Miten mainita puolisolle rumasta vaatteesta vai onko ylipäätään mitään oikeutta edes?
Miten itse tekisitte, jos puolisonne käyttäisi jotakin omasta mielestänne suorastaan kuvottavaa vaatetta? Siis niin rumaa vaatetta, että ette kehtaisi sen takia edes näyttäytyä hänen kanssaan yhdessä? Mikä tällaisessa tilanteessa olisi korrektia? Onko se ylipäätään sellainen asia, mistä toiselle voi mainita, vai onko parempi pitää vaan mölyt mahassaan?
Haluan korostaa sitä, että en koskaan lähtisi puolison ulkonäköä arvostelemaan mihinkään suuntaan, koska se voi vaikuttaa niin vahvasti itsetuntoon. Vaate on kuitenkin sellainen asia, joka on helppo muuttaa. En kuitenkaan tiedä miten itse suhtautuisin, jos tilanne olisi toisinpäin. Voisin jopa loukkaantua. Neuvokaa te minua!
Kommentit (12)
Varmaan riippuu parisuhteesta. Omassa suhteessani on ihan neutraalia sanoa moisesta. Mieheni kysyy minulta mitkä vaatteet ovat hyvät mihinkin tilaisuuteen (vaikkei asia itseäni kiinnostakaan), ja kertoo minulle jos ei tykkää jostain vaatteesta. Siis tyyliin:
"Onko tää nyt hyvä yhdistelmä sun vanhempien joulupöytään?"
"Täytyy sanoa että ton tyyppiset housut on kyllä kohtalaisen hirveät, en tykkää ollenkaan".
Tuo ei siis vielä tarkoita ettenkö silti pukisi niitä housuja jalkaani, mutta toisaalta tuo on helppo tilanne huomioida myös toinen. Voin valita yhteisiin menoihin jotkut toiset housut.
Ehdottaisin jotain muuta vaatetta ja kommentoisin että sopii mielestäni vielä paremmin :)
Tollaset vaatteet hävii meiltä vähin äänin uffiin 😂
Ihmiset voivat kiintyä vaatteisiinsa. Sen lisäksi muut eivät näe puolisoasi sinun silmilläsi. Siksi yhden ruma on toisen kaunis. Yleensä aikuisia ärsyttää kun vaatteista määräillään kuin pikkulasta.
Nyt jäi kyllä kiinnostamaan tämä kuvottava vaatekappale :D
Minä huomautan kyllä, jos vaate on ruma/tilanteeseen sopimaton/kutistunut pesussa tms.Mieheni myös sanoo jos joku vaatteeni tai vaateyhdistelmä ei vain toimi.
Onneksi, koska olisi ihan hirveää huomata moinen siinä vaiheessa kun vaatteita ei enää pääse vaihtamaan.
En todellakaan ottaisi hyvällä, jos mies kommentoisi jotain minun vaatteitani noin.
Hänellä on kyllä aika erikoinen maku ja tapa yhdistellä esim. eri kuosia/värimaailmoja olevia vaatteita. Rumiakin vaatekappaleita on kyllä, sellaisia mitkä omasta mielestäni ovat tyylittömiä. Mutta hänen tapansa pukeutua on osa häntä ja hänen persoonaansa. Kliseistä, mutta tämä on myös yksi hänen hassuja ja rakastettavia piirteitään. Osaa onneksi pukeutua myös kivasti kun tilanne sitä vaatii, mutta jotkut kasuaalimmat vaatteet ovat aikamoisia ilmestyksiä. En kommentoi kuitenkaan negatiivisesti, koska en haluaisi hänenkään niin tekevän.
Kiitos vastauksista!
En uskalla mainita erikseen tätä vaatetta, ettei vahingossakaan kukaan tunnistaisi, vaikka aika epätodennäköistä olisikin...
En tosiaan haluaisi olla ilkeä, mutta tuon tietyn vaatteen käyttäminen on kyllä jotain mikä tuntuu vaikuttavan jopa suhteeseemme :O
En sanoisi rumasta vaatteesta mitään, jos se on puolison mielestä ok niin sitten on. Siitä voisin huomauttaa jos vaate on tilanteeseen sopimaton esim. juhliin. Kehun niitä vaatteita mistä tykkään ja yleensä puoliso valitseekin jotain niistä yhteisiin menoihimme.
On se vaikeeta vitu. Sama se missä pskoissa sitä itsensä esittelee.
😳