Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetetaanko autokoulussa myös tankkaamaan?

Vierailija
08.06.2021 |

En haluaisi nolata itseäni sitten kun menen ensimmäistä kertaa tankkaamaan. Ja jos jotakuta naurattaa, niin mietipä omalla kohdallasi jotain vastaavaa, jota et ole ennen tehnyt, vaikka kyseessä olisi yksinkertainenkin juttu. Ei kai sitä voi tietää jos ei ole ennen tehnyt. T. Nainen, joka menee autokouluun yli 30-vuotiaana

Kommentit (362)

Vierailija
301/362 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan ainakin vaan töpselin autoon kiinni XD

Kohta loppuu sinunkin auton latailu. XD

Vierailija
302/362 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein ohje on: älä missään nimessä tankkaa teboililla, äläkä muutoinkaan asioi teboililla missään asiassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/362 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opetettu. Autokoulu käyty v. 2011.

Vierailija
304/362 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa stressata mennä tankkaamaan sen pelossa että joku alkaa kyselemään auton tankkaukseen neuvoja...

Vierailija
305/362 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkaamista ei voi tehdä väärin ja 15 vuotiaskin sen osaa. Sama kun nostaisi rahaa pankkiautoomatilta. Bensa asemalla pitää maksaa pankkikortilla yleensä. Laita pankkikortti sisään, valitse hinta paljonko maksat tankkauksesta, tunnusluku, sitten se näyttää valitse mittari 1 tai 2, sitten se sylkee pankkikortin ja sinulla on 2 minsaa aikaa alkaa tankata. Laitat sen tankkaus pistoolin auton bensaluukusta sisään ja painat kahvaa jolloin bensaa tulee niin paljon kuin maksoit.

Autokoulussa ei edes puhuttu tankkaamisesta.

Vierailija
306/362 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toki tutustua auton ohjekirjaan. Tankkaaminen on yksinkertaisimmillaan että irroita korkki, tankkaa, maksa kassalla.

Tankkausautomaattiin liittyy se pankkikorttivaihe. Muutamissa autoissa tankin korkin päällä on lippa joka aukeaa samalla kuin ovetkin. Hybrideissä, joissa bensan väheneminen ei välttämättä luo alipainetta vaan paineessa voi olla paljonkin ylipainetta jos säät lämpiää ja ajelet vain sähköllä. Siksi niissä pitää erikseen vapauttaa painetta ja vasta sitten antaa avata korkin. Meidän autossa on joku painonappi jota painamalla saattaa parhaimmillaan tulla ruutuun teksti "tankkausvalmius luotu" tai aika usein myös että järjestelmä epäkunnossa. Antaa kuitenkin tankata.

Vierailija
307/362 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs muut yksinkertaiset autonpitoon liittyvät asiat kuten lasinpesunesteen lisäys, öljyjen ja nesteiden määrän tarkistus, pyyhkijänsulkien vaihto, lamppujen vaihto, jne?

Vierailija
308/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjekirjaa olis hyvä kotona katsella. Oikea polttoaine myös tärkeä.

Hybridiautossa on tankissa paineentasaus. Se varmaan aktivoituu jostain nupista. Hybbessä kun saattaa ajaa pitkään ilman moottorin käynnistymistä niin tankkiin voi muodostua ylipainetta ilmojen lämmetessä ja sitten roiskuu naamalle. Siksi.

Vierailija
309/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani opetti. Ei autokoulussa kukaan edes puhunut tankkakuksest. Ja jos se on yksinkertaista kuin nykyiset parkkimittarit, niin miksi olen joutunut monta kertaa neuvomaan niiden toimintaa esim sairaalassaparkkitalossa, kadulla. Ei ihan helppoo. Kolikkomittarit takaisin

Vierailija
310/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Letku kyllä yltää, on kelalla, ihan vetämällä tulee.

Vierailija
311/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeinta tankkaamisessa on näpytellä pankkikortin pin-koodi. :) Kunhan ei tankkaa dieseliä bensa-autoon tai toisin päin.

Eikö kaikissa huoltiksien bensapistooleissa ole jo erimalliset suuttimet bensalle ja dieselille, jotta nuo väärin tankkaukset voi estää..?

Kummasti niitä vaan joskus silti sattuu.

Vierailija
312/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sähkö auto ladataan onko joku erikois johto pistorasia apparin jalka tilassa mutta jatkojohdoissa on naaras pää siis mikä johto väliin.

Vierailija
313/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu osiossa tasan kaksi vuotta sitten. Aloitus on kuitenkin kesäkuulta 2021. Onko moderaattori kaiken lisäksi laskutaidoton? Lukutaidottomuudestahan on jo moitittu aiemmin.

Vierailija
314/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs muut yksinkertaiset autonpitoon liittyvät asiat kuten lasinpesunesteen lisäys, öljyjen ja nesteiden määrän tarkistus, pyyhkijänsulkien vaihto, lamppujen vaihto, jne?

Mulla on aina ollut vanhoja rotiskoja, mutta eikö noi nykyautojen lamppujen vaihdot mene niin, että pitää purkaa puoli konepelliä pois edestä?

Vierailija
315/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut vanhoja rotiskoja, mutta eikö noi nykyautojen lamppujen vaihdot mene niin, että pitää purkaa puoli konepelliä pois edestä?

Ainakin tässä välillä oli hyvin hankalia autoja ajovalopolttimoiden vaihtamiseksi, mutta muistelen kuulleeni että joku direktiivi pakotti suunnittelemaan ne helpommin vaihdettavaksi.

Omalla kohdalla ei ole nyt ollut polttimonvaihtoja ainakaan yli kymmeneen vuoteen, uusia autoja ollut vuodesta 2011 alkaen. Nykyinen on jo yli 6v vanha mutta vieläkään ei ole sammunut yhtään poltinta.

Vierailija
316/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä ohjeita, mutta kyllä se on käytäntö mikä opettaa asiassa kuin asiassa.

Itsekin olin arka tankkaaja.

Vierailija
317/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ajo-opettajani opetti tankkaamaan.

Jos haluat oppia, voit pyytää opettajaa käyttämään auto tankilla.

Vierailija
318/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan ainakin vaan töpselin autoon kiinni XD

Kohta loppuu sinunkin auton latailu. XD

Miks loppuisi? Kyllä maailmasta öljy loppuu ennen kuin sähkö. 

Vierailija
319/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelu osiossa tasan kaksi vuotta sitten. Aloitus on kuitenkin kesäkuulta 2021. Onko moderaattori kaiken lisäksi laskutaidoton? Lukutaidottomuudestahan on jo moitittu aiemmin.

Mulla tää näkyy osiossa tasan kolme vuotta sitten. Outoa. 

Vierailija
320/362 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ajo-opettajani opetti tankkaamaan.

Jos haluat oppia, voit pyytää opettajaa käyttämään auto tankilla.

Vuonna 1992 korttia ajaessani olisi ollut tarjolla autonpesuharjoitus liukkaan kelin radalla kun autokouluauto sottaantui siitä rypsiöljystä, mutta annoimme kumminkin opettajan pestä itse se, ruiskutti liuotinpesuainetta ja sitten painepesurilla huuhtelu :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan