Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsesäälissä kieriskelevä mies

Vierailija
07.06.2021 |

Mies on huomaavainen, älykäs, hauska ja muutenkin ihana. Hänellä on kriisi ja surutyö meneillään perheessään. Tuo olisi aivan ok, mutta mies alkaa sättiä itseään "olen kamala, olen mulkku, anteeksi kun olen tämmöinen mulkku", vaikka minun näkökulmasta hän ei tehnyt mitään väärää. Minä alan sitten vakuutella, "et ole mulkku, olet ihana ja saat tuntea mitä tunnet".

Mutta kun tuota olen sanonut kuukausien ajan kuin papukaija, alkaa turhauttaa. Tiedän, etten voi vakuuttaa häntä eikä se viime kädessä ole minun tehtäväni. On hänen oma tehtävänsä hyväksyä omat tunteensa. Mutta en voi olla sanomattakaan, kun toisen itsensä haukkuminen satuttaa minuakin.

Miten katkaista kommunikaation samana kiertävä kehä? Ja turhautuneena tuntuu, että miehen ilkein teko onkin tuo itsensä haukkuminen jolla vaatii huomiota osakseen. Annan kyllä positiivista huomiota ilman itsesääliä, joten sen ei pitäisi olla syy.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi kannattaa rahdata terapiaan.

Vierailija
2/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä kriisi? Mitä hän on tehnyt? Miksi hän on mulkku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jss, kaveri tarvitsee terapiaa, eikä parisuhteen

Vierailija
4/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltä, miten hän on päätynyt tuohon mielipiteeseen. Saat vähän ehkä avattua asiaa syvemmältä. Kun saat lisää tietoa tästä ajatuksesta, yritä päästä vielä enemmän perille mistä tämä ajatus on lähtöisin ja mikä on se alkusyy tälle itsensä moittimiselle. Kuuntele ja kommunikoi.

Sen jälkeen käykää läpi asiaa.

Hyvä että kehut häntä.

Vierailija
5/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä kriisi? Mitä hän on tehnyt? Miksi hän on mulkku?

Kuolema lähipiirissä. Hän ajattelee olevansa huono jos suree. En näe objektiivisesti syytä mulkkuudelle.

Vierailija
6/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jss, kaveri tarvitsee terapiaa, eikä parisuhteen

Eikö voi olla parisuhteessa, jos käy terapiassa?

Vierailija
7/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku auttaja syndrooma? Vai mitä saat tuosta?

Vierailija
8/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valk. Rosk.väen kielenkäyttöä.

Vierailija
9/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta papukaija ja opeta sille tuo lause .

Vierailija
10/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ki1ttim. kyseessä?

Vierailija
11/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro siis totuus. Sano hänelle, ettet halua kuulla enää kertaakaan hänen haukkuvan itseään. Sellainen käytös saa sinutkin masentumaan. Ja voisit kysyä miltä hänestä tuntuisi jos sinä käyttäytyisit samalla tavalla. Tee siis selväksi, että nyt riittää itsesääli ja noustaan ylös sieltä maan tasosta.

Vierailija
12/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeeko tukea myös kaverinaisilta? Joillekin ei riitä mikään ja jostain pitää saada "supply".

Vierailija
13/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tarvita d0minaa

Vierailija
14/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Tyyppi kannattaa rahdata terapiaan.

Tai poliisilaitokselle, riippuu mitä on tullut tehtyä.

Vierailija
15/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla joku auttaja syndrooma? Vai mitä saat tuosta?

En pysty olemaan välinpitämätön tuollaisessa tilanteessa, tunnen empatiaa. Ja joskus ajattelen että okei, sammutetaan tämä tulipalo nyt ja sitten se on ohi. Miehen "kohtaus" meneekin jonkin ajan päästä ohi, mutta palaa muutaman päivän päästä eli mitkään sanat ei ole vakuuttaneet häntä.

Vierailija
16/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei aina osaa käsitellä surua. Mieheni äiti kuoli, niin mies lakkas puhumasta. Se olla möllötti mykkänä kuukauden ja sitten mulla meni hermot. Oli ihan pakko sanoa miehelle, että nyt riitti. Anna tunteiden tulla pihalle ja sulla on täysi oikeus surra. Tunnin se itki oli sitten taas oma itsensä.

Vierailija
17/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeeko tukea myös kaverinaisilta? Joillekin ei riitä mikään ja jostain pitää saada "supply".

No nyt kun kysyit, on laittanut itsesääliä myös somepäivityksiinsä ja naiset vakuuttelee .

Vierailija
18/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt kun kysyit, on laittanut itsesääliä myös somepäivityksiinsä ja naiset vakuuttelee .

Lähetetään kaikki mammat jaxuhali ja vähän t1ssiä poskelle.

Vierailija
19/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös suhteita, joissa tuollaista käytöstä ei tarvitse sietää. Tee valintasi .

Vierailija
20/53 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan löytää pian uuden lohduttajan, jos sinä laitat rajoja.