa-aikainen opettaja tienaa saman verran kuin min kokopäiväisenä.

t. Se tyytyväinen kokonaistyöajan parissa oleva ammattikoulun opettaja

Vierailija
22/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

open hommani paras puoli on että saa olla illat ja yöt kotona. koulutukseen nähden palkka ei tietty kummonen ole...mutta onpa em syy motivoinut sen verran...

ps. mummuni sanoo aina että ei suuret tulot vaan pienet menot(tulot noin 500e hänellä kuussa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään pään silittelyä ole.

Mutta enpä jaksa sulle kertoo enmenpää kun tampio olet

Vierailija
24/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma palkkani yliop. tutkinnolla on n. 2000 e brutto nettona käteen jää vain 1500 e. Olen luokanope ja ei ne vanhemmat kollegatkaan mitenkään pääse 2500 e brutto.

Että keskiansion alla mennään yliopistotutkinnolla!!!

Vierailija
25/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun open vastuu mitätön hoitoalaan nähden, ja vaimo siinä vastuullisemmassa työssä, mun mielestä ilmaseksi...jos töitämme vertaa eikä ota koulutusta huomioon....mut vaan mun mielipide, että epäsuhtaa taitaa olla

26.ope

Vierailija
26/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida tuntea hyvin synnytyssalien työnkuvaa.

Kätilö hoitaa synnytykset itse. Jos synnytyksessä tulee ongelmia, hän ilmoittaa lääkärille ja silloin lääkärille siirtyy hoitovastuu.

Jos kätilö ei ilmoita lääkärille, kaikki vastuu on hänellä.

Oikeusjuttuja on käyty vastaavista tapauksista paljon.

Vierailija
27/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex hoitsu, eikä sekään palkka mielestäni ollut huono ;-)

Vierailija
28/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on töitä?

Palkasta voi valittaa aina, mutta jokainenhan on sitä mieltä, että hänen työstään pitäisi maksaa enemmän.

Olen yrittäjänä tottunut pieniin tuloihin, riippuvuuteen erilaisiin kausiin kulutuksessa. Kysyessäni mahdollista tukea viikon lomaan perheeni kanssa, vastaukseksi sain työvoimatoimistosta: Kun on yrittäjäksi ryhtynyt, niin sen kestäköön. Niinpä lyhensin työaikaani mahdollisimman lyhyeksi, vastaamaan saamaani palkkaa ja nautin työn ulkopuolisesta elämästä ja lapsista. Silti meillä on kaikki tarpeellinen ja ylikin. Miehen kanssa haaveillaan jonkun toisen palkkalistoilla olemisesta, johon kuuluu lomat, sairaslomat, iltakorvaukset, ym.

Vierailija
29/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan teillä ko. alan palkkataso tiedossa ennen kuin aloitatte opiskelunne ja suuntaatte ko. ammattiin. Vai ettekö ole osanneet ottaa sellaista pikku asiaa huomioon?

Ja näin Suomessa missä kaikki asiat on hyvin(luettuani tuota jenkkiketjua)

Vierailija
30/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan hakeutuu kouluun, alalle, joka kiinnostaa. Ja Lukioikäisestä nuo hoitoalan palkat ovat suuria, kun itsellä on kokemusta vaan kesätyöstä jätskikiskassa tms.

Itse kyllästyin kovaan työhön, jossa ei ole aikaa oikeasti tehdä mitään koulutustaan vastavaa (lastentarhanopettaja), koska koko työaika menee ylisuurissa ryhmissä pelkkien rutiinien hoitoon. Edes eskarilaisille ei aina ehdi esikoulua pitämään... Todella harmi. Tällainen Suomiko me halutaan???

Nyt opiskelen toista alaa, jossa palkat ovat korkeammat. Täytyyhän meidänkin perheen elää.

Vierailija
31/66 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä saa kesäajalta palkkaa. Eli ei kovin kummoisille vuosiansioille pääse kahdella yliopistotutkinnolla ja viiden vuoden opiskelulla

Vierailija
32/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulutus on pelkkä ylioppilas... Ja vielä on saamatta pari-kolme ikälisää...

Työaika 8-15.30 (en ole tiskillä)...

Olen pitänyt omaa palkkaani huonona, mutta tuo on jo törkeää että saman palkaan saa luokanopettaja Yliopistokoulutuksella!

Vierailija
33/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vielä huonompi tilanne on lastentarhanopettajilla

Vierailija
34/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka oli mieltä että ns." kutsumusammatissa" olevalle ei tarvitsekaan maksaa kunnon palkkaa vaan työn palkitsevuus riittää:

luuletteko että sairaanhoitajat, papit ja lääkärit ovat ainoita joilla on muka joku " kutsumus?" Voiko kutsumusta syödä?

Esimerkiksi kansanedustajan ammattia minä sanoisin kunnon KUTSUMUSAMMATIKSI, siihen todella halutaan ja ollaan mukamas niin halukkaita hoitamaan yhteisiä asioita ja puolustamaan Suomen kansalaisia.

Ja palkka on mitä on nykyään: joko se on yli 4500e kuukaudessa? Missä on logiikka?

Vierailija
35/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vedotaan siihen, että ammatti on kutsumus.. Juu, siitä kutsumuksesta ei perheelle montaa velliä keitellä.

Vierailija
36/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sille joka oli mieltä että ns." kutsumusammatissa" olevalle ei tarvitsekaan maksaa kunnon palkkaa vaan työn palkitsevuus riittää:

luuletteko että sairaanhoitajat, papit ja lääkärit ovat ainoita joilla on muka joku " kutsumus?" Voiko kutsumusta syödä?

Esimerkiksi kansanedustajan ammattia minä sanoisin kunnon KUTSUMUSAMMATIKSI, siihen todella halutaan ja ollaan mukamas niin halukkaita hoitamaan yhteisiä asioita ja puolustamaan Suomen kansalaisia.

Ja palkka on mitä on nykyään: joko se on yli 4500e kuukaudessa? Missä on logiikka?

ssa muka syö! Tai luokanopettaja 2500 eurolla! Kyse on vaan ahneudesta, kun pitäisi lohen sijaan syödä mustekalaa ja canarian sijaan päästä floridaan.

Vierailija
37/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, olen sairaanhoitaja enkä TODELLAKAAN TIENAA 2000 euroa kuussa.

Sillä rahalla kyllä ehkä SYÖ yksi ihminen=sinkku, mutta jos asuu pääkaupunkiseudulla, on perhettä, asuntolainaa ja ehkä jopa autokin (mikä on jo luksusta,) niin PALKKA EI RIITÄ edes kaikkiin pakollisiin menoihin.

Eipä paljon matkustella, ei Floridaan, ei Kanarialle eikä Tallinnaan.

SH

Vierailija
38/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä saisi jotain tossurahaa lisää palkkaan, kun juoksen kahdestaan työkamun kanssa 30 potilaan kutsukelloihin vastaamassa.

Siihen iv-lääkkeet ajallaan, samoin muut pillerit, vastaan puhelimeen, kun päivystystä pukkaa lisää osastolle, kannan ruuat potilaille, syötän, pesen. Tarkistan labravastaukset. Otan verenpaineet. Jos joku kuolee vuoron aikana, soita omaisille.

Lisäksi lääkärin vidduilut päälle.

8 tunnin jälkeen ei jaksa muuta panna kuin maate, iltavuoron jälkeen kotona n.22 ja töihin taas 7.

Positiivista on se että yövuoro laihduttaa....:)

No, pidän kyllä työstäni, mutta jatkokoulutukseen haaveilen, olisin isompana osastonhoitaja tai ammatinopettaja.

Vierailija
39/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ensinnäkin, olen sairaanhoitaja enkä TODELLAKAAN TIENAA 2000 euroa kuussa.

Sillä rahalla kyllä ehkä SYÖ yksi ihminen=sinkku, mutta jos asuu pääkaupunkiseudulla, on perhettä, asuntolainaa ja ehkä jopa autokin (mikä on jo luksusta,) niin PALKKA EI RIITÄ edes kaikkiin pakollisiin menoihin.

Eipä paljon matkustella, ei Floridaan, ei Kanarialle eikä Tallinnaan.

SH

ä jopa matkustetaankin.

En vieläkään ymmärrä miksi juuri teille pitäisi maksaa niin hirveän paljon enemmän.

Vierailija
40/66 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai niin joo, hoidan vielä kotia ja lapsiani. Ovat tottuneet että äiti voi jäädä töihin tekemään tuplavuoron, kun iltavuoroon sairastunutta kolleegaa ei saatu muuta tuuraajaa.

Moni alalla olija on kokenut eron, kun mies ei jaksa 3-vuorovaimoa.

ihana olla nyt lomalla, kukaan e voi soittaa töistä ja sanoa, tuletko tuuraamaan ilta/yö vuoroon. (vapaapäivällä voi.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän