Pääministeri Sanna Marinin (sd) johtaman hallituksen tavoitteena on kaupunkikohtaiset ruuhkamaksut mahdollistava laki.
Kommentit (6)
On kyllä kaistoilla ruuhka-aika palstalla...
Se olisi hyvä.
Hirveät ruuhkat ja vain yksi matkustaja autossa.
Ymmärrän varsin hyvin että monien on pakko käydä omalla autollaan töissä, pitkienkin matkojen takaa.
Mutta kyllä tuota vois vähentää rankastakin, etenkin kaupungeissa joissa on kattavat joukkoliikenne.
Ja vois kulkea suurempi porukka samalla autolla töissä.
Toivottavasti ruuhkamaksut ovat niin suuret, että alkavat tasata tilannetta ja turha yksityisautoilu vähenee.
Miten vaikeaa on vain nostaa polttoaineveroja...
Ja kun sähköautot yleistyvät, niin sitten niitä ruvetaan riistämään keksimällä niille jokin kiva uusi vuosittainen vero mallia diesel -käyttövoimavero.
Ei ole tarvetta uudelle infralle jossa mittaillaan autolijoiden matkoja tai rajojen ylityksiä. Toki vihervassari uskoo rajoituksiin ja kiintiöihin mielummin kuin maalasjärjen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi hyvä.
Hirveät ruuhkat ja vain yksi matkustaja autossa.
Ymmärrän varsin hyvin että monien on pakko käydä omalla autollaan töissä, pitkienkin matkojen takaa.
Mutta kyllä tuota vois vähentää rankastakin, etenkin kaupungeissa joissa on kattavat joukkoliikenne.
Ja vois kulkea suurempi porukka samalla autolla töissä.
Toivottavasti ruuhkamaksut ovat niin suuret, että alkavat tasata tilannetta ja turha yksityisautoilu vähenee.
Kauniisti sanottuna inhoan kaltaisiasi ihmisentapaisia muiden himoverottajia. Hyi että, silkkaa moskaa.
Ensinnäkin kenen kanssa sitä menee suuremmalla porukalla, kun kukaan ei mene samaan aikaan juuri samaan paikkaan? Miten se siis onnistuu, oi uliseva pelle?
Ja missä ajetaan paljon, jos omalla reitillä on kattava joukkoliikenne? Se, että kaupungissa, kuten pääkaupunkiseudulla aina vihernarrit ulisee olevan kattava joukkoliikenne ei tarkoita sitä, että sellaista oikeasti olisi. Se toimii, jos asut aseman varrella ja menet aseman varrelle töihin, mutta meillä muilla on täysin tyypillinen tilanne se, että vartin automatkaan menee umpisurkeasti toimivilla julkisilla toista tuntia. Se julkinen yksinkertaisesti palvelee äärettömän huonosti.
Ja kyllä, sen takia, että surkean pääministerin roskahallituksen ohjelmassa on tuo "ruuhka"maksun nimellä kulkeva työssäkäyntivero tarkoittaa sitä, että ääneni ei mene yhdellekään näistä hallituksen puolueista näissä kuntavaaleissa. Tämä on tärkein peruste äänestämiselleni, että sekä ehdokkaan että puolueet täytyy olla ehdottomasti autoilijan työssäkäyntiverotusta vastaan. Meillä on jo nyt koko EU:n harvimmin asutussa maassa lähestulkoon koko EU:n korkein autoverotus. Esim. ruotsalaisautoilijan maksurasitus on 40 % pienempi. Meillä ei mitään autoveroa voi nostaa senttiäkään enää.
Loistava uutinen! Täytyypä äänestää SDP:tä kuntavaaleissa.
Jo valmiiksi korkean verotuksen maassa, missä erityisesti liikennettä verotetaan jo 8 miljardin euron edestä, uusia veroluonteisia kustannuksia ei kaivata.
PS