¤¤ MARRASKUISTEN ALKUVIIKKO ¤¤
Kommentit (41)
Terveiset töistä ekaa päivää " työn orjana" . Onneksi on leppoisa aloitus, työpöydän siivoamista ja oma työkoneen uudelleen asennusta :) Oli aika haikeata jättää Minttu aamusti mummun hoiviin
:( Olisi ollut mukava olla kotona vielä jonkin aikaa, mutta nyt on miehen vuoro.
Puhihaa: Mä olen Porista.
Mietin täällä 6h työpäivänkin tekemistä jossakin vaiheessa jäisi noin 82% nykyisestä palkasta peruspalkaksi -verot sun muut. Ei taida olla nyt ainakaan heti taloudellisesti mahdollista. Katsotaan, jos vaikka jossain vaiheessa.
Palaillaan :)
Laittakaa kuvia tulemaan, laitan kuvia Mintusta takaisin,
kaisup(at)pp1.inet.fi --> tuo on ihan normaali @ merkki välissä, mutta laitan noin, ettei roskapostitus ohjelmat saa tuota osoitetta listoilleen.
Touko
Luin pinon, enkä muista enää mitään! Oletteko muut oikeasti huomanneet että muisti on huonontunut? Mulla jää aina jotain, kun kyläillään, ostokset jää kassalle ja rillit unohtuu aina...
Maitotuotteista joku kyseli (Sori kun en ikinä muista nimiä!), meillä on jo maisteltu piimää, viiliä, raejuustoa ja ruoan seassa tavallista maitoa. POjat on tosiaan siirtynyt samaan ruokaan meidän kanssa joka on kummasti helpottanut syömisjärjestelyjä.
Meillä taitaa sitten olla edessä muutto! Ollaan asuttu tässä asunnossa puoli vuotta ja nyt samasta yhtiöstä vapautuu neljä huonetta, keittiö ja sauna ja siihen yritetään iskeä kiinni! Asutaan osaomistusasunnossa jota maksetaan joka kuukausi vähän omaksi. Lisäksi maksetaan " vuokraa" eli tavallaan yhtiövastiketta jolla katetaan yhtiön huoltokulut. Eli jos joku haluaa pienellä alkupääomalla kiinni omaan asuntoon, mielettömän ihanalla seudulla Espoon Laaksolahdessa niin meiliä vaan tulemaan sankku1@yahoo.com. Yksitasoinen rivari, jossa 82 neliötä, kolme huonetta keittiö ja sauna. (Sorry mainospuheet :-)
Sunnuntaina käytiin katsomassa meidän tulevaa " vauvaa" eli koiraa...Oli todella söpöjä pentuja. Vähän mietityttää poikien ja koiran yhteiselo, mutta ovat jo onneksi elukoihin tottuneet kun niitä täällä jo valmiiksi pyörii.
Meillä vaatteet hankitaan lähinnä huuto.netistä, henkasta ja maukasta yms. Normaalihintaisia vaatteita ei tule ostettua oikeastaan koskaan, vaatteisiin saa ihan hirveästi palamaan rahaa jos haluaa. Ulkoiltu me on lähinnä t-paidassa ja sortseissa kun on ollut niin kuuma. Muutamina päivinä olen laittanut pitkähihaisen ja verkkarit. Kengät on jalassa vaan silloin jos on pitkäpunttiset housut. Lahkeet kun tahtoo muuten mennä jalkaterän alle koko ajan.
Toivotellaan kaikille hyvää alkanutta viikkoa ja palaillaan uusin kuulumisin,
Sankku ja pojat
Kittykatti!! Oikein hyvää jatkoa teidän koko perheelle!!! Ja ymmärsinkö oikein et vauvaa odotellaan teillä jälleen? Onnea uuteen odotukseen!!!
Ihanaa, kävin tänään kampaajalla! taas jonkun aikaa on raikas tunnelma, kun on hiukset siistit.
Meidän poika on äkäpussi sen tulevan ylähampaan takia..Ja äitin perään huutaa niin kauheesti et ei meinaa saada tehtyä mitään. Viime yö meni supon voimalla hyvin. Kohta se onneks tulee ikenestä läpi, mut kipee se taitaa olla:(
Lasten vaatteista..Mä hankin ne Lindexiltä, KappAhlista, Seppälästä, ellokselta, H&M:ltä....Ja sieltä missä kivoja sattuu olemaan..Tykkään ostella sellasia kivoja perusvaatteita. Kengät löytyy useinmiten K-Kengästä, Prismasta.
Liikuntaa olis kiva alkaa harrastamaan, mut miehen työ on sellasta et mun täytyis varmaan hankkia lastenhoitaja et edes kerran viikossa pääsisin jonnekin. Ihan perus aerobic/ kiinteytysjumppa olis ihan jees.
Täällä alkais Pilateskin ..oliskohan se mun juttu? no katotaan...
Sankulle ja Noemalle asunnon hankinta onnea!!! Meillä ei onneks niitä " huolia" ole, mut rakennetaan tätä omaa vaan lisää koko ajan..
jokapaikka levällään ja kampetta ympäri tonttia! Mut kyllä oma koti on kiva!
No mut nyt ruuan laittoon, tai eilistä tuli tehtyä niin paljon, et lämmitän sitä.Laiska äiti oon tänään:)
halipat tsuipat!
ei meidänkään poika liiku. Tai no istualtaan pääsee kyllä eteenpäin jotenkin, mut ei ryömi tai konttaa. Ja ikää on siis jo 9kk reilusti.
No eiköhän sitä kerkee vaikka vähän myöhemminkin ihan riittävästi:)
Hei Hei Kittykatti ja onnea jatkoon :)
En lainkaa muista mist ootte jutustellu taas vaikka kaikki luinkin. Ai nii, tais siel olla jotai muistin huonontumisesta :) Mul on ainaki nii lahopää et hyvä ku oman syntymäaikani muistan jos joku sitä äkkist sattuu kysäsee. Mä oon jo miettiny et pitäskö pelaa yksinää jotai muistipelii tai käydä ehkä lääkäril jopa... Mut hyvä jos sitä esiintyy muillakin :)
Meil oli tänää mammakerho ja sain kuulla et sinne on tulos lisää lapsia :D helmikuussa tulee seuraava ja täl hetkel nuorin on 3kk. Mukavaa! Harrastattekos muut jotain tommosoo kerhoi??
Ja sitte mä ajattelin järjestää kaikille " lapsellisille" kavereilleni sellasen Beauty-illan. Paras kaveri on parturi-meikkitaiteilija (ym) ja lupautu tuleen tekee mammoille ihmeitä suht halvalla :) Nyt mä sit vaa kutsun kaikki mammat koolle muksuineen ja yhteisellä sopimuksella sitte hoidetaa sitä mukaa toisten muksuja kun mamma on kaunistumassa, ihanaa, en malttas odottaa.
G: Tykkäisittekö te tollasesta??
Jos kysyn täält ensi enneku alan enempää järkkään mitää...
Nyt pientä pintasiivousta mammojen ja muksujen jäljiltä ja sitte rötväämää toho sohvan nurkkaan!
Illanjatkoja kaikille! Palailen myöhemmin taasen :)
-Jonsku-
Minä olen yksi sellainen jolla muisti pätkiija liiaksikin, että välillä hävettää, heh. Olen muutenkin niin blondi päästä, heh!! No mutta vaaleat on hiuksenikin, no joo..
Kiva kuull aalto-äiti kuulumisiasi. =) Se on tosi , että on mukavaa kuulla miten menee " naapurissa" ja kun pojat ovat samana päivänä syntyneitä.
Niin Touko sinä se olitkin joka olit Porista. saanko udella missä olet töissä?
Me aletaan huomenna muskari ja ensi viikolla alkaa vielä perhekerho. Kaksi ohjelmaa meille aina keskiviikoksi. Olisin halunnut taaperojumppaankin, mutta sekin ois keskiviikkona niinsitten oiskin jo aivan liikaa joten se jää tällä kertaa. Ja niin alkaa sitten joka toinen perjantai sellainen ryhmä kuin mammat ja esikoiset, jossa on raskaana olevia ja alle 1v esikoisen kanssa olevia. Kivvaa, odotan jo sitä.
Raskaudesta puheen ollen, kittykatille onnea, mutta nyt kysyn tyhmän kysymyksen, en tiedä kehtaanko edes. No kysyny kuitenkin. =) Mulla siis ei ole menkat alkanut vielä ja imetän kiitettävästi. Tai yhdet menkat olikun poika oli 2kk, mutta ei sen jälkeen niin voinko siis viel' raskautua? Kysynkö aika tyhmää? hih
Mitäs vielä, no mutta mukavaa viikon jatkoa ja tiistai iltaa!!!!!!!!!!!!
pakko vielä kommentoida tuota iltaa jonka olet suunnitellut lapsellisille kavereillesi. Siis aivan ihana tuollainen. Minä tykkään paljon järkätä kaikkia kutsuja ja itse myynkin oriflamen tuotteita, Onko ne teille muille tuttuja? Niin siis tuollainen voisi olla kiva idea itekin järkätä. Paitsi ei mulla ole tuollaista tuttua joka on .... mikä hän nyt oli... meikkaaja vai kosmetologi.. Tässä taas nähtiin mun muistini. =)
Ihanaa kun muut mammat huolehtivat silloin toisten lapsista.
Jonsku, ihanalta kaunistumis iltasi kyllä kuulostaa ja menisin kyllä, jos semmoiseen kutsun saisin =)
Minäkin tykkäisin järkkäillä kaikenmoista. On kyllä mälsää, kun monet tutut aloittaneet työt ja sitten muulloin kiireisiä ovat. Mua niin ärsyttää koko kiire!!!
Ja mammakerhosi kuulostaa myös kivalta. =) semmoiseen voisin myös liittyä. Puistossa muita äitejä tapaan ja puoli tutuiksi ovat tulleet, ois kyllä mukavaa, kun löytäisi oikein ystävän ystävän.
Ja muisti pätkii täälläkin =)
Kuten nyt.
Talon etsijöille mukavia löytöjä =)
Odotan kyllä kovasti milloin itseni moisesta saan löytää ja omaa omaa kotia suunnitella.... =) jonain päivänä toivon niin.
Välillä meinaa jo anoppila ahdistaa, mutta koitan tsempata itseäni ja nauttia, kun ei niin hirmuna tarvita taloutta hoitaa.
Iltaisin väsytttää aikaisin, johtuneeko hämäristä illoista.
Taidan mennä koisimaan.
Huomiseen!
Jonskulle heti alkuun vastausta galluppiisi; tosi hyvälle kuulostaa tuollainen kauneusilta, itse ainakin osallistuisin mielelläni. Mikäs sen mukavampaa kuin saada vähän hemmottelua ja uutta ilmettä, nähdä siinä sivussa ystäviä ja muita lapsukaisia. Järjestä siis ihmeessä beauty-kutsut, varmasti ystäväsi ilahtuvat. Hieno idea!
Shoppailusta on ollut puhetta. Tänään tuli juuri käytyä kaupungilla ja hankittua pojalle syysvaatteita. Meinasi karata mopo käsistä ja pitikin parin tunnin kiertelyn jälkeen suunnata takaisin kotiin ennen kuin ostovillitys sekoitti täysin pään. ;-) Lindexiltä ja H&M:ltä tulee yleisimmin pojan vaatteet ostettua, mummi myös vaatettaa innoissaan lapsenlastaan ja ostaa yleensä aina Tuttaa. Itse en osaa olla kovinkaan merkkitietoinen. 100% puuvillaa pyrin kylläkin meidän atoopikolle ostamaan.
Miehellä ja Jessellä olikin ollut mielenkiintoinen iltapuurosessio täällä sillä aikaa. Poika oli vaan koko ajan pursottanut puurot suustaan pihalle ja miehellä oli omien sanojensa mukaan jossain vaiheessa " kilahtanut" eikä ollut jaksanut enää välittää. Oli vaan antanut pojan pursotella puurot eikä ollut enää yrittänyt kesken kaiken siivota sotkuja. Videokamerankin oli hakenut paikalle tilannetta ikuistamaan. Nauroin ihan kippurassa kun näin sen pätkän. :-D Jesse avasi suutaan puurolle innokkaasti muttei tosiaan niellyt mitään vaan pursotteli pöperöt syöttötuolin pöytälevylle. Sitten pienillä kätösillään läiskytteli puurosta lainehtivaa pöytää ja yritti käsillään kalastaa jotain takaisin suuhunkin päin. Naamaansa hieroi luonnollisesti puurolla myös ja hiuksetkin sai hienon puuroisen lookin. :-) Toivottavasti moinen sotkeminen on jo unohtunut aamuun mennessä. Huolestuttavan hauskaa tuntui kyllä pojilla olevan. Taitaa olla tässä perheessä äidin tehtävä opettaa että ruoalla ei leikitä. ;-)
Jotta sellaista tänne tänään. Hyvää yötä kaikille yökukkujille ja hyvää huomenta kaikille aamuvirkuille! :-)
Ekaksi kittykatti hei hei sinulle, ja hyvää jatkoa! Onnittelut uudesta odotuksesta :) jos joskus seikkailet täällä vielä niin piipahda moikkaamaan meitä marraskuisia.
Näätä. Me ostettiin potta toissapäivänä, ja ollaan nyt totuteltu siinä istumaan. Saalista ei oo vielä onnistuttu saamaan. Minä vielä imetän myös aterioitten päälle ja jopa öisin. Pojalla on kaksi hammasta alhaalla, muttei onneksi oo yltynyt (*kop kop kop*) vielä ainakaan tissiä puremaan.
JonzQ. Olipas hauskan kuuloinen tuo teidän saunaleikki :D Täytyypä ottaa vinkkiä ja kokeilla joskus samaa!! Beauty-ilta kuulostaa hienolta, järkkää ihmeessä sellaiset! Olispa ihanaa itsekin päästä välillä hemmoteltavaksi, yleensä itse olen siinä toisella puolella töissä (olen siis parturi-kampaaja sekä maskeeraaja) :)
Noema. Mulla olikin sun sähköpostiosoite tallessa, hmm miksihän ei ole posti tullut perille. Koitan laittaa uudestaan, jos ei posti ole vieläkään löytänyt tietään perille.
Marrasfantti. Onnea pojulle 9 kk johdosta! :) Meillä on nyt ollut usein ulkoillessa lyhythihainen body ja ohuet pitkät housut pojalla. Ja yleensä sukat. Usein on huppari vielä varuiks mukana jos tulis kylmä, kun ei tosiaan osaa aina oikein ennakoida mitä pitäis pukee päälle. Me ollaan annettu pojan maistella hiukan raejuustoa, viiliä ja maustamatonta jugurttia. Tavallista juustoakin on saanut maistaa.
Puhihaa. Mä kans hikoilen hiukan tavallista helpommin, mut on jo vähän rauhoittunut mitä oli imetyksen alkuaikoina. Ehkäisykysymykseen vastaan, että imetys ei ole ehkäisykeino. Vaikka täysimettäisi vielä eikä olisi menkatkaan alkaneet, niin raskaaksi voi tulla. Joten jos ei toivo uutta raskautta, niin ottaisin sitten ehkäisyn varman päälle. Tosin olikos sulla jo hiukan vauvakuumetta... ;o)
Sapiina. Eipä oo vielä tullut mietittyä 1-v. synttäreitä. Ehkä hiukan syksymmällä sitten löytyy enemmän juteltavaa niistä :) Tosin nopeastihan se marraskuu taas tulee.
Auringonkukka. Voi miten suloinen Jesse poika on! :) Taitaa olla melkoinen hurmuri.
Kuvia koitan laittaa kun saan aikaan, ketä tähän oli vielä osoitteensa laittanut. Touko tuleeko sun osoitteeseen siihen pp:n jälkeen nro 1??? vai oliko kirjoitusvirhe.
Hyvää yötä. Gerda
Ihania vauvan kuvia ihailtu sähköpostissa, tosin alkavat nää meidän vauvat näyttää jo melkein taaperoilta :)
Gerda: joo siinä on 1:n perässä jollain oli jo käytössä tuo sama osoite, sonera tekee noin, että sitten lisää sen pp:n perään numeron.
Puhihaa: Mä oon töissä kaupungilla atk-tukihenkilönä, lokakuussa tulee täyteen jo 5 vuotta, hui mihin aika oikein menee.
Minttu on oppinut todellakin kiipeämään. Istui lipaston sukkalaatikossa sukkientilalla joku kerta, yleensä on vaan heitellyt niitä sukkia pois ja samana päivänä kiipesi lepotuolille parvekkeelle. Täytyy yrittää kattoa perään tarkemmin.
Olin muuten eilen aivan kuollut ensimmäisen työpäivän jälkeen, olisin voinut mennä nukkumaan jo iltakuudelta.
Tänään tulee ukkokin sitten taas pysyvästi kotiin, täytyy opetella taas tuota kaksin elämistä, on muuten välillä hankalaa, kun tottuu välillä olemaan yksin ja saa määrätä mitä kanavaa katotaan jne.
No kait lähden tästä keittämään kahvia yhdeksän kahville.
Jonsku,hemmottelukutsut kuulostaa iiihanalta,täytyypä täälläkin ryhtyä kehittelemään jotain samanmoista, syksyn pimeiden iloksi!
Sankku,menikö multa ohi,mutta joko " raportoit" kuinka teidän Lahden telttaratki sujui?Hattua nostan teidän retkisuunnitelmille,en vielä itse rohkenisi..
Talonetsijöille peukkua vahvasti,toi on raskasta,mutta halvatun mielenkiintoista aikaa,meilläkin reilu vuoden päästä edessä.
Juu,mä kyselin jo alustavasti niistä synttärisuunnitelmista:)
Kovasti niitä aikoja jo miettinyt sekä joulua kovin odottaen,hieman varhaista,mutta ihana jo fiilistellä!
Meillä alkoi muskari eilen ja meni valitettavasti vähän samoissa merkeissä kuin mihin keväällä loppui:(
Kun poika kovia ääniä pelkää,niin monet pienet itkut tirautettiin toisten lasten kiljahteluille..
Aattelin ens kerran mennä vielä koittamaan,sit kai paan yhdeksi kaudeksi jäihin ja lauletaan vaan kotona,
eipä tuohon mikään " siedätyshoitokaan" auta,kun on hieman arkaluontoinen pokko.
Moni muukin samanikäinen itkeä tirautteli, tukala fiilis jäi siitä kerrasta.
Ergon kanssa ollaan retkeilty,näillä helteillä vähän hikistä touhua.
Eilen metsässä tosi kiva retki,mutta juuri kotiovella sandaali osui
rapun reunaan ja aivan viime tipassa sain tasapainon takaisin,mutta kädet maassa käytiin,voi hyvänen aika että mä säikähdin,hyvä ettei itku tullut ku aattelin mitä olis voinu käydä.
Pokko säikähti hirveesti tietty myös ja parkaisi huolella,
kotona kädet tärisi jonkun aikaa...ikäviä läheltäpiti-tilanteita.
Ihan kohta tulee kyläilemään ystäväni 1kk-pojan kanssa,ihanaa,varmaan oma pieni(?)pokko näyttää jättiläiseltä!
Tänään myös eka punnitus p-vartijoissa,vähän jänskättää,mut kiva fiilis hyvästä viikosta.
Heippa vaan,ny kahveenkeittoon.
Kittylle vilkutukset :) Kyllä se taitaa olla aika kortilla ja ajatukset muualla, sitten kun työt aloittaa. Oma työni tulee olemaan henkisesti vaativaa ja päivätkin venyy pitkiksi, joten tuskin aikaa repeää sitten enää palstoille. Onneksi töiden aloittamiseen on vielä reilu pari vuotta :)
Meillä nukuttii taas 0630 asti! Jes! Ihana fiilis herätä, kun on saanut oikeasti nukkua :) Nyt poika taas jo päikyillä.
Ei olla annettu hapanmaitotuotteita vielä. Aloitan sitten kun Onnille pärähtää 10 kk täyteen, joka on muuten tasan kuukauden päästä, eli 9 kk " synttäreitä" vietellään täällä :)
Kiitos tsempeistä talon löytämisen suhteen! Oma ei ole edes vielä myynnissä, mutta on kyllä remontoitu ja muutenkin sellainen, että menee kuulemma kuumille kiville. Meillä kävi kiinteistövälittäjä, joka sanoi, että heillä olisi tälle asunnolle jo monta ostajaa. Jotkut ihmiset odottaa, että pääsee tähän taloyhtiöön asumaan. Kyllä putosi yksi murheen kryyni niskoilta, ei tarvi sitä stressata, että miten omasta pääsee eroon. Asunnon hintakin oli noussut kahdessa vuodessa huimasti! Kylläpäs nyt onni potkii (hih Onni). 10Kaks, me ei kovin mielellämme muutettaisi mihinkään älyttömän kauas, eli rajoina voisi löyhästi pitäää Porvoon- ja Hagalundinteitä. Yläraja menee pari kolme kilsaa kehä III:n yläpuolella. Ei olla niin kovin tarkkaan katsottu etukäteen, että mihinkä ei muutettaisi. Käydään katsomassa aluetta ja taloa, ennakkoluulot on monesti turhia. Jos näyttää yhtään epäilyttävältä, annetaan olla.
Puhihaa sano vaikuttavani siltä, että meillä on asiat hyvin. Totta puhuu, olen nyt todella onnellisessa vaiheessa elämässäni. Mitään en ole kuitenkaan " ilmaiseksi" saanut, vaan monen mutkan kautta tähän on tultu. Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä rippikouluiästä, eli jo 12 vuotta. Se vaikuttaa siihen, ettemme riitele kovinkaan paljon, ne ajat on jo takana, nyt osataan puhaltaa yhteen hiileen. Riitelyvaihe tulee jokaiseen suhteeseen, jossain vaiheessa se pitää kuitenkin lopettaa, paitsi jos haluaa elää lopun elämäänsä riitojen keskellä. Pitää astua seuravalle tasolle, oppia jotain elämästä. Toista ei voi muuttaa, on joko rakastettava häntä sellaisena kuin hän on tai sitten mietittävä jotain toista vaihtoehtoa kummallekin. Toisten vikojen rakastaminen on todella vaikeaa, mutta kun siihen pääsee, on se todella suuri helpotus. Ei tarvitse kiristellä koko ajan päässään toisen vikoja.
Mieletöntä, että Puhihaan poika seisoa jököttää ilman tukea! Me tulemme pian perässä, Onni päästää vähän väliä käsiä irti tuista, mutta vain pieniksi hetkiksi ja sitten pitää taas ottaa tukea. Mahtaa olla mainio näky, kun pikku-ukko seisoa möllöttää :) Toivottavasti sait meidän Onnista kuvat takaisin, koska kaikille lähetin takaisin, jotka minulle kuvan laittoivat. Jos et saanut kuvaa, laita osoite uudestaan, niin heitän sinua Onnin kuvalla.
Niin ja Puhihaa, varmasti voit raskautua, vaikka imetät. Se ei ole 100%:n ehkäisykeino. Vaikeampaa tosin raskautuminen on imettäessä.
Synttäri suunnitelmia ei ole vielä ihmeempiä. Kutsutaan sukulaiset ja ystävät samaan aikaan, eli vieraita tulee lähemmäs 30. Äiti tuo Fazerilta kakut, se on varmaa suunnitelmittakin :) En ole mikään mestarileipuri :D Yksi kakku on kuplavolkkari kakku, Onnilla oli sellainen istiäisissäkin. Hienosti tehty kakku, aivan kuplavolkkarin näköinen, astinlaudat ja kaikki. Värin saa valita ja rekkariksi tulee meillä ONN-1 :)
Ostin eilen kaupasta kaksi jumppa dvd:tä. Toinen on rasvanpolttoa ja toinen joogaa. Niitä alan nyt sitten jumputtamaan neljä kertaa viikossa.
Vilma, en usko, että liittyy vauvauintiin. Me ollaan kanssa oltu koko porukka lenssussa ja sitä näyttää olevan liikkeellä. Tauti alkoi Onnista, joka ei ollut ollut missään erikoisessa paikassa ja silti oli saanut taudin itseensä. Paranemisia!
JonzQ: Sun mammajuhlat kuulostaa tosi ihanilta, oisin tosi otettu, jos joku järjestäsi tuollaiset. Go for it!
Auringonkukka: Samaa puuron suusta pursotusta täällä liikkeellä!
Nyt etuoven kimppuun :)
Noema
Sapiina: Ei tullut vielä raporttia telttailusta :) Siellähän me maattiin hirveessä vesisateessa. Teki kyllä mieli raahata koko poppoo sisälle, mutta olis ollut varmaan hankalaa kaatosateessa keskellä yötä...Pojat veteli hirsiä omissa makuupusseissaan tosi kivasti. Suljettiin pussit sopivan kokoisiksi kiristysnyöreillä alapäästä ja yläpäässä siinä pussissa on tavallaan huppu. Eikä vettä tullut läpi yhtään vaikka satoi todella paljon.
JonzQ: Kauneusilta kuullostaa ihanalta! On jäänyt vähemmälle itsestä huolehtiminen. EN ole tosin aiemminkaan ollut kovin ahkera itseäni huoltamaan. Meikkiä laitetaan vaan kun lähdetään johonkin pippaloihin. Töissäkään en käyttänyt edes ripsaria. Silti aina kun itteään laittaa, tulee tosi hyvä mieli.
auringonkukka05: Meillä on aistittavissa samoja elkeitä pojilla. Puuron kanssa varsinkin, muut ruoat menee ihan kivasti. Ja sitten se syöttötuolissa heiluminen on ihan mieletöntä...
Noema: toivotellaan onnea asuntokauppoihin. On ihanaa päästä uuteen asuntoon :)
Meillä elellään tällä hetkellä elämän parasta aikaa. Tuntuu siltä että elämä menee vaan parempaan suuntaan koko ajan. Viisi vuotta sitten en olisi ikinä voinut kuvitella olevani näin ihanassa elämäntilanteessa. Kaksi suloista lasta, hyvä parisuhde ja muutkin asiat kunnossa. Loppujen lopuksi olen onnellinen pienistä asioista. Hyvät puitteet elämälle vaan tuo turvallisuuden tunnetta ja sitä kautta tiettyä helppoutta elämään joka taas on mielestäni onnea. Kuullostipas sekavalta...
Vaikka meilläkin on omat vaikeutemme, suvun parissa ja välillä omissakin suhteissa on perusta kuitenkin kunnossa. Ja vaikeudet on helpompi kohdata kun on vahvalla pohjalla. Meillä mun vanhemmat on olleet jo pidempään todella vaikeassa ja kurjassa tilanteessa, ja vaikka heilläkin on asiat päällisin puolin hyvin tietyt murheet rasittaa koko meidän perheyhteisöä. Ja nämä on sellaisia asioita joissa olemme me yhtenä perheenä keskellä kauheaa sukuriittaa, joka ei tule ratkeamaan varmaan koskaan.
Meillä on reilun viikon päästä lähtö sinne Norjan reissulle, ellei asuntokaupat sitten satu juuri samaan ajankohtaan. Kaikki tarpeellinen on oikeastaan hankittu. Pojille täytyy varata kyllä valmiita purkkiruokiakin mukaan, ettei tarvitse ihan joka päivä kahta ateriaa trangialla valmistaa.
Meillä ei ole vielä pitkään aikaan aikomusta aloittaa mitään harrastuksia poikien kanssa. Meidän harrastukset on koiran kanssa lenkkeily, puistoissa ulkoilu, perheen yhteiset metsäretket ja maailman tutkiminen. Mitä vähemmän kellon kanssa joudumme pelaamaan sitä parempi. Ja mulla on onneksi useampia ystäviä joilla on ihan samanikäisiä vauvoja, joten pojat saa säännöllisesti seuraa muistakin lapsista. Älkää pahoittako mieltänne, mutta mun mielestä alle kouluikäiset ei välttämättä tarvitse mitään harrastuksia...Jokainenhan tekee kuitenkin niin kuin omaksi parhaakseen kokee. Toisille yhteiset harrastukset lapsen kanssa sopivat varmaan hyvinkin!
Nyt täytyy mennä keittelemään kahvia, tulee vieraita ja pääsee rupattelemaan ihan livenä!
Sankku ja pojat
Mä oon aivan zombina täällä..nyt migreenin takia. eilen tuli hirvee migreeni-kohtaus joka ei meinannu laueta täsmälääkkeeläkään pois..sain yön nukuttua mut aamulla heräsin siihen särkyyn taas. No taas nappi huuleen ja nukkumaan muutamaks tunniks. No nyt tuntuu et helpottaa, mut saas nähä. seuraavaks lähen terppakeskukseen piikille jos alkaa vielä. Migreeni on tosi paska suoraaqn sanottuna! Mä meen ihan toimintakyvyttömäks kun kova kohtaus tulee. Onneks harvemmin.
sankku: Hattua nostan kun kahen pienen kans retkeilette! Musta ei olis moiseen..tosin en mikään luontoihminen juuri olekaan:)
elämäntilanteesta..Mulla ja miehellä täyttyy yhteistä elämää 11 vuotta piakkoin. Pahimmat karikot on koluttu ja vaikeeta on ollut, pirun vaikeeta välillä. erokin on ollut kerran todella lähellä, mut rakkaus se oli joka meidät " pelasti" . Noeman sen sanoikin, että tässä vaiheessa osaa jo puhaltaa yhteen hiileen isoissa asioissa, miksei pienissäkin. Välillä tietty on kränää, ja mies on maailman ärsyttävin ihminen:) Mutta pääsääntöisesti elämä on kohdallaan. Ja se tuntuukin siltä, mies sanoi et onko meillä kuherrusaika menossa, ihanalta tuntuu käpertyä toisen kainaloon nukkumaan. Herääminen yhdessä on maailman ihanin asia melkein! Kun katselee meidän aikaansaannoksia eli kolmea ihanaa lasta niin ei me kovin olla pieleen menty asioissa:) Toivottavasti elämä menee niin hyvin, että saadaan vielä eläkepäiviä viettää yhdessä. Mä ainakin olen löytänyt oman, sen oikean puoliskoni.
jonsku: Ihanat kutsut tuollaset!! Mä kyllä ihan kiljumalla tulisin moisiin mukaan! Luulen et menstys on taattu sunkin kavereiden keskuudessa:)
Kuinka moni teistä kattoi viime syksynä BB:tä? Mä olin siihen ihan koukussa..Ison mahan ja miehen kans sitä kateltiin. Vauva heräili just kymmenen aikaan aina masussa potkimaan.. aiotteko kattoa tänäkin vuonna? Mä varmaan ainakin aloitan ,riippuu tyypeistä tuleeko siitä mielnkiintoista!
mut nyt äitiä huudellaan, poju on hiissannut itsensä jonnekin loukkuun..
Meillä ollaan jo lähes toivuttu lentsusta. Lääkärissäkin tuli käytyä ja korvissa ei ollut tulehdusta, onneksi. Neitiä yskittää vielä kovasti ja ääni edelleen käheä, mutta muuten ok. On muuten hyvänmakuista vissiin tuo Panadol oraaliliuos, kun neiti ilolla sen on ottanut, kun suuhun vaan ruiskutellut. Ja tehokastakin; yöunet putkeen 0000-0900.
Lääkäri tutki lapsen kyllä tosi tarkkaan " päästä varpaisiin" ilman näkyvää kiirettä. Ainakin imusolmukkeet, suoliäänet, kurkun, korvat, keuhkot, mahan ja kyseli paljon. Vähän toisenlainen kokemus, kuin taannoin Noeman Onnin huithapeli lääkäri. Ja ihan terveyskeskuksessa kävästiin.
Noema: Kuulosti hauskalta tuo Onnille tuleva synttärikakku. Varmaan hieno. Ja olikos Onnilla tänään 9kk pvä, onnea! Ja toivottavasti kiva talo löytyy ennen pitkää.
Meillä tulee kutsuttua varmaan noin 15 hlöä ekoille synttäreille. Siis lähisukulaiset ja ystävät. Itse en leivo vaan leipomosta haetaan kakut ym. naposteltavat. En vaan ole opetellut leipomaan ja aika edullista ja hyvää ovat leipomostakin. Eikä tarvii stressata onnistuuko vaiko ei :)
Kuulostaa kivalta se Jonskun suunnittelema hemmottelupvä. Osallistuisin mielelläni vastaavaan.
Sankku: Teillä on hieno tapa viettää yhdessä perheen kanssa aikaa. Jää varmasti ikimuistosia hetkiä " plakkariin" .
Äitykkä: Paranemiset migreenistä ja mä katsoin BB:a ja samalla neiti masussa oli aina hereillä. Laskin raskauden loppuaikana aina liikkeet, kun töllötin ohjelmaa. Katson ehkä tänäkin vuonna, riippuu tosiaan millaisia ihmisiä valittu. Tuppaan jäämään koukkuun noihin tosi teevee sarjoihin, ainakin näin kun ei käy töissä niin tulee katsottua telkkua.
Parisuhteesta on myös puhuttu hienoja täällä. Samaa mieltä täällä, yhteiseen hiileen puhaltamalla ja asioista puhumalla päästään jo pitkälle. Vaikka arjen rutiinien pyörityksen lomassa aina kränää tuleekin niin ei se ole niin kovin vakavaa, tämä vaihe on lyhyt aika elämässä.
Mulle tuli toiset menkat synnytyksen jälkeen. HÖH! Oisivat saaneet pysyä poissa! Vauvakuumekin on jo aika kova niin ei silloin menkoista piittaisi. No, johan tässä saikin olla 1vuosi ja 5kk ilman moisia.
Palaillaan.
Mitäs kaikke apitikään kommentoida...
Muskari alkoi tänään ja oi että kun oli kivaa ja kuinka lapset olivat kiinnostuneita toisistaan.
Juu meillä poitsu seisoa jököttää kokoajan lähes ilman tukea. On se aikas herra. =)
Parisuhteesta, että vaikka me nyt aika paljon ollaan riidelty kuten taas tänään niin tiedämme, että olemme juuri ne oikeat toisillemme. Olemme olleet yli 8 vuotta yhdessä ja naimisissa reilun vuoden.
Minä katsoin BB:tä masun kanssa ja olinkin koukussa. Odotan myös kovasti kun se alkaa.
Tänään meni illalla ihan mahottoman hyvin riisipuuro. En ole antanut piiitkään aikaan illalla kuin tissiä tai banaania, mutta nyt poika oli suu ammollaan. Sitten molemmat tissit tyhjiksi ja hyvää yötä. =)
Joo ohan mulla tota vaavikuumetta ilmassa aina välillä aikas kovastikin. Tiedän ettei imetys ole ehkäisykeino, mutta ajattelin kun ne menkatkin tuli vain kerran pojan ollessa 2kk, että tuskin vielä voin raskautua...
Tänään ystäväni, jonka eka on 1v niin oli ekassa ultrassa, oi että. tavallaan kade ja tavallaan en. =)
Mutta hetkeksi tv:n ääreen ja sitten öitä!!!!!!!!!!!!!!
Pitkästä aikaa täällä taasen, ja nyt aattelin pikaisesti jotain kirjoittaa. Omaa napaa tulee vaan nyt paljon kun en muista mitä pinossa keskusteltiin.
Kohta tosiaan saa viettää 1 v synttäreitä, hui kamalaa. Mullakin jännitys kasvaa tällä hetkellä kun ollaan lauantaina lähdössä Rodokselle viikoksi, voi kääk, pelottaa kamalasti kaikki. Miettii kuumeisesti mitä kaikkea pitää pakata, ja toivon että mitään tärkeää ei unohdu eikä käy niin ettei matkalaukut tuu perille ... Tänään pakkailtiin osa tavaroista matkalaukkuihin, ja huomenna jatketaan. Perjantaina ois tarkotus sitten suunnata aamupäivällä kohti Hesaa ja ollaan hotellissa yötä. Hmmm.. mitenkähän käy kun Lotta on ollut vain kotona yötä ... Huoh ... Turva-istuin hankittiin muutama viikko sitten, on hieman tilavampaa Lotan olla siinä, ja saa pikkaisen paremmin makuu-asentoon.
Lotta-parka sai lauantaina automatkasta traumoja, oltiin menossa yhteen vain kesäisi auki olevaan ostospaikkaan. Ja Lotta sitten oksensi 2 kertaa autossa :( Oli mutkikas tie sinne, ja ruokaa oltiin syöty vähän ennen lähtöä. Voi mua, oma vika. Olin yksin liikenteessä (mies oli " kesäpäivillä" laivalla) ja Lotta oli yksin takapenkillä. Kotimatka oli yhtä huutoa ja itkua :((( Sunnuntaina kun lähdin oman äitini kanssa liikkeelle (joka istui Lotan kanssa takapenkillä) niin sama huuto alkoi heti kun pihasta lähdettiin. Maanantaina sitten oltiin miehen kanssa kaupassa, ja istuin Lotan kanssa takapenkillä (niinkuin normaalistikin), eikä ollut mitään hätää. Onneksi. Olis ollu aika tuskainen automatka Hesaan ...
Mitähän vielä, niin joo, nukuttamisesta on tullut " hieman" hankalaa kun Lotta nousee vähän väliä istumaan :)) Laitan takaisin makuulle, niin menee hetki ja on taas istumassa ... Edelleenkään ei konttaa, vaikka asento on jo löytynytkin. Ehkä nyt sitten Rodoksen reissulla keksii sen, tai sitten ei. Reissun jälkeen " yritän" päästä yösyötöistä eroon. Katotaan miten käy, on niin hankalaa vaan kun Lotta ei päivisin oikein huoli maitoa, niin oon helposti sitten imettänyt yöllä että saisi tarvittavan määrän vuorokaudessa.
Meidän päiväunet ulkona ei onnistu enää ollenkaan. Oon nyt kuumilla kesähelteillä nukuttanut sisällä, kun nukkuu paremmin. Ja nyt kun on ollut viileämpiä päiviä niin olen yrittänyt saada nukkumaan ulkona, siinä onnistumatta. Tänäänkin nukkui peräti 20 min .... siinäpä äiti hirveästi kerkeää tekemään jotain/saamaan omaa aikaa. Nukkui tosin toiset päikyt, jotka kesti 30 min, huoh. Siks haluan tuosta imetyksestä eroon ja Lotan pullolle, koska oma aika on NIIN tapetilla kun nukutaan niin lyhyitä päikkyjä. Pääsisin paremmin itsekin liikkumaan muualla ilman murehtimisia.
Eipä tässä muuta kummempia, palailen paikalle paremmin (ja lupaan että useammin) kunhan lomamatkalta palaillaan.
Hyviä elokuun viimeisiä päiviä kaikille!
Tintta-liisa ja Lotta tänään tasan 9 kk!!!
Täällä piiiiitkästä aikaa! En siis ole kadonnut mihinkään, mutta aika jotenkin on. Poika nukkuu nykyään tosi lyhyitä päiväunia (30min), joten ei siinä paljon kerkeä kirjoittelemaan. Nyt ois hetki aikaa.
Yhdeksän kuukautta tuli meilläkin lauantaina täyteen ja sen kunniaksi on aloitettu hidas ryömimisen opettelu. Siis todellakin nyt vasta! Ja hirveästi saa kaveria houkutella etenemään. No, tästä se ehkä sitten alkaa se maailmaan tutustuminen. Kauheasti on kaveri ollutkin turhautunut, kun ei mihinkään pääse. Onko enää muita marraskuisia vauvoja, jotka ei kauheasti liiku?
Muuten meille kuuluu hyvää. Äitiysloma loppuu ensi viikolla ja sitten jään hoitovapaalle ainakin vuodeksi. Me aloitettiin maanantaina srk:n perhekerho ja keskiviikkoisin menemme avoimen päiväkodin palleroryhmään (0-2v.). Leikkipuistossa käymme lähes päivittäin keinumassa. Se on tällä hetkellä ykkösjuttu. Tänä aamunakin keinuttiin 40min ja itku tuli, kun pois lähdettiin. Se on kiva, jos on muitakin äitejä puistossa samaan aikaan, niin voi jutella samalla, kun keinuttaa kaveria.
Aamuisin kakataan pottaan, muuten potta ei ole käytössä. Nukkumaan poika menee edelleen klo 19 ja herää aamuisin n. klo 7 eli 12h nukkuu. Pari kertaa saa käydä välillä tuttia laittamassa.
Mitäs muuta? Nyt on mun " mammakaverit" menneet töihin, joten enää ei voi vierailla kavereiden luona päivisin. Hiukan on ehkä tuntunut orvolta, mutta eiköhän homma tästä lähde käyntiin. Kovasti odotan jumppakauden alkamista, että pääsee itse liikkumaan ja sitten ohjaan kahta lastentanssiryhmää. Koskaan aiemmin en ole odottanut ohjauskauden alkua näin innolla. Pojan kanssa ajattelin myös mennä vauvajumppaan.
Mitäs muuta...Kirjoittelen nyt tässä vain meidän kuulumisia, kun en ole ehtinyt kauheasti lukemaan pinoja. Puhihaan viestin luin ja onkin aina kiva lukea kuulumisia " naapurista" . Kiva, että sielläkin jäädään hoitovapaalle.
No, eipä kai nyt muuta kuin heipat kaikille ja kuullaan taas!
T. A-Ä