Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies nostaa minussa esiin huonoimmat puoleni?

Vierailija
11.06.2021 |

Miten niin voi tapahtua? Miten yhtäkkiä yhden ihmisen seurassa en olekaan oma herttainen itseni, vasn tuon ihmisen seurassa olenkin ihan eri ihminen - hirviö, jollainen en todellakaan halua olla? Miten tuo on mahdollista? Mitä siinä tapahtuu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaistoat sen miehen todellisen luonteen. Onko mies itsekäs ja kylmä ja näyttelee vain hyvää miestä?

Vierailija
2/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä kahteen kertaan, onko suhde hyväksi itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmiset saavat meistä eri puolia esiin. Hän tekee jotain että saa sinusta sellaisen.

4/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ihminen asettuu eri lailla kuin muissa, etäisemmissä ihmissuhteissa. Läheisyys tuo esiin niitäkin oman itsen piirteitä, jotka etäisemmässä kanssakäymisessä pystyy jättämään kontrolliin ja peittämään. Olisikin ehkä hyvä oppimiskokemus ja sisäinen tutkimusmatka tarkastella niitä tunteita, mistä niissä on kysymys? Miltä sinusta tuntuu, kun olet 'hirviö'? Mitä sinussa aktivoituu: pelkoja, tarpeita, odotuksia? Mistä ne kertovat? Voisiko niistä olla hyvä keskustella ammattilaisen kera?

Vaikka tunteet ovat aina totta ja okei, käyttäytymisensä voi kuitenkin aina valita.  Käytös pitää silti olla asiallista ja toista kunnioittavaa ja siinä täytyy olla rajat, vaikka sisällä kiehuisi. 

Vierailija
5/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies manipuloi, ärsyttää, kiusaa tms. Jotain hän tekee.

Vierailija
6/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä kahteen kertaan, onko suhde hyväksi itsellesi.

Tai sille toisellekkaan. Selvästihän tuo homma ei toimi.

Vierailija
7/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies manipuloi, ärsyttää, kiusaa tms. Jotain hän tekee.

Tai on ihan vaan väärä tyyppi ap:lle. 

Vierailija
8/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komentaa tai alistaa sinua. Reagoit rajojesi rikkomiseen agressiolla.

Vierailija
9/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies haukkui mua jatkuvasti niistä ominaisuuksista joita hänellä itsellä oli piilossa. Näin ne hänessä, kovasti yritti piilotella niitä, mutta siellä ne oli. Oltiin samanlaiset pohjimmiltaan eli yksinäisyyttä kaipaavia, herkkiä ja itsenäisiä. Hän ei vain halunut myöntää noita itsessä ja kun näki ne minussa, niin viha mua kohtaan syntyi. Luultavasti lapsesta asti oli kasvatettu vääränlaiseksi vahvaksi.

Vierailija
10/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on tästä yhdestä ihmisestä, niin teidän dynamiikassa on jotakin pielessä. Ihmissuhde ei ehkä ole sinulle hyväksi. Jos parisuhteessa yleensä taannut, kyse on lapsuudenaikaisista kiintymyssuhdemallista. Silloin oma käytös on yleensä kaavamaista suhteesta toiseen. Kannattaa tutustua kirjallisuuteen aiheesta.

Vierailija
11/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se syy ei ole siinä toisessa vaan hänen läsnäolo voi nostattaa itsessäsi jotain esiin sinusta ja historiastasi. Kannattaa ensin hakea sitä mahdollista syytä itsestä jos se ei selvästi johdu toisen sopimattomasta käytöksestä.

Näissä tarjoillaan usein sen olevan toisen syytä että musta tuntuu tältä. Niin toisinaan on mutta vain toisinaan. On iso joukko ihmisiä jotka syyttävät toista ylimieliseksi ja kaikkitietäväksi yms. Ja taustalla onkin vain oma heikko itsetunto eivätkä muut ihmiset koe tätä toista hlöä lainkaan samoin

Vierailija
12/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä että hän ei sovi sinulle, itse eroisin suhteesta. Laita itsesi ja oma hyvinvointisi etusijalle. Miten sinä voit kun olet miehesi seurassa? Jos voit huonosti, lähde.

Vierailija
13/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulissit romahtaa ja todellisuus paljastuu

Vierailija
14/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mies haukkui mua jatkuvasti niistä ominaisuuksista joita hänellä itsellä oli piilossa. Näin ne hänessä, kovasti yritti piilotella niitä, mutta siellä ne oli. Oltiin samanlaiset pohjimmiltaan eli yksinäisyyttä kaipaavia, herkkiä ja itsenäisiä. Hän ei vain halunut myöntää noita itsessä ja kun näki ne minussa, niin viha mua kohtaan syntyi. Luultavasti lapsesta asti oli kasvatettu vääränlaiseksi vahvaksi.

Tämä projisointi voi olla niin ilmiselvää että luulisi miehenkin tajuavan käytöksendä ristiriitaisuuden. Ex oli ylipainoinen, minä laiha. Silti hän kehotti minua laihduttamaan. Samoin kehotti minua yliopisto-opintoihin, vaikka itsellä oli jäänyt lukio kesken.

Vierailija
15/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olet väärän ihmisen kanssa.

Vierailija
16/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen lannistaa, hän on huonoa seuraa. Arvosta itseäsi ja luovu paskasta.

Vierailija
17/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeasti hirviö. ”Herttainen sinä” on sinun itsesi rakentama illuusio itsestäsi.

Vierailija
18/18 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla joku sanoikin, syy ei välttämättä ole siinä toisessa vaan jossain omassa haavoittuvuudessa jonka toinen nostaa esiin. Joku voi esim. päästyään hyvään ja turvalliseen parisuhteeseen alkaa koetella rajojaan testaten toista.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000001175913.html

3. Menneisyyden haamut

Jos elämässä käy jotain ikävää, kuten odottamaton ero, eikä sitä pysty käsittelemään, kokemus vaikuttaa koko maailmankuvaan. Rakkaudessa se saattaa tarkoittaa sitä, että suuri onni voi tuntua jotenkin väärältä. Kaikki on mahtavasti, mutta jossain kalvaa ahdistus: liian hyvää ollakseen totta, jokin menee varmasti pieleen.

”Ihminen saattaa siis tuhota suhteensa vain kontrolloidakseen ahdistustaan. Yksi keino on pitää valta itsellään: jos on joskus kokenut kipeän eron, haluaa ehkä seuraavaksi olla se, joka jättää.”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi