Somekuvat lapsen todistuksesta?
Mikä saa ihmiset ajattelemaan, että on hyvä idea postata kuvia omien lasten todistuksista someen?
Kommentit (80)
En ole nähnyt yhtään kuvaa todistuksesta, joka näkyisi ihan kunnolla hetuineen päivineen.
Täällä on monenlaista ajatusta todistuksista jakamiseen, mutta ala peukkuja näkyvät nekin keränneen. Joku kertoi laittaneensa isovanhemmille kuvan yksityisesti, joku kirjoitti että voi mainita hyvästä todistuksesta sanallisesti.
Mutta jos nuokaan ei jonkun mielestä ole ok, niin miten tuosta sitten pitäisi mainita?
Ja varmasti on myös niin, että lapsilla voi olla erilaisia tavoitteita ja sen valossa se 6,9 ka voi olla merkittävä parannus jollekin. Eli ei sitäkään väheksyä kannata, vaikka se numeraalisesti ei kovin rapea ole.
Nämä samat uuvelot postaavat kuvia myös koronarokotelapuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ettei laita jos kakara on jonkun seiskan oppilas, mutta kyllä minä pistin someen ihan siksi, että olen ylpeä tyttärestäni: kaksi ysiä ja loput kymppejä. Matikasta ja musiikista ysi ja sovittiin jo että panostaa nyt ysillä matikkaan, niin voisi olla kaikki aineet kymppejä musiikkia lukuunottamatta. Musiikissa ongelma on ettei ole lauluääntä.
Muiden saavutuksilla ylpeily on vähän säälittävää.
En ole tuo, jolle vastasit. Itsekään en ehkä ymmärrä tokarin kuvallista jakoa someen, mutta mielestäni on luonnollista olla tyytyväinen ja ylpeä oman lapsen saavutuksista. Outoa olisi, jos ei yhtään tällaista tunnetta heräisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ettei laita jos kakara on jonkun seiskan oppilas, mutta kyllä minä pistin someen ihan siksi, että olen ylpeä tyttärestäni: kaksi ysiä ja loput kymppejä. Matikasta ja musiikista ysi ja sovittiin jo että panostaa nyt ysillä matikkaan, niin voisi olla kaikki aineet kymppejä musiikkia lukuunottamatta. Musiikissa ongelma on ettei ole lauluääntä.
Laulunopettajan voi kyllä palkata jos musiikin ysi kaivelee. Laulutunneille vaan, niin varmistatte kympin siitäkin.
Suorittajaäidin lasta pitäisi suojella....
Eikä laulunopettajan palkkaaminen auta millään tavoin, jos nuottikorvaa ei vain ole suotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit. Itsekään en ehkä ymmärrä tokarin kuvallista jakoa someen, mutta mielestäni on luonnollista olla tyytyväinen ja ylpeä oman lapsen saavutuksista. Outoa olisi, jos ei yhtään tällaista tunnetta heräisi.
Totta kai saa ja pitää olla ylpeä. Sen tunteen voi kertoa henkilökohtaisesti lapselle eikä jakaa some-maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai saa ja pitää olla ylpeä. Sen tunteen voi kertoa henkilökohtaisesti lapselle eikä jakaa some-maailmalle.
Luultavasti moni näin tekeekin, eiväthän nämä asiat millään tavalla sulje toisiaan pois. Toki jokaisella on omat periaatteensa ja toisaalta osa ei mainitse lapsistaan ikinä mitään somessa. Sekin on ok.
Laitan aina kommentin että ”hyvä virkanainen xxxx:stä vielä tulee”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laulunopettajan voi kyllä palkata jos musiikin ysi kaivelee. Laulutunneille vaan, niin varmistatte kympin siitäkin.
Suorittajaäidin lasta pitäisi suojella....
Eikä laulunopettajan palkkaaminen auta millään tavoin, jos nuottikorvaa ei vain ole suotu.
Sen kuvaamataidon voi edelleen valita musiikin sijaan…
Meillä kympin tyttö laittaa ihan itse instaan ja wa-ryhmiin todistuksensa, koska on ylpeä siitä, ja haluaa kehuja.
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt yhtään kuvaa todistuksesta, joka näkyisi ihan kunnolla hetuineen päivineen.
Täällä on monenlaista ajatusta todistuksista jakamiseen, mutta ala peukkuja näkyvät nekin keränneen. Joku kertoi laittaneensa isovanhemmille kuvan yksityisesti, joku kirjoitti että voi mainita hyvästä todistuksesta sanallisesti.
Mutta jos nuokaan ei jonkun mielestä ole ok, niin miten tuosta sitten pitäisi mainita?
Ja varmasti on myös niin, että lapsilla voi olla erilaisia tavoitteita ja sen valossa se 6,9 ka voi olla merkittävä parannus jollekin. Eli ei sitäkään väheksyä kannata, vaikka se numeraalisesti ei kovin rapea ole.
En suoraan sanottuna ymmärrä, että miksi koko todistusta pitäisi jotenkin erikseen mainita vanhempien facebookissa tms. paikoissa. Kaikki lapset saavat jonkunlaisen todistuksen, mutta pitääkö nettiin oikeasti jakaa kaikki kuulumiset ja elämän eri osa-alueet? Antakaa lapsillenne yksityisyyttä. Toki jos joku kummi tai isovanhempi kysyy että millainen todistus tuli, niin voihan sen heille kertoa vaikka yksityisviestillä, jos se on lapselle ok.
Vierailija kirjoitti:
lol
Minä opena annoin aika montakin kymppiä musasta enkä edes tiedä kaikkien lauluäänistä. Ei kuulu opsiin sellaisen arviointi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kympin tyttö laittaa ihan itse instaan ja wa-ryhmiin todistuksensa, koska on ylpeä siitä, ja haluaa kehuja.
Tässä ketjussa tuo varmaan tulkitaan niin, ettei lapsi saa kotoa kehuja. Vaikka noin ei varmaan olekaan.
Vähän kyllä itselläkin pistää silmään, jos pitää oikeasti moneen paikkaan jakaa tuo.
Vierailija kirjoitti:
Ja et näe tässä mitään huolestuttavaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä kympin lapsi osaa ihan itse laittaa somensa täyteen hehkutusta omasta 9,9 keskiarvostaan.
Tämä on jo eri asia. Tottakai lapsi voi halutessaan näin tehdä (muistaa laittaa jonkun paperinpalan siihen hetun päälle vain). Mutta noloa että vanhemmat brassailee lapsen suorituksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja et näe tässä mitään huolestuttavaa?
Siis kumpaa ei saa olla, ylpeä todistuksestaan, vai haluta kehuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suoraan sanottuna ymmärrä, että miksi koko todistusta pitäisi jotenkin erikseen mainita vanhempien facebookissa tms. paikoissa. Kaikki lapset saavat jonkunlaisen todistuksen, mutta pitääkö nettiin oikeasti jakaa kaikki kuulumiset ja elämän eri osa-alueet? Antakaa lapsillenne yksityisyyttä. Toki jos joku kummi tai isovanhempi kysyy että millainen todistus tuli, niin voihan sen heille kertoa vaikka yksityisviestillä, jos se on lapselle ok.
Itse mainitsin somessani, että hyvien todistusten myötä ansaitulle kesälomalle. Sekä kuva, jossa lasta itseään näkyy vain osin (ei kasvoja). En koe, että kovin räikeästä yksityisyyden loukkaamisesta olisi kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se että ei laita kaikkea lapsistaan someen kerro siintä etteikö olisi ylpeä lapsistaan !Mä olen todella ylpeä kolmesta lapsestani, kaikki pärjänneet hyvin elämässä, mutta en koskaan laittaisi heidän kuviaan tai saavutuksiaan minnekään facebookiin tai instagramiin. Eivätkä he edes antaisi lupaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä kympin lapsi osaa ihan itse laittaa somensa täyteen hehkutusta omasta 9,9 keskiarvostaan.
Tämä on jo eri asia. Tottakai lapsi voi halutessaan näin tehdä (muistaa laittaa jonkun paperinpalan siihen hetun päälle vain). Mutta noloa että vanhemmat brassailee lapsen suorituksilla.
Kaikista varmaan ei ole. Mitäpä sitä toisten puolesta nolostelemaan.