Kuuntelen Kate Bushia, on hyvää musiikkia.
Entä muut tykkäättekö vai oletteko koskaan kuunnelleet?
Kommentit (69)
On vaikea sanoa edes mikä olisi suosikkibiisi koska niitä on niin paljon ettei mikään tavallaan nouse sieltä esiin. Jokainen biisi on omalla tavallaan suosikkibiisi, varsinkin vanhimmilla levyillä. Lisäksi levyt on omalla tavallaan kokonaisuuksia ja aika erilaisia. Joten jos ottaa yhden biisin suosikiksi niin sitten tuntuu ettei se edusta tavallaan Katen musaa kokonaisuudessaan, vaikea selittää.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kyllä. Tykkään myös Noel Fieldingin tanssiesityksestä.
No niin...mua itketti tämäkin.
N57 kirjoitti:
Olin aivan hulluna joskus 70-luvun lopulla "Wuthering Heights"iin. Niin hulluna, että luin sen Shakespearen teoksen englanniksi. Ja olihan se hieno ja tuo biisi oli oivallisesti vanginnut sen tunnelman. Vieläkin hienoja molemmat: biisi ja kirja.
Shakespeare?
Tällainen helmikin on olemassa. Odottakaa vain kyllä se Kate oikeasti tulee lavalle laulamaan Rowanin kanssa.
Mun opiskeluaika oli omalla tavallaan vaikeaa, Katen musa oli se joka auttoi monen asian yli. Kuuntelin junassa levyt läpi uudestaan ja uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
N57 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N57 kirjoitti:
Olin aivan hulluna joskus 70-luvun lopulla "Wuthering Heights"iin. Niin hulluna, että luin sen Shakespearen teoksen englanniksi. Ja olihan se hieno ja tuo biisi oli oivallisesti vanginnut sen tunnelman. Vieläkin hienoja molemmat: biisi ja kirja.
Shakespearen? Eikö Bronten?
Juu, juuri näin. Korjasin sen jo tuonne. Oi, tätä häpeän määrää.
Täysin ohi ihanan Kate-aiheen, mutta häpeätäsi lieventääkseni; Puhin kerran ajatuksissani Waltarin Tuntemattomasta Sotilaasta.
Tästä kirjallisuusmokahäpeästä pitäisi muuten panna oma ketju pystyyn..näitähän nääs sattuu itse kullekin. Ja omalla kohdallani erityisen noloa koska kuvittelen olevani keskivertoa parempi kirjallisuustietämykseni kanssa. Ja sama kyllä musiikin kohdallakin...
Vierailija kirjoitti:
Tällainen helmikin on olemassa. Odottakaa vain kyllä se Kate oikeasti tulee lavalle laulamaan Rowanin kanssa.
OT: myös Rowan on musikaalinen nero. Kts mm. ”ilmarumpali” tai Pelastusarmeijan puhallinorkesterin johtaminen.
Vierailija kirjoitti:
On vaikea sanoa edes mikä olisi suosikkibiisi koska niitä on niin paljon ettei mikään tavallaan nouse sieltä esiin. Jokainen biisi on omalla tavallaan suosikkibiisi, varsinkin vanhimmilla levyillä. Lisäksi levyt on omalla tavallaan kokonaisuuksia ja aika erilaisia. Joten jos ottaa yhden biisin suosikiksi niin sitten tuntuu ettei se edusta tavallaan Katen musaa kokonaisuudessaan, vaikea selittää.
Luulen, että tajuan ja niin muutkin fanit. :) Itsekin mainitsin vain pari, kolme, koska ei kaikkia jaksa ruveta luettelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että tajuan ja niin muutkin fanit. :) Itsekin mainitsin vain pari, kolme, koska ei kaikkia jaksa ruveta luettelemaan.
Voisi olla tavallaan helpompaa jos pitäisi nimetä Katen biisi josta EI pidä? Ei kyllä nyt ihan heti tule sellaista mieleen.
Mother Stands for Comfort on myös hieno. Samoin Aerialin toiselta puoliskolta löytyvä Nocturn. Itse en ihan kaikkia Katen kappaleita ymmärrä, mutta ne jotkut joita tykkään kuunnella ovat taas mielestäni todella upeita. On tehnyt niin paljon erilaista musiikkia, ihanan monipuolinen ja taitava artisti.
Wuthering Heights, Babushka ja muutama muu ovat hyviä kappaleita. Muuten koen, että hän on ehkä pikkuriikkisen yliarvostettu.
Se että Kate pysyttelee pois julkisuudesta on minusta hienoa. Silti ihmiset jatkavat hänen musiikin kuuntelua ja osa löytää hänet ensimmäistä kertaa eikä hänen tarvitse esitellä itseään jatkuvasti.
Kaipaan vanhaan hyvää aikaan jolloin musiikkia pystyi tekemään ilman että riekkuu pikkarit vilkkuen kaikkien edessä.
Vierailija kirjoitti:
Wuthering Heights, Babushka ja muutama muu ovat hyviä kappaleita. Muuten koen, että hän on ehkä pikkuriikkisen yliarvostettu.
Mutta hänen meriitit ovat kaikilta osin kiistämättömät.
Sen perusteella hänen arvostettavuutensa olkoonkin ylitsevuotavaa laatua.
Juu kyllä Kate Bush on ykkönen, itse tekee musiikkinsa. Hänen omatekoiset ja -kutoiset videot biisien ympärillä ovat usein sitä ihtiään eli pashaa, tekotaiteellisia ja tahattoman koomisiakin taidepläjäyksiä. Mutta se luo Bushiin inhimillisyyttä. Ja kyllä ne penskana olivat niin ihania ne teennäiset kädenliikkeet ah ja voi, kyllä soisi että nykypenskatkin ihailisi hänenkaltaisiaan enneminkin, eikä jotain Katrashianeja.
Mun rankingissa kakkosena on sitten Joni Mitchell, jolla löytyy myös mittava kokoelma hyviä biisejä, itse tehtyjä. Ja sitten tulkitsijoina ja laulajina mukaan voi ottaa Janis Joplinin ja Dusty Springfieldin. Kumpikin oli laulajina kuin muusikoita - he todella tekivät biiseistä omia tulkintoja, omia luomuksia, eivätkä vain tyytyneet laulamaan nätisti ja olemaan nättejä nätisti.
Vierailija kirjoitti:
Juu kyllä Kate Bush on ykkönen, itse tekee musiikkinsa. Hänen omatekoiset ja -kutoiset videot biisien ympärillä ovat usein sitä ihtiään eli pashaa, tekotaiteellisia ja tahattoman koomisiakin taidepläjäyksiä. Mutta se luo Bushiin inhimillisyyttä. Ja kyllä ne penskana olivat niin ihania ne teennäiset kädenliikkeet ah ja voi, kyllä soisi että nykypenskatkin ihailisi hänenkaltaisiaan enneminkin, eikä jotain Katrashianeja.
Mun rankingissa kakkosena on sitten Joni Mitchell, jolla löytyy myös mittava kokoelma hyviä biisejä, itse tehtyjä. Ja sitten tulkitsijoina ja laulajina mukaan voi ottaa Janis Joplinin ja Dusty Springfieldin. Kumpikin oli laulajina kuin muusikoita - he todella tekivät biiseistä omia tulkintoja, omia luomuksia, eivätkä vain tyytyneet laulamaan nätisti ja olemaan nättejä nätisti.
Joni Mitchell on kehittänyt yli 30 eri viritystä kitaralle, eli todella luova muusikko kyseessä.
- sivukommenttina
Vierailija kirjoitti:
"Kate Bush is trained in classical dance and mime, Bush is, on stage and in her elaborate videos, more like an opera diva than a pop star. " Tanssijataustaa siis. Ok, tunnustan että hieman olen huvikseni Wuthering heightsiä joskus tapaillut niin laulaen kuin tanssienkin. Kuolisin jos joku olisi yritykseni taltioinut...Onneksi asun yksin. Ja alkoholilla oli osuutta asiaan.
Silloin tällöin olen kuunnellut, lahjakas ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kate Bush is trained in classical dance and mime, Bush is, on stage and in her elaborate videos, more like an opera diva than a pop star. " Tanssijataustaa siis. Ok, tunnustan että hieman olen huvikseni Wuthering heightsiä joskus tapaillut niin laulaen kuin tanssienkin. Kuolisin jos joku olisi yritykseni taltioinut...Onneksi asun yksin. Ja alkoholilla oli osuutta asiaan.
Ihana mielikuva!
Minun suosikkini on Man with The Child on eyes.
Mä pidän sen tuoreimmista, ei pelkkää poppia. Aeralilla biisi jossa hehkuttaa sen uutta pesukonetta ja toinen, missä luettelee piin likiarvon 97 desimaalin tarkkuudella.
Ja Elton John oikeasti osaa laulaa.