Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

”Kavereiden exiin ei kosketa.” Missä menee raja?

Vierailija
07.06.2021 |

Olen alkanut tapailla miestä, joka on ollut naimisissa entisen lukiokaverini kanssa. Heillä on yhteisiä lapsia. Heidän erostaan on jo useita vuosia. Olen itse tavannut tuon lukiokaverin vain pari kertaa samoissa juhlissa lukion jälkeen näiden parinkymmenen vuoden aikana. Saman kaveriporukan yhtä jäsentä näen kerran, pari vuodessa.

Tuo viimeksi mainittu kaveri on kuullut tapailustamme ja kertonut tälle ex-vaimolle. Siitä on seurannut suuri loukkaantuminen. Olen mm. saanut viestin, jossa minua syytettiin kaverin exään sekoamisesta. Mutta kun hän ei ole kaverini. Ilmeisesti tuo toinenkaan nainen ei enää halua olla kanssani tekemisissä, koska on lojaali tälle ex-vaimolle (he ovat hyviä ystäviä).

Mielestäni ihmiset eivät ole lopun elämäänsä korvamerkittyjä kenellekään. Jos joku kaverini rakastuisi ex-mieheeni, olisi se minulle ihan ok. En haluaisi seisoa kenenkään onnen edessä minkään periaatteen takia. Lähimmät ystävät, joilla on tunteita jotakin kohtaan, ovat eri asia.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset eivät omista muita ihmisiä ja jos jonkun kanssa tuntuu menevän hyvin, niin silloin voi alkaa olemaan yhdessä ja sillä siisti. Vaikka tyyppi olisi siskon exä tai parhaan ystävän exä, niin sillä ei ole mitään väliä, vaan saa oikein hyvin aloittaa ystävyyden ja toisella ei ole asiaan mitään sanomista.

Ihan siinä missä yleensäkään muiden ihmisten ystäviä ei voi valita, niin tässäkään ei voi. Jos joku alkaa märisemään asiasta, niin lapsellinen on ja miettisin ystävyyttäni hänen kanssaan yleensäkin.

Niin minäkin miettisin "ystävyyttäni" sen kanssa joka eksään sekaantuu. Rehellisesti en usko että noissa yleensä mitään suurta love storya on takana, vaan se "ystävä" hakee toiminnallaan aivan jotain muuta.

Ap ei sekaannu ystävän exään, jos eivät ole pariinkymmeneen vuoteen ollut tekemisissä.

Vierailija
22/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo kyseinen nainen edes ole kaverisi, joten kysymystä on turha tässä yhteydessä edes pohtia.

On eri asia, jos ollaan esimerkiksi yhdessä vietetty aikaa esimerkiksi kolmistaan tai pariskunnittain. Olisi todellakin kiusallista, jos pian eron jälkeen ystävän luona käydessä siellä pyörisi myös eksä. Heräisi myös kysymys, että onko jotain sutinaa ollut koko ajan. Luultavasti ystävyys päättyisi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaikki kyllä kohdallaan, jos pitää tuollaista asiaa keskustelupalstalla kysellä.

Vierailija
24/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset eivät omista muita ihmisiä ja jos jonkun kanssa tuntuu menevän hyvin, niin silloin voi alkaa olemaan yhdessä ja sillä siisti. Vaikka tyyppi olisi siskon exä tai parhaan ystävän exä, niin sillä ei ole mitään väliä, vaan saa oikein hyvin aloittaa ystävyyden ja toisella ei ole asiaan mitään sanomista.

Ihan siinä missä yleensäkään muiden ihmisten ystäviä ei voi valita, niin tässäkään ei voi. Jos joku alkaa märisemään asiasta, niin lapsellinen on ja miettisin ystävyyttäni hänen kanssaan yleensäkin.

Niin minäkin miettisin "ystävyyttäni" sen kanssa joka eksään sekaantuu. Rehellisesti en usko että noissa yleensä mitään suurta love storya on takana, vaan se "ystävä" hakee toiminnallaan aivan jotain muuta.

Ap ei sekaannu ystävän exään, jos eivät ole pariinkymmeneen vuoteen ollut tekemisissä.

Luitko edellistä kommenttia? Vastasin siihen.

Vierailija
25/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo kyseinen nainen edes ole kaverisi, joten kysymystä on turha tässä yhteydessä edes pohtia.

On eri asia, jos ollaan esimerkiksi yhdessä vietetty aikaa esimerkiksi kolmistaan tai pariskunnittain. Olisi todellakin kiusallista, jos pian eron jälkeen ystävän luona käydessä siellä pyörisi myös eksä. Heräisi myös kysymys, että onko jotain sutinaa ollut koko ajan. Luultavasti ystävyys päättyisi siihen.

Minä en haluaisikaan pohtia. Oli hyvin outoa, että nuo naiset katsoivat asiakseen kommentoida elämääni, kun toisen kanssa kaveruus loppui kuin seinään lukion jälkeen ja toisen kanssa se on hyvin etäistä kerran vuodessa kahvittelua.

Ap

Vierailija
26/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös tämmöiset säännöt kaverin exään koskemisesta päde lähinnä rikollisten ja alhaisen yhteiskuntaluokan keskuudessa

Vierailija
27/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaikki kyllä kohdallaan, jos pitää tuollaista asiaa keskustelupalstalla kysellä.

Sinulla on varmasti todella raskasta, jos käyt kirjoittamassa kommenttisi jokaiseen ketjuun, jossa on mielestäsi väärä aihe.

Vierailija
28/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös tämmöiset säännöt kaverin exään koskemisesta päde lähinnä rikollisten ja alhaisen yhteiskuntaluokan keskuudessa

Tuollaisia varmaan joutuu pohtimaan jossain missä on todella pienet piirit.

Vierailija
29/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihme tää juttu on? Miksei muka voisi seurustella kaverin eksän kanssa?

Yleensä ei kannatta koskea kavereiden exään. Koska suhteet eivät ole ohi vaikka erosta on vuosia.

Todennäköisesti ex:ien välillä on tapahtunut ”seksiä” eronkin jälkeen. Eli vaikka paperilla on erottu, niin suhde jatkuu sängyssä.

Mitä on ”seksi” lainausmerkeissä? Hinkutetaan vaatteet päällä ja kukaan ei laukea?

Vierailija
30/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihan normaali sääntö. Osa pariskunnista harrastaa on/off-suhdetta, joten siihen väliin ei kannata mennä. Toiseksi jos ne erosi, niin taustalta löytyy samoja asioita joista syistä itsekin eroaisit.

Vierailija
31/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ihme tää juttu on? Miksei muka voisi seurustella kaverin eksän kanssa?

Yleensä ei kannatta koskea kavereiden exään. Koska suhteet eivät ole ohi vaikka erosta on vuosia.

Todennäköisesti ex:ien välillä on tapahtunut ”seksiä” eronkin jälkeen. Eli vaikka paperilla on erottu, niin suhde jatkuu sängyssä.

Mitä on ”seksi” lainausmerkeissä? Hinkutetaan vaatteet päällä ja kukaan ei laukea?

Olisko salapano parempi termi?

Vierailija
32/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierretään moderointia. Viesti menisi tarkistukseen.

Vierailija
33/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa jos et halua vaikeuksia elämääsi!

Jatka jos nautit olostasi toisenluokankansalaisena!

En ymmärrä, että ihminen tieten tahtoen hankkii elämäänsä vaikeuksia! Onhan se tunnettu asia, että aina se kaverin eksä tai puoliso houkuttelee, mutta elämä ei ole enää koskaan auvoista.

Kaverit vihaa, suku vihaa..onko se mukava tulevaisuus!?

En haluaisi kenenkään jämää!!! Käytetty, mikä käytetty!!

Ns. naikkoset ovat juuri näitä joille ei mikään ole pyhää. Minä, minä, minä...

Vai onko niin, että viehätysvoima ei riitä vapaisiin miehiin vaan 1ainoastaan kaverin käytettyyn?

Vierailija
34/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysy erossa jos et halua vaikeuksia elämääsi!

Jatka jos nautit olostasi toisenluokankansalaisena!

En ymmärrä, että ihminen tieten tahtoen hankkii elämäänsä vaikeuksia! Onhan se tunnettu asia, että aina se kaverin eksä tai puoliso houkuttelee, mutta elämä ei ole enää koskaan auvoista.

Kaverit vihaa, suku vihaa..onko se mukava tulevaisuus!?

En haluaisi kenenkään jämää!!! Käytetty, mikä käytetty!!

Ns. naikkoset ovat juuri näitä joille ei mikään ole pyhää. Minä, minä, minä...

Vai onko niin, että viehätysvoima ei riitä vapaisiin miehiin vaan 1ainoastaan kaverin käytettyyn?

Näin nelikymppisenä on vaikea löytää neitsyttä, joka ei ole koskaan ollut suhteessa. Eivätkä he oikein ole minun tyyppiänikään.

Ap

Vierailija
35/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihan normaali sääntö. Osa pariskunnista harrastaa on/off-suhdetta, joten siihen väliin ei kannata mennä. Toiseksi jos ne erosi, niin taustalta löytyy samoja asioita joista syistä itsekin eroaisit.

Jep. Jos kaveri eroaa miehestä ja lapsiakin löytyy, niin miehessä on vikaa. Yksi puoli tuttu iski eksäni. Harmi ettei älynnyt ikinä kysyä miksi me erottiin. Nyt on nainen raskaana ja ukko yrittää vieläkin päästä sänkyyni. En taida olla ainoa jota yrittää panna, vaikka on jo kihloissa.

Vierailija
36/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai aikuinen ihminen saa tehdä mitä haluaa, mutta kannattaa olla tietoinen mahdollisista seurauksista mihin tuo voi johtaa. Itse ainakin ottaisin etäisyyttä ja välit voisivat viiletä jos siis (läheinen) ystävä alkaisi seurustelemaan eksän kanssa.

Exät on exiä ja kun suhde on päättynyt en itse ainakaan halua pitää heitä millään tavalla elämässäni, kuulla kuulumisia tai saati törmätä heihin jossain illanistujaisissa..

Vierailija
37/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt eroaisi mielestäni ja lasteni isästä, niin toivoisin hänelle ihan parasta mahdollista kumppania. Jos se olisi paras ystäväni, niin asia olisi oikeasti mieleeni ja olisin onnellinen heidän puolestaan, samoin myös lasteni puolesta, jotka saisivat elämäänsä upean ihmisen.

Myös minä menisin eteenpäin ja ero olisi ero, pitkään ja hartaasti mietitty asia, jossa historia olisi yhteinen ja tulevaisuuskin lasten osalta, mutta ei muuten. Niin aikuiset tekevät.

Vierailija
38/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää vaan saada sit eroamaan miehestä, koska on kateellinen. Olet varmaan paljon kauniimpi kuin hän. Häntä ei muuten kiinnostaisi yhtään.

N28 ja kokemusta on.

Ei ole vaan ruma kuten sinäkin.

Vierailija
39/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on merkki siitä, ettei olla psyykkisesti erottu kokonaan, jos on tarve korvamerkitä ihmksiä.

Vierailija
40/50 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä onkin pohdittavaa.

Ap:n jutussa ei ole kaverin exä, vaikka toiset koittavatkin nyt "kieltää" moisen.

Jos miettisi omalle kohdalle, että ystävä alkaisi tapailemaan vaikka eksääni x, jonka kanssa erosimme kivasti, se oli aivan ok minulle. Onnea heille! Mutta jos kaveri löytäisikin mätsin itselleen y:stä, joka rikkoi minut tuhannen säpäleiksi. Sehän olisi kamalaa! Joutuisi kaverin myötä sitä vatipäätäkin näkemään, kauankohan ne haavat repeilisivät auki. Auts. Joku selun kummin kaima voi ottaa mielitietykseen, ei sillä väliä. Tässäkään en toki kokisi voivani muiden elämää sanella, mutta hyvän ystävän ei pitäisi ihmetellä, jos ystävyys häviäisi, kun en välttämättä pystyisi miestä katsomaan