Miksi niin monet miehet pitävät naismakuaan poikkeavana :D
Puhuttiin miehen kanssa hiuksista ja mies sitten kertoi tohkeissaan kuinka tykkää enemmän pitkistä kuin lyhyistä hiuksista naisilla ja kuulemma hänen poikansa tykkää myös! Wau! Sanoin miehelle, että "no olettepa erikoisia, eiköhän suurin osa miehistä tykkää nimenomaan pitkistä hiuksista naisella" , johon mies vastasi "eikös se ole juuri päinvastoin, että miehet tykkää yleensä lyhyemmistä?"
En voi muuta kuin ihmetellä miesten kuvitelmia itsestään ja muista miehistä. Onkohan tämä sama ilmiö kuin se, että miehet kuvittelevat harhoissaan olevansa komeampia kuin ovat?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulun siihen suureen osaan miehistä, jotka tykkäävät ulkoisesti monenlaisista naisista. Pitkistä, lyhyistä, hoikista, pulleista, isorintaisista, pienirintaisista jne. Naisten miesmaku on monien tutkimusten mukaan paljon yhtenevämpi. Tässä hyvä esimerkki. 160 naista tutkimuksessa, ja heistä 160 piti vahvemman näköisistä miehistä.
https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2017.1819
Jos katsellaan pelkkiä kroppia niin toki se "parempi" eli tyypilliseen ihanteeseen sopivampi voittaa.
On epärehellistä vetää noin isoja johtopäätöksiä vain tällaisesta testistä. Olisi myös kiva nähdä mikä tulos tulisi jos sama tehtäisiin miehille naisten kuvilla.
Just joo. Tietenkin vähättelet tutkimustulosta, kun se ei vastaa käsitystäsi naisten "laajasta" miesmausta.
No onhan tuo todella "laaja" tutkimus joo.
Silti kun katsoo millaiset miehet ovat parisuhteissa niin eipä näy naamattomia lihaskimppuja. Ja ihan varmasti toisin päin tehtynä miehet valitsisivat suurimmilta osin isoja tissejä ja pieniä vyötäröitä, mutta eipä tuollaista testiä ole niin voitte väittää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulun siihen suureen osaan miehistä, jotka tykkäävät ulkoisesti monenlaisista naisista. Pitkistä, lyhyistä, hoikista, pulleista, isorintaisista, pienirintaisista jne. Naisten miesmaku on monien tutkimusten mukaan paljon yhtenevämpi. Tässä hyvä esimerkki. 160 naista tutkimuksessa, ja heistä 160 piti vahvemman näköisistä miehistä.
https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2017.1819
Jos katsellaan pelkkiä kroppia niin toki se "parempi" eli tyypilliseen ihanteeseen sopivampi voittaa.
On epärehellistä vetää noin isoja johtopäätöksiä vain tällaisesta testistä. Olisi myös kiva nähdä mikä tulos tulisi jos sama tehtäisiin miehille naisten kuvilla.
Olennaista on se, että joka ikinen nainen oli samaa mieltä. Jos vaikka edes 5 % naisista oikeasti tykkäisi laihemmista ja vähemmän vahvan näköisistä miehistä, niin tuon tutkimustuloksen (160/160) todennäköisyys olisi 0,00027 %.
Ihan uteliaisuudesta, mitäpä luulet että miehet valitsisivat vastaavassa testissä?
Otanta on muuten aivan liian pieni ollakseen kovin merkittävä.
Exä vaati minulle lyhyen tukan, piti olla puoliksi siilitukka. Halusi myls peppupanoa mihin en suostunut lukuisista naanitteluista huolimatta. Jätkä bi. Seuraava myija vrti hänen toiveiden mukaan kokonaan muutaman millin siilitukan sekä exä tuli kertoilemaan kuinka kyseisen kumooanin kanssa saanut anaaliseksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet lesoilevat erikoisella naismaullaan, joka ei ole lainkaan erikoinen.
Taisi vain jäädä auki missä näitä lesoilevia miehiä esiintyy, kun monikaan ei ole tuntunut heihin törmänneen. Omassa kaveripiirissä ei ole taidettu koskaan keskustella kunkin naismausta.
No tällä palstalla nyt ainakin. Ja tällä palstalla elää myös väite että naisilla on kaikilla identtinen maku.
Vaikka oikeassa elämässä yksikään kaverini mies ei ole makuuni eikä heistä kukaan muistuta toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluaisi erottautua "muista miehistä" niin korostapa vaikka vastakkaisen sukupuolen luonteenpiirteitä tai huumorintajua ulkonäön sijaan. Mitä merkitystä sillä on onko blondi vai brunetti, pitkä vai pätkä, iso- vai pienitissinen? Ei kai kukaan hiusten vuoksi seurustele?
Naama ja kroppa tuppaa kaikilla iän myötä vähän rupsahtamaan, mutta luonne ja tempperamentti on ja pysyy :D
Ja sinä hymiöitä käyttävänä naisena olet tusinatavaraa. t. analysoija-pro
Itse olin nuorena alakulttuurimies, mutta hengasin valtakulttuurimiesten porukassa. Minulla oli irokeesit, nenärenkaat ja kasvissyönnit, kavereilla oli verkkarit ja perinteisemmät puuhastelut.
Oikeastaan voidaan puhua pojista, lukiossa oltiin. Tällaisista asioista ei ole sen jälkeen niin kauheasti tullut puhuttuakaan, tiiviit yhteydet muihin miespuolisiin minulla oli lukioaikoina.
Kaikilla meillä oli omat ihastuksensa, mutta siitäkin huolimatta, että valtakulttuurihenkisten kaverieni ihastukset oli enemmän valtakulttuurityttöjä, ja minun ihastukseni enemmän alakulttuurityttöjä, kaikki ymmärsi toistensa naismaun; omalla tavallaan se naismaku oli sama. Kaikkien mielestä ne toisten ihastukset oli todella hyvännäköisiä, mutta ei vain juuri itselle sopivimpia.
Olen ainakin tässä asiassa tavallaan normaali, vaikka toki erikoisempi naismaku tarkoittaisi vähempää kilpailua.
Setänic Outreach Director kirjoitti:
Itse olin nuorena alakulttuurimies, mutta hengasin valtakulttuurimiesten porukassa. Minulla oli irokeesit, nenärenkaat ja kasvissyönnit, kavereilla oli verkkarit ja perinteisemmät puuhastelut.
Oikeastaan voidaan puhua pojista, lukiossa oltiin. Tällaisista asioista ei ole sen jälkeen niin kauheasti tullut puhuttuakaan, tiiviit yhteydet muihin miespuolisiin minulla oli lukioaikoina.
Kaikilla meillä oli omat ihastuksensa, mutta siitäkin huolimatta, että valtakulttuurihenkisten kaverieni ihastukset oli enemmän valtakulttuurityttöjä, ja minun ihastukseni enemmän alakulttuurityttöjä, kaikki ymmärsi toistensa naismaun; omalla tavallaan se naismaku oli sama. Kaikkien mielestä ne toisten ihastukset oli todella hyvännäköisiä, mutta ei vain juuri itselle sopivimpia.
Olen ainakin tässä asiassa tavallaan normaali, vaikka toki erikoisempi naismaku tarkoittaisi vähempää kilpailua.
Samalta ajalta omasta kaveripiiristäni hyvin käänteinen tarina: teininä ja nuorena aikuisena tyttöporukassa aina ihmeteltiin muiden ihastuksia, ”siis miten sä voit tykätä TOSTA?!” :D Kukaan ei pitänyt muiden ihastuksia hyvännäköisinä, korkeintaan siedettävinä – jos sitäkään.
onkohan tämä sama ilmiö kuin miehet harhoissaan...
jep jep, palstalla ei ole miesv ihaa. Ihan muuten vain tällainen oksennus jää ruodittavaksi kun taas samalla asenteellisella paskalla työstetty ketju naisista poistuisi nopeammin kuin ehdit sanoa "feminismissä on kyse tasa-arvosta"
Minä ajattelen, että useimmin miehet hyväksyvät laajemman kriteeristön naisille, joiden kanssa ovat/olisivat ja naiset ovat tarkempia kriteereilleen. Liittyisikö lisääntymisviettiin, mies kyntää siementään mahdollisimman laajalle ja nainen valitsee kenen siementä mahdollisesti kantaa.
Oma miesmakuni on se, ettei minulla ole ihannemiestä. Jokainen mieheni on ollut ulkonäöltään ja muilta osin erilainen. Ehkä tarvitsen jotain lämmintä ja älykästä katseeseen, mikä mies sitten kolahtaakin. Leikkisä on yksi minkä osaan mainita. Lempeä ja luja on myös kriteereitä. Olen aina halunnut sen oman elämänsä Tauno Palon, jonka kanssa voin Ansa Ikostella, vaikka en ole Suomi-filmien ikäryhmää. Enkä halua lisääntyä mikä tietysti vaikuttaa parinvalintaani.
Vierailija kirjoitti:
Exä vaati minulle lyhyen tukan, piti olla puoliksi siilitukka. Halusi myls peppupanoa mihin en suostunut lukuisista naanitteluista huolimatta. Jätkä bi. Seuraava myija vrti hänen toiveiden mukaan kokonaan muutaman millin siilitukan sekä exä tuli kertoilemaan kuinka kyseisen kumooanin kanssa saanut anaaliseksiä
Sellaista se on, jos ei synkkaa. Kyllähän jokaisen pitää saada olla sellainen kuin on.
Ja tietenkään ei voi vaatia toista muuttumaan. Hyväksyit ilmeisesti kuitenkin, että hän oli bi?
Itse olen bi ja nyt ensimmäinen suhde missä en ole yrittänyt salata sitä.
Suhde ihan toimiva ja ollut jo yli kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan minusta sekä miehet että naiset ovat todella ns. massaeläimiä, mitä tulee kumppanikriteereihin. Tyypillisesti omaa makua vain halutaan pitää erikoisena lumihiutaleena, mutta oikeassa elämässä n. 95 prosentilla on samoja ajatuksia ihannekumppanin ulkoisesta muodosta.
Jokaiselle ehkä on joku ottaja, mutta harvassa ovat ne jotka oikeasti preferoivat harvinaisempaa ulkonäköä.
Ja onko tässä jotain vikaa?
Ei kai niin voi sanoa, luonto toimii niin kuin se toimii. Kai tuossa oli pointtina, että silti pidetään yllä myyttiä että mukamas mieltymykset olisivat kovinkin yksilölliset.
Vierailija kirjoitti:
No niin, eli halusi käytännössä niin miehen oloisen naisen kuin pystyi. Taisi olla oikeasti ihan täyshomo, ei vaan halunnut myöntää asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep! Luulevat olevansa niiiiin erilaisia, kun pitävät lyhyistä, muodokkaista bruneteista pitkien, hoikkien blondien sijaan.
Jos verrataan naisten miesmakuun, niin eikö tämä ole erilaista?
Olisiko se erilaista jos nainen pitäisi lyhyistä ja hoikista vaaleista miehistä pitkien ja raamikkaiden tummien miesten sijaan?
Sekö on ainoa tapa olla erilainen jos pitää ylipainoisista ja pyöreistä naisista?
En tiedä onko tämä oikeasti jotenkin poikkeavaa mutta lähes kaikilla miehillä tuntuu olevan joku ihan selkeä naismaku mutta itse ihastun todella monenlaisiin naisiin joilla ei tunnu olevaan juurikaan yhteistä pituuden, hiusten, kurvikkuden tai oikein minkään muunkaan suhteen.
Miesten maku on laajempi, se nyt on selvää.
- miehillä pituustoivomukset menevät 50-50, osa tykkää pitkistä, osa puolestaan lyhyistä
- naiset selkeästi suosivat pitkiä
- miehistä osa suosii kurvikkaita, osa hoikkia
- naiset suosivat pääsääntöisesti raamikkaita
Miehistä osa syttyy pepuista, osa rinnoista, osa sääristä, jne
- naiset syttyvät melkeinpä aina hartioista ja käsivarsista
Jne.
Vierailija kirjoitti:
Miesten maku on laajempi, se nyt on selvää.
- miehillä pituustoivomukset menevät 50-50, osa tykkää pitkistä, osa puolestaan lyhyistä
- naiset selkeästi suosivat pitkiä- miehistä osa suosii kurvikkaita, osa hoikkia
- naiset suosivat pääsääntöisesti raamikkaitaMiehistä osa syttyy pepuista, osa rinnoista, osa sääristä, jne
- naiset syttyvät melkeinpä aina hartioista ja käsivarsistaJne.
Miehistä 3/4 pitää alistuvista naisista, 1/4 dominoivista.
Naisista 99% pitää dominoivista miehistä (yleensä puhutaan määrätietoisista otteista tms ettei kuulosteta liian alistuvilta).
Minä pystyn helposti nimeämään puolisen tusinaa naisten vartalotyyppiä, jotka ovat suurin piirtein yhtä suosittuja.
Pystyn myös nimeämään yhden miesten vartalotyypin joka on ylivoimaisesti suosituin.
Haluatteko naiset vielä keskustella siitä kummalla sukupuolella on vaihtelevampi maku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, eli halusi käytännössä niin miehen oloisen naisen kuin pystyi. Taisi olla oikeasti ihan täyshomo, ei vaan halunnut myöntää asiaa.
Voi pyhä yksinkertaisuus
Miksi pitää lokeroida? Joko synkkaa tai ei? Sukupuolesta riippumatta voi rakastaa toista, tai olla rakastamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet lesoilevat erikoisella naismaullaan, joka ei ole lainkaan erikoinen.
Taisi vain jäädä auki missä näitä lesoilevia miehiä esiintyy, kun monikaan ei ole tuntunut heihin törmänneen. Omassa kaveripiirissä ei ole taidettu koskaan keskustella kunkin naismausta.
No tällä palstalla nyt ainakin. Ja tällä palstalla elää myös väite että naisilla on kaikilla identtinen maku.
Vaikka oikeassa elämässä yksikään kaverini mies ei ole makuuni eikä heistä kukaan muistuta toisiaan.
Eipä ole tainnut tulla palstallakaan eteen kuin naisia, jotka ihmettelevät naismaullaan lesoilevia miehiä. Edelleen tarina ei kerro missä nämä miehet lesoilevat luulleen itseään kovin uniikeiksi.