Sinä joka ajat hitaasti mutta sitten kiihdytät ja ajat ylinopeutta kun tulee ohituskaista - MIKSI???
Kommentit (48)
Kannattaa hankkia auto josta löytyy tarvittaessa riittävästi hevosia pellin alta niin pääsee ohi siitä huolimatta.
Ihe kiihin miun toijotan het sattaan kymmenee eli niin lujjaa ku sillä ikuna piäsöö. Pittäähän niilä auti ja pemari pösilöillä olla jottai huadtetta ohiessa.
En aja hitaasti. Ajan rajoitusten mukaan. Enkä ohita ellei joku aja alle rajoituksen.
Eikä tarvitse olla edes ohituskaista, että tätä tapahtuu... täällä meilläpäin on kantatiet mutkaisia, niin että ohituspaikkoja 40 kilsan matkalla on yhden käden sormilla laskettavissa. Näillä teillä on sitten ihan aina näitä sankareita, jotka ajaa 50-60 km/h (nopeusrajoitus 80-100km/h), ja sitten kun tulee se pätkä jossa olisi mahdollista mennä ohi, nämä saatanat nostaa nopeuden siihen sataseen. Eikä ole yksi tai kaksi kertaa, kun näin sattuu, vaan tää on aivan toistuvaa, joka hemmetin kerta kun tuolla ajelee.
Ja toinen juttu, jota en kertakaikkiaan tajua: kun tuut sille kantatielle jostain pienemmältä tieltä, ja kantatien nopeusrajoitus on tosiaan se 80-100km/h, niin MIKSI vtussa kiilaat sen ainoan auton eteen, joka sieltä tulee????? Sitten törötät tämän auton edessä (joka joutui jarruttamaan ihan reippaasti ettet jää alle) pikkumatkan, ja käännyt jollekin seuraavalle pikkutielle. Siis MIKSI?!! MIKSI et voinut odottaa, että se ainoa auto menee ensin, ja sinä vasta sitten?!!!! Tää on ehkä vieläkin ärsyttävämpää, kuin tuo matelija, joka kiihdyttää aina silloin kun takanatulijat vois mennä ohitse.
(Ai niin, on täällä meilläpäin vielä kolmaskin -maanviljelijät. Aina keväästä syksyyn kun pelloille on vähääkään asiaa, nämä lähtee sinne samaan aikaan kuin muukin työmatkaliikenne. Ja siinä sitä sitten körötellään 30 kilometriä suuntaansa 40km/h, eikä tasan varmasti pysähdytä hetkeksikään tiensivuun päästämään takanatulevia ohitse. Ohi on vaikea sieltä takaa mennä, koska tosiaan työmatkalaisia tulee myös vastaan siinä määrin, ettei ole tilaa ohittaa Mä oon ihan varma, että näillä maajusseilla on joku paikallinen pitkäveto menossa siitä, kuka saa kehitettyä taaksensa pisimmän jonon ja voittaja saa kossupullon joka perjantai. )
Koska siinä vaihtuu myös nopeusrajoitus. Minä en voi mitään sille, että sinä et huomaa näitä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkia auto josta löytyy tarvittaessa riittävästi hevosia pellin alta niin pääsee ohi siitä huolimatta.
Niillä hevosilla ei ole mitään merkitystä. Ehdin ohi ongelmitta vaikka alla olisi perus 1.6 koneinen auto.
Niin typerä en ole että ohitan täpärissä tilanteissa kuten välillä näkee niitä jotka lähtevät. Sitten minä odotan fiksumpaa paikkaa ohitukselle ja ohitan niin sitten olen sen ekaba täpärästi ohittaneen takana eli yhtään mitään ei voittanut sillä tehoautollaan. Näille saa nauraa aina välillä:) Rahasta ei ole kiinni eli ostaisin tehokkaan auton jos haluaisin mutta en halua koska en tarvitse sellaista:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että osalla ohituskaistan alkaminen herättää ajotranssista. Mulla vois hyvin käydä noin. Kun olen oikein ajatuksissani monotonisella tieosuudella nopeus joskus tippuu. Sitten joku muutos liikenteessä saa heräämään.
Ohituskaistat eivät vaan ole "monotonisilla" tieosuuksilla, vaan sellaisilla hyvinkin mutkaisilla ja ruuhkaisilla, joissa pitää olla tarkkana. Ei siellä muuten tarvittaisi niitä ohituskaistoja, jos liikennettä ei olisi tai tiet olisi pitkiä suoria vain.
Täh? Todellakin ovat monotonisilla tieosuuksilla. Eivät ne nyt missään taajamissa tai risteyksissä ole.
