Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei voi vain saada niitä psyykenlääkkeitä joita haluaa?

Vierailija
10.06.2021 |

Miksi psykiatriassa on lähtökohta, että jokainen potilas on potentiaalinen narkkari ja väärinkäyttäjä, vaikka muualla olet syytön kunnes toisin todistetaan. Miksei voisi vain lähtökohtaisesti saada reseptin siihen mihin haluaa? Jos ilmenisi väärinkäyttöä, tämä oikeus voitaisiin sitten ottaa pois.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi psykiatriassa on lähtökohta, että jokainen potilas on potentiaalinen narkkari ja väärinkäyttäjä

Koska näinhän se asia on? Jokainen potilas tosiaan on potentiaalinen väärinkäyttäjä.

Ja vaikka ei olisi mikään narkkari niin tavis voi koukuttua noihin lääkkeisiin ihan vahingossakin. Ei siihen tarvita mitään epäilyä että olet narkkari joka haluaa väärinkäyttää. Vaikka olisi puhtaat aikomukset niin ihmisiä jää noihin koukkuun. Hyvä vaan että siinä on joku asiantuntija välissä.

Vierailija
22/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle toimii ,ja on toiminut vuodesta 1990 yksi nukahtamislääke, jota otan 5-10 kpl/kk. Tai välillä en yhtään ,tai puolikkaan.

Mutta silti tarjotaam jtn keptinoria, tai aletaan hannamaan kirjoittamalla 30kpl.

Ja kyselemällä ummet ja lammet.

Kyllä tällä iällä jo tietää mikä sopii ja toimii halutusti. Niin miksi vaihtaa väkisin? Kun ei ole mtn valittamista käyttäjällä itsellään.

Eli olet syönyt pitkään jotain bentsoa tai siihen verrattavissa olevaa (tsopikloni/tsolpideemi) vuosikausia säännöllisesti ehkä joka kolmas päivä. Tällaisissa asioissa 5-10kpl/kk yleensä tarkoittaa että ainakin 10 ja joskus lähemmäs 15.

Tuo on väärinkäyttöä ja olet lääkkeestä riippuvainen. Voi kauhea kun ei kirjoiteta kuin 30kpl kerrallaan. Se on vastuullisempaa, vaikka mielestäni ei pitäisi määrätä enää ollenkaan.

Ei tietenkään addiktilla ole aineesta mitään valittamista ja tietää itse parhaiten mikä toimii. Kuinkas muuten?

Niin, kiitos tästä. Kovin ruma asenne ja tapa sulla kommentoida. Et tiedä minusta etkä elämästäni etkä minkään käytöstä mitään. Silti tiedät että olen addikti. Et ole mikään ihmisystävällinen ainakaan. Lähinnä kaikkea muuta, en jaksa enempää vastata. Mulla on tässä muutakin hommaa ja elämää elettävänä, vastuutakin toisista ihan riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykylääkärit kuvittelee olevansa jumalasta seuraavia ja tietävänsä kaiken.

Eikä kuvittele, mutta 99 kertaa sadasta ne tietää kyllä lääkkeistä enemmän kuin potilas. Nehän tässä koulutettuja asiantuntijoita on. Lääkäriä paremmin tietää joissain tapauksissa farmaseutti tai farmakologian tutkija.

Vierailija
24/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle toimii ,ja on toiminut vuodesta 1990 yksi nukahtamislääke, jota otan 5-10 kpl/kk. Tai välillä en yhtään ,tai puolikkaan.

Mutta silti tarjotaam jtn keptinoria, tai aletaan hannamaan kirjoittamalla 30kpl.

Kyllä tällä iällä jo tietää mikä sopii ja toimii halutusti. Niin miksi vaihtaa väkisin? Kun ei ole mtn valittamista käyttäjällä itsellään.

No mikä se ongelma on jos kirjoitetaan 30 kpl? Sehän riittää sulla kuukausitolkulla. 

Vierailija
25/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet syönyt pitkään jotain bentsoa tai siihen verrattavissa olevaa (tsopikloni/tsolpideemi) vuosikausia säännöllisesti ehkä joka kolmas päivä. Tällaisissa asioissa 5-10kpl/kk yleensä tarkoittaa että ainakin 10 ja joskus lähemmäs 15.

Tuo on väärinkäyttöä ja olet lääkkeestä riippuvainen. Voi kauhea kun ei kirjoiteta kuin 30kpl kerrallaan. Se on vastuullisempaa, vaikka mielestäni ei pitäisi määrätä enää ollenkaan.

Ei tietenkään addiktilla ole aineesta mitään valittamista ja tietää itse parhaiten mikä toimii. Kuinkas muuten?

Niin, kiitos tästä. Kovin ruma asenne ja tapa sulla kommentoida. Et tiedä minusta etkä elämästäni etkä minkään käytöstä mitään. Silti tiedät että olen addikti. Et ole mikään ihmisystävällinen ainakaan. Lähinnä kaikkea muuta, en jaksa enempää vastata. Mulla on tässä muutakin hommaa ja elämää elettävänä, vastuutakin toisista ihan riittävästi.

Kyllä minä itse addiktina omaan tällaiselle aika hyvän vainun, ja se on ihan tosiasia että jos noin pitkään ja säännöllisesti käyttää niin silloin aivot ja elimistö ovat aineesta riippuvaisia.

Vierailija
26/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä opamoxeja ja imovanejakin saa pieniä paketteja kerrallaan, kun on kokeiltu ensin muutama masennus- ja psykoosilääke jotka eivät ole auttaneet.

Vierailija
27/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-10kpl/kk - tai välillä et yhtään, tai puolikkaan?

Ai että joskus 0/kk, tai puolikkaan tabletin kuussa? Outo selitys. Tuo 5-10/kk sellaisenaan selittäisi kyllä tuon että monena päivänä ei ota, mutta kun se on pitänyt vielä lisätä että välillä ei yhtään... Kuulostaa enemmän siltä että otan yleensä yhden, mutta joskus vaan puolikkaan tai aina en ota lainkaan. Eli taitaa olla harvinaisempaa että jää alle sen yhden.

Ja tuo 30kpl pitäisi riittää siis 3-6 kuukaudeksi? Jos 5-10 menee kuussa. Vahvoilla lääkkeillä tuo on ainoastaan hyvä, ettei sitä anneta mitään satoja kappaleita edes näkemättä lääkäriä välillä. Ja on vastuullista että vähän kysellään umpia ja lampia eikä vaan lyödä hirveätä määrää tuollaisia lääkkeitä.

Vierailija
28/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo musta lääkärin pitäis kans uskoa mua että mulla on ADHD ja kroonista kipua, niin tarviin reseptin amfetamiinille ja morfiinille. Sitten jos ilmenee väärinkäyttöä niin ottakoot pois mutta sitä ennen pitäis olla oikeus saada ne lääkkeet mitä itse haluaa.

Vierailija
29/29 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä on kans psyykkinen pakkoliike, joka hoituu pelkästään kilolla kokaiinia per kuukausi. En siis käytö juurikaan itse, mut aina pitää olla tuore tiili silmien alla.

Jos ilmenee väärinkäyttöä, niin voi sit peruu respan! Lääkäri-lehdessäkin oli just artikkeli siitä miten tärkeetä on pitää huoli kehon kokaiini-tasapainosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi