Miten 7-vuotias lapsi pärjää yksin uimahallin pukuhuoneessa?
Poikani täytti korona-aikana 7 vuotta. Uimahallit ovat olleet synttärien jälkeen kuukausia kiinni, joten emme ole aikoihin päässeet uimaan, viimeksi joskus 6 kk sitten. Nyt sitten hallien sääntöjen mukaan lapsen pitäisi mennä miesten puolelle uimahallissa. Ollaan kyllä harjoiteltu hallissa käymistä ja poika riisuu, pukee ja peseytyy jo hyvin omatoimisesti. On kuitenkin arka ja pelottaa mennä yksin vieraaseen paikkaan miesten puolelle. Miten te muut olette tämän ratkaisseet? Pitääkö pyytää jotain uimahallin tyyppiä opastamaan poikaa? Vai viedä poika vaan tyynesti vielä naisten puolelle, kunnes koulu alkaa?
Koulun alun miellän jotenkin niin, että ei ole kivaa, jos samaan pukkariin tulee tuttuja koulutyttöjä. Päiväkoti-ikäiset ja eskarit on kuitenkin niin lapsia vielä, ettei asialla ole minusta mitään väliä. Muuten omasta puolesta se ikäraja voisi olla vaikka 10 vuotta, harvalla seksuaalisuus herää mitenkään erikoisen paljon sitä ennen.
Kommentit (49)
Siis pitääkö 7-vuotiaan kanssa vielä harjoitella pukeutumista ja peseytymistä?
Kunhan pukuhuoneessa on kunnon sedät (J. Sillanpää, T. Loman, P. Haavisto) huolehtimassa mikään ei voi mennä pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua siis huolettaa myös kaiken maailman pedofiilit ja homot siellä miesten puolella. Niin sairasta sakkia maailma täynnä, enkä halua että pieni lapsi joutuu yksin altistumaan. Naisiahan ei esim. pedofiileissa juuri ole.917
Homoja ei todellakaan tarvitse pelätä, suurin osa heistä (ne normaalit) eivät kiinnostu pikkulapsista. Ja haluaisin uskoa, että jos mies näkee pukuhuoneessa toisen miehen ahdistelemassa lasta, hän puuttuu siihen.
Tämä!
Törkeää että rinnastetaan homot pedofiileihin.
En tykkää pikkupojista vaan miehekkäistä miehistä.
t. Homo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo minun lapsuudessani oli miesten puolella pervoja jotka änkivät kiimaisina pesemään pikkupoikien selkiä.
Nyt seassa myös täysin erilaisesta kulttuurista tulevat ja pukkareiden vessoissa on taoahtunut ihan lapsenraiskauksiakin.
Ei todellakaan mene meidä pieni poika yksin tuonne.
Lähteet tapahtuneista raiskauksista?
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.iltale…
Niin tapahtuiko tuo Suomessa?
Minulla poika 10v, on autistinen mutta se ei näy ulospäin. Pitää uimisesta, ei pärjää mitenkään yksin miesten puolella. Miten hänen kanssaan? Voinko mennä miesten puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tulla äitin kanssa. Tosin voit sanoa, ettei katsele jos tulee tyttöjä.
Koululaisen on pärjättävä uimahallin pukuhuoneessa omillaan
https://yle.fi/uutiset/3-7574939
– Raja pitää johonkin vetää ja me Urheiluhallit-konsernissa katsoimme, että se on kouluikä eli 7 vuotta. Sillä yritetään myös samalla valistaa ja opettaa uimahallietikettiä, Avén jatkaa.
Avénin mukaan rajanvedolle on useampikin syy. Yksi merkittävimmistä on ollut se, että yli 7-vuotias voi kokea olonsa kiusalliseksi, jos törmää vapaa-ajalla vastakkaista sukupuolta olevaan koulukaveriin alasti pukuhuoneessa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yli-7-vuotiaat-omalle-puolelle-uima…
Unisex-vessoissa pikkutytöt voi joutua näkemään vieraita aikuisia miehiä kusella. Tässä on nyt keksitty ongelma.
AP ottaa pienen poikansa naisten puolelle tänä kesänä eikä välitä akoista.
Siellä naisten puolella voi olla myös pedareita, naispuolisia siis, jotka haluaisivat että poikasi nuolee niiden paikkoja tms muuta sairasta. Toisaalta olet siellä läsnä, joten tuskin kajoavat.
Eikö 7-vuotiaan pitäisi jo muistaa miten puoli vuotta sitten uimahallissa toimittiin. Ainakin siis niin että tilanne käydään etukäteen juttelemalla läpi eli että ensin menet pukuhuoneeseen ja otat lokero, riisut, otat uimahousut, pyyhkeen ja pesuaineet mukaan jne. Äidillä kännykkä mukana niin kauan että poika laittaa viestin, että on valmis menemään pesulle tai jos tulee ongelmia jolloin äiti voi käydä pyytämässä henkilökunnasta jonkun avuksi.
Minusta 7-vuotta on oikein hyvä ja asiallinen raja. Tytöilläkin on oltava oikeus käydä uimahallissa ilman pelkoa, että tuttu poika onkin tyttöjen puolella ja näkee alasti.
Vierailija kirjoitti:
Uimahalleilla pitäisi oikeasti olla perhepukuhuoneita tai sitten rikosrekisteriotteensa näyttänyt miestyöntekijä, joka auttaa ja opastaa lapsia siellä miesten puolella.
Onhan tämä sukupuolittunut ajattelutapa, mutta sori nyt vaan kaikki tasa-arvoihmiset. Minä en halua omaa poikalasta laittaa yksin sellaiseen paikkaan alastomana, jonne pääsee kuka tahansa - siis aivan kuka tahansa - mies myös alastomana hengaamaan. Ei tarvi kuin muistella omaa lapsuutta, kuinka moni ahdisteli lapsia jo ihan jossain kaupungillakin. YÖK.
Meidän lapsilla on isä joka vie, mutta kun kaikilla ei ole.
Meidän kylän uimahallilla on perhepukuhuoneita. Mielestäni asiallista käyttääkin sellaista noin pienien kanssa vielä, jos siis mahis on. Kun lapseni oli pieni, ja olimme lastenaltaalla, katsoin siinä reunalla istuessani että mitä setä tekee miesten suihkutilan ja altaiden välisen seinän takana lastenaltaalle katsellen. Laitoin lasit päähän niin käsihän siellä kävi. Nousin samantien siitä ja lähdin kertomaan asiasta henkilökunnalle joka menikin välittömästi pesutiloihin, mutta enhän minä osannut miehestä sanoa että miltä se näytti. Mieshän huomasi että minä huomasin, ja lähti kiireen vilkkaan pois. Eli kiinni häntä ei saatu.
7-vuotias on ihan pikkuinen. Itse ottaisin naisten puolelle tai pyytäisin jotain tuttua miespuolista henkilöä ensimmäisellä kerralla mukaan.
Mä voisin kuvitella, että meidän 7v voisi hätääntyä, jos ei saisi vaatekaapin sähkölukkoa auki tai jotain muuta sellaista, vaikka itse pukeutuminen ja peseytyminen onnistuvat. On kyllä aika suulas tyttö, että varmaan pyytäisi apua, mutta voin kuvitella, että ujommat lapset voisivat mennä ihan paniikkiin.
Pojat pärjäävät, jos annatte heidän pärjätä! Kyllähän sen anoppiketjuista näkee, ettei 40-vuotiaatkaan pojat elämässä pärjää ilman äitiä. Toinen asia on suomalaiset miehet, missä olette?! Missä ovat lasten isät? Hassuin kuulemani selitys koulupojalle tyttöjen puolella oli, ettei miestä huvita uinti. Mitä hittoa, pitää huvittaa kun lapsia tekee. Jos ison pojan joutuu naisten puolelle viemään, niin hän vaihtaa vaatteet pukukopissa (usein sellainen on) ja suihkuttelee suihkuverhon takana (yleensä sellainenkin paikka löytyy), sekä lähtee suihkusta altaalle suorinta tietä selin tyttöihin. Saunaan hän ei luonnollisesti voi mennä. Mulla on tyttöjä, ja he saavat pitää uimapuvun päällä kaikissa tilanteissa, joihin tuodaan liian iso poika. Myös saunassa, eikä tarvitse peseytyäkään ilman. Jos tämä on ongelma, keskustelen mielelläni uimahallin henkilökunnan kanssa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Pojat pärjäävät, jos annatte heidän pärjätä! Kyllähän sen anoppiketjuista näkee, ettei 40-vuotiaatkaan pojat elämässä pärjää ilman äitiä. Toinen asia on suomalaiset miehet, missä olette?! Missä ovat lasten isät? Hassuin kuulemani selitys koulupojalle tyttöjen puolella oli, ettei miestä huvita uinti. Mitä hittoa, pitää huvittaa kun lapsia tekee. Jos ison pojan joutuu naisten puolelle viemään, niin hän vaihtaa vaatteet pukukopissa (usein sellainen on) ja suihkuttelee suihkuverhon takana (yleensä sellainenkin paikka löytyy), sekä lähtee suihkusta altaalle suorinta tietä selin tyttöihin. Saunaan hän ei luonnollisesti voi mennä. Mulla on tyttöjä, ja he saavat pitää uimapuvun päällä kaikissa tilanteissa, joihin tuodaan liian iso poika. Myös saunassa, eikä tarvitse peseytyäkään ilman. Jos tämä on ongelma, keskustelen mielelläni uimahallin henkilökunnan kanssa asiasta.
Ja siis isähän voi saattaa lapsen altaalle vaikka vaatteet päällä. Ei sinne pakko uimaan ole tulla. Uimakouluissakin monet vanhemmat vain saattavat lapsen pukkarin kautta altaalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla poika 10v, on autistinen mutta se ei näy ulospäin. Pitää uimisesta, ei pärjää mitenkään yksin miesten puolella. Miten hänen kanssaan? Voinko mennä miesten puolelle?
No kun kaikki alapeukuttaa niin siis naisten puolelle ??
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua siis huolettaa myös kaiken maailman pedofiilit ja homot siellä miesten puolella. Niin sairasta sakkia maailma täynnä, enkä halua että pieni lapsi joutuu yksin altistumaan. Naisiahan ei esim. pedofiileissa juuri ole.917
Homoja ei todellakaan tarvitse pelätä, suurin osa heistä (ne normaalit) eivät kiinnostu pikkulapsista. Ja haluaisin uskoa, että jos mies näkee pukuhuoneessa toisen miehen ahdistelemassa lasta, hän puuttuu siihen.
Tämä!
Törkeää että rinnastetaan homot pedofiileihin.
En tykkää pikkupojista vaan miehekkäistä miehistä.
t. Homo
Mäkin tykkään.
T: Pirkko 26v
Koululaisen on pärjättävä uimahallin pukuhuoneessa omillaan
https://yle.fi/uutiset/3-7574939
– Raja pitää johonkin vetää ja me Urheiluhallit-konsernissa katsoimme, että se on kouluikä eli 7 vuotta. Sillä yritetään myös samalla valistaa ja opettaa uimahallietikettiä, Avén jatkaa.
Avénin mukaan rajanvedolle on useampikin syy. Yksi merkittävimmistä on ollut se, että yli 7-vuotias voi kokea olonsa kiusalliseksi, jos törmää vapaa-ajalla vastakkaista sukupuolta olevaan koulukaveriin alasti pukuhuoneessa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yli-7-vuotiaat-omalle-puolelle-uima…