Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 vuoden päästä junalla Helsingistä Tallinnaan. Mitä mieltä olette?

Vierailija
06.06.2021 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/df160695-3fe0-4e5e-b405-2adcb934f1b8

Itse en pidä ajatuksesta. Pandemioiden aikana olisi sama ongelma kuin nyt on Ruotsin rajan kaksoiskaupungissa.

Lisäksi Suomeen tulisi yhä enemmän halpatyövoimaa.

Liikemiehet tietysti pitävät ajatuksesta. Lisää nuorta, jaksavaa ja halpaa työvoimaa.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha rahareikä. Laivalla pääsee, jos haluaa.

Vierailija
2/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni Tallinnaan pääsee nytkin junalla Helsingistä. Tosin aika pitkän kierroksen kautta ja vasta koronan jälkeen. Ensin junalla Pietariin ja sieltä Tallinnaan. Tämä on valitettavasti ainoa junareitti vielä 2031, vaikka tunnelintekokoneitakin on pelikoneiksi jo kuulemma hankittu. Hyväksyttävä reittisuunnitelma ja toteutuspäätös taitavat puuttua vielä kauan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee sinne junalla tälläkin hetkellä!

Vierailija
4/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat maisemat on laivan ikkunasta.

Vierailija
5/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa tule tuossa aikataulussa.

Suomesta tarvittaisiin kyllä junayhteys Europpaan, nythän me asutaan käytännössä saaressa. Etelästä pääsee pois vain laivalla tai lentäen. Suomalaiset junat tosin eivät voi ajaa Euroopan erilevyisellä raiteistolla, joten menopeliä pitäisi vaihtaa kesken matkan.

Vierailija
6/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tule toteutumaan tuolla aikataululla ja noilla rahoituskuvioilla. Muutenhan se olisi hyvä varsinkin Suomen ulkomaankaupalle jos olisi suora rautatieyhteys Eurooppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vieläkään lupaa hellinnyt rakentamiselle.

Joten erittäin epätodennäköistä että jouluna 2024 olisi junayhteys Suomesta Tallinaan.

Ja onko rakentajalla jo rahoitus kunnossa?

Vierailija
8/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmeessä pandemia tai halpatyövoima tuohon liittyy? Siinähän liikkuu nytkin aluksia ihan jatkuvasti. Samalla tavalla kai niiden mukana liikkuu pandemiat ja halpatyöntekijät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha rahareikä. Laivalla pääsee, jos haluaa.

Mikä rahareikä?   Ja kenelle?

Ratahan rakennataan yksityisesti ja yksityisillä varoilla.

Vierailija
10/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tapahdu tuolla aikataululla. Kaikki kunnia sille, että yrittävät, mutta ainakin rakentamiseen liittyvien lupien ja itse rakentamisen aikataulujen suhteen ovat realiteetit hieman hukassa. Siinä on aika monta muutakin juttua kuin vain alkaa rakentamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Päästään eroon saastuttavista laivoista.

Vierailija
12/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan höpöhöpöä :D

Ei tollasta rakenneta kolmessa vuodessa vaikka lapio uppoaisi maahan ja louhinta alkaisi tänään. Länsimetroa on tehty yli kymmenen vuotta yhtä soittoa ja valmista pitäisi olla 2023.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla ja helikopterilla pääsee ja se riittää. Harva kaipaa suoraa yhteyttä Viroon. Itse näen hankkeella enemmän miinuspuolia kuin plussia.

Miksi minun, veronmaksajan mielipiteellä on merkitystä? Sillä on aivan prkl iso merkitys ja pitäisi päättäjiä kiinnostaa mitä mieltä veronmaksaja asiasta on. Koska loppujen lopuksi minä ja muut veronmaksajat tämäkin pelleily tullaan rahoittamaan.

Artikkelista ei ihan selvinnyt mistä juna lähtisi/saapuisi Suomen puolella. Keskustaan ei missään nimessä voi lisätä rekkarallia eli Vuosaaren satama ainoa mahdollinen. Ei kyllä ihna siltä näytä, että Vuosaareen tulisi.

Vierailija
14/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivaristeily on paljon mukavampi ja paremmilla maisemilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha rahareikä. Laivalla pääsee, jos haluaa.

Mikä rahareikä?   Ja kenelle?

Ratahan rakennataan yksityisesti ja yksityisillä varoilla.

Viron puolella ehtona on, että rakentaminen on valtiovetoista. Eli veronmaksajan seläkänahasta tämäkin revittäs. Eikä ylläpito oel mitenkään ilmasta, aivan järjetön kustannus hyötyynsä nähden.

Vierailija
16/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivalla ja helikopterilla pääsee ja se riittää. Harva kaipaa suoraa yhteyttä Viroon. Itse näen hankkeella enemmän miinuspuolia kuin plussia.

Miksi minun, veronmaksajan mielipiteellä on merkitystä? Sillä on aivan prkl iso merkitys ja pitäisi päättäjiä kiinnostaa mitä mieltä veronmaksaja asiasta on. Koska loppujen lopuksi minä ja muut veronmaksajat tämäkin pelleily tullaan rahoittamaan.

Artikkelista ei ihan selvinnyt mistä juna lähtisi/saapuisi Suomen puolella. Keskustaan ei missään nimessä voi lisätä rekkarallia eli Vuosaaren satama ainoa mahdollinen. Ei kyllä ihna siltä näytä, että Vuosaareen tulisi.

Mitä meuhkaat veronmaksajista, tuohan on yksityinen hanke.

Vierailija
17/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivat kulkevat aivan tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
18/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa tulisikin. Laivamatka on kuin rangaistus.

Vierailija
19/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivat kulkevat aivan tarpeeksi nopeasti.

No eivät kulje.

Vierailija
20/78 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivaristeily on paljon mukavampi ja paremmilla maisemilla.

Laivamatka on yhtä kidutusta ja maisemat = vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi