Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen isovanhemmat linnanmäellä, harmittaa!

Vierailija
21.08.2006 |

Eivät menneet mihinkään laitteeseen lapsen kanssa (näin pienen kanssa saa aikuinen mennä ilmaiseksi). Eivät ostaneet mitään muistoa, eivät piffanneet narunvetoa EI MITÄÄN. Jotenkin jäi tosi paha mieli.

nähdään muutenkin 2-3kertaa vuodessa vaikka asutaan lähellä. On kuulemma niin paljon kaikkee ettei kerkii ja ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä : (

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten toki kurjaa, että ovat niin viileitä.

Vierailija
22/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo eilinen käytös vai masensi. Valitettavasti vuodesta toiseen odotan, että he kiinnostuisivat minusta ja perheestäni, ilmeisesti turhaan.

En ymmärrä muutenkaan miksi he jäivät roikkumaan seuraamme jos eivät mitenkään halunneet seuraa?

Kertoivat omat työmurheensa sen tunnin aikana edes kuulumisia eivät meiltä kysyneet : (

Noh, nostan pääni. Ja vielä ei ollut rahasta tai tavarasta kyse, vaan ihan muusta tunteiden vallassa kirjoitin sekavasti.

Nyt menen teelle.

Kiitos kaikille osallistuneille!

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin paljon ole isovanhemmalta vaadittu, että menisi lapsen seuraksi johonkin karuselliin, kun ei edes maksaisi mitään ja valmiiksi jo paikalla on. Olisi lapsesta varmasti hauska päästä nimenomaan mummin tai vaarin kanssa. Jos sellaista ei halua tehdä niin kiinnostuksenpuutettahan se on ja se on ikävää.

Vierailija
24/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuksia, PLEASE.

Eikä siinä vielä mitään, mutta sinne on siis roudattu 3v suunnilleen kukonlaulun aikaan ja oltu sitten porttien kiinnimenoon asti. Ja koska samalla lipulla pääsee joka paikkaan, on äitini pihinä todella kierrättänyt lapsen ensin taidemuseosta akvaarion kautta planetaarioon, vaikka muksu olisi oikeastaan vain halunnut sinne leppälerttuun ja kahvikuppeihin. Mutta sen muun kierroksen jälkeen ei aikaa ei voimia enää vemputtimiin ole ollut. Pihinä ei myöskään ole syöty kallista " roskaruokaa" vaan eletty jollain vesipullolla ja kaurakeksieväillä koko päivä.

Itse osaa ottaa äitini tempaukset useinmiten suhteellisen rennosti, miehellä on herne jatkuvasti nenässä. Ja lapsi kuitenkin tykkää mummostaan, joten itse koen, että en oikein voi heitä toisistaan erottaakaan.

Vierailija
25/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävän viileät isovanhemmat, ap. Muuta ei voi sanoa. Ei kai kukaan nyt vaadikaan kasapäin mitään krääsää ja herkkuja ostamaan, mutta pieni vihje siitä että haluaa olla isovanhempana läsnä ja että lapsella on mukavaa heidän seurassaan olisi tuskin liikaa vaadittu!

Älä kuitenkaan anna lapsen huomata mitään, anna hänelle mahdollisuus muodostaa myöhemmin omat mielipiteensä.

Meilläkin on vähän outo tilanne... Lapsen toinen isoisä nykyisine vaimoineen ei rahaa säästele mitä ainoaan lapsenlapseen tulee, mutta nimenomaan se LÄSNÄOLO puuttuu!!! Eli rahalla ja tavaralla korvataan kaikki. Lapsi kai hukkuu kohta huoneessaan oleviin leluihin ja muuhun, eikä järkipuhe tehoa: pitäähän nyt lapsen saada sitä ja tätä... Ja silloin tällöin vielä 20-50e lapselle (4,5v) käteen että voi ostaa jotain kivaa kaupungilta. Isomummi liikkuu samoilla linjoilla. Me itse sen sijaan ei todellakaan olla rahoissamme, saatika ostettaisi mitään turhaa.

Vierailija
26/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne menee aina mun ja pojan edelle :(

tänä kesänä poika on ollut ruhtinaalliset 2 kertaa äitinikanssa.

sekin mun aloitteesta, ihan hämmästyin että hänellä oli aikaa.

vaikka tuntuu tyhmälle itse aina ruinata häneltä sitä aikaa, olen onnellinen poika saa mumminsakanssa olla.

koko viime kesänä 05 siis ja talvena ei nähneet kun pari kertaa!

mua harmitti se ihan tajuttomasti pojan puolesta.

kun mummi pojankans on niin se on ihan onnellisen oloinen et saa senkaa olla mutta vaikuttaa se joskus vähän vaikeelta ja teennäiseltä. oisko sit syynä että hän on vasta nelikymppinen mummi ja just saanu omat muksut pois pesästä?!

Vierailija
27/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistäpä se tietäisi enempää koko asiasta.

Sääli sinänsä.

Vierailija
28/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ihmeessä mummun tai vaarin pitäisi mennä johonkin vempeleeseen lapsen kanssa? Ei kai kenenkään pakko ole mennä jos ei halua? Vaikka törmättäisiin jossain ja oltaisiin yhdessä tunti, ei kai voi olettaa että isovanhemmat laittavat sinä aikana kaikki reissurahat lapseen? En tiedä taustoja, varallisuutta, jne, ymmärrän kyllä että ap:ta harmittaa se viileys omaa perhettä kohtaan. ääh.

Vierailija
29/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on onneksi se tilanne, että isovanhemmat vievät lapsenlapsiaan lomalle, ottavat yökylään, kaupungille jne. ja huomioivat muutenkin lapsia. Tuntuisi ihan ihmeelliseltä jos noin olisi käynyt. Kuulostavat vähän itsekkäiltä?

Aika tylyjä vastauksia olit saanut täältä, ilmeisesti monilla on se tilanne, että isovanhemmat eivät ole niin paljon läsnä lastensa perheiden elämässä kuin nämä äidit täällä haluaisivat...

Vierailija
30/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin ettei ap:n pointti ollut varsinaisesti se, että hän olisi väenvängällä halunnut vanhempansa kieppumaan Lintsin vekottimiin lapsensa kanssa. Tai halunnut näiden törsäävän kauheastio rahaa lapseen. Jos oikein käsitin, ap:ta harmitti enemmänkin se " symbolisempi" puoli asiassa. Eli se, kuinka tämäkin (arvatenkin taas kerran) osoitti ap:n mielestä sitä, kuinka välinpitämättömiä ap:n vanhemmat hänen lapsensa suhteen ovat. Varmaan se välittyi tuonkin lyhyen tapaamisen aikana muillakin tavoin, ap:hän kertoi mm. että vanhemmat eivät kyselleet lainkaan ap:n perheen kuulumisia jne.

Olisihan se mukavaa ja tosi tärkeääkin, että isovanhemmat onnistuisivat välittämään lapsilleen ja lapsenlapsilleen sellaisen tunteen, että todella välittävät ja ovat kiinnostuneita näistä. Ja ymmärrän ap:n surun, jos tältä ei tunnu. Toisaalta pelkään kyllä, ettei tilanteelle ole paljoakaan tehtävissä. Jos oikein rohkaistut, niin voithan ottaa asian joskus kautta rantain puheeksi (jos et ole sitä jo tehnyt), sanoa että " olenkohan mä ihan hakoteillä, kun mulla on jotenkin sellainen tunne, että te ette ole kauhean kiinnostuneita minun perheestäni, se tekee mut tosi surulliseksi..." Tai toki voit ap yrittää ihan tietoisesti lähentää vanhempiesi ja lapsesi välejä, kutsua heitä enemmän kylään, ängetä itse lapsen kanssa heille jne.

Ongelma on minullekin hieman tuttu, siksi luulen ymmärtäväni fiiliksiäsi. Asiantuntijat sanovat, että nykyään on isovanhempia, joilla on " isovanhemmuus hukassa" , jotka eivät ehkä osaa mieltää itseään vielä isovanhemman rooliin. Ehkä tämä on sitä? Surullista kuitenkin etenkin lapsenlapsen näkökulmasta.

Vierailija
31/31 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitejä ja siä siitä, ettei sitä isovanhemmuutta paranneta ja herätetä parhaiten sillä, että lasta työnnetään päiväkausisiksi HOITOON. Ehkäpä juuri sitä nämä isovanhemmat pelkäävätkin ja siksi sulkevat itsensä perheittenne ulkopuolelle. Mitäpä, jos jotenkin selkeästi osoitatte näille isovanhemmuudesta luistaville ihmisille, että te kyllä hoidatte ja olette tarvittaessa lähellä, mutta lastenlasten ja isovanhempien on lupa nauttia toisistaa ihan vaan leikkienjne...ei siis hoitoa ja kaitsentaa heille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän