Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos tienaat yli 4000€/kk olet rikas

Vierailija
07.06.2021 |

Marin vetää siis keskituloisuuden ylärajan 4000€/kk tienaaviin ja sen yli tienaaville täytyy lisätä progressiivista verotusta uudistettava kuntaveron muodossa. Jo 3500€ /kk tuloluokassa jokaisesta ylimääräisestä 100€ sta jää käteen verojen ja pakollisten maksujen jälkeen alle 50€. Kannustaako tämä mielestäsi pyrkiä hankkimaan elantonsa itse vai leppoistamaan omaa työpanostaan tai peräti hyppäämään pitämään välivuosia työnteosta tai keksimään muita vähemmän verotettavia tulonlähteitä?

Omilla tuloillaan Marin taitaa kuulua hyperrikkaisiin kun tulot on yli neljä kertaa suuremmat kuin oman määritelmänsä rikkaan alarajalla.
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/6e4f51df-647d-4e2d-bdf4-cebbd5839…

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netolla kaikki elää, verotus vie 4000 eurosta 1300-1400 heti päältä ja kalliit hinnat siihen niin eipä sitä mitään luksuselämää saa. Toki keskiluokkaisen elämän sillä pyörittää mikä on ihan jees.

Vierailija
22/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4000 on ihan hyvä palkka, mutta ei esim Helsingissä asuva tuolla summalla pääse rikastumaan.

Ei noin pienillä tuloilla pysty asumaan Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei meinaa edes tuo 6000€ riittää.

Sanna kuuluu edelleen vankilaan 

Asun maalla. Jos saisin 6000€ käteen niin laskujen ja ruokien ja autokulujen jälkeen kuussa mulle jäisi rahaa tuhlattavaksi 5000€

Siis 6000 € nettotulojen?

Vierailija
24/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden teinin yksinhuoltajana ei pääse rikastumaan näillä mun 5800 euron kuukausittaisilla bruttotuloilla.

Vierailija
25/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tarkistin, bruttopalkkani on 4023, 77 €. Olen kyllä rikas, mutta en palkkani ansiosta, vaan siksi että perin pari miljoonaa muutama vuosi sitten. 

M56

Vierailija
26/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitsin bruttona jotain 2490 €/kk ja kyllä minä yksin asuvana sillä olisin voinut vaurastua, tuskin kuitenkaan rikastua.

Eikä tulot kerro rikkaudesta tai köyhyydestä mitään, vain tuloista. Kyllä Suomessa neljän tonnin tuloilla voi hyvinkin vaurastua, jollei heti työpaikassa aloitettuaan osta uutta autoa ja asuntoa, Suurimmatkaan tulot eivät riitä, jos elämäntyylin täytyy heti olla tulojen mukaiset. Yksin pienessä asunnossa asuva voisi jopa rikastua, jos osaa sijoittaa ja säästää.

Vierailija
27/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akoinaan  pidemmälle lukeneet  tulivat  kommunisti  Nevostoliitosta Suomeen. Siellä   lääkäri sai  samaa  palkkaa  kuin  kadunlakaisija. Sehän oli  suljettu  maa , eikä  sieltä  pääsyt edes matkustamaan.  Yks keino oli  puhelin.    Jotain  kautta  piti saada yhteys   läntiseen maahan ja yrittää pääst vaikka  naimisiin  suomalaisen kanssa.  Silloinn saattoi  päästä lopulta  Suomeen  jopa töihin.  Sitten piti  vielä optella  kaksi  vierasta kieltä jotenkin.  Esim, HUS;iin ei  päässyt  töihnin  ilman   suomen ja  ruotsin kieltä. Nuoret eivät  taida  paljon tietää   kommunisti   systeemistä.   Kaikille  kurjuutta  ja  kaalia  jonottamaan. Eräskin Pietarista muutttanut  meni  ihan  shokiin kun näki  mediän  parhaat  tavaratalojen ruokaosastot.

Vierailija
28/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä haittaa, muuttolaukut on jo miehen kanssa pakattu ja lähtö Saksaan on edessä syksyllä. Palkkataso nousee molemmilla 40 % ja verotus pienenee 10-15 %. Ihmettelen miksi osaajat edes enää jäävät Suomeen?

Vierailija
29/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsia menee ruokaan aika paljon enemmän  kuin esim. Englannissa.  Autot ovat edelleen  kalliimpia kuin muualla EU alueella.  Julkisilla  matustaminen  satunnaiesti   on tehty  hankalaksi. PK- seudulla on jopa  75  eriaista  maksua  jos astuu bussiin ???. mitä järkeä. Ei tuolla 4000eurolla   perheasuntoa   vuokrata.

Vierailija
30/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3k6€ brutto ja lisävastuu / ylityöt ei juuri innosta progression takia. Kun palkka nousee, niin koitan vaihtaa 4-päiväiseen työviikkoon (tuskin työnantaja suostuu). Netto ei muuttuisi paljoa mutta viikonlopun pituus kasvaisi 50%!

Vierailija
31/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tienaat bruttona yli 5000 euroa kuukaudessa, kuulut hyvätuloisimpaan kymmenykseen.

Vierailija
32/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienaan reilut 7000 € / kk. Minulle tarjottiin työpaikkaa missä palkka olisi noussut 9000 euroon. Kieltäydyin koska verojen jälkeen ei olisi jäänyt käteen edes tonnia enepää kuussa. Periaatteesta en tue tuollaista riistojärjestelmää ja jos nuo kommarit keksivät vielä lisää raippaveroja niin saatan jäädä kokonaan pois työelämästä. Olen 50 vuotias ja pärjään kyllä eläkeikään asti säästöillä ja valtion tuilla. Varmaan ihan o.k. että alan noita tukia nostamaan koska olen ne varmasti moneen kertaan maksanut. Eläkettäkin on kertynyt sen verran että käteen jää nettona yli 2000 € / kk. Ei sillä kuuhun mennä mutta säästetyn omaisuuden lisäksi riittää kyllä elämiseen kun velkaakaan ei ole.

Olen 45v ja täysin sama tilanne. Eläkertymä on pari tonnia, asunto maksettu ja säästöillä/päivärahalla helposti alimpaan eläkeikään asti. Aion olla vapaaehtoinen kun lähtöpaketteja jaetaan seuraavalla yt-rundilla

Vierailija
33/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkka on 5000. Pystyn maksamaan pitkää lainaa 250 000 hintaisesta asunnosta ja pitämään 13 vuotta vanhaa autoa. Siinä se aika lailla.

Vierailija
34/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta miten köyhää sakkia täällä on :(

Pitäiskö teille raukoille laittaa joku keräys pystyyn?

Vierailija
35/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräys on jo ollut kauan verojen kautta, sen hedelmistä pitää vaan siirtyä nauttimaan kun sitä jaettavaa vielä on

Nr 18

Vierailija
36/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan tää on sitä progressiivista verotusta.

Vierailija
37/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis Marinin mielestä yllätyksekseni rikas. Luulin, että se näkyisi elämässä jotenkin laajemmin, mutta eipä se näy. Täytyy jatkaa niiden puolueiden äänestämistä joilla käsitys rikkaudesta on keskivertojoonaksen kitkuttelua hohdokkaampi, ei tähän enää mitään raippaveroja kaivata lisukkeeksi.

Vierailija
38/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suurin osa saa jotain 2000€/kk brutto, pelkästään kassoilla ja siivoojina toimii parisataatuhatta jopa alle tuon. Eli kyllä yli 4000 ansaitseva on rikas, se on eri asia onko hän ollenkaan palkkansa arvoinen.

Vierailija
39/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on 530 netto ja lehdessä oli, että kaupan alalta lähtee 10 vuoden sisällä 25000 työpaikkaa.

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja perikuntien asuntoja tulee myyntiin pilvin pimein. Työikäisiä on vähemmän eikä kaikki saa lainaa. Mahtava asuntoromahdus tulossa.

Vierailija
40/74 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmarkkinatuki on 530 netto ja lehdessä oli, että kaupan alalta lähtee 10 vuoden sisällä 25000 työpaikkaa.

Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja perikuntien asuntoja tulee myyntiin pilvin pimein. Työikäisiä on vähemmän eikä kaikki saa lainaa. Mahtava asuntoromahdus tulossa.

Pian saa halvalla asuntoja.