Liittyen tuohon toiseen keskusteluun työttömyyskukujen räjähdysmäisestä kasvusta…
ja kuntien ahdingosta, konja vuoksi joutuvat sulkemaan kirjastoja, vapaa-ajantiloja ja luopumaan puistojen kunnossapidosta.
Asun pienessä kunnassa Länsi-Suomessa. Työttömyysprosentti on noin 14. Uhkana on meilläkin kunnan palveluiden ankara karsiminen, koska tilojen aukipitämiseen ei ole varoja.
Eikö näitä työttömiä työnhakijoita nyt mitenkään voisi laittaa tekemään näitä kunnan töitä ihan työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea vastaan? Fiksummat sinne kirjastoon ja urheilupaikoille, muut siivoamaan kouluja ja muita tiloja tai hoitamaan puistoja ja istutuksia. Ihan vaikka puolipäiväisesti, lopputyöaika sitten työvoimatoimistossa töitä hakemassa. Mikä puolue ottaisi tämän ohjelmaansa?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen kysymys: miksi noista töistä ei voisi maksaa palkkaa?
Ilman palkkaa niistä töistä ei ole mitään hyötyä sille työn tekijälle.
Haluat siis KOMMUNismin? Luulin että te pakanat vihaatte Venäjää minkä on useimmalle edelleen = Neuvostoliitto.
Menisitkö tyyppi itse palkalla peltikatto päälle + riisikupillinen?
Niin että ensin irtisanotaan nuo vakituiset työntekijät kirjastosta mm ja sitten on varaa pitää häntä työttömänä yleistuella töissä?
Te pakanat olette PAHOJA erityisesti köyhille nyt post Cv19 pedonmerkki, eli täynnä antikristuksen henkiä, legiooneittain.
Luulin että ette rakasta kommunistista neuvostomeininkiä. Olin väärässä, kyllä vaan nykypakanat rakastaa KUNHAN maan köyhimpiä jatkuvasti alemmas alistetaan.
Eli siis annettaisiin potkut niille kirjasto- ja puistotyöntekijöille, siivoojille jne ja otettaisiin ne sen jälkeen niihin samoihin töihin mitä he ovat tehneet vuosikaudet, mutta ilman palkkaa?
Oliko sulla muita "järkeviä" ehdotuksia?
Ap kuinkas paljon parempaa palkkaa saat itse, kun mitä nämä työläiset sais, pahimmillaan sen alle 600eur/kk? Olisko KOMMUNilla sun fantasiassa tarjolla kahdeksasta neljään työ, omilla varusteilla, ilman työterveyttä, ilman palkallisia lomia, ilman eläkekertymää?
Miksi Ap:n kaltaiset uuvatit saa äänestää?
Riittääköhän se älykkyys edes kengännauhojen solmimiseen?
Yritä sinäkin pösilö ap jo tajuta, että suomalaiset työnantajat eivät enää ota työttömiä töihin.
Jos ihminen tekee työtä niin siitä pitää lähtökohtaisesti aina maksaa palkkaa. Moni ulisee ja itkee vastikkeellisten tukien perään mutta eivät itse missään tapauksessa suostuisi työskentelemään pelkkien tukien varassa.
Ai mikä puolue? No nykyisistä kaikki, kannattaa meilata orjatyö -neronleimaus. Siitä vaan tulee palkkio Jeesukselta Kristukselta tulisen järven muodossa ja pian.
Työstä kuuluu maksaa palkka. Muuten se on pakkotyötä tai orjuutta.
Eiköhän ihan ensimmäisenä anneta kenkää ap:lle ja määrätään sen jälkeen tekemään työtään peruspäivärahalla.
Perinteinen kysymys: miksi noista töistä ei voisi maksaa palkkaa?