laittaako julkisella lääkärit verikoetulokset näkyviin ilman yhteydenottoa?
Laittavatko labratulokset näkyviin omakantaan, vaikka eivät ole vielä olleet yhteydessä potilaaseen? Jos on poikkeava tulos vaikka kilpparissa, kutsuvatko vastaanotlle vai hoitavatko pelkällä soitolla?
Kommentit (15)
no minulla se on ainakin niin että kun käyn verikokeessa aamupäivällä niin tulokset on netissä puolenpäivän jälkeen. ne on automaattisesti julkaistu
Riippuu tilanteesta ja ehkä paikkakunnastakin. Oma kokemukseni on, että erikoissairaanhoidossa tulokset ovat tulleet näkyviin heti samana päivänä, mutta tk:ssa lääkärin on pitänyt ensin katsoa ja kuitata ne. Nykyään yleensä mun kohdalla on sovittu tk:ssa, että lääkäri kuittaa vastaukset näkyviin ja laittaa kokeiden tulkinnan Kantaan sairauskertomus-puolelle. Jos jotain puuttumista vaativaa olisi ollut, niin lääkäri olisi myös soittanut.
Mulla on kehotettu katsomaan tulokset Omakannasta ja ottamaan itse yhteyttä jos poikkeavaa. Näin päin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kehotettu katsomaan tulokset Omakannasta ja ottamaan itse yhteyttä jos poikkeavaa. Näin päin.
Sama täällä. Kiva saada tietoonsa joku huolestuttava arvo ja sen jälkeen juuttua ajanvarauspuhelimen loputtomiin jonoihin. Viimeksi jouduin odottamaan takaisinsoittoa yli 5 vuorokauden ajan...
Vierailija kirjoitti:
Minne julkaistu?
Omakanta, oma terveys ymv.
Vierailija kirjoitti:
Näinkin päin joo. Itse ymmärrän koetuloksista saman kun sika hopealusikasta. Tulostan sitten tulokset ja Googlella etsimään viitearvoja.
Ne menevät suoraan labrasta sinne, ei niitä lääkäri sinne kirjoittele.
Luuletko että lääkäreillä olis tuollaisiin kirjaamisiin aikaa?
Kyllä ne laitetaan.