Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut puoli vuotta työttömänä ja ensi viikolla on sitten mentävä töihin - ahdistaa!

Vierailija
08.06.2021 |

Täytyy sanoa, että on ollut aikuiselämäni kivointa aikaa ollut olla työttömänä. Liiton rahoilla on pärjännyt ihan hyvin ja pitkästä aikaa olen nukkunut hyvin ja ahdistus on ollut poissa. On ollut aikaa ja rauhaa. Mutta ensi viikolla on kuitenkin paluu oravanpyörään ja ainakin vuoden loppuun. Ei huvita, ei nappaa ja ahdistaa kun kaikki onnittelee, vaikka itse en halua ollenkaan. Duunia oli pakko hakea ja tietysti minä sain sen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. En ole ollut päivääkään työtön, mutta ymmärrän silti. Olen nyt kesälomalla eikä loman jälkeen töihin palu oikein inspiroi. Onneksi on enää 5 vuotta, 1 kuukausi ja 22 päivää, kun pääsen eläkkeelle. 

Vierailija
22/26 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun jotkut saa töitä vaikkeivat haluaisi ja toiset ei sitten millään vaikka miten yrittäisivät.

Työhakemukset pitää laati juuri oikealla tavalla. Sellainen hakemus että vaikuttaa kun haluaisit töihin mutta kuitenkin niin ettei joudu sinne töihin. Jos haastatteluun asti menee niin voi kertoa laveasti kaikista vaivoista ja  sairauksista. Onneksi alkaa tuo ikäkin tulla esteeksi joutua töihin. Kyllä 5 kymppiset saisi päästää eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi se on ihan hirveetä joutua töihin. Just sain yhden 8 kuukauden pätkän kärsittyä. Toivottavasti ei ihan heti häiritä. Työt pitäisi antaa niille jotka oikeasti haluavat töihin.

Ja työttömyyskorvaus pois heiltä, joita työn tekeminen ei kiinnosta.

Omalla kustannuksella saa lomailla vaikka loppuelämän.

Vierailija
24/26 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina uusi työ ahdistaa, ja saakin ahdistaa! Yritä ajatella sitä, miten hyvä fiilis sinulla on itsestäsi, kun teet sen ahdistuksesta huolimatta. Ja määräaikaisessa paikassa ei tarvitse jaksaa kuin tämä vuosi. Jos työ on ahdistavaa koko työssäoloajan, suosittelen lämpimästi alanvaihtoa.

Samaa mieltä! Erityisesti helposti stressaantuvat ihmiset ahdistuvat helposti uudesta, mutta se kun siitä selviää, tuo hyvää oloa ja luottoa tulevaan.

Kyllä. Olen itsekin sellainen ja kammoan sosiaalisia tilanteita. Tärkeitä palavereja edeltävinä öinä en saa nukuttua, mutta aina on hyvä olo jälkikäteen, kun vain menee ja tekee. Vaikka sitten menisi sanat ihan sekaisin. Joskus olen jättänyt menemättä ja hetkellinen helpotus siitä toki tulee, se on kuitenkin vain hetkellinen ja häpeä jälkikäteen on kamalampi kuin edeltävä ahdistus.

Vierailija
25/26 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei ahdista työ, vaan siihen liittyvät sosiaaliset tilanteet ja se, että kaikki asiat pitäisi oppia niin nopeasti. Ja  aikaiset heräämiset, koska en ole muuttunut aamuvirkuksi vaikka olen vuosia ollut töissä, joihin piti nousta aikaisin.

Juu, vaihtaa paikkaa tai hyväksyy, että tähän työhön kuuluu nämä.

Vierailija
26/26 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja työttömyyskorvaus pois heiltä, joita työn tekeminen ei kiinnosta.

Tätähän tämä trollausketju hakee että työttömät vaan nauttii ihanasta vapaudesta ja nostaa liiton päivärahoja tai näitä "ruhtinaallisia etuuksia" kun "työnteko ei kiinnosta".

Esimerkiksi toimeentulotuessa yli 50 euron saatu raha katsotaan tuloksi joka vähennetään siitä 504,06 euron summasta joka on se "ruhtinaallinen etuus" jonka pitää riittää kaikkiin elämiskustannuksiin. Työmarkkinatuesta ja peruspäivärahasta menee 20% vero joka suhteutettuna tuloon on palkansaajaan verrattuna noin 2,5 kertainen.

Mietin joskus mistä nämä avauksen kaltaiset ketjut oikein kumpuavat ja syyksi en osaa sanoa muuta kuin puhtaan julmuuden kaikkein heikoimmilla olevia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi