Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodeissa hoidatetaan valtava määrä lapsia, vaikka toinen vanhemmista olisi kotona

Vierailija
07.06.2021 |

Sen huomasi taas, kun koulujen kesälomat alkoi ja yhtäkkiä päivähoidon tarvetta ei olekaan ja päiväkotien lapsimäärät romahtaneet.

Ei kai kaikilla suomalaisilla ole kesälomaa läpi kesän, joten syyksi jää se, että hoitomahdollisuus kotona on koko ajan ollutkin, mutta nyt se halutaan vasta käyttää, kun kesä ja isommat sisaruksetkin kotona.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus päivähoitoon vaikka kumpikin olisi työttömiä. 

Vierailija
42/46 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsia tehdään kun niitten kanssa ei jakseta olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä käsittämätöntä ja mulle päiväkodin johtaja muistuttelee et lapsen hoitoajalla ei sit kaupassa käydä (vaikka muuten kauppareissu ei onnistu kun bussit ei enää liiku niin myöhään). Työaika on vain työssäkäyntiä varten on ohjeistus. Ilmeisesti joku oli nähnyt kun olin käynyt kaupassa ennen viimeiseen bussiin hyppäämistä ennen päiväkodin sulkemista...

Voit kuule tuumia johtajalle, että sinulla on oikeus pitää lasta hoidossa sen aikaa, kun olet hoitoajat ilmoittanut.

Samassa päiväkodissa myöhemmin toisen lapsen osalta sanottiin että on virikelapsena kun tein kotoa töitä...

Vierailija
44/46 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sehän se syy EI VOI  olla, että nyt on kotiin jouduttu ottamaan isommille sisaruksille hoitaja, niin pienempi otetaan siihen sitten mukaan?

Vierailija
45/46 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne sentään maksaa kyseisestä palvelusta... toisin kuin eräät aamupaloistaan👍

Ei työttömälle välttämättä tule ollenkaan hoitomaksua. Toki hoitopaikka maksaa kunnalle kuitenkin sen 700-reilun tonnin / kk

Kunnalle eli veronmaksajille. On myös hyvä muistaa, että tähän käytetyt yleiset varat ovat pois jostakin muusta palvelusta.

Vierailija
46/46 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin lapset on koko kesän kotona, vaikka ollaan ihan päivätöissä. Ei kiinnosta maksella päiväkotimaksuja, kun lapset ei ole edes hoidossa ja tässä kunnassa se tarkoittaa että 2kk putkeen on oltava pois sieltä hoidosta. Niinpä minä olen koko kesäkuun, mies koko heinäkuun ja sitten lapset ovat viikon kummankin mummun hoiteissa. Menevät sitten koulujen alkaessa takaisin.

Ettekö te tee yhtään mitään yhdessä perheenä koko kesänä?

Miksi pitäisi tehdä yhdessä?

Meillä ei miehellä ole ikinä kesällä lomaa, mä käyn lasten kanssa reissussa.

Yleensä ihmiset haluavat parisuhteen ja perheen, että on kivaa olla yhdessä ja tehdä asioita yhdessä.

Vähän ohis mutta

Parisuhteen osapuolen voi valita, lapsista taas ei yhtään tiedä millaisia tyyppejä sieltä tulee. Ei ihan kaikenlaisten ihmisten kanssa jaksa viettää määräänsä enempää aikaa, tämä on valitettava tosiasia. Omat lapseni ovat rakkaita mutta toinen heistä suoraan sanoen aika rasittava persoona, koska ei osaa olla hetkeäkään hiljaa ja vaatii jatkuvaa huomiota. Toinen viihtyy enemmän omissa oloissaan ja sanoo myös välillä siskolleen, että älä huuda koko ajan. Hän on siinä tullut minuun, tarvitsen omaa aikaa ja hiljaisuutta.