Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka ajat hitaasti mutta sitten kiihdytät ja ajat ylinopeutta kun tulee ohituskaista - MIKSI???

Vierailija
07.06.2021 |

Kiva olla ku.sipää??

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on pelkureita. Kun tie on kapea, ei uskalleta ajaa kovaa. Sitten kun tulee leveä kohta jossa on ohituskaista, voi lisätä vauhtia kun ei pelota niin paljoa.

Kiusaajiakin on.

Vierailija
2/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kukaan ehdi ajamaan edelleni, se saattaisi vahingoittaa miehisyyttäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko näitä muuallakin kuon vain Savossa?

Vierailija
4/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa on nopeusrajoitus 80 ja sitten kun alkaa ohituskaista, rajoitus on 100. Ohittelukiimaiset ei taida edes sitä nähdä.

Vierailija
5/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin.

Vierailija
6/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

iTSE ET tajua. Ohituskaistan kohdalla myös nopeusrajoituksia noudattava saa nostaa nopeuttaan liiknnemerkin mukaiseen, ei se ole mitään "ylinopeutta".

Vierailija
7/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein koko jono lähtee ajamaan nopeammin joten minä muiden mukana.

Vierailija
8/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota tapahtuu. Ja sitten kun se ohituskaista päättyy, vauhti tippuu takaisin alinopeuteen, vaikka se satasen rajoitus jatkuu.

Toki kaikkein huvittavimpia on se, joiden pitää väen vängällä mennä ohituskaistalla ohi, ja sitten ne jää jumittamaan siihen eteen ohituskaistan loputtua.

Joka lähtöön.

Vierailija
9/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sitten ne taukit jotka ohittaa ja heti sen jälkeen jarruttaa ja jää siihen lähelle eteen juhnuttamaan. Jos kerran on tarvetta ohittaa niin miksi sitten alkaa ajamaan samaa vauhtia kuin ohittamansa auto???

Vierailija
10/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä ärsyttävintä mitä liikenteessä tapahtuu. 🤬 Ja ainakin noilla eniten käyttämilläni tieosuuksilla ei ole mitään nopeusrajoitusten muutoksista, vaan kesärajoituksilla se sama satanen ennen ja jälkeen ohituskaistan.

Toinen mikä saa iskemään päätä rattiin on nämä, jotka ajaa 80-alueella 70 km/ h, ja kun tullaan taajamaan ja rajoitus tippuu 50 km/ h, niin se sama seitsemänkymppiä pysyy mittarissa. Jos olet ohittanut tällaisen aiemmin, taajamaan tullessa se sama tyyppi ilmestyy hikoilemaan takapuskuriin kiinni. 😄

Vierailija
11/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuota tapahtuu. Ja sitten kun se ohituskaista päättyy, vauhti tippuu takaisin alinopeuteen, vaikka se satasen rajoitus jatkuu.

Parasta on, jos ohituskaistan jälkeen on kamera. Silloin säikähdetään, jarrutetaan ja tiputetaan nopeus 60 km/h, ihan kuin hitaimmin ajava saisi jonkun palkinnon. Kameran jälkeen nopeus hivutetaan vähitellen 80 km/h ja seuraavan ohituskaistan kohdalla taas kunnolla hanaa!!!

Vierailija
12/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että osalla ohituskaistan alkaminen herättää ajotranssista. Mulla vois hyvin käydä noin. Kun olen oikein ajatuksissani monotonisella tieosuudella nopeus joskus tippuu. Sitten joku muutos liikenteessä saa heräämään.

Vierailija
13/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään painan kaasua heti kun noupeusrajoitus vaihtuu 100km/h. Joskus en niin tehnyt. Ajoin rajoituksen mukaan 80km/h, tuli taake pieni jono, ei tietenkään turvavälejä. Ajattelin päästää kiireisimmät ohi kun ohituskaista alkoi. Paahtoivat ohi ja jäivät jurnuttamaan 90km/h vaikka rajoitus oli seuraavaan taajamaan asti kymmenien kilometrien matkalla 100km/h.

Niillä mihinkään kiire ollut, joku ihme hinku ajaa tasan 90km/h, rajoituksista viis. Itse pyrin ajamaan mahdollisimman tarkkaan rajoitusten mukaista vauhtia, jos ei tarvitse keliä ottaa huomioon.

Vierailija
14/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että osalla ohituskaistan alkaminen herättää ajotranssista. Mulla vois hyvin käydä noin. Kun olen oikein ajatuksissani monotonisella tieosuudella nopeus joskus tippuu. Sitten joku muutos liikenteessä saa heräämään.

Onko autossasi vakionopeudensäädin? Käytä sitä!

Vierailija
15/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene liikenteeseen, jos et pysy hereillä!! Herranjumala sentään.

Vierailija
16/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohituskaistat eivät vaan ole "monotonisilla" tieosuuksilla, vaan sellaisilla hyvinkin mutkaisilla ja ruuhkaisilla, joissa pitää olla tarkkana. Ei siellä muuten tarvittaisi niitä ohituskaistoja, jos liikennettä ei olisi tai tiet olisi pitkiä suoria vain.

Vierailija
17/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nopeusrajoitus kasvaa, kun tulee kiihdytyskaista. Niinpä siis kasvattavat nopeutta rajoitusten mukaan.

Vierailija
18/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen olis pitänyt jo kauan sitten saada moottoritie Helsingistä Rovaniemelle. Loppuisi tuollaiset pelleilyt. Suomessa ei vaan osata ajaa.

Vierailija
19/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ehkä ärsyttävintä mitä liikenteessä tapahtuu. 🤬 Ja ainakin noilla eniten käyttämilläni tieosuuksilla ei ole mitään nopeusrajoitusten muutoksista, vaan kesärajoituksilla se sama satanen ennen ja jälkeen ohituskaistan.

Toinen mikä saa iskemään päätä rattiin on nämä, jotka ajaa 80-alueella 70 km/ h, ja kun tullaan taajamaan ja rajoitus tippuu 50 km/ h, niin se sama seitsemänkymppiä pysyy mittarissa. Jos olet ohittanut tällaisen aiemmin, taajamaan tullessa se sama tyyppi ilmestyy hikoilemaan takapuskuriin kiinni. 😄

Siis tätä en ymmärrä alkuunkaan?? Tolla periaatteella pitäis voida ajaa siinä 80 alueella 100, mutta ei! Jos et pääse vastaan tulevien takia ohi, niin 50 alueella kattelet vaan, että no siellä se ny menee sitä 70 edelleen. Siis mitä ihmettä?! 😂

Vierailija
20/48 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei kukaan ehdi ajamaan edelleni, se saattaisi vahingoittaa miehisyyttäni.

Mulle se on yks hailee oonko edessä vai takana. Ei siinä eroa ole.

Sekä ne jotka ohittaa täpörissä paikoissa kun on kiire ja sitten minä odotan fiksumpaa ohitus paikkaa ja olen heidän takana kuitenkin. Mitään eivät voita kuten ne jotka ajaa kovaa mutta siten että ovat näköetäisyyden päässä kuitenkin niin mitään ei voita. Eikä mua kiinnosta kuka mut ohittaa ja millä. Motarilla ajan lujaa muiden mukana. Sovitan nopeuden niihin jotka lujaa ajavat. Onhan se ehkä huvittavan näköstä kun perus perhefarmari ajaa ns. Luksus ja tehoautojen mukana. Harva siellä yli 160 ajaa ja mukana pysyn aina 190 asti tarvittaessa:) kyllä sen joskus näkee että heitä kiukuttaa kun romu tulee takana mutta ei ole mun ongelma :)

Ne varmaan luulee että jos heidän auto menee vaikka 160 ja mä ajan 160 niin se heidän auto menee lujempaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän