Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Kavereiden exiin ei kosketa.” Missä menee raja?

Vierailija
07.06.2021 |

Olen alkanut tapailla miestä, joka on ollut naimisissa entisen lukiokaverini kanssa. Heillä on yhteisiä lapsia. Heidän erostaan on jo useita vuosia. Olen itse tavannut tuon lukiokaverin vain pari kertaa samoissa juhlissa lukion jälkeen näiden parinkymmenen vuoden aikana. Saman kaveriporukan yhtä jäsentä näen kerran, pari vuodessa.

Tuo viimeksi mainittu kaveri on kuullut tapailustamme ja kertonut tälle ex-vaimolle. Siitä on seurannut suuri loukkaantuminen. Olen mm. saanut viestin, jossa minua syytettiin kaverin exään sekoamisesta. Mutta kun hän ei ole kaverini. Ilmeisesti tuo toinenkaan nainen ei enää halua olla kanssani tekemisissä, koska on lojaali tälle ex-vaimolle (he ovat hyviä ystäviä).

Mielestäni ihmiset eivät ole lopun elämäänsä korvamerkittyjä kenellekään. Jos joku kaverini rakastuisi ex-mieheeni, olisi se minulle ihan ok. En haluaisi seisoa kenenkään onnen edessä minkään periaatteen takia. Lähimmät ystävät, joilla on tunteita jotakin kohtaan, ovat eri asia.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt eroaisi mielestäni ja lasteni isästä, niin toivoisin hänelle ihan parasta mahdollista kumppania. Jos se olisi paras ystäväni, niin asia olisi oikeasti mieleeni ja olisin onnellinen heidän puolestaan, samoin myös lasteni puolesta, jotka saisivat elämäänsä upean ihmisen.

Myös minä menisin eteenpäin ja ero olisi ero, pitkään ja hartaasti mietitty asia, jossa historia olisi yhteinen ja tulevaisuuskin lasten osalta, mutta ei muuten. Niin aikuiset tekevät.

Minäkin haluaisin olla näin kypsä ja hyvä ihminen, mutta rehellisesti sanoen en oikein usko että pystyisin tähän. Mutta se, että vetäisin herneet nenään siitä että alkaisi seurustella jonkun minun lukioaikaisen kaverini kanssa jota en ole tässä välissä edes nähnyt olisi kyllä todella naurettavaa. Tottakai jos ei erosta itse ole päässyt yli tuntuu pahalta kun ex menee elämässä eteenpäin, mutta ei se tarkoita että sen varjolla voi perseillä miten sattuu.

Vierailija
42/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan exään on veto-oikeus koko loppuiän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raja on siinä, että sinulla on sinun elämä ja saat tehdä sille mitä haluat. Saat olla parisuhteessa kenen kanssa tahaansa.

Vierailija
44/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses. En todellakaan miettisi mitään entisiä lukiokavereita tuossa! Kyllä pitäisi olla nykyinen ja läheinen kaveri, ja en siltikään pitäisi tätä "sääntöä" mitenkään ehdottomana. Aina voi myös tästäkin keskustella, että olisiko se ok kaverille.

Mulle esimerkiksi olisi aivan täysin ok, jos joku läheinen kaverini haluaisi parisuhteeseen jonkun exäni kanssa. Go ahead! Tosin en välttämättä suosittelisi heitä kaikkia, latelisin kyllä faktat tiskiiin varoituksen sanana ja voipi olla että hommat jäisi siihen sitten. :D En toki myöskään hirveän innolla näitä exiäni tapaisi enää, mutta jos olisi kyse kaverin onnesta versus se että siedänkö nähdä exiäni, niin kyllä valitsen kaverin onnen. En halua exiäni takaisin, joten miksi kieltäisin ketään muuta heitä ottamasta, jos näin haluavat?

Vierailija
45/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen naimisissa mun kaverin exän kanssa. He tosin eivät ikinä ehtineet mennä naimisiin tai perustaa perhettä. Kaverille on ok, että ollaan yhdessä. Heidän omien sanojensa mukaan eivät vaan sopineet yhteen. Joten mikä ongelma tommosen asian pitäisi olla??

Vierailija
46/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jösses. En todellakaan miettisi mitään entisiä lukiokavereita tuossa! Kyllä pitäisi olla nykyinen ja läheinen kaveri, ja en siltikään pitäisi tätä "sääntöä" mitenkään ehdottomana. Aina voi myös tästäkin keskustella, että olisiko se ok kaverille.

Mulle esimerkiksi olisi aivan täysin ok, jos joku läheinen kaverini haluaisi parisuhteeseen jonkun exäni kanssa. Go ahead! Tosin en välttämättä suosittelisi heitä kaikkia, latelisin kyllä faktat tiskiiin varoituksen sanana ja voipi olla että hommat jäisi siihen sitten. :D En toki myöskään hirveän innolla näitä exiäni tapaisi enää, mutta jos olisi kyse kaverin onnesta versus se että siedänkö nähdä exiäni, niin kyllä valitsen kaverin onnen. En halua exiäni takaisin, joten miksi kieltäisin ketään muuta heitä ottamasta, jos näin haluavat?

Jatkan. Sitä en tietenkään pysty sanomaan, että jos eroaisin miehestäni, niin olisiko hän tai missä vaiheessa olisi vapaata riistaa kavereille. Riippuu varmasti paljon siitä, miten parisuhde päättyy ja siitä, miten asian saa käsiteltyä. Aikaisemmat suhteeni (joissa olen ollut sekä jättäjä että jätetty) olen käsitellyt ja kuopannut, joten näiden henkilöiden tekemiset ei kiinnosta sen enempää kuin naapurin pekan, mutta tästä nykyisestä kun ei tiedä, miten se päättyy. Toki nykyisen kanssa myös rakennettu elämää vähän eri vakavuudella ja oltu pidempään yhdessä. Mutta entisille lukiokavereille hän olisi kyllä saatavilla heti avioeron astuessa voimaan. 

Vierailija
47/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin toitotan, eli jos exä olisi vaikka väkivaltainen, niin aivan varmasti faktat kertoisin, mutta siinäpä se, pesisin käteni siitä jutusta sen jälkeen.

En myöskään ole ikinä tavannut mitään eron jälkeen kiksauttelijoita, vaan ihan kaikki ovat erotessaan todella eronneet ja eivät ole edes harkinneet mitään epätoivonaimista.

Vierailija
48/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron nykyinen presidentti on naimisissä kaverin exän kanssa, kaveri taas naimisissä presidentin exän kanssa. Kaikki kaverit keskenään nykyään ainskin julkisten tiedojen mukaan

Vierailija
49/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan haluaisi olla kaverin tai edes tutun eksän kanssa, vaikka olisi kuinka ihana. Mulla menee tyypistä heti maku jos tiedän, että joku tuttuni on ollut hänen kanssaan. Mitään parisuhdetta en edes harkitsisi, maailmassa on aika paljon muitakin miehiä.

Ei ole. Mistä tämä väite aina tulee, että miehiä on vaikka kuinka paljon? Ei niitä vain poimita käyttöön vaan tarvitaan keskinäinen rakastuminen. Kuinka moneen ihmiseen muka rakastutaan elämän aikana?

Vierailija
50/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä koodistoa ja olen ihan samaa mieltä, että ihmisiä ei ole korvamekitty loppuiäksi. Vaikuttaa siltä, että joku ei ole vaan päässyt erostaan yli.

Tapasin elämäni naisen eräissä juhlissa vuosia sitten. Rakastuin päätä pahkaa. Vasta loppuillasta kävi ilmi, että tyttö olikin kaverini uusi tyttöystävä, nykyään vaimo, ja lapsiakin on. Kuitenkin jos he eroaisivat, kävisin heti kiinni tähän herkkupalaan.