Miksi niin monet miehet pitävät naismakuaan poikkeavana :D
Puhuttiin miehen kanssa hiuksista ja mies sitten kertoi tohkeissaan kuinka tykkää enemmän pitkistä kuin lyhyistä hiuksista naisilla ja kuulemma hänen poikansa tykkää myös! Wau! Sanoin miehelle, että "no olettepa erikoisia, eiköhän suurin osa miehistä tykkää nimenomaan pitkistä hiuksista naisella" , johon mies vastasi "eikös se ole juuri päinvastoin, että miehet tykkää yleensä lyhyemmistä?"
En voi muuta kuin ihmetellä miesten kuvitelmia itsestään ja muista miehistä. Onkohan tämä sama ilmiö kuin se, että miehet kuvittelevat harhoissaan olevansa komeampia kuin ovat?
Kommentit (70)
Missä te törmäätte tähän, että omaa makua pidetään jotenkin erikoisena, ja vielä kailen lisäksi kuvitellaan sen olevan joku lesoilun aihe? Pyörittekö te joidenkin ihme hipstereiden kanssa, vai mikä mättää? Eivät normaalit ihmiset ajattele noin.
Mulle kelpais hyvin joku Jason Statham. Monet naiset on tosi pinnallisia! Mä en!
Naiset ihan samanlaisia. 99 % heistä pitää pitkistä, lihaksikkaista, harteikkaista ja isomunaisista miehistä. Ainoat eroavaisuudet tulevat sitten siinä, että toisen mielestä punainen paita näyttää hyvältä päällä, toisen mielestä sininen :D
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan minusta sekä miehet että naiset ovat todella ns. massaeläimiä, mitä tulee kumppanikriteereihin. Tyypillisesti omaa makua vain halutaan pitää erikoisena lumihiutaleena, mutta oikeassa elämässä n. 95 prosentilla on samoja ajatuksia ihannekumppanin ulkoisesta muodosta.
Jokaiselle ehkä on joku ottaja, mutta harvassa ovat ne jotka oikeasti preferoivat harvinaisempaa ulkonäköä.
Ja onko tässä jotain vikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Luulevat olevansa niiiiin erilaisia, kun pitävät lyhyistä, muodokkaista bruneteista pitkien, hoikkien blondien sijaan.
”Minä pidän tisseistä, kun taas kaikki kaverini perseistä!” ”Kaverini haluavat meikatun naisen, minulle kelpaa ’luonnonkauniskin’!” ”Jätkäkaverini etsivät salikissaa, minä pidän pehmeämmistä [kuitenkin max. 59-kiloisista]!”
"Minulle kelpaa kurvikkaampikin nainen! Jostain syystä pidän kilteistä ja rauhallisista naisista!"
Yleistetty "naismaku" on instabeibi. Todellisuudessa melkein kaikki miehet haluavat "naapurintytön". Joten moni mies luulee oikeasti olevansa erikoinen kun haluaa sen jälkimmäisen, vaikka ovatkin valtavirtaa.
Monet miehet = AP:n mies ja poikansa.
Vierailija kirjoitti:
Yleistetty "naismaku" on instabeibi. Todellisuudessa melkein kaikki miehet haluavat "naapurintytön". Joten moni mies luulee oikeasti olevansa erikoinen kun haluaa sen jälkimmäisen, vaikka ovatkin valtavirtaa.
No kuka niitä kumihuuli ja-tissimuijia oikeesti haluaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa mies voi leuhkia poikkeavalla naismaullaan, jos tykkää yli 180 cm pituisista naisista, joilla on lättäperse, iso roikkomaha ja putkimaiset rinnat. Kaikki nämä "muut miehet tykkää Pamela Andersonista, mutta mä tykkään Ariana Grandesta" herättää lähinnä huvittuneisuutta.
Totta, naiset ovat toista maata. Niin moni heistä on täälläkin sanonut, kuinka valtavasti viehättyvät lyhyistä, laihoista, "linnunluisista" ja pienimunaisista miehistä. Eiku...
Mietin tätä eilen kun oli se ketju naisten miesmauista ja jälleen jotkut sanoivat ettei naisilla ole mitään erilaisia makuja vaan se sama veitsenterävä leuka aina jne.
Jos onkin joku tietty tyyppi joka olisi ns. kelpaisi suurimmalle osalle naisista (vaikkei olisikaan se ykköstyyppi), niin ihan kuin suurimmalle osalle miehistä ei muka ihan samalla tavalla kelpaisi joku missityyppi, vaikka se oma maku muuten olisikin erilainen. Koko väite miesten "niin erilaisista naismauista" mutta "naisten ihan samanlaisesta miesmausta" on typerä ja siihen on päädytty tällaisella epärehellisellä vääristelyllä.
Jos oikeasti haluaisi erottautua "muista miehistä" niin korostapa vaikka vastakkaisen sukupuolen luonteenpiirteitä tai huumorintajua ulkonäön sijaan. Mitä merkitystä sillä on onko blondi vai brunetti, pitkä vai pätkä, iso- vai pienitissinen? Ei kai kukaan hiusten vuoksi seurustele?
Naama ja kroppa tuppaa kaikilla iän myötä vähän rupsahtamaan, mutta luonne ja tempperamentti on ja pysyy :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa mies voi leuhkia poikkeavalla naismaullaan, jos tykkää yli 180 cm pituisista naisista, joilla on lättäperse, iso roikkomaha ja putkimaiset rinnat. Kaikki nämä "muut miehet tykkää Pamela Andersonista, mutta mä tykkään Ariana Grandesta" herättää lähinnä huvittuneisuutta.
Totta, naiset ovat toista maata. Niin moni heistä on täälläkin sanonut, kuinka valtavasti viehättyvät lyhyistä, laihoista, "linnunluisista" ja pienimunaisista miehistä. Eiku...
Kyllä siinä naisten miesmaku -ketjussa oli laihoista ja lyhyistä tykkääviä. Itsekään en muuten halua todella pitkää miestä, olen esimerkiksi ollut tuollaisen alle 170cm linnunluisen kanssa ja mitään rotevaa en ainakaan erityisemmin haluaisi.
Toisaalta onko mitään väliä mitä täällä kerron, te pidätte sitä valheena joka tapauksessa.
Mä kuulun siihen suureen osaan miehistä, jotka tykkäävät ulkoisesti monenlaisista naisista. Pitkistä, lyhyistä, hoikista, pulleista, isorintaisista, pienirintaisista jne. Naisten miesmaku on monien tutkimusten mukaan paljon yhtenevämpi. Tässä hyvä esimerkki. 160 naista tutkimuksessa, ja heistä 160 piti vahvemman näköisistä miehistä.
https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspb.2017.1819
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuka niitä kumihuuli ja-tissimuijia oikeesti haluaakaan?
Ilmeisesti aika moni kuitenkin, kyllähän niillä ottajia ja ihailijoita tuntuu riittävän.
Mun naismakuun kuuluu muodokkaammat naiset! Kunhan BMI on alle 20!
Vierailija kirjoitti:
Mä kuulun siihen suureen osaan miehistä, jotka tykkäävät ulkoisesti monenlaisista naisista. Pitkistä, lyhyistä, hoikista, pulleista, isorintaisista, pienirintaisista jne. Naisten miesmaku on monien tutkimusten mukaan paljon yhtenevämpi. Tässä hyvä esimerkki. 160 naista tutkimuksessa, ja heistä 160 piti vahvemman näköisistä miehistä.
Jos katsellaan pelkkiä kroppia niin toki se "parempi" eli tyypilliseen ihanteeseen sopivampi voittaa.
On epärehellistä vetää noin isoja johtopäätöksiä vain tällaisesta testistä. Olisi myös kiva nähdä mikä tulos tulisi jos sama tehtäisiin miehille naisten kuvilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos katsellaan pelkkiä kroppia niin toki se "parempi" eli tyypilliseen ihanteeseen sopivampi voittaa.
On epärehellistä vetää noin isoja johtopäätöksiä vain tällaisesta testistä. Olisi myös kiva nähdä mikä tulos tulisi jos sama tehtäisiin miehille naisten kuvilla.
Just joo. Tietenkin vähättelet tutkimustulosta, kun se ei vastaa käsitystäsi naisten "laajasta" miesmausta.
Vierailija kirjoitti:
Mun naismakuun kuuluu muodokkaammat naiset! Kunhan BMI on alle 20!
Muodokkuus ja BMI alle 20 ei oikein käsi kädessä kulje. Ellei ole silikonitissit ja silikoniperse. Kyllä jotkut ÄO 70 muovifetistit niistäkin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on se, että joka ikinen nainen oli samaa mieltä. Jos vaikka edes 5 % naisista oikeasti tykkäisi laihemmista ja vähemmän vahvan näköisistä miehistä, niin tuon tutkimustuloksen (160/160) todennäköisyys olisi 0,00027 %.
Mä tykkään yli 185 cm miehistä kun naiset yleensä tykkää korkeintaan 170-senttisistä.