Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri viestittelee yöt läpeensä tyttöystävän kanssa ja on töissä puolivaloilla. Onko mitään tehtävissä?

Vierailija
08.06.2021 |

Mitäpä se meille töissä kuuluu mitä toinen vapaa-ajallaan tekee. Ja totta kai rakastuneena haluaa vain jutella tyttöystävänsä kanssa. Ymmärrän sen kyllä.

Mutta kun hän sitten on töissä puolivaloilla, niin on vain ajan kysymys milloin käy jotain. Työskentelemme isoilla koneilla, joten väsyneenä vaarantaa oman ja muidenkin terveyden. Tietysti myös sellaisten mokien riskit kasvavat, joiden hinta on kymppitonneissa.

Mitä tuossa tilanteessa voi tehdä? Vai onko vain hyväksyttävä se, että työkaveri ei ole työkunnossa, ja sille emme voi mitään.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyväksyttävää. Ei tietenkään! Ilmoita asiasta pomolle.

Vierailija
2/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyväksyttävää. Ei tietenkään! Ilmoita asiasta pomolle.

Hyvä kuulla mielipide, kun mietityttää, että onko tuollaista asiallista ottaa puheeksi. Pomoa ei ole, kun olemme työmaa, jossa kaikki työskentelevät yrittäjinä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen vastuuyrittäjä. Joten kertokaa vielä mielipiteitä, että voiko tuollaista ottaa puheeksi ja puuttua toisen vapaa-ajan käyttöön?

Ap

Vierailija
4/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minä olen vastuuyrittäjä. Joten kertokaa vielä mielipiteitä, että voiko tuollaista ottaa puheeksi ja puuttua toisen vapaa-ajan käyttöön?

Ap

Et sä varsinaisesti puutu vapaa-ajan käyttöön, jos puutut siihen, että tyyppi ei ole työaikana työkunnossa.

Vierailija
5/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskustelet muiden työntekijöiden kanssa, syntyykö siitä liian suuri riski, osa ihmisistä on väsyneitä ja ehkä sille työmaalle sopimattomia - sopii johonkin muualle. Et maininnut mitä koneita, onko metsäkone vai tehtaan kone, ehkä sillä ei ole väliä tässä keskustelussa. Työturvallisuus on todella tärkeä asia, vaikka muille haluaakin palkan.

Vierailija
6/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei voi puuttua vapaa-ajan käyttöön eikä saa painostaa, hän päättää jatkossakin itse vapaa-ajastaan, mutta työturvallisuus pitää olla silti oikeasti kunnossa ja siitä voi yleisesti keskustella rauhanomaisesti. Jos on oikeasti riskejä siis, jotka kohdistuvat ihmisiin, ei voi odotella.

Vierailija
7/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työturvallisuutta todennäköisempi asia on jokin moka, jossa menetetään kymmeniä tuhansia. Sellainen moka voi käydä joskus kenelle vain. Mutta nyt sitä kyllä kerjätään ja riski sellaiseen on selvästi kohonnut.

Ap

Vierailija
8/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain toimistotyössä katsoisin sormien läpi jos vähän aikaa alkuhuuma kestää, kunhan ei nyt viikkokausia ole puoliunessa töissä. Mutta jos on isoja koneita ja turvallisuus, niin sitten voisi asiasta vähän sanoakin.

Vierailija
9/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työturvallisuutta todennäköisempi asia on jokin moka, jossa menetetään kymmeniä tuhansia. Sellainen moka voi käydä joskus kenelle vain. Mutta nyt sitä kyllä kerjätään ja riski sellaiseen on selvästi kohonnut.

Ap

Paas laittaen menemään työpaikkalääkärille,todistus työkunnosta. Voi olla vaikka uniapneaakin! "olen huomannut ettet jaksa suoriutua töistäsi,ehdotan käyntiä...." Niin se muuallakin hoidetaan

Vierailija
10/10 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIOOPAKKOMUTTA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paas laittaen menemään työpaikkalääkärille,todistus työkunnosta. Voi olla vaikka uniapneaakin! "olen huomannut ettet jaksa suoriutua töistäsi,ehdotan käyntiä...." Niin se muuallakin hoidetaan

Hyviä näkemyksiä ja hyviä vinkkejä, kun tässä ei ole varsinaista työnantajakokemusta alla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä