Mitä pakkaatte laukkuun kävelyille/juoksuille?
Ostin tänään kunnon olkalaukun ihan vain sauvakävelyitä varten. Itselläni kassissa on ainakin kännykkä (hätätilanteita varten + äänikirjaa/podcastia varten), kuulokkeet, avaimet, migreenilääkkeet, juotava (jolla ottaa ne lääkkeet) ja aurinkorasvapuikko josta voi lisäillä tarpeen mukaan. Varmaan voisi olla tarpeellista laittaa sinne vielä pieni paketti nenäliinoja.
Mitä muilla näissä ulkoilua varten olevissa laukuissa on?
Kommentit (91)
Öö?? Kun lähden juoksulenkille niin laitan puhelimen shortsien taskuun ja kuulokkeet korville ja painan menemään. En ole lähdössä kahden päivän vaellukselle.
Mulla on lenkeillä mukana vain avaimet ja puhelin, ehkä nappikuulokkeet korvissa. Avain joko taskussa tai puhelimen kanssa samassa "vyölaukussa" (siis sellainen puhelimelle tarkoitettu sporttivyölaukku).
Tuollaisia parin tunnin kävelyitä en harrasta kuin korkeintaan joskus luonnossa, sinne vähän reissusta riippuen lähtee mukaan juomapullo, ehkä laastaria (mulla rakkoherkät jalat), joskus jotain evästä, jos on tarkoitus pitää joku kahvitauko. Näillä kävelyillä siis ei ole tarkoitus kuntoilla / urheilla, vaan nauttia luonnosta, siksi saattaa pikkuretkelläkin olla mukana kahvit ja kahvipullat.
Nenäliinapaketti kulkee takin taskussa aina viileällä säällä, mulla vuotaa nenä aina ulkona n. syyskuun lopusta toukokuun alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Juoksulenkillä yleensä pieni i-Pod. Harmi, ettei niitä kait enää valmisteta, mutta ovat todella käteviä, kun saa t-paitaan kiinnitettyä. Sen lisäksi tietysi avaimet.
Jos olen menossa paikkaaan, jossa aion ottaa myös kuvia, silloin on kännykkä mukana. Mutta sekin pienin mahdollinen eli iPhone SE. Kännykkä on nyt 5 vuotta vanha, ja seuraava kännykkä, jonka ostan, tulee olemaan myöskin pieni.
Kuumalla ilmalla on mukana myös vesipullo. Tosin noita kuumia ilmoja on Suomessa aika harvoin. Jos juoksen ulkomailla, mukana on rahaa, jotta voin ostaa ravintolasta juotavaa ja samalla käyttää heidän vessaansa.
Pienin mahdollinen puhelinen tuo i SE ?
Ootko nyt ihan varma, esim nokia flip pienempi .
Vierailija kirjoitti:
Miten kuljetatte kännykkää mukana kesällä, kun ei ole paljon vaatteita päällä ja niissä ei välttämättä ole ollenkaan taskuja tai taskut ovat tosi pienet?
Apple Watch. Voi soittaa ja vastaanottaa puhelut, maksuväline on samassa sekä Spotify. Lisäksi vain airpodit korviin ja avain taskuun :)
Jos käyn tunnin kävelyllä en ota laukkua mukaan. Opettelin olemaan juomatta vettä, muulloin se onnistuukin paitsi helteillä. Helteillä tai jos olen pidempään otan repun jossa on normaalit tavarat eli iso vesipullo, lompakko, nenäliinapaketti, aurinkorasva, huulirasva, kännykkä, avaimet. Ja maskeja varmuuden vuoksi jos piipahdan kaupassa. Ostin joskus juoksurepunkin tuota varten mutta en ole käytännössä sitä käyttänyt vielä.
Mihin te niitä nenäliinoja tarvitsette? Ulkona voi nenän niistää ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Juoksulenkillä yleensä pieni i-Pod. Harmi, ettei niitä kait enää valmisteta, mutta ovat todella käteviä, kun saa t-paitaan kiinnitettyä. Sen lisäksi tietysi avaimet.
Jos olen menossa paikkaaan, jossa aion ottaa myös kuvia, silloin on kännykkä mukana. Mutta sekin pienin mahdollinen eli iPhone SE. Kännykkä on nyt 5 vuotta vanha, ja seuraava kännykkä, jonka ostan, tulee olemaan myöskin pieni.
Kuumalla ilmalla on mukana myös vesipullo. Tosin noita kuumia ilmoja on Suomessa aika harvoin. Jos juoksen ulkomailla, mukana on rahaa, jotta voin ostaa ravintolasta juotavaa ja samalla käyttää heidän vessaansa.
Nykyään ei ole ipodeja koska kaikilla on älypuhelin tai älykello ja kuuntelevat langattomasti bluetooth nappikuulokkeilla musaa.
Vierailija kirjoitti:
WTF
Jos laukun kanssa, niin tietenkin siellä on olutta ja ehkä jotain pikkusuolaista.
Vierailija kirjoitti:
yök. Olen aina inhonnut tätä tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kävelylle kännykkä taskuun ja avaimet toiseen taskuun. Ehkä yhdessä taskussa maski, jos sattuu tulemaan mieleen käydä kaupassa.
Ei kävelyllä käynti ole mitään tähtitiedettä.
Mulla on semmoinen pyörillä vedettävä rinkka, johon pakkaan viikon varusteet, koska ei voi ikinä tietää, mitä lenkkeillessä tapahtuu😅
Kävelylenkeille otan mukaan avaimet ja kännykän. ( kännykän kotelossa kulkee mukana pankkikortti ja bussikortti) Ei ole eroa teenkö tunnin vain kuuden tunnin kävelulenkin. Auringolta suojaudun ohuilla pitkähihaisilla vaatteille, jotka antavat paremman suojan kuin yksikään aurinkorasva. Eli aurinkolasit päähän, avaimet taskuun , kännykkä käteen ja menoksi. Missään lapin erämaissa en kulje, joten jos ylivoimainen jano iskee, ostan jostain vettä.
Vyölaukkuun kännykkä ja koiralle koulutusnameja ja saalispatukka. Vesipullo koiraa varten. Avainta en tarvitse, koska meillä on älylukko.
Jos olen juoksu- tai kävelylenkillä en käytä laukkua. Sellaiset vaatteet, että taskuun mahtuu puhelin, avaimet ja pankkikortti, näillä säillä "pullovyölaukku", että on juotavaa mukana.
En ota kuin avaimet.
Joskus oli myös vanhentunut henkilökortti taskussa, jos vaikka tuuperrun niin tietävät, kuka olen, 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yök. Olen aina inhonnut tätä tapaa.
Joo. Etenkin nyt korona-aikana on tosi hauska tapa levittää räkänsä ympäriinsä ja lähmiä räkäkäsillä ovenkahvat ja muut paikat 🥴
Alle 8 km lenkillä kännykkä ja avain taskuun (ostan vain sellaisia housuja, joissa on taskut) ja kuulokkeet korviin. 8-15 km vesipullo sellaisessa vyökotelossa, ja ehkä pari koiran herkkua, koira juo ojasta/joesta. Yli 15 km (tai kuivaan aikaan yli 8km) pieni reppu, jossa pari pulloa vettä, koiralle kasaan menevä juomakuppi, laastareita, vessapaperia, pientä (tai lenkin pituudesta riippuen suurempaa) evästä, varavirtalähde, tarvittaessa muuta pientä. Pidemmät lenkit ovat jo vaellus tyyppisiä, eivät reippaita juoksulenkkejä. Asun maalla ja lenkkeilen yleensä metsäteillä ja poluilla.
Minulla on mukana: kompassi, Euroopan kartta, puhtaat alushousut ja hammasharja (jos isken jonkun komean miehen ja päädyn yökylään), retkikeitin ja paketti sinitarraa. Kännykkälaturi, kännykkä ja varapuhelimena vanha 5110. Tämä varustus riittää 5 km:n lenkille.