Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että ekaluokan opettaja on töykeä lapsille?

21.08.2006 |

Eikö ensimmäisen luokan opettajan pitäisi suhtautua hellävaraisesti näihin viikon koululaisena olleisiin lapsiin? Kaikki on kuitenkin lapsille uutta ja outoa, ja oletin automaattisesti että poikani opettaja suhtautuu tuoreisiin ekaluokkalaisiin auttavaisesti ja ymmärtäväisesti.

Toisin kuitenkin taitaa tämä eläkeikää lähestyvä naisopettaja ajatella. On ikäänkuin " luulot pois lapsilta" - meiningillä ollut koko viime viikon, ja esim. tänään poikani kertoi koulun jälkeen, että kun hän oli auttanut kaveriaan nostamaan lattialta kaverin tiputtamat pahvit ylös, niin opettaja oli tiuskaissut " Hoida sinä omat hommasi ja anna Riku kerää ne pahvit mitkä tiputti." Lisäksi on kuulemma tosi ivallinen, jos lapsi ei osaa heti vastata mitä kysytään,niin ei kuulemma viitsi keskittyä.. jne..

Tuntuu vaan pahalta että tuollaisella asenteella opettaja saa lannistettua monen vähänkin aremman lapsen. Ymmärrän toki että tiukat rajat on oltava alusta asti, mutta ei kai ilkeä ja ivallinen silti asiaa kuulu??

Tuntuisi aika hurjalta ottaa asiaa puheeksi, en sentään halua lapseani heti opettajan silmätikuksi. Ehkä juttelen toisten vanhempien kanssa onko heidän kotonaan lapset kertoneet vastaavista asioista..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä inhoavat vain hankalia vanhempia ja sitä, mitä he saavat aikaan lapsensa elämässä

Vierailija
22/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stä koulussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua...

Luulenpa että eläke loistaa kiikarissa ja on PAKKO tehdä viimeinen luokka ennen auvoista aikaa.

Vierailija
24/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä ole kyse siitä ettei opettaja kelpaa äidille vaan ettei lapsi ole järin ihastunut opettajaan. Opettajaa pitää kunnioittaa, ei pelätä.

Oppitunnit ovat avoimia, mene luokkaan istumaan ja katsomaan mitä siellä tapahtuu ja miten opettaja lapsia kohtelee ja miten lapset suhtautuvat opettajaan.

ani3:

Toisin kuitenkin taitaa tämä eläkeikää lähestyvä naisopettaja ajatella. On ikäänkuin " luulot pois lapsilta" - meiningillä ollut koko viime viikon, ja esim. tänään poikani kertoi koulun jälkeen, että kun hän oli auttanut kaveriaan nostamaan lattialta kaverin tiputtamat pahvit ylös, niin opettaja oli tiuskaissut " Hoida sinä omat hommasi ja anna Riku kerää ne pahvit mitkä tiputti." Lisäksi on kuulemma tosi ivallinen, jos lapsi ei osaa heti vastata mitä kysytään,niin ei kuulemma viitsi keskittyä.. jne..

Vierailija
25/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä oli sunnuntaiaamuna kävellyt kotona alasti. Ja sen PIPPELI TÖRRÖTTI. Oisko nyt niin, että mä soitan heti lastensuojeluun, kun isä on pedofiili? Jos oikeesti mä suhtautuisin niihin lasten kotijuttuihin samoin kuin äipät suhtautuu lastensa koulujuttuihin, niin eipä hyvin menisi.

Lopettakaa höyryäminen. Lapsi ei sinne kouluun mene muuta varten kuin oppiakseen lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan. Hemmottelu ja kaikenlainen hauska elämä vietetään kotona. Olkaamme iloisia, että suomalaiset lapset saavat ilmaiseksi lukutaidon. Se olisi monelle lapselle tässä maailmassa ylellisyys!

Vierailija
26/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja, joka yleensä nolasi sellaisia hieman rassukoita oppilaita koko luokan edessä. Vieläkin nousee raivo pintaan, kun ajattelen miten inhottavasti tämä naisopettaja joitain kohteli. Lellikit löytyivät opettajan lähipiirin lapsista ja nämä mollattavat olivat jo valmiiksi semmoisia reppanoita, jotka olisivat päinvastoin tarvinneet rohkaisua ja hyväksyntää ensinäkin opettajan taholta... kyllä ketuttaa tomoinen, mutta kai se on vieläkin nykypäivää

Vierailija
27/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ope oli suurimman osan ajasta aivan raivona ekan syksyn. Ei se nyt ollut kovin kamalaa. Kyllä lapsikin ymmärtää, että riehuminen yms. saa aikuisen suuttumaan. Me istuttiin monesti siellä koulussa jälkässä koko luokan voimin. Siis nekin, jotka ei mitään tehny. Ei jääny traumoja. Se on vain ihan normaalielämää.

Terveisin, ope ja äiti (ei curling)

Vierailija
28/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä epäoikeudenmukaisuutta on tässä niin paljon, että ihan hyvä miettiä sitä jo lapsena. Itse muistan, et koulussa olin sen neljä tuntia, välillä oli kivaa, välillä ei. Elämässä oli niin paljon kaikkea, ettei yksi kansakoulunopettaja pystynyt sitä elämänriemua tenavista tappamaan. Niin se olisi nytkin. Mitä enemmän äipät riehuu ja sekaantuu koulujuttuihin, sitä ahdistuneempia ne lapsetkin on.

Pientä rajaa höösäämiselle.

Vierailija
29/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet tehnyt aloitteen että kaikenlainen työssäjaksamistoiminta lopetetaan työpaikallasi niin työntekijöiden kuin esimiesten kohdalla. Turhaa ajanhaaskausta, kuten myös pomosi ihmissuhdetaitojen tai johtamistaihtojen kehittely. Hauska elämähän vietetään kotona.

Vierailija:

Lopettakaa höyryäminen. Lapsi ei sinne kouluun mene muuta varten kuin oppiakseen lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan. Hemmottelu ja kaikenlainen hauska elämä vietetään kotona. Olkaamme iloisia, että suomalaiset lapset saavat ilmaiseksi lukutaidon. Se olisi monelle lapselle tässä maailmassa ylellisyys!

Vierailija
30/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin mä ajattelen.

Vierailija
31/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka tiedän ko tunteet ja parhaani teen, en silti saa kiusaamista kokonaan kitkettyä luokastani enkä pysty toimimaan niin, ettei kenellekään, koskaan, tule paha mieli. Joskus openkin suusta hyppää sammakko tai sanoo liian tiukasti väärässä paikassa.

Vierailija
32/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin opettajana (tosin murkkuikäisten) huomautan, että opettajakoulutuksen tarkoituksena osaltaan on karsia tuollaiset ivaavat ja lapsia kaltoin kohtelevat persoonat pois! Tuollaista käytöstä tai jatkuvaa pahantuulisuutta ei opettajalla kuuluisi olla eikä sitä mielestäni voi selittää millään. AP:n kuvaama opettaja on todella väärällä alalla! Ikävää ettei ole tajunnut sitä itse uransa alkuvaiheessa :(

Vierailija
33/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan nykyään pätee että karsiutuu epäpätevät pois mutta näin tuskin on ollut vuonna -75 tai jotain siihen suuntaan. Ja kyse on erityisopettajasta jolla pitäisi olla " homma hanskassa" ja kunnioitusta ei ainakaan meidän poika osoita jollei sitä ansaita vaan laittaa ihan 6-0 tilanteen lärinäksi nauraa vielä kun yrittää komennella. Ei tapahtunut kertaakaan viime vuonna, mistäköhän johtuu?

Olen törmännyt esikoisen kanssa sellaiseen että jos ei mielestään ole oikeudenmukainen kohtelu niin ei viihdy paikassa ja alkaa myös oireilla kotona siitä että kaikki ei ole hyvin. Oireilu loppuu kun syystä tai toisesta henkilö/paikka vaihtuu.

Toi muna pystyssä esimerkki on huvittava sillä meillä mies voi ihan hyvin kusistondis päällä lompsia unen pöpperössä vessaan aamutoimilleen:D Senkun kertoo koulussa ja jos opettaja ymmärtää väärin niin voi voi.

Vierailija
34/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

isänsä oli sunnuntaiaamuna kävellyt kotona alasti. Ja sen PIPPELI TÖRRÖTTI. Oisko nyt niin, että mä soitan heti lastensuojeluun, kun isä on pedofiili? J

Vierailija
35/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mut jos mä opettajana ottaisin kaikki törrötys- ja muut jutut tosissani, niin en kerkeisi tehdä töissä mitään muuta kuin lastensuojeluilmoituksia.

Arvatkaas, mammat, kuinka moni lapsi kertoo, et meijän äiti on KOKO AJAN vihainen. Äiti huutaa mulle aina. Tai äiti jopa hakkaa.

Kun sitä kuulee kaikkea tuollaista, oppii myös tajuamaan, että kaikki lasten stoorit ei ole totta. Niissä voi olla jokin totuuden jyvänen, mut silti. Pitäisikö minun olla huolissani esim. siitä oppilaasta, jonka äiti on koko ajan vihainen? Kun sitten näen tuon äidin, niin ymmärrän, että se on normaali ihminen eikä aina jaksa. POINTTI: En mäkään koko ajan kelaa, että mitä toikin luuseri hankki lapsia, kun ei niitä hoida tms. Älkää tekään koko ajan moralisoiko opettajia ammatinvalinnasta tmv.

Kukaan aikuinen ei ole aina kiva ja oikeudenmukainen. Epävarmimpia lapsia kasvaa siellä, missä aikuiset eivät vedä yhtä köyttä. Tämä on taivahan tosi. Siellä, missä vanhemmat kunnioittavat opea ja ope vanhempia, lapsi voi hyvin. Näin on, vaikka ope olisi äksy. Näin on silloinkin, jos äippä voi huonosti. Lapsille on tärkeintä, että aikuiset eivät riitele ja vedä mattoa toistensa alta.

OPE

Vierailija
36/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mennyt luottamus aikanaan opettajiin ja heidän " toiminta tapoihinsa" ja jos vaistoni sanoo että kaikki ei nyt ole hyvin niin asiaa pitää seurata ja puuttua...

Olen todellakin tehnyt sen eteen töitä että lapseni saa parhaan mahdollisen alun koulunkäynnilleen ja jos joku harppu sen aikoo pilata huonolla käytöksellään niin minun aikuisena on siihen puututtava.

Tuskin siellä isossa luokassakaan on todellakaan helppoa mutta tiedän että helpompaa kuin pienryhmän opettajan sylkykuppina...

T:8

Vierailija
37/37 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun sitä kuulee kaikkea tuollaista, oppii myös tajuamaan, että kaikki Näin on, vaikka ope olisi äksy. Näin on silloinkin, jos äippä voi huonosti. Lapsille on tärkeintä, että aikuiset eivät riitele ja vedä mattoa toistensa alta.

OPE

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi