Miksi Suomessa on niin paljon ilkeitä ja törkeitä ihmisiä?
Ilmiön huomaa joidenkin julkkisten someprofiileissa. Jotkut peräkammarinpojan oloiset ja peruspirkon näköiset kommentoivat erittäin ennakkoluuloisesti, julmasti ja ilkeästi julkkiksille. Yleensä he nälvivät julkkiksen ulkonäöstä, perhesuhteista, mielipiteistä ym. ei-ammatillisista seikoista kaikkein törkeimmällä tavalla.
Yleensä ne pahimmat ja törkeimmät haukkujat ovat juuri sen näköisiä ja oloisia elämänkoululaisia ja Kela Goldin vinguttajia, ettei olisi tavallaan varaa kritisoida ketään mistään, vaan kannattaisi laittaa oma elämä kuntoon ensin.
Kommentit (26)
M26 kirjoitti:
Koska kiltteydellä ja ystävyydellä ei saavuta mitää. Ilkeilyllä pystyy sentää purkaa oloonsa.
Tähän uskomukseen se ilkeily varmaan perustuukin. Surullista.
Oikeastihan asia on juuri päinvastoin. Kyllä niillä aidosti kivoilla ihmisillä yleensä on lopulta parhaat ihmissuhteet yksityiselämässään.
Ilkeät ihmiset menettää parhaat asiat elämässä, vaikkeivat sitä itse tiedäkään. ;)
Olen vähän vanhempi, enkä oppinut ilmaisemaan itseä muulla kielellä. Matkailuenglanti sujuu, mutta syvälliset keskustelut ei. Jotkut vanhat ei osaa englantia ollenkaan. Ennen lentoliput oli tosi kalliita eikä matkusteltu.
Ollaan eristyksissä merten takana. Pienet ympyrät.
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Koska kiltteydellä ja ystävyydellä ei saavuta mitää. Ilkeilyllä pystyy sentää purkaa oloonsa.
Tähän uskomukseen se ilkeily varmaan perustuukin. Surullista.
Oikeastihan asia on juuri päinvastoin. Kyllä niillä aidosti kivoilla ihmisillä yleensä on lopulta parhaat ihmissuhteet yksityiselämässään.
Ilkeät ihmiset menettää parhaat asiat elämässä, vaikkeivat sitä itse tiedäkään. ;)
Juuri näin. Tehdessään pahaa kiusaaja loittonee yhä kauemmas siitä mitä oli alunperinkin vailla.
Aloitus on aivan totta. Tästä syystä olen nykyään erittäin tarkka siitä, kenet hyväksyn ystäväpiiriini. Varsinkin kaikki tuollaiset piiloveemäiset ihmiset, jotka kiusaavat rivien välistä ja luulevat olevansa sarkastisen fiksuja, lähtevät saman tien pois somealustoiltani. Ennen siedin yhtä sun toista, nyt en siedä näitä ollenkaan.
Kyllä julkkisetkin Osaa olla ilkeitä , heillä on sellainen tapa eivät välitä taviksista, minunkin lapsuuden ystäväni on julkkis, ei ole mua enää huomavinaan.
Veit sanat suustani. Olen huomannut ihan saman.
Ehkä negatiivisilla nälvijöillä on oikeasti jotenkin pakonomaista se ilkeily ja voidakseen jatkaa sitä, täytyy aidosti kivat ihmiset mitätöidä. Näin normalisoidaan ja oikeutetaan pakonomainen ilkeys, että sitä voi rauhassa jatkaa ilman häpeää.