Vierailija kirjoitti:
Usein koko jono lähtee ajamaan nopeammin joten minä muiden mukana.
Sinä sen jonon olet taaksesi kerännyt.
Vierailija kirjoitti:
Ettei kukaan ehdi ajamaan edelleni, se saattaisi vahingoittaa miehisyyttäni.
Miksi näitä miehisyydeltään vahingoittuneita pitää tuoda tänne lisää verovaroin?
Liikenneraivoa on niin kiva aiheuttaa.
Jos ajetaan jonossa, ohituskaistoilla ohittaminen ei ole mitään muuta kuin etuilua
Olen nähnyt kerran tilanteen, jossa joku ajaa 80-alueella 60-65kmh, ja edelläni ajava pikkubussi lähtee tilanteen salliessa ohittamaan. Ei pääse ohi, koska se hidastelija kiihdyttää rinnalla niin, että pikkubussin pakko palata omalle kaistalle takaisin sen taakse. Tämä toistuu vielä toisenkin kerran! Seuraavan huoltoaseman pihassa pikkubussin kuski käy iskemässä tätä hidastelija-kiihdyttelijää suoraan keskelle naamataulua niin että se kaatuu maahan. Nauroin. Kerrankin meni oikeaan osoitteeseen! :D Toivottavasti tajusi. Vaan kylläpä se niin taitaa olla, että se kusi siellä aivoissa estää kaikenlaisen tajuamisen, valitettavasti.
Luulet vaan. Minä ajan vakkari päällä rajoitusnopeutta niin ohituskaistan kohdalla kuin muutenkin. Kovempaa en aja koska alueella on nopeuskameroita.
Ihan vain kiusatakseni muita mulukeroita.
Onneksi on kunnollinen auto, jolla ehtii ohi heti kaistan alussa, ennen kuin junnaaja saa autonsa vauhtiin. Näin välttää törkeän ylinopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä hevosilla ei ole mitään merkitystä. Ehdin ohi ongelmitta vaikka alla olisi perus 1.6 koneinen auto.
Niin typerä en ole että ohitan täpärissä tilanteissa kuten välillä näkee niitä jotka lähtevät. Sitten minä odotan fiksumpaa paikkaa ohitukselle ja ohitan niin sitten olen sen ekaba täpärästi ohittaneen takana eli yhtään mitään ei voittanut sillä tehoautollaan. Näille saa nauraa aina välillä:) Rahasta ei ole kiinni eli ostaisin tehokkaan auton jos haluaisin mutta en halua koska en tarvitse sellaista:)
On niillä. Työpaikalla on vanhoja pakuja joilla ei meinaa päästä edes satasta ylämäkeen vaikka seisoisi koko painollaan kaasupolkimen päällä ja niillä ohittaminen on ihan toivotonta jos ei ole lentokentän verran vapaata tilaa.
Kun taas autossa on tehokas moottori ei haittaa vaikka on vähän ylämäkeä tai tiukempi väli kun se oikeasti liikkuu niin ettei sinne vastaantulijan kaistalle tarvitse jäädä asumaan. Ja kun monella tieosuudella ei ole sitä "fiksumpaa paikkaa ohitukselle" joten kaikki tilaisuudet on käytettävä hyväksi jos meinaa joskus päästä oikeasti ajamaan sitä nopeutta kun itse haluaa.
En ohittele noilla kaistoilla kuin yhdistelmiä, tavallisista kopperoista ehtii muuallakin ohitse
Joskus on eteen osunut joku vaari, selvästi yli 80 vuotias oman elämänsä liikennepoliisi, joka köröttää mutkaista ja mäkistä tietä 80 rajoitusalueella 65km/h ja perässä kilometrin jono. Ohituskaistan tullessa pakoputkesta pöllähtää mustaa savua ettei varmasti mene kukaan ohi, itsellä oli vauhtia ohituksessa jo 160 kun ilmeisesti loppui riisikupista teho 140km/h ajavalta papalta. Vielä heristi nyrkkiä perään. Kilometrin jonosta minun lisäksi ohi pääsi kai yksi tai kaksi muuta ja heti ohituskaistan jälkeen putosi käävältä vauhti niin että hetken päästä ei enää peilistä näkynyt. Toivottavasti joku seurasi niin kauan että tuo ajoi jonnekin tauolle ja kävi antamassa palautetta.
Opetus:
Kyllä joillekin ottaa todella luonnon päälle, kun hänet ohitetaan. Kolaus itsetunnolle.
Just tätä samaa asiaa olen miettinyt. Joku psykologinen juttu siinä täytyy olla.