Pelottavin asia ikinä, jonka kyydissä olet ollut?
Kaikenlaiset kyydit lasketaan, niin urpåt kuskit kuin huvipuistolaitteet.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
E*****n aukion n**********i.
Tämän olisin itsekin vastannut.
Vierailija kirjoitti:
Tykkimäellä se karuselli jossa on heppoiset pikku istuimet ja pyöritään miltei vaakatasossa kun vauhti kiihtyy. Olin ihan varma, että se istuin irtoaa ja sinkoaa minut kouvolan toiselle puolelle!
Ketjukaruselli? Aivan järkyttävä keksintö. Istuimet nostetaan ensin noin 10 metrin korkeuteen ja aletaan pyörittää ymäri ja ympäri sairasta vauhtia. KEtjut hinkkaa ja kilkkaa, ainoa ajatus on koska tää loppuu/tuoli irtoaa laitteesta ja ketjuista. Ei ikinä enää tollaseen vehkeeseen.
Kyproksella Troodos-vuoristossa ihan turistibussissa retkellä. Kapea kiemurainen tie ja siihen vielä VASEMMAN puoleinen liikenne. Olin kyllä ihan varma, että tästä päädytään rotkon pohjalle!
Hassua, aina kun olen kirjoittanut johonkin ketjuun viestin, niin kommenttini kaltainen aloitus tehdään vähän myöhemmin. Sitten aiheeseen:
Linnanmäellä pelkäsin lapsena kummitusjunaa.
Aina sain yksin mennä siihen laitteeseen, kun äiti ja sisko meni yhdessä ja iskä ei mene laitteisiin ja laitteisiin mahtui ainostaan kaksi kerralla.
En nykyään tiedä yhtään miksi mun on pitänyt mennä siihen laitteeseen, kun tiesin, että se laite on pelottava. Näin jopa painajaisia siitä laitteesta.
Kipeä hevonen(?) ratsastuskoulussa este tehtävällä. Ei mitään jarruja. Olisi juossut esteestä läpi jos en olisi saanut käännettyä ohi. Ihan karmea tunne kun tilanne ei ole ollenkaan hallinnassa, ja pidätät hengitystä että ei kaaduta ja halvaannuta. En tiedä miksi kyseistä eläintä pidettiin niinkin pitkään töissä, on sittemmin lopetettu.
Sipilän hallituksen kyydissä pelkäsin. Seuraavaksi eniten Linnanmäen laitteessa, jossa kieputaan ylösalaisin.
Pistin jo yhden kommentin, mutta toinen pelottava kyyti kokemus tuli juuri mieleeni.
Siis kun kerran olin papan auton kyydissä ja hän vähän yritteli saada kruisailuillaan itseni fiiliksiin. Fiilikseni olivat silloin kylläkin pelottavat.
Keskikokoisella moottoriveneellä Ruotsin puolelta Maarianhaminaan helvetillisessä myrskyssä. Vene kiipesi aaltoa pitkin ylös ja aallon huipulla keikahti alamäkeen, potkuri kävi aina ilmassa ennen aallonpohjaan syöksyä. Oli pakko maata punkassa ja pitää käsin ja jaloin kiinni, seisaallaan en pysynyt pystyssä siinä rytäkässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkimäellä se karuselli jossa on heppoiset pikku istuimet ja pyöritään miltei vaakatasossa kun vauhti kiihtyy. Olin ihan varma, että se istuin irtoaa ja sinkoaa minut kouvolan toiselle puolelle!
Ketjukaruselli? Aivan järkyttävä keksintö. Istuimet nostetaan ensin noin 10 metrin korkeuteen ja aletaan pyörittää ymäri ja ympäri sairasta vauhtia. KEtjut hinkkaa ja kilkkaa, ainoa ajatus on koska tää loppuu/tuoli irtoaa laitteesta ja ketjuista. Ei ikinä enää tollaseen vehkeeseen.
No just se! Ei enää ikinä.
Brasilian kiertomatkamme kaikki maan sisäiset lennot. Melkoista härveliä ilmassa oli.
Lentokoneissa ukkosmyrskyssä tai kovassa turbulenssissa on pelottanut eniten. Myös kaahaavan taksikuskin kyydissä Roomassa hirvitti.
Ihmeellistä ja typerää porukkaa. Ensin kysytään, mikä kyyti on ollut pelottavin, sitten vastataan ja jotkut ääliöt painaa uolta alaspäin, vidduako kyselette, jos ei saa vastata mikä kyyti se on ollut. Ihan kuin sitä teiltä pitäisi hyväksyttää. Argh!
Suojavarusteeton suokopteri joka oli nähnyt parhaat päivänsä vuosikymmeniä aiemmin.
Olin kerran alppivuoristoradassa Sveitsissä. Minulle jäi ihan hirveät traumat varsinkin siksi, koska minulla on korkeanpaikankammo
Tässä ei ole fyysisesti niinkään pelottavaa, mutta lensin Miamiin joskus vähän sen jälkeen kun se joku pilotti oli tahallaan lentänyt matkustajakoneen tutkasta ja upottanut jonnekin Intian valtamereen. Oltiin laskussa Miamin kentälle ja yhtäkkiä kone kaarsi pois päin kentästä ja alkoi lentää suoraa viivaa kauas kauas kohti Atlantin yläpuolella ja laskeutui koko ajan vaan. Ihmiset koneessa alkoivat puhua hermostuneesti what’s happening, why aren’t we landing jne. Tosiasiassa kyse oli vain laskeutumisreitin muutoksesta, sää vai mikä lie ruuhka syynä, mutta kone lensi tosi kauas merelle ennen kuin kääntyi taas 180 takaisin kohti Miamia ja pääsi laskeutumaan. Olisi voinut vaikka kuuluttaa että tällainen lenkki tulossa. Oli muistaakseni Americanin kone.
Moottoripyörän kyydissä kovassa vauhdissa, aivan liian iso kypärä päässä. Kypärän leukahihnakin oli kiinnittämättä.
Kolme yhtä pelottavaa: Holtittomasti ajavan autonkuljettajan kyydissä, pillastuneen hevosen selässä vaarallisella tiellä ja kolmantena huvipuistolaitteessa, jonka turvatanko ei lukittunut kiinni ja jouduin roikkumaan kaksin käsin ja jaloin ympäri kietoen, jotta en aivan tippunut.