Elokuvateatterit eivät anna viedä omia eväitä saliin. Epäreilua!
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevatko saliin tekemään tarkastuskierroksia? Ei kai niitä karkkeja tartte työntekijöiden edessä heilutella, viekää laukussa saliin.
Eivät kai tarkista laukkua tai reppua, jos vie saliin?
Ei niillä ole oikeutta koskea sinun reppuun tai laukkuun. Itse vedän aina viinaa omasta repustani kun veljen tyttäriä joudun mitä ihmeellisimpiin elokuviin viemään.
Itse asiassa kyllä saavat tavallaan. Heillä on järjestyksenvalvojan koulutus yleensä ja voivat pyytää, että näytät mitä laukussasi on. Jos kieltäydyt, heillä on oikeus olla päästämättä sinua saliin. Turha pyytää rahoja enää sen jälkeen lipusta takaisin. Järkkärikortin omaavilla on osittain laajempia oikeuksia kuin vaikka vartijoilla. Ei se Finnkino niitä huvikseen kouluta.
Ai jaa :( Pitää varmuuden vuoksi sitten kai kysyä, että kai edes vesipullon saa viedä.
Ei pidä kysyä. Menet vaan tyynesti sisään sen pullon kanssa. Ei niitä kiinnosta sinun laukkusi sisältö ellet näytä siltä, että olisit salakuljettamassa saliin räjähteitä tms.
Kävin parisen viikkoa elokuvissa Finnkinossa ja vaikka oli kyltit ovella asti, ettei saa tuoda omia eväitä, niin kyllä mä söin eikä kukaan tullut tarkistamaan. Ehkä se on pelottelua, että ihmiset ostaisivat kalliita herkkuja kun ovat huomanneet, että suurin osa ostaa herkut muualta.
Aina voi vedota erikoisruokavalioon, ja sanoa, että heidän kioskinsa valikoimasta ei löydy sopivaa syötävää. Täytyy vaan silloin katsoa, että vie mukanaan sellaista evästä, mitä Finkino ei itse myy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kesäkuussa 2 kertaa leffassa, eikä kukaan katsonut laukkuun. Siellä olisi ollut vesipullo ja vähän naposteltavaa.
Ok. Hyvä tietää. Just meinaan tänään yksi kaveri kertoi sen kaverin käyneen leffassa ja oli huomannut kyltin, ettei saisi viedä kuin leffateatterin tuotteita. Mutta ei niillä mielestäni ole oikeutta ottaa esim. omaa vesipulloa pois ja pakottaa olemaan kuivin suin tai ostamaan niiltä juotavat.
Luulen, että heillä on siihen oikeus, jos oikein tiukalle mennään. Onhan festareilla ja jäähalleissakin järkkäreillä oikeus olla päästämättä ihmistä sisään omien eväiden kanssa. Perusteluna voidaan käyttää turvallisuutta. Toki ikinä en ole elokuvateatterissa työntekijän nähnyt kenenkään laukkua tarkistavan. Jäähallilla olen nähnyt montakin kertaa, että ei ole päästetty sisään, jos on oma vesipullo mukana. Juomat hankitaan hallilta, jos niitä tarvitaan.
No joo, festarit ja jäähalli ihan eri asia, kun siellä paljon enemmän ihmisiä eli siksi ymmärtää. Elokuvasalissa saa nykyään olla maksimissaan vain 10 henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Aina voi vedota erikoisruokavalioon, ja sanoa, että heidän kioskinsa valikoimasta ei löydy sopivaa syötävää. Täytyy vaan silloin katsoa, että vie mukanaan sellaista evästä, mitä Finkino ei itse myy.
Ja aina voi olla menemättä. Minua ei ainakaan saa elokuviin enää kirveelläkään.
Leffaliput on muutenkin älyttömän kalliita ja ne leffateattereiden mätöt on suorastaan ryöstöä.
Jos hinnat olisivat halvempia, voisi leffassa ehkä käydäkin useammin kuin kerran vuodessa tai kahdessa. Jos olisi pakko ostaa eväät teatterilta, jäisi nekin kerrat suosiolla väliin.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä voi :D Eikä edes pidä yrittää. Menee vaan omien eväiden kanssa sisälle eikä piittaa kieltolapuiksi naamioiduista mainoskylteistä.
No, jos satojen henkien saliin myydään 10 paikkaa per sali, niin jostainhan ne rahat on revittävä...eli herkuista.
Finnkinon Tennispalatsin myöhäisnäytöksissä on ainakin tutkittu laukkuja ennenkin salin ovella, ettei kukaan vaan vie viinaa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kesäkuussa 2 kertaa leffassa, eikä kukaan katsonut laukkuun. Siellä olisi ollut vesipullo ja vähän naposteltavaa.
Ok. Hyvä tietää. Just meinaan tänään yksi kaveri kertoi sen kaverin käyneen leffassa ja oli huomannut kyltin, ettei saisi viedä kuin leffateatterin tuotteita. Mutta ei niillä mielestäni ole oikeutta ottaa esim. omaa vesipulloa pois ja pakottaa olemaan kuivin suin tai ostamaan niiltä juotavat.
Luulen, että heillä on siihen oikeus, jos oikein tiukalle mennään. Onhan festareilla ja jäähalleissakin järkkäreillä oikeus olla päästämättä ihmistä sisään omien eväiden kanssa. Perusteluna voidaan käyttää turvallisuutta. Toki ikinä en ole elokuvateatterissa työntekijän nähnyt kenenkään laukkua tarkistavan. Jäähallilla olen nähnyt montakin kertaa, että ei ole päästetty sisään, jos on oma vesipullo mukana. Juomat hankitaan hallilta, jos niitä tarvitaan.
Entä, saako pitää pullon itsellään, jos juo sen tyhjäksi siinä paikassa? Tai tyhjentää sen muulla tavoin? Eihän se silloin ole enää vesipullo, vaan pelkkä pullo.
Vierailija kirjoitti:
Kävin parisen viikkoa elokuvissa Finnkinossa ja vaikka oli kyltit ovella asti, ettei saa tuoda omia eväitä, niin kyllä mä söin eikä kukaan tullut tarkistamaan. Ehkä se on pelottelua, että ihmiset ostaisivat kalliita herkkuja kun ovat huomanneet, että suurin osa ostaa herkut muualta.
Ja kun ovat tehneet paljon tappiot, kun teatterien olleet kiinni, niin kaikki keinot ottavat käyttöön yrittääkseen saada lisämyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan vuosia sitten vaksina Finnkinolla ja kyllä JV-kortin omaavat aina välillä pyysivät nähdä mitä laukuissa on. Silloin tämä koski niitä iltoja ja tilanteita, jolloin epäiltiin, että saliin yritettiin kuljettaa repussa kaljaa ja muuta viinaa. Oli nollatoleranssi niihin. Samoin lämmin ruoka oli nou-nou, eli kun joku näki tunkevan Mäkkärin pussin reppuun nurkan takana, vinkattiin siitä työkaverille, joka kysyi onko sulla hampurilaisia tuolla laukussa, saliin ei saa viedä lämmintä ruokaa. Silloin sille oli ihan syy siinä, että noi ruoat paitsi sotkevat enemmän kuin karkit ja popcorn, niin myös se ettei kenenkään tartte haistella vieressä kun toinen syö hamppariaan. Ja tämä on ihan tosi tarina. Stadissa 10 vuotta sitten.
Meidän kylällä on karkkikauppa samassa rakennuksessa kuin elokuvateatteri. Siis sellainen kunnon irtokarkkimyymälä. Siellä on aina ihan jäätävä tungos vähän ennen elokuvanäytöksen alkua. Ja niiden karkkipussien kanssa kipitetään sitten sinne leffateatterin jonoon.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi käydä enää leffateatterissa, koska sen jälkeen tinnittää korvat monta tuntia. Myös tuolit ovat huonot ja en halua katsoa muiden ihmisten päänuppeja. Muiden hörinät myös ärsyttävät. Leffat ovat todella kalliitakin, joten ei kiitos. Katson mielummin leffat kotona hyvällä sohvalla ja syön mitä mieli tekee.
Leffojen äänet ovat todellakin aivan liian kovalla ja se tekee leffasta ikävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, festarit ja jäähalli ihan eri asia, kun siellä paljon enemmän ihmisiä eli siksi ymmärtää. Elokuvasalissa saa nykyään olla maksimissaan vain 10 henkilöä.
Ei millään lailla eri asia. Saman rajoitukset koskevat myös jäähalleja ja festareita. Tai itseasiassa ei ihan samat. Nimittäin jäähalleihin ei moneen kuukauteen ole saanut ottaa yhtään ihmistä katsojaksi. Ja festareitahan ei ole edes ollut vuoden 2019 jälkeen.
Mitä turvallisuusuhkaan tulee, se ei muodostu ihmisten määrästä. 10 henkilöä on elokuvateatterissa suuremmassa vaarassa kuin 10 000 henkilöä festareilla, jos joku päättää ottaa elokuviin esim. aseen mukaan ja käyttää sitä siellä. Ihmisten määrää olennaisempaa on siis se, mitä ihmisillä on mukanaan. Nykypäivänä ei olisi huono idea ottaa elokuvateattereihinkin käyttöön turvatarkastukset. Ei siksi, että pitäisi ihmisten karkkipusseja kytätä, vaan siksi että kaikenlaisia ideoita voi tulla häiriintyneille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä, saako pitää pullon itsellään, jos juo sen tyhjäksi siinä paikassa? Tai tyhjentää sen muulla tavoin? Eihän se silloin ole enää vesipullo, vaan pelkkä pullo.
Minä muuten kerran menetin vesipulloni käydessäni katsomassa vuonna 2011 jäähallissa jääkiekon maailmamestaruuden voittajia. Kun kysyin saanko pullon myöhemmin takaisin, sanottiin 'Et'. En tajunnut, ettei vesipulloa saa viedä sinne enkä tullut sitä tyhjentäneensi eikä valitettavasti ollut tarkastajan vieressä mitään allasta, johon olisi voinut kaataa veden. Ei kovin hyvä pullo onneksi ollut.
Kyllä varmasti saan mennä saliin karkkipussin kanssa, syön sen tietenkin vasta illemmalla kotona.
Ehkä ideana tosiaan on että sinne ei vietäisi mitään burgereita tms ja kaljaa. Ihmiset kun voivat saada kaikenlaisia ideoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Ei ole koskaan ollut tarvetta viedä tyhjää pulloa jäähalliin. Ja tuskin tuleekaan sellaista tarvetta. Vesihän ei tuossa nyt ole se pääsana, vaikka kuinka yrität viisastella. Yhtälailla limut, mehut ynnä muutkin ovat kiellettyjä. Alkoholista nyt puhumattakaan. Taitaa lipussakin lukea, että kaikenlaisen nesteen tuominen halliin on kiellettyä. Eli jos päässä on kusta ei pääse sisään. Eikö ollutkin hauska vitsi :D