Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuntelen Kate Bushia, on hyvää musiikkia.

Vierailija
05.06.2021 |

Entä muut tykkäättekö vai oletteko koskaan kuunnelleet?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän sen tuoreimmista, ei pelkkää poppia. Aeralilla biisi jossa hehkuttaa sen uutta pesukonetta ja toinen, missä luettelee piin likiarvon 97 desimaalin tarkkuudella.

Ja Elton John oikeasti osaa laulaa.

Vierailija
42/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea sanoa edes mikä olisi suosikkibiisi koska niitä on niin paljon ettei mikään tavallaan nouse sieltä esiin. Jokainen biisi on omalla tavallaan suosikkibiisi, varsinkin vanhimmilla levyillä. Lisäksi levyt on omalla tavallaan kokonaisuuksia ja aika erilaisia. Joten jos ottaa yhden biisin suosikiksi niin sitten tuntuu ettei se edusta tavallaan Katen musaa kokonaisuudessaan, vaikea selittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kyllä. Tykkään myös Noel Fieldingin tanssiesityksestä.

No niin...mua itketti tämäkin.

Vierailija
44/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N57 kirjoitti:

Olin aivan hulluna joskus 70-luvun lopulla "Wuthering Heights"iin. Niin hulluna, että luin sen Shakespearen teoksen englanniksi. Ja olihan se hieno ja tuo biisi oli oivallisesti vanginnut sen tunnelman. Vieläkin hienoja molemmat: biisi ja kirja.

Shakespeare?

Vierailija
45/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen helmikin on olemassa. Odottakaa vain kyllä se Kate oikeasti tulee lavalle laulamaan Rowanin kanssa.

Vierailija
46/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun opiskeluaika oli omalla tavallaan vaikeaa, Katen musa oli se joka auttoi monen asian yli. Kuuntelin junassa levyt läpi uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
47/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N57 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N57 kirjoitti:

Olin aivan hulluna joskus 70-luvun lopulla "Wuthering Heights"iin. Niin hulluna, että luin sen Shakespearen teoksen englanniksi. Ja olihan se hieno ja tuo biisi oli oivallisesti vanginnut sen tunnelman. Vieläkin hienoja molemmat: biisi ja kirja.

Shakespearen? Eikö Bronten?

Juu, juuri näin. Korjasin sen jo tuonne. Oi, tätä häpeän määrää.

Täysin ohi ihanan Kate-aiheen, mutta häpeätäsi lieventääkseni; Puhin kerran ajatuksissani Waltarin Tuntemattomasta Sotilaasta.

Tästä kirjallisuusmokahäpeästä pitäisi muuten panna oma ketju pystyyn..näitähän nääs sattuu itse kullekin. Ja omalla kohdallani erityisen noloa koska kuvittelen olevani keskivertoa parempi kirjallisuustietämykseni kanssa. Ja sama kyllä musiikin kohdallakin...

Vierailija
48/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen helmikin on olemassa. Odottakaa vain kyllä se Kate oikeasti tulee lavalle laulamaan Rowanin kanssa.

OT: myös Rowan on musikaalinen nero. Kts mm. ”ilmarumpali” tai Pelastusarmeijan puhallinorkesterin johtaminen.

Vierailija
49/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikea sanoa edes mikä olisi suosikkibiisi koska niitä on niin paljon ettei mikään tavallaan nouse sieltä esiin. Jokainen biisi on omalla tavallaan suosikkibiisi, varsinkin vanhimmilla levyillä. Lisäksi levyt on omalla tavallaan kokonaisuuksia ja aika erilaisia. Joten jos ottaa yhden biisin suosikiksi niin sitten tuntuu ettei se edusta tavallaan Katen musaa kokonaisuudessaan, vaikea selittää.

Luulen, että tajuan ja niin muutkin fanit. :) Itsekin mainitsin vain pari, kolme, koska ei kaikkia jaksa ruveta luettelemaan.

Vierailija
50/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tajuan ja niin muutkin fanit. :) Itsekin mainitsin vain pari, kolme, koska ei kaikkia jaksa ruveta luettelemaan.

Voisi olla tavallaan helpompaa jos pitäisi nimetä Katen biisi josta EI pidä? Ei kyllä nyt ihan heti tule sellaista mieleen.

Vierailija
51/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mother Stands for Comfort on myös hieno. Samoin Aerialin toiselta puoliskolta löytyvä Nocturn. Itse en ihan kaikkia Katen kappaleita ymmärrä, mutta ne jotkut joita tykkään kuunnella ovat taas mielestäni todella upeita. On tehnyt niin paljon erilaista musiikkia, ihanan monipuolinen ja taitava artisti.

Vierailija
52/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wuthering Heights, Babushka ja muutama muu ovat hyviä kappaleita. Muuten koen, että hän on ehkä pikkuriikkisen yliarvostettu.

Vierailija
53/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että Kate pysyttelee pois julkisuudesta on minusta hienoa. Silti ihmiset jatkavat hänen musiikin kuuntelua ja osa löytää hänet ensimmäistä kertaa eikä hänen tarvitse esitellä itseään jatkuvasti.

Kaipaan vanhaan hyvää aikaan jolloin musiikkia pystyi tekemään ilman että riekkuu pikkarit vilkkuen kaikkien edessä.

Vierailija
54/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Wuthering Heights, Babushka ja muutama muu ovat hyviä kappaleita. Muuten koen, että hän on ehkä pikkuriikkisen yliarvostettu.

Mutta hänen meriitit ovat kaikilta osin kiistämättömät.

Sen perusteella hänen arvostettavuutensa olkoonkin ylitsevuotavaa laatua.

Vierailija
55/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä Kate Bush on ykkönen, itse tekee musiikkinsa. Hänen omatekoiset ja -kutoiset videot biisien ympärillä ovat usein sitä ihtiään eli pashaa, tekotaiteellisia ja tahattoman koomisiakin taidepläjäyksiä. Mutta se luo Bushiin inhimillisyyttä. Ja kyllä ne penskana olivat niin ihania ne teennäiset kädenliikkeet ah ja voi, kyllä soisi että nykypenskatkin ihailisi hänenkaltaisiaan enneminkin, eikä jotain Katrashianeja. 

Mun rankingissa kakkosena on sitten Joni Mitchell, jolla löytyy myös mittava kokoelma hyviä biisejä, itse tehtyjä. Ja sitten tulkitsijoina ja laulajina mukaan voi ottaa Janis Joplinin ja Dusty Springfieldin. Kumpikin oli laulajina kuin muusikoita - he todella tekivät biiseistä omia tulkintoja, omia luomuksia, eivätkä vain tyytyneet laulamaan nätisti ja olemaan nättejä nätisti.

Vierailija
56/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllä Kate Bush on ykkönen, itse tekee musiikkinsa. Hänen omatekoiset ja -kutoiset videot biisien ympärillä ovat usein sitä ihtiään eli pashaa, tekotaiteellisia ja tahattoman koomisiakin taidepläjäyksiä. Mutta se luo Bushiin inhimillisyyttä. Ja kyllä ne penskana olivat niin ihania ne teennäiset kädenliikkeet ah ja voi, kyllä soisi että nykypenskatkin ihailisi hänenkaltaisiaan enneminkin, eikä jotain Katrashianeja. 

Mun rankingissa kakkosena on sitten Joni Mitchell, jolla löytyy myös mittava kokoelma hyviä biisejä, itse tehtyjä. Ja sitten tulkitsijoina ja laulajina mukaan voi ottaa Janis Joplinin ja Dusty Springfieldin. Kumpikin oli laulajina kuin muusikoita - he todella tekivät biiseistä omia tulkintoja, omia luomuksia, eivätkä vain tyytyneet laulamaan nätisti ja olemaan nättejä nätisti.

Joni Mitchell on kehittänyt yli 30 eri viritystä kitaralle, eli todella luova muusikko kyseessä.

- sivukommenttina

Vierailija
57/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kate Bush is trained in classical dance and mime, Bush is, on stage and in her elaborate videos, more like an opera diva than a pop star. " Tanssijataustaa siis. Ok, tunnustan että hieman olen huvikseni Wuthering heightsiä joskus tapaillut niin laulaen kuin tanssienkin. Kuolisin jos joku olisi yritykseni taltioinut...Onneksi asun yksin. Ja alkoholilla oli osuutta asiaan.

Vierailija
58/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin olen kuunnellut, lahjakas ihminen.

Vierailija
59/69 |
05.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kate Bush is trained in classical dance and mime, Bush is, on stage and in her elaborate videos, more like an opera diva than a pop star. " Tanssijataustaa siis. Ok, tunnustan että hieman olen huvikseni Wuthering heightsiä joskus tapaillut niin laulaen kuin tanssienkin. Kuolisin jos joku olisi yritykseni taltioinut...Onneksi asun yksin. Ja alkoholilla oli osuutta asiaan.

Ihana mielikuva!

Vierailija
60/69 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikkini on Man with The Child on eyes.