Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö, että vaihdevuodet voi alkaa jopa 40v jälkeen?

Vierailija
11.05.2023 |

Äsken luin😳

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitä ennen

Vierailija
2/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi alkaa kuule jo aiemminkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi 31-vuotiaana.

Vierailija
4/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa jo vai jopa vasta?

Vierailija
5/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden, jolla viimeiset kovat vuodot tuli 25-vuotiaana. Onnekseen ei halunnut lapsia.

Vierailija
6/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella nelikymppisellä on jo esi-vaihdevuosien oireita: Autonomisen hermoston oireita (kuumia aaltoja, hikoilua, tykyttelyä) voi esiintyä jo vuosia ennen kuukautisten poisjäämistä. Vuotohäiriöiden lisäksi 80 %:lla naisista ilmenee vaihdevuosioireita jo ennen varsinaista menopaussia. Myös PMS-oireilun vaikeutuminen ja lisääntyvät unihäiriöt ovat mahdollisia.

Vierailija
7/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin. Tiesin myös, että voi alkaa jopa ennen, kuten itselläni. Tai ainakin ennakko-oireilut.

Vierailija
8/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättärellä alkoivat kolmevitosena, kun häneltä poistettiin kohtu ja munasarjat vaikean endometrioosin takia.

Nuorin spontaanit vaihdevuodet saanut tietämäni on hiukan yli 30. Anoreksia ja alhainen rasvaprosentti voi aloittaa menopaussin tai estää puberteetin.

Oikeasti; olette varmasti nuorempia kuin minä (58), mutta miten hitossa noin tietämättömiä? Teillä on kaikki maailman tieto siinä nokkanne alla, mä jouduin aikoinani etsimään tietoa kirjastossa.

Vierailija
9/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävättärellä alkoivat kolmevitosena, kun häneltä poistettiin kohtu ja munasarjat vaikean endometrioosin takia.

Nuorin spontaanit vaihdevuodet saanut tietämäni on hiukan yli 30. Anoreksia ja alhainen rasvaprosentti voi aloittaa menopaussin tai estää puberteetin.

Oikeasti; olette varmasti nuorempia kuin minä (58), mutta miten hitossa noin tietämättömiä? Teillä on kaikki maailman tieto siinä nokkanne alla, mä jouduin aikoinani etsimään tietoa kirjastossa.

Ja sinä olet jo noin vanha ja oikeasti et tiedä miten vaiettu asia tämä on pitkään ollut ja siksi ihmiset eivät siihen tartu. 

t. toinen vanhempi nainen

Vierailija
10/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Oikeasti olen varmaan jotenkin outo, mut mä kyllä odotan sitä että nuo munasarjat lopettaa toimintansa. Menkat sais loppua myös. Olen jo 42v. en tarvitse mahdollisuutta tehdä lapsia enkä menkkojakaan jää kaipaamaan.

Vierailija
11/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! Oikeasti olen varmaan jotenkin outo, mut mä kyllä odotan sitä että nuo munasarjat lopettaa toimintansa. Menkat sais loppua myös. Olen jo 42v. en tarvitse mahdollisuutta tehdä lapsia enkä menkkojakaan jää kaipaamaan.

No mulla ne ei ole loppuneet, vaan lisääntyneet. Viimeksi kestivät 12 päivää. Lisäksi se, että ovat aina alkaneet kellon lyönnillä on nyt muuttunut, että alkavat miten sattuu.

N. 45

Vierailija
12/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaiset oireet sulla on ollut. Milloin kk-kierto muuttui ja miten. Mitä muita oireita oli ?

kerro meille nuoremmillesi.

Vierailija
13/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi 45 v.

Vierailija
14/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niillä vaihdevuosilla muitakin seurauksia, esim niiden jälkeen ikääntyy aiempaa nopeammin.

Vierailija
15/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiesin. Tiesitkö että auton ajokortin voi saada heti 17v jälkeen. Ei ennen sitä.

Vierailija
16/16 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tietoakaan vaihdevuosista kun tulin raskaaksi yli 42 v perinteisellä menetelmällä ts ei mitään keinosiemmennyksiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme