Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, miten lähdit "toiselle kierrokselle" parisuhdemarkkinoilla?

Vierailija
10.01.2023 |

Otsikossahan se juju jo olikin. Täällä pitkästä parisuhteesta eronnut (jätetty osapuoli), pari vuotta sinkkuna haavojaan parannellut nainen miettii, miten sitä vielä uskaltaisi jotain uutta ihmissuhdetta aloittaa. En ole oikeastaan koskaan deittaillut, koska olin naimisissa hyvin nuoresta asti. Eli vaikka ikää on jo 50+, olen näillä markkinoilla hyvin kokematon. Nyt parhaat vinkit kehiin, ja toivon, että Tinder ei ole niissä! :D

Sen verran vielä taustaa, että ulkonäköni tuskin karkottaa ketään (hauskan näköinen, jonkin verran pullukka, iloinen ja mutkaton luonne), mutta se koulutustausta. Akateeminen uraohjus on kai kirosana monelle (siihen kai se oma avioliittokin kaatui?), vaikka itse en katso koulutustaustan perään. Tuntuu, että jokin minussa pelottaa miehet pois, enkä oikeasti keksi muuta kuin tuon koulutustaustan. Omasta mielestäni olen ihan helposti lähestyttävä ihminen ja tehnyt paljon ihmistöitä ja saanut hyvää palautetta sosiaalisista taidoistani. Voihan toki olla, että oma peili vääristää... :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ammatti ja koulutus pakko kertoa heti? Tai laittaa jonnekkin deittiprofiiliin?

Muuta en osaa neuvoa, oon itse ihan vaan ajautunut kaikkiin kolmaan parisuhteeseeni 

Vierailija
2/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei akateemin uraohjus ole mikään kirosana, älä usko mitään mitä täällä palstalla ulistaan. Usko sen sijaan itseesi ja tee rohkeasti nettiin profiili itsestäsi. Saat huomata että vientiä on! Useimmat akateemiset miehet haluavat akateemisen naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sitä miehenä huomaan eläväni omassa kuplassani kun en äkkiseltään tunne ketään miestä, joka kokisi tai tuntisi naisen koulutuksen jotenkin luotaantyöntävänä ja negatiivisena asiasna. - Mutta tokihan se voi sellaiseksi muuttua, jos sitä -omaa koulutustaan- on tarve kovasti alleviivata tai vertailla sitä muiden koulutuksiin tms. Naisen (tai miehen) koulutus on vain enempi vähempi viite arvo siitä, että saattaisiko minulla ja naiella olla jotain yhteistä.

Vierailija
4/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ikäisesi, asiansa hoitanut mies on parisuhtessa. Lopuista suurella osalla on ongelmia pariutumisen kannalta. Asuvat maalla, on työttömiä, alkoholisoituneita, sairaita tai asiansa sotkeneita, jotka eivät kelpaa kaltaisillesi naisille.

Niille lopuille sitten onkin ottajia joka sormelle niin Tinderissä kuin muuallakin. Miten olet ajatellut erottua joukosta? Olemalla aloitteellinen? 

Vierailija
5/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutustausta tai akateemisuus tuskin mitään ongelmia voi olla mutta jos olet uraohjus, se toki saattaa. Ehkä sun pitää jotenkin tuoda esille se että olet muutakin kuin työsi.

Miksi sulla on kysymysmerkki tuossa lauseessa avioliittosi päättymisestä? Etkö oikeasti tiedä miksi liittosi päättyi?

Vierailija
6/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitytkö elämässäsi vain työhön eikä jää aikaa sille parisuhteelle enää? Vai miksi parisuhde kaatui?

Vierailija
7/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde koskaan toiselle kierrokselle, koska yksi vuosi riitti. Sitten nämä tälläiset miesporukan aiheuttamat tukehtumiskuolemaa joille toiset miehet nauraa ja puolustelee. En ikinä halua miestä saman katon alle. En ala lottoamaan enää.

Vierailija
8/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäisesi mies kirjoitti:

Moni ikäisesi, asiansa hoitanut mies on parisuhtessa. Lopuista suurella osalla on ongelmia pariutumisen kannalta. Asuvat maalla, on työttömiä, alkoholisoituneita, sairaita tai asiansa sotkeneita, jotka eivät kelpaa kaltaisillesi naisille.

Niille lopuille sitten onkin ottajia joka sormelle niin Tinderissä kuin muuallakin. Miten olet ajatellut erottua joukosta? Olemalla aloitteellinen? 

Tai akateeminen. 😂

Vierailija
9/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin harkitsemaan reilustikin nuorempaa miestä! Niitä on netti pullollaan ja monet etsivät vanhempaa naista. Eivät rutise mistään koulutuksesta.

Vierailija
10/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutustausta tai akateemisuus tuskin mitään ongelmia voi olla mutta jos olet uraohjus, se toki saattaa. Ehkä sun pitää jotenkin tuoda esille se että olet muutakin kuin työsi.

Miksi sulla on kysymysmerkki tuossa lauseessa avioliittosi päättymisestä? Etkö oikeasti tiedä miksi liittosi päättyi?

Tiedän, se päättyi siihen, että mies rakastui toiseen. Mutta mietin, että oliko mun ura syynä tähän, tai ainakin alkusysäyksenä. Siihen en ole saanut vastausta.

Ap

Vierailija
11/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, se päättyi siihen, että mies rakastui toiseen. Mutta mietin, että oliko mun ura syynä tähän, tai ainakin alkusysäyksenä. Siihen en ole saanut vastausta.

Ap

Tuskin. Miehiä kiinnostaan naisen koulutus tai kouluttamattomuus paljon vähemmän kuin toisin päin. Syy on taatusti jossain muussa.

Vierailija
12/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskitytkö elämässäsi vain työhön eikä jää aikaa sille parisuhteelle enää? Vai miksi parisuhde kaatui?

No näin ehkä pääsi käymään - näin jälkikäteen ajatellen. Exän kanssa en ole oikein pystynyt näistä syistä keskustelemaan. Mutta tämä oli ehkä se oppi, jonka olen nyt oppinut ja valmis yrittämään uutta suhdetta hieman eri lähtökohdista käsin.

Ap

Vierailija
13/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se koulutus ja työ ole varmastikaan syynä. Joku muu asia ja myöskin eri miehille eri jutut. Missä olet miehiin tutustunut? Suosittelen opettelemaan aloitteiden teon kiinnostaville miehille itse, niin minä tapasin mieheni. Lisäksi opettele flirttailemaan, jos se taito on ruostunut pitkässä parisuhteessa.

Vierailija
14/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuskin suoraan mutta välillisesti ehkä. Tarkoittaako sun ura sitä että olit paljon pois kotoa? Tai et läsnä henkisesti? Onko elämässäsi muuta merkityksellistä kuin työ?

Vierailija
15/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas sitä miehenä huomaan eläväni omassa kuplassani kun en äkkiseltään tunne ketään miestä, joka kokisi tai tuntisi naisen koulutuksen jotenkin luotaantyöntävänä ja negatiivisena asiasna. - Mutta tokihan se voi sellaiseksi muuttua, jos sitä -omaa koulutustaan- on tarve kovasti alleviivata tai vertailla sitä muiden koulutuksiin tms. Naisen (tai miehen) koulutus on vain enempi vähempi viite arvo siitä, että saattaisiko minulla ja naiella olla jotain yhteistä.

Mukava kuulla. :) Ei mulla ole tarvetta alleviivata omaa koulutusta tai brassailla urallani, mutta ei niitä voi piilottaakaan.

Ap

Vierailija
16/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätitkö jotain kertomatta? esim 3 agilitykoiraa, 18 kissaa, hevosharrastus, tatuoinnit, pukeutuminen legginseihin, lävistykset, feminismi...

Vierailija
17/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko työkeskeisyyden olevan syynä myöskään. Luulisi miestenkin tykkäävän, jos voivat mennä omia menojaan ja käydä välillä harrastamassa seksiä. Jotkut haluavat myös asua yhdessä ja kodinhoitajan, osa viihtyy omassa kämpässään. Tarkoitan että tässä iässä ei pariuduta yhtä vakavassa perheenperustamismielessä kuten nuorena.

Jäi epäselväksi, että mitä juttuja ap pääasiassa haluaisi uudelta parisuhteelta.

N52

Vierailija
18/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäisesi mies kirjoitti:

Tarkoitatko, että minun kannattaa odottaa, enää "vain" reilu kymmenen vuotta sitten, niin sitten saattaisin löytää itselleni kumppanin. Kun ei tällainen, hoikka tavismaisteri mies, joka asustelee yliopistokaupungissa,  enkä ole erityisemmin sairas (en pidä itseäni erityisen sairaana siksi, että sairastan keliakiaa), enkä ole onnistunut sotkemaan asioitani.   Niin erityinen ja uniikki en ole tai ole ollut, että monikaan nainen olisi tähän mennessä osoittanut itseäni kohtaan kiinnostusta. - Tuskin se johtuu vain siitä, että en ole tinderissä, enkä liiemmin kuluta aikaani baareissa saati yökerhoissa.

Vierailija
19/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulutuksesi tuntuu olevan sinulle tärkeä aihe, joten kannattaa varmaan etsiä koulutettua miestä, jonka palkalla voit nostaa elintasoasi

Vierailija
20/29 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätitkö jotain kertomatta? esim 3 agilitykoiraa, 18 kissaa, hevosharrastus, tatuoinnit, pukeutuminen legginseihin, lävistykset, feminismi...

Kaikkea ei tarvitse heti kertoa, nuokin lisää vain kiinnostusta :)

-Äm 190/85

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan