Elokuvateatterit eivät anna viedä omia eväitä saliin. Epäreilua!
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, ettei kahta tuntia pärjätä ilman mässyä tai puhelinta.
Se on kyllä ärsyttävää, kun pitkin pimeää salia loistaa älypuhelinten näytöt. Pitäähän ne uusimmat per*eenvenytyskuvat nähdä heti.
Saa elokuviin tilattua yksityis näytöksiä, jos rapinat, kännykät ja toisten toiminnat häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Saa elokuviin tilattua yksityis näytöksiä, jos rapinat, kännykät ja toisten toiminnat häiritsee.
sillä rahalla ihmiset luovat kotiinsa oman elokuvateatterin
Asiasta keskusteltu myös täällä
https://bbs.io-tech.fi/threads/finnkino-ja-muut-elokuvateatterit-esitys…
Jopa popparit ovat teattereissa kamalan kalliita. Itse olen toisinaan tehnyt ihan kaupan popcorneja kotona ja ottanut leffaan mukaan. Olen sen verran pihi, että säästän noin jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Luolaihmisiä kirjoitti:
Herra pieksut tätä perimmäistä junttikansaa! Omat eväät leffaan? Mistä salomökistä sitä ollaan kotoisin? Ensiksikin elokuvateatteri on l i i k e y r i t y s , jos ymmärrät mikä se on,ethän ravintolaankaan voi mennä omia makkaravoileipiäsi syömään. Toiseksi,sekä yritys että muut katsojat haluavat katsoa elokuvaa,eikä kuunnella moussutteluasi ja haistella sinun eväitäsi. Sen kalakukon voit ihan kaikessa rauhassa syödä kotona.
Jos on joku aistiyliherkkä joka ei kestä mitään ääniä tai hajuja niin elokuvateatteri ei ole oikea paikka. Jos elokuvateatteri on liikeyritys joka ei halua asiakkaan syövän, miksi ne myyvät syötävää? Ja useimmille ihmisille elokuvateatterin liiketoiminnan idea on myydä elokuvalippuja, ei kytätä mistä ihmiset ostaa karkkipussinsa. Leffaliput on jo saatanallisen kalliita ja monet ei halua maksaa vielä tuplahintaa naposteltavista joita saa kätevästi viereisestä ruokakaupasta.
Ei tarkoitus mennäkään syömään, mutta jos nyt syö yhden banaanin ja vesipullosta välillä juo, ei luulisi olevan ongelma.
Enpä ole ikinä kysellyt lupa. Ei ne laukkua tutki.
On myös varattomia ihmisiä, jotka saattaneet saada muutaman joltain lahjaksi. Ei heitäkään voi vaatia ostamaan syötävät teatterin myymälästä, koska ei yksinkertaisesti varaa tähän.
Vierailija kirjoitti:
On myös varattomia ihmisiä, jotka saattaneet saada muutaman joltain lahjaksi. Ei heitäkään voi vaatia ostamaan syötävät teatterin myymälästä, koska ei yksinkertaisesti varaa tähän.
Muutaman leffalipun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on. Siksi en mene niihin. Paras selitys eräältä aikoinaan oli ettei saa viedä omia eväitä rapinan vuoksi, mutta samoja rapisevia saa sitten ostaa elokuvateatterilta. Eli raha.
Aivan, raha. Ja se on erittäin hyvä ja hyräksyttävä syy. On törkeää, että menet omin eväinesi sontimaan penkit ja lattiat täyteen, ja sitten he joutuvat talikoin ja lapioin siivoamaan jätökset.
On oikein, että mahdolliset voitot tuotteista saa toimintaa pyörittävät yritykset ja sinä maksat aiheuttamasi kulut. On ihan väärin, että siivot ihmiset, jotka eivät syö eäväitä tai ainakin jotakin niiden hinnasta kilauttaa kassaan, eivät joudu teidän vuoksenne maksamaan sitten kalliimpia lippuja.
Jos elokuvateatteri tarjoaa tämmöisen palvelun, että on tarjottavaa naposteltavaa, niin silloin se vaatii myös riittävän asiakaskunnan. On aivan oikein, että ihmiset ostavat sieltä, jolloin hommaa voidaan jatkaa. Lisäksi valikoima voidaan koota niin, että kaikista tyhmimmät tarjottavat eivät ole saatavilla (ei siis tulla valuttelemaan rasvaa, ei haisemaan....)
Lopettakaa valittaminen ihan kaikeasta turhan takia! Jos ette jotakin ymmärrä, niin sitten vaan uskokaa, että vika on teidän ymmärryksessänne ei järjestelmässä.
suomessa tapahtuu niin, että kun asiakkaat alkaa kadot, hintoja aletaan nostaa ja sitten taas nostetaan ja nostetaan. Asiakkaat yleensä katoavat silloin kun toteavat, että hinta ja laatu ei kohtaa. Silloin pitää hintoja laskea, jotta saadaan lisää asiakkaita ja tätä kautta kassavirtaa.
