Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako mielestänne pakata vasta lähtöä ennen aamulla?

Vierailija
06.06.2021 |

En meinaa saada valmiiksi. Toki olen valmistautunut ja suunnitellut jo pitkään. Onko teistä kätevin laittaa kamat kasaan johonkin tiettyyn paikkaan suurin piirtein ja vasta ennen lähtöä kerätä kaikki kokoon? Vai kuinka suoriudutte lähtemisestä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden niin usein, että minulla on aina valmiiksi pakattuna lentokoneeseen sallittava nestepussi, matkavaatteet katson valmiiksi edellisenä iltana, muut vaatteet ja tarvikkeet pakkaan kabiinilaukkuun pari tuntia ennen lähtöä. Jos lähtö on anivarhain aamulla, niin sitten pakkaan edellisenä iltana.

Vierailija
2/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään kannata jättää lähtöaamuun. Mulla reissua ennen laukku auki monta päivää. Heittelen sinne aina jotain pakattavaa sitä mukaa kun mieleen tulee jotain mukaan lähtevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan kaiken noin vartissa puolta tuntia ennen lähtöä, mitään oleellista en ole koskaan unohtanut. Siis tämä sama kaava aina, vaikka olisi kymmenen päivän reissu edessä.

Vierailija
4/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lähdöstä. Töihin kun menen päiväksi, pakkaan aamulla. Kun lähden viikon lomalle, pakkaan edellisenä aamupäivänä. Kun lähden asunnosta lopullisesti, pakkaan usean viikon ajan.

Vierailija
5/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pakataan yleensä edeltävänä iltana. Lapsiperheessä tuntuu se lähtö venyvän ilman sitä pakkaushärdelliäkin. Viimeiset jutut keräillään ennen lähtöä.

Vierailija
6/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata. Kiireessä helposti unohtuu ja mitä jos iskee vaikka päänsärky niin kurja pakata kipeänä.

Vierailija
7/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen listaa noin viikon ennen lähtöä ja kasailen tavaroita yhteen paikkaan. Pakkaamisen teen vasta muutamaa tuntia ennen lähtöä.

Vierailija
8/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin on matka ja monelta lähtö on. Esimerkiksi anoppilaan pakataan juuri ennen lähtöä, kun tiedetään mitä sinne tarvitaan mukaan, eikä tarvitse muutenkaan miettiä, että mahtuuko tavarat mukaan tai painorajoja.

Esimerkiksi parin viikon ulkomaan matkalle tulee pakattua etukäteen, usein edellisenä päivänä, jotta ehtii varmistaa, ettei painorajat täyty ja kaikki tulee varmasti mukaan. Pakkaan silloin tavarat ensin suurinpiirtein kasaan ja sitten laukkuun, kun kaikki on kasassa.

Vierailija
9/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuskin siitä, että en pakkaisi edellisenä päivänä on ahdistava.

Elän muutenkin aina "ennakkoon", enkä kykenisi elämään ns. huolettomasti. 

Vierailija
10/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu moneltako lähtö on. Huomenna lähtö on n. Klo 14. Pakkaan huomenna. Jos lähtö ennen klo 10, pakkaan edellisenä iltana.

Vierailija
11/14 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan aina just ennen lähtöä.

Kerran pakkasin jostain syystä pari päivää ennen lähtöä ja olin sitten ihan hukassa kun olin kerrankin hoitanut kaiken ajoissa.

Vierailija
12/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan ihan työmatkaa vartenkin jo edellisenä päivänä tai jopa useita päiviä aikaisemmin. Kun perheessä on neljä lasta, kolme kissaa ja koira ei voi koskaan tietää, mikä ensimmäisen maailman ongelma iskee lähtöaamuna. Voi myös tulla eteen ihan oikeaa härdelliä, koira alkaa ripuloida ja sitten ollaan pesemässä lattiaa ja vahtimassa pyllistelevää koiraa ulkona kun pitäisi olla vahtimassa, että kaikki muut seitsemän syövät aamupalansa ja tapauksesta riippuen pukevat päälleen ehjät ja puhtaat ja sopivankokoiset vaatteet (eikä esimerkiksi pikkuveljen 6 kokoa liian pieniä collegehousuja, joiden puntit on polvissa ja vyötärö tekee työmiehen hymyn taakse).

Vierailija
13/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, minne on menossa ja kuinka pitkäksi aikaa.

Päiväreissu tai viikonloppureissu: pakkaisin lähtöä ennen. Siihen menee max 10 minuuttia. Toki kannattaa edellisenä päivänä pestä pyykkiä, jos haluaa jonkin tietyn vaatteen. Joka tapauksessa usein osa tavaroista pitää pakata vasta ennen lähtöä (esim. laturi, vesipullo, hammasharja). Niin yksinkertaisempaa pakata kaikki kerralla.

Max viikon reissu: pakkaisin lähtöpäivänä riippuen toki, kuinka aikaisin pitää herätä. Ei siinäkään mene kuin jotain 20 minuuttia. Jos pitää tosi aikaisin herätä, niin sitten pakkaisin edellisenä iltana.

Pidempi reissu: edellisenä päivänä.

Muutto: aloittaisin pari päivää ennen.

Vierailija
14/14 |
07.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä listan jo aikaisemmin valmiiksi, mutta lopullisen pakkauksen hoidan poikkeuksetta vasta lähtöaamuna. Syyt: monia tavaroita tarvitsen vielä lähtöaamuna (kosmetiikka erityisesti) ja toisaalta vaatteita ole usein pessyt vielä edellisenä päivänä, jotta mukaan tulee mukavan raikkaita vaatteita. Jos pakkaan monta päivää etukäteen, pakkaamisen aiheuttama tuska leviää useammalle päivälle ja ärsyttää, kun ei saa valmista aikaiseksi. Tää on toki ihan ihmistyyppikysymys, osalle jengistä tämmönen tyyli ei sovi yhtään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän