Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entinen ukko kieltää minua menemästä sukulaisensa ja ystäväni juhliin, jotta voi itse mennä puolisonsa kanssa, jonka takia ero tuli

Vierailija
11.06.2021 |

Entinen mies painostaa, etten saa mennä hänen sukulaisensa juhliin, jotta hän voi mennä uuden naisensa kanssa, jinka kanssa minua petti ja avioerokin tuli. Kutsun antaja on hyvä ystäväni ja olemme tunteneet 20v.

Kaivan kuulemma verta nenästä ja yritän hankaloittaa exäni elämää. Kerroin, että he voivat kyllä tulla enkä episodia aio järjestää, koska häntä en enää kivenkappaleina takaisin ottaisi. Kerroin myös, että mitään valehtelua ja kaunistelua en kuitenkaan suostu myös hänen puolesta harjoittaa, jos joku sattuisi erosta kysymään ja siinä tapauksessa lyhyesti sanon, että pääsyy oli pettäminen.

Mitäkö mietin. Onko tosi, että minun pitäisi jäädä pois ja hyppiä exän uhkailujen mukaan?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse todellakin menisin. Ihmetyttää miksi ex raahaa uuden muijan sinne? Ja miksi pettäjä ei ole suoraselkäinen vaan peittelee ja kääntää tapahtuneet asiat johonkin uuteen asentoon?

Yleensä pettäjät valehtelevat koko suvulle suhteen päättymisestä. Kun me erottiin niin ukko luuli valheiden menneen läpi. Pienellä paikkakunnalla mikään ei pysy salassa. Onneksi eräällä miehen sukulaisella oli rohkeutta käräyttää pettäjä. Itse olen hyvissä väleissä exän suvun kanssa. Ex-anoppi kutsui minut 70-vuotissynttäreille ja tietysti menin lasten kanssa juhliin. Jostain kumman syystä ex-mies jäi ilman kutsua.

Vierailija
62/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menisin, mun menemisiä tai tulemisiä ei mikään ex enää sanele.

Miehet ovat niin älykkäitä, että he pyrkivät pysymään erossa existään ettei tulisi riitaa ja/tai kiusallisia tilanteita. Naiset taas oikein hakeutuvat exiensä seuraan riitelemään.

Juuri näin, ja täälläkin muut ämmät oikein usuttavat kiiluvine silmineen menemään sinne aiheuttamaan ongelmia.

Sinäkö karttelet ystäviesi seuraa, jos eksä on tulossa samaan paikkaan? Eikö se mene hankalaksi, kun pitää aina selvittää, missä eksä aina liikkuu?

Ne ovat tämän eksän oman suvun juhlat. Pitäisi olla vähän tilannetajua. Lisäksi tässä ei tarvitse mitään selvittää - eksä on selkeästi ilmaissut, ettei halua häntä sinne. Minä olisin viisas enkä menisi sinne aiheuttamaan hämminkiä ja uhoamaan eksän tahtoa vastaan. Tämän kyllä jokainen fiksu ymmärtää.

Hääpari on KUTSUNUT ap:n, ystävänsä, sinne. Ne eivät ole eksän juhlat. Joten minä menisin, vähän pitäisi sinunkin päästä katkeruudesta yli jos olet tosissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menet. Exähän voi vaikka joutessaan repiä hanurinsa. Mitä väliä? Sun ei pidä edes kertoa menetkö tai onko kutsuttu.

Vierailija
64/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä kumma juttu, kun kovin usein ne lennosta uuteen vaihtavat miehet yrittävät vierittää oman pettämisensä sen toisen osapuolen syyksi. Pettäminen on aina oma syy ja vain oma syy. Jos sitä suutaan parisuhteen ongelmista ei ole osannut suhteen aikana avata, niin sekin on oma syy. Jokainen ihminen saa erota niin halutessaan ja siinä vaiheessa kun se pettäminen edes juolahtaa mieleen niin PITÄÄ viimeistään avata se suu ja joko yrittää parantaa asiat tai ottaa se ero.

Ap on kutsuttu juhliin, niin on aivan sama mitä se ex puoliso vinkuu.

Vierailija
65/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinä menet, jos kerran sinut on kutsuttu (=sinun läsnäoloasi toivotaan) ja jos kerran itse haluat mennä sinne. Ex käskyttäköön nyxäänsä, ei enää sinua.

Laittaudut tietenkin kauniiksi ja huolitelluksi ja astelet ylväästi pää pystyssä juhliin. Mikäli ex ja hänen nyxänsä ovat vielä paikalla, voit käydä tervehtimässä heitäkin lyhyesti ja esittäytymässä nyxälle. Käyttäydyt fiksusti, et tietenkään kehitä mitään draamaa vaan osoitat olevasi exäsi typerän käytöksen yläpuolella. Et viivy juhlissa liian pitkään vaan jatkat ajoissa matkaasi  - sinullahan saattaa olla toisetkin juhlat samana päivänä, joissa sinua myös odotetaan. Halusit kuitenkin osoittaa arvostavasi kutsua ja 20 vuoden ystävyyttä, joten saavuit juhliin joksikin aikaa. Tulet varmasti keräämään pisteet exän suvulta. Etenkin, jos exäsi ja/tai hänen nyxänsä yrittävät kehittää draamaa, mutta sinä et lähde siihen leikkiin mukaan.

Sinulla on täysi oikeus mennä, mene siis ja nauti olostasi ja ystävyydestä!

Vierailija
66/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat niin älykkäitä, että he pyrkivät pysymään erossa existään ettei tulisi riitaa ja/tai kiusallisia tilanteita. Naiset taas oikein hakeutuvat exiensä seuraan riitelemään.

Juuri näin, ja täälläkin muut ämmät oikein usuttavat kiiluvine silmineen menemään sinne aiheuttamaan ongelmia.

Sinäkö karttelet ystäviesi seuraa, jos eksä on tulossa samaan paikkaan? Eikö se mene hankalaksi, kun pitää aina selvittää, missä eksä aina liikkuu?

Ne ovat tämän eksän oman suvun juhlat. Pitäisi olla vähän tilannetajua. Lisäksi tässä ei tarvitse mitään selvittää - eksä on selkeästi ilmaissut, ettei halua häntä sinne. Minä olisin viisas enkä menisi sinne aiheuttamaan hämminkiä ja uhoamaan eksän tahtoa vastaan. Tämän kyllä jokainen fiksu ymmärtää.

Hääpari on KUTSUNUT ap:n, ystävänsä, sinne. Ne eivät ole eksän juhlat. Joten minä menisin, vähän pitäisi sinunkin päästä katkeruudesta yli jos olet tosissasi.

Off topic, mutta missä puhuttiin häistä...?

Vierailija
67/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off topic, mutta missä puhuttiin häistä...?

Samaa jäin miettimään minäkin. En muista missään mainitun, että kyseessä olisi häät?

Vierailija
68/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sut on kutsuttu niin menet. Älä kuitenkaan tee sitä virhettä, että haukut tai kerrot totuutta liiaksi, se kääntyy sinua vastaan

Tästä olen samaa mieltä, kuulostaa helposti katkeralta ja pahansuovalta jos liikaa pesee likapyykkiä yleisesti ja etenkin jonkun toisen juhlissa. Jos ehdottomasti haluat mainita pettämisen, tee see pikaisesti ja ohimennen, vaihda sitten puheenaihetta positiivisimpiin aiheisiin. Tällä saat ihmiset puolellesi.

Vierailija
69/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse todellakin menisin. Ihmetyttää miksi ex raahaa uuden muijan sinne? Ja miksi pettäjä ei ole suoraselkäinen vaan peittelee ja kääntää tapahtuneet asiat johonkin uuteen asentoon?

Sanat pettäjä ja suoraselkäinen harvoin sopivat yhteen kuten tässäkin näkyy😅

Vierailija
70/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy exältä, että paljonko se maksaa rahaa, jos pysyt poissa juhlista.

Vierailija
71/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, veikkaan, että jos Ap menee juhliin ja käyttäytyy asiallisesti voi exällä nousta savu korvista siellä ja aiheuttaa draaman 😆

Vierailija
72/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toistuva ilo saada osallistua erään sukulaisen järjestämiin juhliin ja perhejuhliin.

Olen ilahtunut kahdesta pariskunnasta, jotka ovat aina paikalla ja juttelevat luontevasti keskenään ja puhuvat yhteisten lasten asioista. Pariskuntien toiset puolikkaat olleet siis aiemmin keskenään naimisissa.

Sitäpaitsi nykyisin on niin paljon eronneita, että juhlien järjestäjä tulisi hulluksi, jos joutuisi monet rinnakkaisbileet järkkäämään erovieraiden takia.

Esim. lapsiperheissä mahdottomuus juhlia kahden tunnin synttäreitä 8 tuntia siksi, että osa vieraista ei "kestä" tavata toisiaan. - Istukoot eri nurkissa, ei heillä mitään seuranpitovelvoitetta ole. Hyvä vain kun kerran menevät samaan aikaan, niin näkevät, ovatko jo irtaantuneet toisistaan.

Jos ap:lle on suuri ongelma, ottakoon mukaan avecin turvamieheksi (ystävän suostumuksella) niin on (itse)varmempi olo.

Vierailija
73/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haistatat ukolla pitkät paskat.

Ei kannata sanoa ihan noilla sanoilla.

Epäsuora tapa tehoaa paremmin: Kauniiksi laittautuminen ja monalisamainen hymy, jos exä jotenkin on pakko ottaa huomioon. Ei sille puhua tarvitse.

Vierailija
74/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään juhlat eivät ole tilanne, jossa on ok jauhaa joidenkin läsnäolevien jo aikaa sitten tapahtuneesta erosta asianomaisten toimesta. Ei edes kahden kesken tapahtuva utelu eron syistä ole sopivaa.

Vierailija
75/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, veikkaan, että jos Ap menee juhliin ja käyttäytyy asiallisesti voi exällä nousta savu korvista siellä ja aiheuttaa draaman 😆

Minä puolestaan veikkaan, että ap ei osaa/voi käyttäytyä asiallisesti vaan "suorana" ihmisenä kyllä kertoo kaikille eron syyn ja ex:n hirveyden ja vielä hyvin yksityiskohtaisesti. Vaikka kukaan ei kysyisikään 😂

Vierailija
76/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää mennä sinne hämmentämään, vaikka joku olisi kutsunutkin? Ne ovat kuitenkin entisen miehesi sukulaisten juhlat. Itse pysyisin mieluummin kotona.

Suuri osa suomalaisista on sukua keskenään. Monet näistä ovat exiä keskenään.

Kyllä on paras nyt ap:n muuttaa vaikka Etelä-Amerikkaan, ettei vahingossakaan törmää ystäviinsä, jotka sattuvat olemaan exälle sukua.

Vierailija
77/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen fiksu ymärtää, että juhlien järjestäjällä on oikeus valita ystävänsä ja kutsua vieraikseen keitä itse haluaa.

Eksä tuossa uhoaa ja uhkailee entistä puolisoa, jonka näköjään edelleen luulee omistavansa. Erikoinen näkemys häneltä.

Vierailija
78/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ala mitään kellonaikoja raportoimaan vaan haluan olla sen aikaa kun huvittaa. En ole omasta mielestäni tehnyt mitään väärää, mikä olisi pettämiseen oikeuttanut ja siihen muuhun hullutukseen, mitä avioliiton lopussa sain kokea. Minut haukuttiin huo*aksi ja kerrottiin, että olen pilannut exältäni 20v. Kuinka olen pilannut hänen aiemmat salasuhteensa ja kuinka hän olisi niitä rakastanut enemmän kuin minua. Kertoi myös, kuinka nykyisen emännän, joka lapseton ja huomattavasti nuorempi, tiukka toosa on huomattavasti mukavampi kuin minun, lapsiensa äidin.

Ymmärrettävästi hän ei ole enää prioriteettilistalla ensimmäinen, jonka mielipiteet kiinnostaa taikka olisin hänen seurastaan mustasukkainen... huoh.

Toosa, mikä ällö sana. Tiukkuus ei ole kiinni synnytyksistä välttämättä.

Asiaton, typerä ukko joka tapauksessa. Älä välitä.

Vierailija
79/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet juhliin ilman muuta, mutta et ala mainostamaan miehen pettämistä, se on moukkamaista ja antaa sinusta katkeran ja pikkusieluisen kuvan. Jos edes osasyy mennä juhliin on jonkinlainen fantasia jossa "kaikki kysyy" ja sinä saat "kertoa kaikille totuuden", jätä menemättä. Tuollaisten asioiden puiminen ja exän näpäyttäminen tai nöyryyttäminen ei kuuluu toisen ihmisen juhliin. Jos et pysty kunnioittamaan ystäväsi juhlia sen vertaa että säästäisit erodraamat muualle, niin ei kannata mennä pilaamaan ystäväsi päivää. Juhlien aika on silloin kun osaat aidosti iloita juhlan aiheesta järjestäjän kanssa eikä sinulla ole mitään pettäjän nolaamisen agendaa taustalla.

Vierailija
80/80 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta asiaa julistaa, mutta muutama ihminen sillä voi asiaa kysyä. En ole heidän kanssaan kuin harvakseltaan tekemisissä, mutta olemme tulleet erityisen hyvin juttuun nähdessämme ja puhuneet syvällisiäkin asioita. Yksi on mm. juhlasankarin sisko. Muille nyt en sanaakaan erosta tai syistä tule puhumaan ja voi hyvinkin olla, ettei nämä muutamakaan asiasta kysy.

Kourallinen ihmisistä exän törkeydet tietääkin, kuten myös juhlakalu, koska ovat itsekin niitä nähneet. Heille asiaa ei tarvitse kommentoida.

Juhlan järjestäjä tuntee minut ja luottaa, että käyttäytyä osaan ja painettakin siedän hyvin.

Totta kai juhliin mennään kauniina ja laittautuneena, eikä siellä mullistella vaan nautitaan elämästä.

Ja ei, omaa miestäni en ole ottamassa juhliin mukaan. Pystyn vallan mainiosti kohtaamaan ihmiset yksinkin ja edustamaan itseäni. Toisekseen, jos ex vielä ääneen suunnittelee vetävänsä turpaan häntä välittömästi, niin ole mielenkiintoa draamaa kehittää. Tätä turpiin vetämistä en toki ymmärrä, koska nykyiseni ei ole millään tavalla kytkyssä avioeroon.

Paras lääke on tosiaan olla hyväkäytöksinen, freesi ja onnellinen.

Antaa exän kieriskellä tuskissaan ja manata halutessaan, kuinka minä pilaan edelleen hänen asiat ja vaikeutan heidän kyyhkyläisten elämää. Omasta mielestäni en kuitenkaan ole millään tavoin kytkyssä heidän hommiin tai ongelmiin, mutta syytähän voi aina vierittää muualle. Sillain ne ei kuitenkaan ratkea nyt, kun ei ratkennut aiemminkaan. Ei kuitenkaan ole enää minun murheeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi