Entinen ukko kieltää minua menemästä sukulaisensa ja ystäväni juhliin, jotta voi itse mennä puolisonsa kanssa, jonka takia ero tuli
Entinen mies painostaa, etten saa mennä hänen sukulaisensa juhliin, jotta hän voi mennä uuden naisensa kanssa, jinka kanssa minua petti ja avioerokin tuli. Kutsun antaja on hyvä ystäväni ja olemme tunteneet 20v.
Kaivan kuulemma verta nenästä ja yritän hankaloittaa exäni elämää. Kerroin, että he voivat kyllä tulla enkä episodia aio järjestää, koska häntä en enää kivenkappaleina takaisin ottaisi. Kerroin myös, että mitään valehtelua ja kaunistelua en kuitenkaan suostu myös hänen puolesta harjoittaa, jos joku sattuisi erosta kysymään ja siinä tapauksessa lyhyesti sanon, että pääsyy oli pettäminen.
Mitäkö mietin. Onko tosi, että minun pitäisi jäädä pois ja hyppiä exän uhkailujen mukaan?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja minua ei tuon exän tai hänen naisen paikallaolo hätkähdytä enää millään tavalla. Siinä on vakka kantensa saanut, koska molemmat pettivät ja avioerot tuli aikaan.
Itse haluisin näin vanhempana ja vähän viisaampana yrittää olla muunlaisesta seurassa siinä mielessä. Arvostan rehellistä peliä, missä jokainen kantaa omat asiansa ja vastuunsa. Senkin takia en näe tätä sellaisena asiana, että minun olisi väistettävä ja olla kotona. Yritin kuitenkin olla hyvä vaimo ja äiti, mutta se ei riittänyt ja lopputulos oli ero. Siitäkin jo aikaa, enkä itse ole sanelemassa exlleni enää mitään ohjeita. En myös karttele häntä, luotan itseeni ja osaan käyttäytyä. Hänen kanssaan joutuu kuitenkin olemaan tekemisissä tuon tuosta lasten takia.
Et kylläkään vaikuta miltään "vanhemmalta ja viisaammalta" tässä asiassa. Jos olisit viisas, pysyisit kotona. Ystävääsi voit tavata muulloinkin.
Tottakai menet, mutta et kyllä ala erosta tilittämään, on epäkunnioittavaa kutsujaa kohtaan järjestää kohtaus. Jos joku kysyy, vastaat vain että ei näin kivoissa juhlissa viiti erojuttuja revitellä.
Ja exälle sanot, että sinua ei haittaa hänen läsnäolonsa ja hänen on syytä kasvaa aikuiseksi ja kestää samoissa juhlissa olo. Voit sanoa, että et ajatellut kyljessä kyhnätä.
Kamoon nyt. Vaikka exäsi vaikuttaa olevan ihme nillittäjä, niin et kait aikonut nytkään ruveta tanssimaan hänen pillinsä mukaan? Sinun ystäväsi, joten ihan itse päätät menetkö juhliin. Jos exäsi sattuu olemaan paikalla, niin sitten on. Hänet huomatessasi, aikuisen asiallinen tervehdys ja sitten keskityt juhlimiseen ja ystävääsi. Mikäli puhetta tulee erostanne, niin kuten täällä on jo sanottu, mitään avautumista et rupea tekemään - silloin vaikutat itsekin jo typerältä ja syöt itse tilaisuuden tarkoitusta. Eronne juurisyyt eivät kuulu kenellekään, jos joku nyt mukamas erehtyy moisessa tilanteessa erostanne kysymään, niin sen voi sivuuttaa vanhaksi uutiseksi "..joko olet muuten lomalla, mitä olet ajatellut tehdä" - small takia kehiin.
Mutta joko menet juhliin tai sitten et. Oma valintasi, päätöksesi. Ei suinkaan exäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä menisin, mun menemisiä tai tulemisiä ei mikään ex enää sanele.
Miehet ovat niin älykkäitä, että he pyrkivät pysymään erossa existään ettei tulisi riitaa ja/tai kiusallisia tilanteita. Naiset taas oikein hakeutuvat exiensä seuraan riitelemään.
Juuri näin, ja täälläkin muut ämmät oikein usuttavat kiiluvine silmineen menemään sinne aiheuttamaan ongelmia.
.
Hah, miehet mitään älykkäitä ole.
Kunhan haluavat pitää kulisseja yllä ja peitellä omia mokiaan ja typerää käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai menet, mutta et kyllä ala erosta tilittämään, on epäkunnioittavaa kutsujaa kohtaan järjestää kohtaus. Jos joku kysyy, vastaat vain että ei näin kivoissa juhlissa viiti erojuttuja revitellä.
Ja exälle sanot, että sinua ei haittaa hänen läsnäolonsa ja hänen on syytä kasvaa aikuiseksi ja kestää samoissa juhlissa olo. Voit sanoa, että et ajatellut kyljessä kyhnätä.
Jos joku ihmeeksi kysyisi että miksi ero tuli, voi ap vastata niin kuin on omien sanojensa mukaan aiemminkin vastannut että ex löysi sopivamman.
Siellä juhlissahan todistusaineisto on mukana eli asia tulee kyllä kerralla selväksi.
Se on tietenkin totta ettei mihinkään yksityiskohtiin pidä mennä.
Ap:n exä on näköjään löytänyt tämän keskustelun.
Sinun aika valitettavasti meni jo, etsi oma sukusi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat niin älykkäitä, että he pyrkivät pysymään erossa existään ettei tulisi riitaa ja/tai kiusallisia tilanteita. Naiset taas oikein hakeutuvat exiensä seuraan riitelemään.
Juuri näin, ja täälläkin muut ämmät oikein usuttavat kiiluvine silmineen menemään sinne aiheuttamaan ongelmia.
Sinäkö karttelet ystäviesi seuraa, jos eksä on tulossa samaan paikkaan? Eikö se mene hankalaksi, kun pitää aina selvittää, missä eksä aina liikkuu?
Ne ovat tämän eksän oman suvun juhlat. Pitäisi olla vähän tilannetajua. Lisäksi tässä ei tarvitse mitään selvittää - eksä on selkeästi ilmaissut, ettei halua häntä sinne. Minä olisin viisas enkä menisi sinne aiheuttamaan hämminkiä ja uhoamaan eksän tahtoa vastaan. Tämän kyllä jokainen fiksu ymmärtää.
Juhlat ei ole exän, hänen halullaan ei ole painoarvoa vaan juhlien järjestäjän ja kutsun antajan. Jotkut ovat sitä mieltä, että ex-pariskunta voi käyttäytyä ihan säädyllisesti ja sivistyneesti.
Ainoa joka tässä aiheuttaa hämminkiä on se exä joka koittaa määräillä ja uhoaa.
Mitä mieltä ne sukulaiset on sitten jos ap kieltäytyy ja kysyttäessä miksi ei pääse kertoo, että ex ei halua häntä sinne? Auttaako se nyt sitä exää sit kun sukulaiset kuiskuttelee?
Ukko kaivaa omaa hautaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni (ja monen muun) kertoo kyllä ihan päinvastaista :D
Itse todellakin menisin. Ihmetyttää miksi ex raahaa uuden muijan sinne? Ja miksi pettäjä ei ole suoraselkäinen vaan peittelee ja kääntää tapahtuneet asiat johonkin uuteen asentoon?
Olisipa todella omituista kenenkään alkaa puhua erosta ja sen syistä noin yleisesti! En voisi kuvitella omassa sukulais- ja ystäväpiirissä kenenkään aloittavan kyselyä toisten eron syistä. Saati, että alkaisin selostaa sitä muille, tai että eron syitä ruodittaisiin muiden kanssa ja joku olisi siinä erovyyhdissä hyvä, toinen paha jne. Ihan outo ajatuskin.
Mene vain ei se entiselle ukollesi ja tän .. Kuulu pätkääkään on Sinulla oikeus tavata Ystäviäsi , ystäviä kun harvassa .
Ex on ex, eli ei enää mitään sanavaltaa sun tekemisiin. Juhiin vaa ja kuspiä saa luvan syödä paskansa.
Vierailija kirjoitti:
Itse todellakin menisin. Ihmetyttää miksi ex raahaa uuden muijan sinne? Ja miksi pettäjä ei ole suoraselkäinen vaan peittelee ja kääntää tapahtuneet asiat johonkin uuteen asentoon?
Miksi ap änkeytyy exänsä sukulaisten juhliin
Tottakai menet! Ei sinun tarvitse olla siellä missään tekemisissä exän kanssa. Jääköön hän pois, jos niin häiritsee. Eikä todellakaan tarvitse alkaa valehtelemaan eron syytä, jos joku kysyy. Ei ystävyyden tarvitse loppua, vaikka olisikin exän sukulainen.
Olisi aika huutava vääryys jos antaisit sinua törkeästi aikanaan kohdelleen miehen määrätä miten teet. Ystäväsihän toivoi että tulet paikalle, eiköhän hänen toiveensa tule ennen ex-miehen vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla luetunymmärtämisessä ongelmia? Kyse on myös aloittajan pitkäaikaisesta ystävästä. Exä on itse soppansa keittänyt, niin kärsikööt. Eron olisi voinut hoitaa fiksumminkin, eikä pettämällä. Ei taida exän uusikaan kovin kummoiseen suosioon päästä, kun ihmiset kuulee eron syyn. Itse en edes kehtaisi exän uutena naamaani näyttää missään sukujuhlissa.
Jos erosta on jo aikaa, miten vasta nyt tulisitte tilanteeseen, jossa sinä ja miehen uusi näkisi sukua? Eikö niitä tilanteita ole ollut vaikka kuinka usein jo aiemminkin?
Eiköhän eronne ole puitu suvun keskuudessa jo aikaa sitten. Itse vastaisin kyselyihin, että yksityisasia, vaikka viesteustäsi päätellen ei taida kuulua tyyliisi? Etkö ole ystäväsi kanssa puinut eroa, joten kai hän on sukuaan infonnut jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on saanut kutsun ja hänet halutaan paikalle. Paitsi tuo ex, jonka ympärillä juhlat ei pyöri.
Miksi sukulaiset kutsun antaisi, jos ei häntä haluttaisi sinne?
Ne ovat tämän eksän oman suvun juhlat. Pitäisi olla vähän tilannetajua. Lisäksi tässä ei tarvitse mitään selvittää - eksä on selkeästi ilmaissut, ettei halua häntä sinne. Minä olisin viisas enkä menisi sinne aiheuttamaan hämminkiä ja uhoamaan eksän tahtoa vastaan. Tämän kyllä jokainen fiksu ymmärtää.