Perheenäiti, jolla katosi seksihalut - miten ne palasivat ?
Ja ei sitten mitään ”ei mulla vaan mihinkään kadonnut vaan kasvoi vaan” - juttuja vaan kysymys perheenäideille kenellä seksihalut kadonneet.
Mikä ne palautti? Miehen vaihtaminen? Totaalinen hetkellinen seksittömyys?
Olen itse siinä kauheassa tilanteessa että 40.vuotiaana kahden lapsen äitinä huomaan että seksiä ei tee mieli hittoakaan. Eikä oikein huvita enää koko mieskään, mokomakin räyhä-Petteri. Voisin aivan hyvin elää ilman koko ukkoa ja seksiä. Ainakin hetken aikaa.
Mietin että onko tämä oma haluttomuuteni liitoksissa tähän parisuhteeseen, voisiko seksi toimiakin paremmin jonkun muun kanssa? Saisiko joku muu mies halut hyrräämään?
Miten teillä on käynyt?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ehkäisy sulla on käytössä? Mulla e-pillerit vie kaikki seksihalut, muista ehkäisymenetelmistä ei ole kokemusta. Nyt kun ei ole käytössä mitään niin ovulaation aikoihin mies vaikuttaa oikeinkin haluttavalta :D
Ei mitään ehkäisyä. Silti ei haluta.
Ja toiselle kommentoijalle, ei seksuaaliseen haluttomuuteen mitenkään erityisesti heittäydytä, se vaan tulee erilaisista tilanteista johtuen aivan kuin väsymys tulee valvomisesta. ”Älä nyt viitsi heittäytyä noin väsyneeksi.” Sama juttu tässä. Kun ei ole haluja niin minkäs teet vaikka miten ajattelisi.
Tällä hetkellä ei vaan seksi kiinnosta. Eikä näin 40.vna sekin voisi olla vaan ihan Ok? Onko pakko haluta koko loppuelämän seksiä kuin joki aivoton pupu?
No sitten tulet raskaaksi, ja se on iso ongelma kun parisuhde kriisissä. Ilmeisesti miehesi tahtoo seksiä? Väkisin ei voi haluta, mutta ei lisää lapsia huonoon liittoon!
Vanha nainen, ei se mitään raskaaksi tule somia napsauttamalla jos kerran vuodessa harrastaa seksiä
Vierailija kirjoitti:
Ei ole palanneet. Vaihdevuodet ja hormonien hiipuminen vei. En tiennytkään, että se on niin voimakkaasti hormonien aikaansaamaa.
Enkä kaipaakaan varsinaisesti.
En tiedä onko tarkoituskaan, että seksiä harrastaa ja haluaa koko ikänsä? Jos sen kuuluukin olla lähinnä nuoruuden homma, että tulee perustaneeksi perheen ja vanhempana voi sitten rauhassa puuhata muita asioita?No mies välillä kitisee mutta en halua pakottaa itseäni.
Empatia ja puolisosta välittäminen oikein huokuu tästä viestistä.
Miksi olet kaverisuhteessa miehen kanssa? Sen rahat kiinnostaa eikä se reppana tajua sitä ettet edes rakasta häntä?
Avioero. Surullista mutta näin se meni. Nyt erosta 3v ja elän seksuaalisesti parhainta aikaa elämässäni. Ikää nyt 44v
Ei sinussa ap ole mitään vikaa, olet aivan normaali suomalainen nainen.
Kun olet saanut miehen siittämään itsellesi muutaman kersan, ei seksiä enää tarvitse harjoittaa.
Pyri kuitenkin pitämään miehesi mukana, sillä taloudellinen hyvinvointisi on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olet saanut miehen siittämään itsellesi muutaman kersan, ei seksiä enää tarvitse harjoittaa.
Pyri kuitenkin pitämään miehesi mukana, sillä taloudellinen hyvinvointisi on tärkeintä.
aamen
Vierailija kirjoitti:
Ero ja uusi mies. Mies ei jaksanutkaan perhe-elämään kovin kauaa, alkoi vapaampi elämä kiinnostaa.
Kuka huolii jonkun kipsipillun lehmän?
Vierailija kirjoitti:
Väärin! Typerä mies kun tuollaista opastat.
Siis mies vaihtoon. Siltä saa elarit, sitten uusi mies jonka kanssa on kiva harrastaa seksiä ja se makaa kulut siinä missä exäkin.
win-win-win
Kerronpa oman tarinani.
Seksi liitossa oli loppunut enkä oikein kaivannutkaan sitä. Sitten jostain syystä päätin alkaa leikkiä aikuista ja hankin hajuvettä.
Se tuoksu oli ihana. Rakastuin itseeni, omaan tuoksuuni. Ja sitten rupesin haluamaan. Valitettavasti tajusin haluavani lähestulkoon kaikkia muita miehiä kuin omaani.
En minä mennyt pettämään, koska löysin omat käteni uudelleen sitten teinivuosien.
Liitto oli surkeassa jamassa, kaksi aikuista eli puutteessa keskenään. Eihän siinä sitten enää ollut muuta jäljellä kun ero.
Minulla on yhä sitä hajuvettä, mutta nykyään Se ei tuoksu enää mitenkään ihmeelliseltä. (Siis kyse ei ole siitä että se olisi vanhaa, se tuoksu vaan ei enää iske aivoihin).
Varoitus Siis. Jos kokeilet, niin omalla vastuulla.
Lapset kasvoi, oli helpompaa :
Nuorin lapsi täytti 5 ja minä 35v.silloin Hormonit sekosi, kuukautiset muuttui runsaammaksi, mitä 10 vuoteen ja alkoi jatkuva, toivoton panetus!
Ilmeisesti luonnontapa hoitaa nainen raskaaksi tässä iässä vielä, kun hedelmällisyys alkaa laskea. (Juu, voi saada vielä 50v lapsen, mutta tässä se alkaa laskea)
N36
Vierailija kirjoitti:
Lapset kasvoi, oli helpompaa :
Nuorin lapsi täytti 5 ja minä 35v.silloin Hormonit sekosi, kuukautiset muuttui runsaammaksi, mitä 10 vuoteen ja alkoi jatkuva, toivoton panetus!
Ilmeisesti luonnontapa hoitaa nainen raskaaksi tässä iässä vielä, kun hedelmällisyys alkaa laskea. (Juu, voi saada vielä 50v lapsen, mutta tässä se alkaa laskea)
N36
Mikä tässäkin harmittaa alapeukuttajaa?
Stressin takia ei siis yhtään tehnyt mieli yli puoleen vuoteen. Pari kertaa annoin säälistä, muttei mieskään tykännyt siitä.
Mun mies ymmärsi onneksi nostaa kissan pöydälle lopulta ja puhuttiin asiasta. Panosti sitten oikein kunnolla iltaisin hyvien ruokien ym kanssa ja nyt jo sujuu ihan spontaanisti hommat. Ilman miehen vaivannäköä tuskin olisi muutosta ainakaan niin nopeasti tapahtunut.
Vagifem. Toi halut uudelleen ja myös nautinto lisääntyi.
Vierailija kirjoitti:
Stressin takia ei siis yhtään tehnyt mieli yli puoleen vuoteen. Pari kertaa annoin säälistä, muttei mieskään tykännyt siitä.
Mun mies ymmärsi onneksi nostaa kissan pöydälle lopulta ja puhuttiin asiasta. Panosti sitten oikein kunnolla iltaisin hyvien ruokien ym kanssa ja nyt jo sujuu ihan spontaanisti hommat. Ilman miehen vaivannäköä tuskin olisi muutosta ainakaan niin nopeasti tapahtunut.
Sehän se on, kun joillekin naisille tarttis järjestää kaikenlaista sirkustemppua, että halu alkaisi heräillä. Ei ole kyllä yhtään spontaanimmaksi muuttunut.
Ap, olet erittäin tyypillinen ikäisesi nainen, kertakaikkinen Perus-Pirkko. Pitkä parisuhde, lapset tehty, ja oma puoliso on eroottisesti yhtä kiinnostava kuin tiskirätti tai biojäteastia. Täynnä ärsyttäviä tapoja, hänellä on ärsyttäviä kavereita, ja on lihonutkin tai sitten muuten vain vanhentunut. Kuka nyt semmoisen kanssa haluaa seksiä?
Palaavatko seksihalut milloinkaan? Kyllä voivat palata, mutta eivät vanhan puolisosi kanssa. Uuden kumppanin kanssa kyllä haluttaa jonkun aikaa, kunnes huomaat että hänenkin sukkansa haisevat, ja ei osaa viikata t-paitojaan oikein, kalsareista edes puhumattakaan. Sitten alkaa vanha kunnon iltojen päänsärky tulemaan mukaan siihenkin suhteeseen.
Uudella miehellä ne löytyi. Exän kanssa oli pitkä liitto ja pari lasta ja halut nollassa (molemmilla). Eron jälkeen uuden miesystävän kanssa halut on huipussaan. Syitä olen miettinyt, osansa oli sillä ettei ollut ennakko-oletuksia eikä rutiineja ja toisaalta sillä että uusi mies sai minut tuntemaan itseni haluttavaksi naiseksi. Exän kanssa tunsin itseni lähinnä ärsyttäväksi vaimoksi ja lasteni äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Uudella miehellä ne löytyi. Exän kanssa oli pitkä liitto ja pari lasta ja halut nollassa (molemmilla). Eron jälkeen uuden miesystävän kanssa halut on huipussaan. Syitä olen miettinyt, osansa oli sillä ettei ollut ennakko-oletuksia eikä rutiineja ja toisaalta sillä että uusi mies sai minut tuntemaan itseni haluttavaksi naiseksi. Exän kanssa tunsin itseni lähinnä ärsyttäväksi vaimoksi ja lasteni äidiksi.
Hyvä että palasivat, mutta sanoitko exällesi ongelmasta koskaan? Tai miten hän vastasi kun kerroit siitä miltä sinusta tuntuu?
Hankin salarakkaan riittävän isolla yli 20 sentisellä peniksellä
Ei sinun tarvitsekaan. Miestenkin seksuaalisuus hiipuu miesten vaihdevuosissa, mutta muutos ei ole yhtä dramaattinen kuin naisilla.
Tuota tilannetta varten on sitten seksialan ammattilaiset, joilta miehesi voi ostaa palveluja.