Elokuvateatterit eivät anna viedä omia eväitä saliin. Epäreilua!
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitkä? Täällä ainakin ollaan otettu yleensä Finnkinoon mukaan viereisestä karkkikaupasta haettuja karkkeja, eikä käyty ostamassa heidän omia. Ihan rauhassa niitä on saanut syödä.
Milloin viimeksi olet käynyt? Niiden sivuilla lukee asiasta.
Viime vuonna kun teatteri oli viimeksi auki. Ei ne koskaan siellä tarkasta laukkuja tai taskuja eikä kierrä salissa kyttäämässä ihmisten eväitä, niin ei sitä ainakaan valvota mitenkään mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mitkä? Täällä ainakin ollaan otettu yleensä Finnkinoon mukaan viereisestä karkkikaupasta haettuja karkkeja, eikä käyty ostamassa heidän omia. Ihan rauhassa niitä on saanut syödä.
Viime vuonna kun teatteri oli viimeksi auki. Ei ne koskaan siellä tarkasta laukkuja tai taskuja eikä kierrä salissa kyttäämässä ihmisten eväitä, niin ei sitä ainakaan valvota mitenkään mitä syö.
Niinhän sä luulet. Siellä sun takan on jo yks iso ikkuna, josta on helppo kyttäillä mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Leffassa ei syödä!!!!!
Valitettavasti siellä syödään kuin siat.
Ihmeellinen ärsyttävä tapa. Se ääni ja haju...
Kerrankin joku veti ison limpparin ja röyhtäisi päälle, yök!
Kuka kieltää. Mä vien ainakin aina omat popparit, limut ja namut. Koskaan ei ole kyselty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vielä puuttuisi, että salissa kiertäisivät. Lähtisi viimeisetkin asiakkaat pois, kun käytäisiin kesken leffan häiriköimässä eväsratsialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sä luulet. Siellä sun takan on jo yks iso ikkuna, josta on helppo kyttäillä mitä tapahtuu.
Niin varmaan sieltä tarkkaillaan ihmisten karkkipusseja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kesäkuussa 2 kertaa leffassa, eikä kukaan katsonut laukkuun. Siellä olisi ollut vesipullo ja vähän naposteltavaa.
Ok. Hyvä tietää. Just meinaan tänään yksi kaveri kertoi sen kaverin käyneen leffassa ja oli huomannut kyltin, ettei saisi viedä kuin leffateatterin tuotteita. Mutta ei niillä mielestäni ole oikeutta ottaa esim. omaa vesipulloa pois ja pakottaa olemaan kuivin suin tai ostamaan niiltä juotavat.
Luulen, että heillä on siihen oikeus, jos oikein tiukalle mennään. Onhan festareilla ja jäähalleissakin järkkäreillä oikeus olla päästämättä ihmistä sisään omien eväiden kanssa. Perusteluna voidaan käyttää turvallisuutta. Toki ikinä en ole elokuvateatterissa työntekijän nähnyt kenenkään laukkua tarkistavan. Jäähallilla olen nähnyt montakin kertaa, että ei ole päästetty sisään, jos on oma vesipullo mukana. Juomat hankitaan hallilta, jos niitä tarvitaan.
No joo, festarit ja jäähalli ihan eri asia, kun siellä paljon enemmän ihmisiä eli siksi ymmärtää. Elokuvasalissa saa nykyään olla maksimissaan vain 10 henkilöä.
Ei millään lailla eri asia. Saman rajoitukset koskevat myös jäähalleja ja festareita. Tai itseasiassa ei ihan samat. Nimittäin jäähalleihin ei moneen kuukauteen ole saanut ottaa yhtään ihmistä katsojaksi. Ja festareitahan ei ole edes ollut vuoden 2019 jälkeen.
Mitä turvallisuusuhkaan tulee, se ei muodostu ihmisten määrästä. 10 henkilöä on elokuvateatterissa suuremmassa vaarassa kuin 10 000 henkilöä festareilla, jos joku päättää ottaa elokuviin esim. aseen mukaan ja käyttää sitä siellä. Ihmisten määrää olennaisempaa on siis se, mitä ihmisillä on mukanaan. Nykypäivänä ei olisi huono idea ottaa elokuvateattereihinkin käyttöön turvatarkastukset. Ei siksi, että pitäisi ihmisten karkkipusseja kytätä, vaan siksi että kaikenlaisia ideoita voi tulla häiriintyneille ihmisille.
Tuota en edes tullut ajatelleeksi. Kamalaa! Toivottavasti ei koska joudu kokemaan tuollaista tilannetta 😨
Onpa typerä käytäntö. Itse kyllä veisin ronskisti vain omat herkut ja juomat, tuskin laukkuja tullaan tarkistamaan. Ymmärrän ettei lämpimiä/sotkevia aterioita sovi tuoda leffaan, mutta miksei omia karkkeja ja limua esimerkiksi? Leffaliput ovat muutenkin nykyään turhan kalliita ja omalla paikkakunnallani on teatterin vieressä kauppa, josta samat tuotteet saa paljon halvemmalla.
Jos haluatte käydä leffassa niin ostakaa ne eväät kiltisti sieltä teatterista, tai sitten olkaa ilman syötävää. Jos ei huvita maksaa, voi kotiin jäädä katsomaan leffoja. Jostakin teatterin on ne tulot saatava, ei mikään ihme että omat herkut on kielletty kun pelkästä lipusta ei tule riittävästi rahaa.
Toivottavasti ei kukaan saa viedä mitään. Mikä siinä on että pitää mässyttää karkkia. Rapina käy.
Kuka tietää kun ostaa karkit muualta ja on esim repussa.
"Mitä leffaeväitä voin tuoda Finnkinon elokuvasaliin?
Finnkinon teattereissa nautitaan vain myymälästämme tai Oscar’s barista ostettuja tuotteita. Finnkinon valikoimissamme olevat tuotteet on suunniteltu muut elokuvissakävijät huomioiden, ja voit viedä ne vapaasti saliin. Valikoimastamme löydät karkkeja, popcorneja, suolaisia snack-annoksia, erilaisia juomia ja muuta naposteltavaa (valikoima vaihtelee teattereittain). Jätäthän muut ruoka-annokset teatterin ulkopuolelle."
Mulla on aina ollut sellainen käsitys, ettei leffateatteriin saa viedä omia eväitä? Aina on kaveritkin sanoneet ettei saa viedä?
Missä ap olet käynyt leffassa? Itse olen käynyt eri paikoissa, mm. Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
"Mitä leffaeväitä voin tuoda Finnkinon elokuvasaliin?
Finnkinon teattereissa nautitaan vain myymälästämme tai Oscar’s barista ostettuja tuotteita. Finnkinon valikoimissamme olevat tuotteet on suunniteltu muut elokuvissakävijät huomioiden, ja voit viedä ne vapaasti saliin. Valikoimastamme löydät karkkeja, popcorneja, suolaisia snack-annoksia, erilaisia juomia ja muuta naposteltavaa (valikoima vaihtelee teattereittain). Jätäthän muut ruoka-annokset teatterin ulkopuolelle."
Ton tekstin voisi kyllä tulkita niin, että koskee nimenomaan ruoka-annoksia, kun kehotetaan ne jättämään ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte käydä leffassa niin ostakaa ne eväät kiltisti sieltä teatterista, tai sitten olkaa ilman syötävää. Jos ei huvita maksaa, voi kotiin jäädä katsomaan leffoja. Jostakin teatterin on ne tulot saatava, ei mikään ihme että omat herkut on kielletty kun pelkästä lipusta ei tule riittävästi rahaa.
Huono puoli on tietty se ettei kovin allergiselle löydy leffateatterista mitään vaan aina pitää olla omat eväät. Moni allerginen ei syö ravintoloissakaan.
Itse olen aina piilottanut laukkuuni tai takin taskuihini herkkuni, kun ostan lippua.
Nautin aina neljän ruokalajin illallisen, jonka hovimestari tarjoilee käytävältä.
Finnkino kusettaa teitä ja te uskotte.
Itse vien aina omat eväät taskuissa ja ei ongelmia ikinä ollut.
Voisin minä leffateattereistakin karkkini hommata, jos ne ei olisi niin kalliita kauppoihin verrattuna. Eikös leffateattereissa ole tupla hinnat kauppoihin verrattuna?
Kyllähän toi osoittaa huonoa pelisilmää Finnkinolta omista eväistä nillittäminen, mutta oikeasti kuvio on se, että isoin tulos on aina tehty niillä ison katteen leffaeväillä, eikä leffalipuilla, joista menee elokuvan omistajillekin aina osansa. Ja koska Finnkino ei edes tätä nykyä ole suomalaisomistuksessa, niin nykyiset jenkit vai onko ne jo kiinalaiset ostivat Finnkinon vain ja ainoastaan sijoitustarkoituksessa, ei sivistääkseen suomalaisia ihmisillä tai ylläpitääkseen kulttuuritarjontaa. Ja sijoitukselta odotetaan voittoa. Ja tämä voitto otetaan vaikka pakkomyymällä katsojille leffaeväitä. Ja käskyt tulevat rapakon takaa, eikä siinä voi Finnkinon henkilökunta muuta kuin totella.