Koira pääsee jatkossa lain mukaan ruokaostoksille – ja kakkaamaan kauppojen lattioille
Kaupat suhtautuvat toistaiseksi uudistukseen varauksella, sillä asiakkaina on myös allergisia. Kauppias voi estää tai rajata lemmikkien sisäänpääsyä ruokakauppaan.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Miten se koiranomistaja samaan aikaan tekee ostokset ja vahtii ettei koira häiriköi muita asiakkaita, sotke paikkoja tai syö jotain?
Miten lapsen kanssa kaupassa käyvä vanhempi samaan aikaan tekee ostokset ja vahtii ettei lapset häiriköi muita asiakkaita, sotke paikkoja tai syö jotain?
Mulla on joko kantokassi tai koirarattaat, koira(t) on niissä täysin hallinnassa ja voin suorittaa ostokset.
Jos ei ole kumpaakaan em niin sitten hihna lyhyellä, kontakti koiraan ja koiralla käsky seurata/istua/odottaa. Ei se/ne saa nuuskia, kuseksia tai häröillä sinnetänne. Näin on menty julkiset kulkuneuvot, ravintolat, hotellit... Ja pian kaupatkin.
En mene kauppaan johon koirat saa tulla amen
Pitää muistaa kauppaankin ottaa allergialääkkeet ja ventoline
Enpä tunne kyllä yhtään koiraa, joka pentuaikojen jälkeen tai olematta mahataudissa olisi paskonut sisälle.
Pitää olla jo aika helevatan huono omistaja, jos ei ole koiraansa opettanut paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tykkää yhtä paljon säännöistä ja kielloista, kuin suomalainen.
Kauhea vinkuminen, koska joku rajoitus poistuu.
Tämä kyllä suoraan vaikuttaa kaupassa viihtymiseen. Yök. Karvaa, kuolaa ja tapaa joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä se kohta laista joka sallii koirien ulostamisen kaupan lattialle.
T. Koiranomistaja
On kauppojen lattioilla ollut välillä lastenkin pissaa
Lapsi ei kuitenkaan ole eläin eikä yksikään ihminen ole muutoinkaan rinnastettavissa koiraan. Miten lapset liittyvät aiheeseen ?
Itse aiheeseen kantaa ottamatta minua on aina ihmetyttänyt tämä väite.
Millä ihmeen perusteella ihminen ei ole eläin, siis yksi eläinlajeista?
Minustakin ihminen on älykäs kädellinen nisäkäs ja tämän planeetan ravintoketjun huipulla oleva petoeläin. Ihminen on ollut vähän turhankin menestykäs laji, joka on omalla toiminnallaan vaarantanut monen muun eläinlajin olemassaolon maalla, merellä ja ilmassa. Muilla eläinlajeilla ei ole ilmennyt samanlaista kulttuurievoluutiota eli tietojen ja taitojen kasautumista mikä on tehnyt meistä ylivoimaisia.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tunne kyllä yhtään koiraa, joka pentuaikojen jälkeen tai olematta mahataudissa olisi paskonut sisälle.
Pitää olla jo aika helevatan huono omistaja, jos ei ole koiraansa opettanut paremmin.
Näitä huonoja omistajia on yllättävän paljon.
kai niillä koirilla on maskipakko?
Mielummin joka kaupan eteen lukollisia koirahäkkejä ja vaikka vesipiste, josta saa koiralle vettä.
En halua jättää koiraani kaupan eteen, joten lenkit teemme nyt erikseen. Enkä halua ottaa koiraani kauppaankaan, enkä toivoisi muidenkaan ottavan, allergisten takia.
Häkit ratkaisisivat tämänkin ongelman: helpottaisivat arkea ja kaupat pysyisivät koirattomina.
Normaalisti koirat ei ulosta eikä virtsaa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme haluaisi ottaa koiran mukaan kauppaan??? En kerta kaikkiaan näe sellaista tilannetta, että haluaisin ottaa jonkun meidän kolmesta koirasta mukaan. Ehei, ei hemmetti soikoon, olisi ihan painajaista. Hännällään huitoisivat tuotteet lattialle, nuolaisisivat hedelmäosaston mansikoita, kuolaisivat lihatiskin pleksin, ja lapsia pyörisi ympärillä "saako tätä silittää". Ei kiitos. Ei koiria kauppoihin. Miksi niiden pitäisi sinne mennä? Kauppakäynnit on kauppakäyntejä, koiralenkit erikseen.
Itse otan meidän kultasennoutajan aina mukaan Mustiin ja Mirriin koska se on hänelle joka kerta kokemus. Lenkillä saattaa kerjätä muilta koiran ulkoiluttajilta rapsutuksia mutta kun pääsee kauppakeskukseen niin on niin tärkeä kaveri ettei viitsi edes sivulleen vilkaista. Mielelläni kävisin hänen kanssaan myös pikasesti samassa rakennuksessa olevassa Cittarissa ja tiedän että koira osaisi käyttätyä paremmin kun ihmiset. Aivan järkyttävä huumeongelma Lahdessa! Älkää ikinä jättäkö koiraa kaupan eteen!
Hänen ja hänen. Se on koira voi hyvä jumala. Jopa kissasta puhuisin ennemmin "hänenä" kuin koirasta.
tutkimusten mukaan eläimilläkin on persoona, joten on ihan kohtuullista, että heitä aletaan "hänittelemään"
Se miten omistaja puhuu koirastaan, korreloi suoraan omistajan kusipäisyyden kanssa. Joka ainoa joka käyttää sanaa "hän" koirastaan, on ennemmin tai myöhemmin paljastunut itsekeskeiseksi "minä ja minun koira olemme parempia" ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
kai niillä koirilla on maskipakko?
Allergisten kannattaa käyttää maskia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme haluaisi ottaa koiran mukaan kauppaan??? En kerta kaikkiaan näe sellaista tilannetta, että haluaisin ottaa jonkun meidän kolmesta koirasta mukaan. Ehei, ei hemmetti soikoon, olisi ihan painajaista. Hännällään huitoisivat tuotteet lattialle, nuolaisisivat hedelmäosaston mansikoita, kuolaisivat lihatiskin pleksin, ja lapsia pyörisi ympärillä "saako tätä silittää". Ei kiitos. Ei koiria kauppoihin. Miksi niiden pitäisi sinne mennä? Kauppakäynnit on kauppakäyntejä, koiralenkit erikseen.
Itse otan meidän kultasennoutajan aina mukaan Mustiin ja Mirriin koska se on hänelle joka kerta kokemus. Lenkillä saattaa kerjätä muilta koiran ulkoiluttajilta rapsutuksia mutta kun pääsee kauppakeskukseen niin on niin tärkeä kaveri ettei viitsi edes sivulleen vilkaista. Mielelläni kävisin hänen kanssaan myös pikasesti samassa rakennuksessa olevassa Cittarissa ja tiedän että koira osaisi käyttätyä paremmin kun ihmiset. Aivan järkyttävä huumeongelma Lahdessa! Älkää ikinä jättäkö koiraa kaupan eteen!
Hänen ja hänen. Se on koira voi hyvä jumala. Jopa kissasta puhuisin ennemmin "hänenä" kuin koirasta.
tutkimusten mukaan eläimilläkin on persoona, joten on ihan kohtuullista, että heitä aletaan "hänittelemään"
Se miten omistaja puhuu koirastaan, korreloi suoraan omistajan kusipäisyyden kanssa. Joka ainoa joka käyttää sanaa "hän" koirastaan, on ennemmin tai myöhemmin paljastunut itsekeskeiseksi "minä ja minun koira olemme parempia" ihmiseksi.
Typerin juttu mitä olen koskaan kuullut 😂
Eli heittelen kaupassa jossa on koiria sisällä suklaata ja kaikkea tuliosta lattioille. ei ole koirien paikka.
Pitääpä investoida koirapilliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerin juttu mitä olen koskaan kuullut 😂
Mitä mieltä koirasi on?
Vierailija kirjoitti:
[=Vierailija]Kukaan ei tykkää yhtä paljon säännöistä ja kielloista, kuin suomalainen.
Kauhea vinkuminen, koska joku rajoitus poistuu.
Tämä kyllä suoraan vaikuttaa kaupassa viihtymiseen. Yök. Karvaa, kuolaa ja tapaa joka paikassa.
Nykyään voi tilata ruokaa kotiin, jos ei kykene käymään kaupassa.
Maksaako kauppias allergia lääkkeet?
Ison marketin äänimaailma saa ihmisenkin stressaantumaan. Kun muuten rakkeja pitää varjella kaikilta ääniltä, kuka haluaa hermoheikkoja hauveleita kauppaan ripuloimaan ja rähjäämään?