Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka ajat hitaasti mutta sitten kiihdytät ja ajat ylinopeutta kun tulee ohituskaista - MIKSI???

Vierailija
07.06.2021 |

Kiva olla ku.sipää??

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo hidastelijat vaarantavat liikenneturvallisuutta typerällä ajotavallaan. Olen kokenut saman, mistä ap kertoo useita kertoja. Aina kun se ohitustie lähestyy, etanakin saa liikettä niveliinsä...

Vierailija
42/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että osalla ohituskaistan alkaminen herättää ajotranssista. Mulla vois hyvin käydä noin. Kun olen oikein ajatuksissani monotonisella tieosuudella nopeus joskus tippuu. Sitten joku muutos liikenteessä saa heräämään.

Ohituskaistat eivät vaan ole "monotonisilla" tieosuuksilla, vaan sellaisilla hyvinkin mutkaisilla ja ruuhkaisilla, joissa pitää olla tarkkana. Ei siellä muuten tarvittaisi niitä ohituskaistoja, jos liikennettä ei olisi tai tiet olisi pitkiä suoria vain.

Täh? Todellakin ovat monotonisilla tieosuuksilla. Eivät ne nyt missään taajamissa tai risteyksissä ole. 

Näinpä. Joku Parkano - Seinäjoki pelkkää metsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sankariryhmä on peräkärryä tai asuntovaunua vetävät.

Satasen alueella vedetään alinopeutta kymmeniä kilometrejä, pitkä jono perässä. 

MIKSI tällainen jonon vetäjä ei koskaan, KOSKAAN, voi pysähtyä levikkeelle tai bussipysäkille ja päästää jonoa ohi?

Mutta ei, kilometri toisensa jälkeen vain kasvatetaan jonoa ja jatketaan köröttelyä auringonlaskuun.

Vierailija
44/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan rajoitusten mukaan, koska en halua sakkoja. Ohituskaistalla rajoitus nousee, joten nostan vauhtia.

Ei se sen monimutkaisempaa ole. 

Vierailija
45/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole tasan kellään niin kiire mihinkään.

Paitti niillä joilla oikeasti on, ne saakin ajaa sitte niin lujaa ku autosta lähtee.

Vierailija
46/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tosiaan kiihdyttävät kun ohituskaista tulee, olen itsekin huomannut ilmiön. Kai siinä joku psykologinen ilmiö taustalla.

Vierailija
47/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että osalla ohituskaistan alkaminen herättää ajotranssista. Mulla vois hyvin käydä noin. Kun olen oikein ajatuksissani monotonisella tieosuudella nopeus joskus tippuu. Sitten joku muutos liikenteessä saa heräämään.

Ohituskaistat eivät vaan ole "monotonisilla" tieosuuksilla, vaan sellaisilla hyvinkin mutkaisilla ja ruuhkaisilla, joissa pitää olla tarkkana. Ei siellä muuten tarvittaisi niitä ohituskaistoja, jos liikennettä ei olisi tai tiet olisi pitkiä suoria vain.

Täh? Todellakin ovat monotonisilla tieosuuksilla. Eivät ne nyt missään taajamissa tai risteyksissä ole. 

Näinpä. Joku Parkano - Seinäjoki pelkkää metsää.

Tämmöistä se on kasitienkin varressa. Pelkkää metsää, mutkainen tie, paikoitellen syvät urat, huono näkyvyys, kapeat pientareet. Ja hel*utisti hirviä ja peuroja. Sitten kun tulee ohituskaista, siinä on pitkä leveä suora, hyvä näkyvyys, hirviaidat, ja myös nopeusrajoitus muuttuu.

Vierailija
48/48 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuautolla jolla sai ajaa korkeintaan 80kmh ja jos oli autoja takana niin päinvastoin hidastin ohituskaistalla että mahdollisimman moni pääsisi ohi. Etenkin jos joku oli vielä vähän ennen kaistan loppua lähestymässä niin pyrin aina päästämään vielä ohi. Muutenkin jos tuli ohituspaikka muualla niin on ollut tapana ajaa mahdollisimman laitaan ja vilkulla antaa ohitusmerkkiä. Minua potutti taakse kertyvä jono ja aina mahdollisuuksien mukaan päästin ohi mahdollisimman helposti. Nykyään tosin saa ajaa aina rajoitusten mukaan niin ei ole niin paljon tientukkeena enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi