Pojasta ei vieläkään oo kuulunut mitään. Puhelin sammunut.
Hirveä huoli. Ei eilen neljän jälkeen kun lähti juhlimaan niin oo kuulunut mitään.. Toivottavasti jonkun kaverin luona nukkumassa.
Kommentit (429)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset on täällä niin ilkeitä? Ihan normaalia olla huolissaan läheisestään. Oma lapsi on aina oma lapsi.
Aikuisesta läheisestäkin voi olla huolissaan, jos ei ilmaannu kotiin odotettuna aikana eikä saa puhelinyhteyttä. Kaikissa perheissä ei aikuistenkaan ole tapana kadota randomisti, vaan aina joku tietää, missä menee ja koska on odotettavissa takaisin. Tuossa juuri aikuisuuden kynnyksellä on vaan helppo mieltää äidin ylihuolehtimiseksi ja lapsena pitämiseksi sellaisetkin huolenpidon muodot, jotka normaalisti kohdistuvat myös aikuisiin.
Eli kun se poika lähtee panemaan juuri tapaamansa tytön tai pojan kanssa, niin soitto mammalle että "minä menen nyt paneen"? Ei varmaan yhtään kiusallista.
Jos et ymmärrä niin et ymmärrä. Eihän me sille mitään voida.
Niin, edelleen te olette ne, joita ahdistaa ja jotka soittelevat pitkin kyliä. Teidän valinnoillanne on sellaiset seuraukset. Minua taas ei ahdista, ja minua naurattaa teidän sekoilu. Minun valinnoillani on tällaiset seuraukset. Sitä voi sitten miettiä, kumpi toimii paremmin.
Kuinka monta päivää sinun puolisosi saa olla mitään ilmoittamatta teillä tietymättömillä ennen kuin sinä alat huolestumaan?
Hei, kyse on täysikäisestä pojasta, ei puolisosta. Tosin minulla ei ole kyllä tapana soitella puolisonikaan menemisten perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset on täällä niin ilkeitä? Ihan normaalia olla huolissaan läheisestään. Oma lapsi on aina oma lapsi.
Aikuisesta läheisestäkin voi olla huolissaan, jos ei ilmaannu kotiin odotettuna aikana eikä saa puhelinyhteyttä. Kaikissa perheissä ei aikuistenkaan ole tapana kadota randomisti, vaan aina joku tietää, missä menee ja koska on odotettavissa takaisin. Tuossa juuri aikuisuuden kynnyksellä on vaan helppo mieltää äidin ylihuolehtimiseksi ja lapsena pitämiseksi sellaisetkin huolenpidon muodot, jotka normaalisti kohdistuvat myös aikuisiin.
Eli kun se poika lähtee panemaan juuri tapaamansa tytön tai pojan kanssa, niin soitto mammalle että "minä menen nyt paneen"? Ei varmaan yhtään kiusallista.
Niin, edelleen te olette ne, joita ahdistaa ja jotka soittelevat pitkin kyliä. Teidän valinnoillanne on sellaiset seuraukset. Minua taas ei ahdista, ja minua naurattaa teidän sekoilu. Minun valinnoillani on tällaiset seuraukset. Sitä voi sitten miettiä, kumpi toimii paremmin.
Kuinka monta päivää sinun puolisosi saa olla mitään ilmoittamatta teillä tietymättömillä ennen kuin sinä alat huolestumaan?
Ihan niin kauan kuin haluaa. Emme asu yhdessä eikä hän raportoi minulle menojaan joka päivä.
Mitäs varalla jos olisi pikkuinen peruspuhelin, jossa on prepaid tekstiviestiä varten ja läheisen numero tallennettu. Niitä on tosi pieniä, tätäkin pienempiä.
https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwiqnpOL8YLxA…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on naisissa ja asuu kotona pitää soittaa kotiin.
Nimenomaan. Tyhmä kun lapanen tuo jätkä. Hyvä kun äitinsä holhoaa. Ei tajunnut soittaa tai laittaa viestiä. Tuskin niin kännissä on ollut koska joku tyttö huoli mukaansa.
Hänellähän ei ollut puhelimessa virtaa. Tai ehkä koko puhelin on hajonnut tai kadonnut.
Mitä tässä sitten vaahdotaan koko päivä. Ihan normi meeininkiä että puhelimet rikki ja virrattomina. Hyvä syy perseillä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Tyhmä kun lapanen tuo jätkä. Hyvä kun äitinsä holhoaa. Ei tajunnut soittaa tai laittaa viestiä. Tuskin niin kännissä on ollut koska joku tyttö huoli mukaansa.
Kun nyt tarkemmin muistelen nuoruuttani, niin kyllä, äidille tuli soitettua heti joka kerta kun sattui flaksi käymään...
Not.
No voi jessus ei vie montaa sekuntia aikaa laittaa viestiä sille äidille että ei oo tulossa yöks kotiin ollenkaan jos vielä saman katon alla asutaan. Akku jos on loppunut voi varmaan lainata joltain puhelinta.
Ootte te hysteerikkoja! Antakaa nyt jumaliste nuoren miehen ELÄÄ!! Ei tartte mutsin olla joka askelta perässä kyyläämässä. Mikä näitä hysteerisiä mammoja oikein nykyään vaivaa?!
Onko pojasta jo kuulunut? Varmaan on kaikki kunnossa ja nukkuu vielä kaverillaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 18-vuotiaiden pitää juoda itsensä tolkuttomaan humalaan? Oi miksi?
Niinpä. Mutta muistan kyllä, että siinä iässä humalaan juominen (ja moni muukin asia) tuntui niin hirvittävän jännältä. Oli todella naiivi, eli hetkessä eikä paljoa välittänyt seuraamuksista.
Vierailija kirjoitti:
Näille, jotka pelottelevat oksennukseen tukehtumisella vähän faktaa. Oksennukseen tukehtumalla kuolee n. 20 ihmistä vuodessa, lähinnä keski-ikäisiä ja sitä vanhempia miehiä. Se, että joku tietää jonkun kuolleen vuonna 2001 tällä tavalla, ei tarkoita, että tämä olisi todennäköinen syy AP:n pojan kohdalla.
Todennäköistä on, että poika herää parin tunnin päästä hirveässä krapulassa jonkun tytön vierestä. Siihen saakka AP joutuu kärvistelemään, mutta hän saa kadonneen pirsaan tänään kotiin haisevana ja huonovointisena, mutta muuten ehjänä.
Onko ne vaihtoehdot aina joko/tai? Että joko nuori tulee täysin kunnossa kotiin tai sitten on jo tukehtunut/hukkunut jossakin? Siihen väliin mahtuu monta muutakin asiaa, jotka haluaisi välttää.
Juu ei lisätä ap:n huolta, mutta toisaalta sekään ei ole mukavaa että vähätellään sitä huolta - kun niitäkin vanhempia on joiden lapset tulevat kotiin melkoinen tapahtumasarja mukanaan.
PS. Lahjavinkki: Antakaa nuorillenne lahjaksi halpa varapuhelin tai pieni akkupankki (se pitää toki säilyttää oikein).
T. Nuorisotyöntekijä
Niin se on ikävä , että hukkuu tai tapetaan , liian monasti ollaan kuultu, että nuori tappoi toisen nuoren.
Toivottavasti hän kuitenkin on kömpinyt kotiin , se on Vielä surkeaa, kun Ala- ikäisetkin juotetaan känniin ,
Oon nähnyt kun kuudes luokkalaiset kun on kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Ootte te hysteerikkoja! Antakaa nyt jumaliste nuoren miehen ELÄÄ!! Ei tartte mutsin olla joka askelta perässä kyyläämässä. Mikä näitä hysteerisiä mammoja oikein nykyään vaivaa?!
Se poika on vähän vajaamielinen. Siksi ap on huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauha nyt vaan. Kyllä see kömpii kotiin, kunhan herää krapuastaan. Älä nyt häiritse kaverita, anna niidenkin huilata. Poika on täysi-ikäinen ja saa tulla ja mennä, niin kuin tahtoo, ei kuulu enää vanhemmille. Ihmeellistä holhoamista. Ymmärtäisin tekstin, jos nuori olisi 13-15-vuotias.
Kyllä meillä ainakin kaikkien perheenjäsenten menemiset kuuluu myös muille. Meidän perheessä ollaan toisista huolissaan, jos ei ilmaannu kotiin kun on luvannut. Tästä syystä jokaisen perheenjäsenen pitää ilmoittaa itsestään, vaikka ei kotiin yöksi tulisikaan. En minä taikka miehenikään voi mennä ja huidella miten huvittaa ilmoittamatta toiselle että on kunnossa. Sama sääntö koskee myös perheemme nuoria. Tämä ei ole mitään holhoamista vaan normaali käytäntö kun yhdessä muiden ihmisten kanssa asuu.
Ei sitä nyt silti hysteeriseksi tarvitse äityä, jos itsenäistyvä nuori joskus yöjalalle lähdettyään ei hoksaa ilmoittaa tarkalleen missä menee, sitten akku loppuu ja nukahtaa jonkun sohvalle, ei siinä heti aamusta tarvitse hätiköidä. Iltaan mennessä jos ei mitään kuulu, voi jo huolestua.
Mielestäni huolestuminen on normaalia, ei mitään hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielelläni annan oman poikani ELÄÄ. Haluaisin vaan tuollaisessa tilanteessa tietää että hän on vielä elossa eikä kuolleena jossain.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen maagisen 18-vuoden täyttämisen jälkeen vanhempien huolet lapsestaan katoa minnekään. 18 on vain lain määrittämä raja aikuisuudelle, vaikka nuori on 18-vuotiaana täysin sama ihminen kuin 17-vuotiaanakin.
Kyllä silloin teininä itsekin unohdin joskus ilmoitella itsestäni vanhemmille. Joskus sammuin kaverin sohvalle ja helposti nukuin sinne klo 15 asti. Näitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin kauan kuin haluaa. Emme asu yhdessä eikä hän raportoi minulle menojaan joka päivä.
Nyt oli kyse perheenjäsenistä. Ei mistään kevyistä seukkailusuhteista. Jos asuisit samassa taloudessa kumppanisi kanssa ja olisitte oikeassa parisuhteessa, niin kuinka monta päivää hän saisi olla mitään ilmoittamatta teillä tietymättömillä, ennen kuin sinä huolestuisit?
Toivottavasti ap saat sen viimeisen varmistuksen pojastasi, missä on. Mutta joo, viesti on ihan ok tapa ilmaista, että hengissä on. Mulla vanhin on 28 v ja asunut jo seitsemän vuotta omillaan, mutta harrastaa vaapalaskua. Käy talvisin Alpeilla ja Norjassa laskemassa. Olen terottanut, että aina kun tulee vuorilta pois, niin mulle viesti, niin tiedän, että poika on selvinnyt alas hengissä eikä ole joutunut lumivyöryyn tms.
Jos nyt lohduttaa, ainakaan ei ole hankeen paleltunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt tarkemmin muistelen nuoruuttani, niin kyllä, äidille tuli soitettua heti joka kerta kun sattui flaksi käymään...
Not.
No voi jessus ei vie montaa sekuntia aikaa laittaa viestiä sille äidille että ei oo tulossa yöks kotiin ollenkaan jos vielä saman katon alla asutaan. Akku jos on loppunut voi varmaan lainata joltain puhelinta.
Okei... pyytää tytöltä (tai joltain kaverilta) illalla puhelinta lainaan, kun mun pitää kertoa mutsille, että kaikki on kunnossa. Ja ikää on 18.
No ei todellakaan! Täyshysteerikkoja palsta täynnä.
Siellä se makaa jossain ojanpenkalla perse pystyssä ja joku nokikana on tehnyt pesän sen kivespusseihin.