Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh ja köyhyys

Vierailija
08.06.2021 |

Tuntuu taas elämä niin turhalta ja väärältä että pakko kirjoittaa.
Olen kahden lapsen yh äiti. Opiskelen toista ammattia koska ensimmäisen ammatti ei tarjonnut töitä. Rahaa ei siis ole kuin juuri ja juuri laskujen maksuun ja ruokaan.
Kesäloma alkoi ja meillä ei ole rahaa tehdä yhtään mitään. Kituutellaan kokoajan muutenkin.
Minulla ei myöskään ole omaa vapaa aikaa kuin
kaksi päiväää kuukaudessa. Muuten olen kiinni lapsissa 24/7.
On mennyt viikko ja olen jo ihan poikki. Päivät menee samaa kaavaa. Ulkoillaan kotipihassa ja lähi leikkipuistoissa kun ei ole rahaa lähteä oikeasti minnekkään muualle edes samassa kaupungissa.
Kesän suurimmat haaveet olisi mennä lasten kanssa lappiin tai huvipuistoon. Käydä hevostalleilla lasten kanssa tai yksin ratsastamassa. Käydä mökillä. Käydä veneilemässä edes soutuveneellä.
Nuo ei tule ainakaan toteutumaan rahatilanteen takia.
Pienimmät haaveet mitkä ei myöskään tule onnistumaan on että pääsisin 2-3kertaa viikossa yksin lenkille ja saisin nähdä kerran viikossa kavereita ilman että lapset on mukana.
Minulla ei ole ketään kuka voisi niin usein lasteni kanssa olla sen hetken edes.

Jatkuvasti pala kurkussa pidättelen itkua kun katson miten muut tekee kaikkea. Lapsettomat kaverit tai kaverit joilla on parisuhde, käy lenkillä ja pelaamassa lentopalloa, syömässä ulkona ja ihan kaikkea.
Osa lasten kanssa mökkeilee, matkustaa asuntoautolla, käy uimassa hienoilla rannoilla.

En tiedä miten tulen jaksamaa koko kesän kun ensimmäinen viikkokin jo riipii. Ja ennenkuin kukaan ehdottaa edullisia vaihtoehtoja niin muistutan vielä että rahaa ei ole oikeasti edes bussilippuun tai jätskiin, juuri ja juuri ruokaan niin me ei voida tehdä mitään oikeasti.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, lähes kaikki tekeminen vaatii rahaa edes jonkin verran, kotipiha ja lähimetsä päivästä toiseen käyvät tylsiksi. Minkä ikäiset lapset sulla on? Oletko harkinnut tukiperhettä johon lapset pääsisivät kerran kuukaudessa?

Joku jo ehdottikin tuettua lomaa, auttaisiko sossu omavastuun ja matkakulujen maksussa? Kannattaa kysyä.

Missäpäin asutte?

Vierailija
22/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut kesätöitä? Missä asut? Ota yhteyttä hopeen ja pelastakaa lapset ry. Menet tukiperhe jonoon ja sporttikummi jonoon.

Hae ruokaa ruokajakeluista ja Diakonissalta niin saat rahaa säästettyä johonkin kivaan.

Liity yh ryhmiin ja yhdistyksiin ja vahtikaa vuorotellen toistenne lapsia että saat omaa aikaa.

Itse voisin hyvin viedä esim. Vieraita lapsia ratsastamaan yms. Touhuihin jos joku kaipaa apua Tampereella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin näköjään on. En vaan ymmärrä miten ihmiset edes kehtaa, tai onhan se helppoa anona pilkata toista eikä välttämättä ymmärrä että apkin on oikeasti ihminen.

Kiitos 17<3

Kaverit mökkeilee niin kaukana ettei ole rahaa sinne asti lähteä. Ja en ole löytänyt ainakaan mitään ilmaisia juttuja. Plus asutaan pienessä kaupungissa ja keskustaan on meidän kotoa matkaa sen verran että lasten kanssa olisi liian pitkämatka kävellä.

Ap

Vierailija
24/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, lähes kaikki tekeminen vaatii rahaa edes jonkin verran, kotipiha ja lähimetsä päivästä toiseen käyvät tylsiksi. Minkä ikäiset lapset sulla on? Oletko harkinnut tukiperhettä johon lapset pääsisivät kerran kuukaudessa?

Joku jo ehdottikin tuettua lomaa, auttaisiko sossu omavastuun ja matkakulujen maksussa? Kannattaa kysyä.

Missäpäin asutte?

Vaatiiko lähes kaikki tekeminen aikaa? Mistä sitä saa, jos on hankkimassa rahaa?

Vierailija
25/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon tunteen.

Itse elin ihan samanlaista elämää omien lasten kanssa, exä vielä kiristi rahalla.

Nyt parempi tilanne, kun löysin miehen ja ei tarvi enää miettiä päätä puhki rahan suhteen.

Voisinko auttaa jotenkin sua?

Missäpäin asutte?

Vierailija
26/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope ainakin jonakin vuonna on jakanut huvipuistolippuja, kysy sieltä?

Ja te jotka sanotte ettei lapset tarvitse järjestettyjä huveja tai matkoja, kyllä ne vaan kivoja on ja lapset niitä toivovat ja odottavat.

Turha hurskastella.

Vierailija
27/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko itse vielä jotain nuorisoalennuksia? Nekin kannattaa hyödyntää jos on itse lapsi.

Vierailija
28/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaa ap hommata uusi mies. Lesket on kysyttyjä.

Vierailija
29/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asutte?

Vaatiiko lähes kaikki tekeminen aikaa? Mistä sitä saa, jos on hankkimassa rahaa?

Tarvitsee sekä aikaa että rahaa. No, kotipiha pelkkää aikaa.

Itsekin olen pienituloinen ja joudun laskemaan milloin voidaan käydä esim. uimassa, rahat ei vaan riitä moneen kertaan viikossa. Enkä

usko että olen ainoa.

Vierailija
30/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin asutte?

Tarvitsee sekä aikaa että rahaa. No, kotipiha pelkkää aikaa.

Itsekin olen pienituloinen ja joudun laskemaan milloin voidaan käydä esim. uimassa, rahat ei vaan riitä moneen kertaan viikossa. Enkä

usko että olen ainoa.

Ja sitten on se Huawein johtaja, joka ei ole pitänyt neljään vuoteen lomaa.

Vierailija
31/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut kesätöitä? Missä asut? Ota yhteyttä hopeen ja pelastakaa lapset ry. Menet tukiperhe jonoon ja sporttikummi jonoon.

Hae ruokaa ruokajakeluista ja Diakonissalta niin saat rahaa säästettyä johonkin kivaan.

Liity yh ryhmiin ja yhdistyksiin ja vahtikaa vuorotellen toistenne lapsia että saat omaa aikaa.

Itse voisin hyvin viedä esim. Vieraita lapsia ratsastamaan yms. Touhuihin jos joku kaipaa apua Tampereella.

Hain kesätöitä mutta en saanut. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole töitä ihan hirveästi ja tukiperheissä pitkät jonot.

Diakoniasta olen ruokaa välillä hakenutkin kun ollut pakko.

Täällä oli ehkä vuosi sitten joku yh ryhmä mutta alku innostuksen jälkeen se kuihtui ihan kasaan.

Haluaisin tutustua kunnolla ihmiseen ennenkuin uskaltaisin lapsia jättää kenellekkään tuntemattomalle ja sellaisia ihmisiä ei oikein löydy. Ainakaan täältä.

Mutta piristävä kommentti oli, kiitos. Vaikutti oikeasti että haluat auttaa.

Ap

Vierailija
32/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten isä kuoli reilu 2vuotta sitten että hänestä ei apua tässä ole

Ap

Aika oleellisen asian jätit kertomatta. Miten isovanhemmat? Olisiko heistä apua, jos tuo on totta?

Vierailija
33/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä mitään uimarantaa tvs, se ei ainakaan maksa mitään. Lisäksi kannattaa googlailla lähellä olevat ruoka-avut, puistoruokailut sekä seurakunnan leirit yms. Lapsille leiri voisi olla kiva juttu ja saisit vähän aikaa itsellesi.

Vierailija
34/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain kesätöitä mutta en saanut. Asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole töitä ihan hirveästi ja tukiperheissä pitkät jonot.

Täällä oli ehkä vuosi sitten joku yh ryhmä mutta alku innostuksen jälkeen se kuihtui ihan kasaan.

Haluaisin tutustua kunnolla ihmiseen ennenkuin uskaltaisin lapsia jättää kenellekkään tuntemattomalle ja sellaisia ihmisiä ei oikein löydy. Ainakaan täältä.

Ap

Oletko yrittänyt työllistää itse itsesi, kuten ne lapset viime vuonna jotka eivät saaneet kesätöitä?

Vierailija
35/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa ap hommata uusi mies. Lesket on kysyttyjä.

Tämä! Muualla maailmassa ei tulisi kuuloonkaan että nainen pärjäisi ilman elättäjää.

Vierailija
36/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko harkinnut muuttoa eri kaupunkiin? Jos ei tuossa pikku kaupungissa sinulla ole ns. Mitään niin miksipä ei lähteä muualle töihin?

Vierailija
37/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin Suomea olet?

Vierailija
38/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa ap. Olen itsekin ollut pienituloinen eikä se mitään herkkua ollut. Olen aina ollut kova stressaamaan rahasta, tuntuu ettei sitä ikinä ole ollut riittävästi. Nälkää ei ole nähty, mutta jokainen sentti laskettu tarkkaan. Toivon että tilanteesi vielä paranee!

Vierailija
39/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla sentään kengät jalassa millä kävellä sinne metsään. Joidenkin työpaikka on ollut kengistä kiinni, kun joku viisas on keksinyt et sellaiset tulee työpaikalla olla. Niin ja olen myös yh ja yhden viikonlopun kuukaudessa olen saanut vapaata, mutta isovanhemmat ovat kuvioissa mukana eli isovanhemmat kuvioon mukaan.

Sun pitää löytää onnellisuus siitä mitä sinulla jo on ei siitä mitä teillä ei ole. Lapset voi odottaa myöhempäänkin jolloin voi päästä matkustamaan. Meillä kesti 6 vuotta jolloin sain töitä jolloin voitiin matkustaan.

Vierailija
40/64 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaupungissanne kaupunkiveneitä? Niitä voi käyttää ilmaiseksi.

Lapset kasvavat todella nopeasti ja pääset lenkille ennen kuin huomaatkaan. Asenne kuntoon.

T. Toinen yh, jonka lapset jo teinejä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän