Olen ollut nyt viikon taas toimistolla etätöiden päätyttyä ja onhan tämä ihan helvetistä!
Edellisviikolla meille sanottiin, että koronatilanne on parantunut, takaisin toimistolle. Maskia täytyy tosin pitää työpisteen ulkopuolella ja turvavälejä noudattaa.
Motivaationi on aivan nollissa sekä olen vain ärsyyntynyt ja väsynyt. Kotona hommat jäävät puolitiehen kun ei yksinkertaisesti ehdi. Liukuva työaika, mutta mulla menee tunti työmatkoihin yhteen suuntaan. Ei tässä ole mitään järkeä, tein 15 kuukaudessa laskennallisesti enemmän töitä kotona kuin vuonna 2019 toimistolla. Työpanokseni tulee olemaan täällä toimistolla aivan minimaalinen ja todennäköisesti alan katselemaan uusia töitä.
Miettikää työnantajat onko järkeä?
Kommentit (24)
Kiva asenne sulla aloittaja. Tuollaista työntekijää tuskin jää kukaan kaipaamaankaan.
Etätyö??? Tarkoittaa yleisesti sitä, että teet työtä mitä oikeasti ei edes tarvita eli loisit toisten kustannuksella - kuten muuten lähes 70 % suomalaisista tekee. Ainoastaan noin 25% on enää tuottavissa töissä, joista todellisuudessa muodostuu myös näiden tuottamattomien palkka, toki esim siivoajia tarvitaan, heitä ei loisiksi voi laskea, mutta otetaan esimerkiksi vaikka suurin osa kaupunkien ja kuntien "virkamiehet" ja "päättäjät".
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin elokuussa sanoa rehtorille, että.teen jatkossakin opettajanhommat etänä. Mikä valtava määrä turhaa työtä tehdään lasten kanssa välituntivalvonnoissa, käytävåkeskuteluissa, vanhempainilloissa jne. Zoomissa kaikki vaan.
Johan nyt järkikin sanoo ettei opetus etänä toimi. Siinä ei lapsia ajatella pätkääkään, vain opettajat itseään.
Hirveää, mitä tämä kaikki tekee meidän lapsille ja nuorille, jo yksi hukkaan heitetty vuosi voi viedä koko elämän raiteiltaan. Luojan kiitos lapseni ovat aikuisia, eikä lapsenlapsiakaan tarhoissa.
Tuttua hommaa. Toimistolla pitää (pitäisi) pitää omalla työpisteelläkin maskia. Nyt alettu puhella etätöiden vähentämistä, koska "alkaa muut jo vähän valitella, kuinka osa on aina vaan etänä, eikä työnantaja pysty seuraamaan tuntien käyttöä".
Työsuorituksella tai millään muullakaan ei ole siis mitään väliä, kunhan kukaan ei olisi kateellinen toiselle.