Näinhän kävi VR:n kanssa, kun Onnibussi tuli ravistelemaan markkinointi. Junamatkani, joka maksoi aikoinaan 25€ suuntaansa, nousi ensin 40 euroon, sitten 55 euroon ja lopulta se oli jo 77 euroa! Onnibussilla sama matka oli halvimmillaan 9 euroa, vähän hienompana versiona 14 euroa.
VR pelästyi asiakaskatoa ja laski lippujen hintoja. Nykyisin tuo lippu maksaa noin 22 euroa, enimmillään 44 euroa jos et ehdi ostaa 2 viikkoa etukäteen sitä. Ja kappas, matkustajia alkoi tulla lisää! VR:ssä ihan ihmeteltiin, että mitenkäs tämä nyt näin menee, oh hoh, ei olisi ikinä uskottu!
Itse lakkasin käymästä leffassa, kun leffaliput alkoivat olla 10 eurosta ylöspäin. Nyt käyn elokuvissa kerran 3-5 vuoden välein, jos eteen tulee elokuva, joka on ihan pakko kokea elokuvateatterissa. Muuten katson ilmaiseksi netistä englanniksi tai maksullisena Netflixistä.
Finnkinon nettisivuilta: "Herkkulippuja ostamalla nautit perinteisistä leffaeväistä, popcornista ja juomasta, edulliseen hintaan."
Huvitti hieman tuo edullinen hinta. M-koon herkkulippu 0,75L juomaa + popcorn-annos maksaa 8,55€. Huh huh, kun miettii paljonko kaupassa popcornit ja juoma maksavat. Ja yksittäinen pienin popcorn-annos näyttää olevan 4,95€. Ymmärrän ettei hinta tietenkään voi olla sama kuin kaupassa, eihän kahvilassakaan kahvi ole yhtä halpaa kuin kotona, mutta kyllä nuo hinnat ovat silti monelle liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Finnkinon nettisivuilta: "Herkkulippuja ostamalla nautit perinteisistä leffaeväistä, popcornista ja juomasta, edulliseen hintaan."
Huvitti hieman tuo edullinen hinta. M-koon herkkulippu 0,75L juomaa + popcorn-annos maksaa 8,55€. Huh huh, kun miettii paljonko kaupassa popcornit ja juoma maksavat. Ja yksittäinen pienin popcorn-annos näyttää olevan 4,95€. Ymmärrän ettei hinta tietenkään voi olla sama kuin kaupassa, eihän kahvilassakaan kahvi ole yhtä halpaa kuin kotona, mutta kyllä nuo hinnat ovat silti monelle liikaa.
Poppareita ja limpparia buffet-annoksen hinnalla, yes!
Kannattaa muuten syödä vasta elokuvakuulutuksen jälkeen, joka on mainosten välissä. Tuon ottaneet käytännöksi nyt korona-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
On siellä todella kallista. Vain hyväpalkkaista työtä tekevillä varaa niihin.
Mun mielestä ärsyttävin asia suomen elokuvateattereissa on kahdet tekstitykset, suomenkielinen ja ruotsinkielinen samanaikaisesti, on muuten erittäin raivostuttavaa aina miettiä että mihinköhän kohtaan se suomenkielinen tekstitys nyt tulee. En tarvitse tekstitystä nyt niin paljon koska ymmärrän hyvin englantia ja suurin osa elokuvista on englanniksi, mutta tuo tupla tekstitys on erityisen raivostuttava mun mielestä. Ja liian kova meteli, surkeet penkit ja teatteri on yleensä aivan liian kylmä. En ole käynyt leffassa 6 vuoteen ja en käy jatkossakaan.
No, Finnkino ja sen jenkki-emoyhtiö ovat taloudellisesti hyvin ahtaalla, joten kai se pitää kaikki keinot kokeilla. Viime vuonna tuli hankittua 55" 4K OLED -telkkari jossa on aika muhkean kuuloinen äänentoistokin vakiona, joten ensi-iltaleffatkin voisi periaatteessa katsoa kotona. Näyttää pahasti siltä että leffatettaribisnes taitaa pikku hiljaa kuolla pois.
Mä oon käynyt ennen koronaa todella aktiivisesti elokuvissa ja omat namuni on aina ollut matkassa. Ei mitään ongelmaa ole ollut ikinä.
Jos alettaisiin vaatia ostamaan e-teatterista ne herkut niin enää en kävisi useasti elokuvissa.
BioRex on mun vakio e-teatterini ja tyytyväinen asiakas olen siellä.