Somekuvat lapsen todistuksesta?
Mikä saa ihmiset ajattelemaan, että on hyvä idea postata kuvia omien lasten todistuksista someen?
Kommentit (80)
Siinähän se on näkyvillä kummeille ja tätsyille. Ei tarvitse udella.
Tehdäänkö tällaistakin. Ei voi olla totta.
Ymmärrän ettei laita jos kakara on jonkun seiskan oppilas, mutta kyllä minä pistin someen ihan siksi, että olen ylpeä tyttärestäni: kaksi ysiä ja loput kymppejä. Matikasta ja musiikista ysi ja sovittiin jo että panostaa nyt ysillä matikkaan, niin voisi olla kaikki aineet kymppejä musiikkia lukuunottamatta. Musiikissa ongelma on ettei ole lauluääntä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miehen työkaveri päivitti someensa tyttärensä 9. luokan todistuksen. Mietittiin, että pitääkö tässä nyt pläjäyttää oman tyttären todistus näkyviin, jossa oli vielä parempi keskiarvo. No ei laitettu.
Oikeasti todistukset kiinnostavat vain vanhempia ja isovanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, miehen työkaveri päivitti someensa tyttärensä 9. luokan todistuksen. Mietittiin, että pitääkö tässä nyt pläjäyttää oman tyttären todistus näkyviin, jossa oli vielä parempi keskiarvo. No ei laitettu.
Oikeasti todistukset kiinnostavat vain vanhempia ja isovanhempia.
Kummasti näyttää kiinnostavan sinuakin, kun oikein kommentoit täällä jonkun satunnaisen lapsen todistusta.
kommentoin aina niihin voi ei toi, no mutta onneksi sitäkin voi yrittää korjata seuraavana vuonna
Tämä on niin älytöntä. En ymmärrä myöskään sitä, että vanhemmat postaavat lapsistaan esim. uimakuvia pikkuisissa bikineissä. Varmasti lapsi "osaa arvostaa" myöhemmin. Voi huoh!
Todistukset ei kuulu nettiin kaikkien näkyville, olipahan hyvät arvosanat tai ei.
Joka vuosi samat vanhemmat ne kuitenkin laittaa, eskarista lähtien. Samalla kerrotaan kaikki huolet ja murheet ja silti ollaan kiitollisia numeroista.
Olen niin pahoillani näiden lasten takia, ei mitään yksityisyyttä. Ja olen pahoillani noiden vanhempien takia, ei mitään muuta pädettävää kuin omat lapset.
Mieti hetki miltä sinusta tuntuisi jos sinun koko elämä kaikkine kommähdyksineen olisi netissä julkisena syntymästäsi lähtien? Etkä itse voisi vaikuttaa sisältöön? Nämä nuoret tulee kärsimään kovasti vielä jossain vaiheessa elämää vanhempiensa valinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti todistukset kiinnostavat vain vanhempia ja isovanhempia.Kummasti näyttää kiinnostavan sinuakin, kun oikein kommentoit täällä jonkun satunnaisen lapsen todistusta.
Se on ollut ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen kerta, kun olen nähnyt jonkun vanhemman laittavan lapsensa todistuksen someen näkyviin. Jotenkin järkytti ja ihmettelin mitä sillä haetaan? Emme edes tienneet, että meillä on saman ikäiset lapset eli työtuttuus ei ole ystävyyttä.
Omalla lapsella oli todella hyvä todistus, mutta en halua hieroa sitä puolituttujen naamaan, etenkin kun monilla voi olla vaikeuksia koulun kanssa. Kukaan ei iloitse lapsesi huipputodistuksesta, paitsi lapsen lähimmät.
No kyllä minua kiinnostaa esimerkiksi kummilasteni todistukset, mutta en tietenkään arvota heitä sen mukaan, kellä minkäkinlainen todistus on tai mitenkään pyydä että niitä pitäisi nettiin laittaa tai muutenkaan esitellä. Näyttävät, jos tuntuu siltä.
Omien lasten todistuksista olen laittanut yksityisesti kuvan isovanhemmille sekä kummille, jolle lapset halusivat tokarinsa esitellä.
Somekuvien laittaminen todistuksesta on jo turhaa brassailua. Samoin kuin se joka numeron luettelointi ja "bilsaan jäi vähän korotettavaa, kun se on vain 9". Parempia tosin nämä, kuin ne ka 6,9 hyvin meni todistukset.
Sen sijaan joku "hyvällä todistuksella hyvä jatkaa eteenpäin" on mielestäni paras tapa. Samoin mielestäni ok on ilmoittaa että ensivuonna jatkuu lukiossa (ei huippulukiossa huippuarvosanoin) tai amiksesta linjalla x. Ne on sellaisia normaali kuulumisia.
No, mielummin niistä papereista kuin niistä lapsista... En halua että lapset ovat julkista kauraa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ettei laita jos kakara on jonkun seiskan oppilas, mutta kyllä minä pistin someen ihan siksi, että olen ylpeä tyttärestäni: kaksi ysiä ja loput kymppejä. Matikasta ja musiikista ysi ja sovittiin jo että panostaa nyt ysillä matikkaan, niin voisi olla kaikki aineet kymppejä musiikkia lukuunottamatta. Musiikissa ongelma on ettei ole lauluääntä.
Laulunopettajan voi kyllä palkata jos musiikin ysi kaivelee. Laulutunneille vaan, niin varmistatte kympin siitäkin.
Mä olen nähnyt tänäkin vuonna useita. Mietin, miksi vanhempi pätee lapsensa todistuksella, ja määritelläänkö lapsen arvo hyvän todistuksen avulla.
Omilla lapsilla on tosi hyvät todistukset, mutta ei tulisi mieleenkään elvistellä niillä tai stipendeillä somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulunopettajan voi kyllä palkata jos musiikin ysi kaivelee. Laulutunneille vaan, niin varmistatte kympin siitäkin.
Suorittajaäidin lasta pitäisi suojella....
Siellä näkyy näemmä oma hetu kokonaan 😱
Eipä ole kukaan ikinä tehnyt noin, vaikka lapset kouluissa erinomaisesti ovat menestyneet,
Kyllä meillä kympin lapsi osaa ihan itse laittaa somensa täyteen hehkutusta omasta 9,9 keskiarvostaan.
Samaa ajattelin itsekin. Nämä sattuvat olemaan näitä vanhempia, jotka määrittelevät lapsensa onnistumista todistuksen kautta. Surullista...