Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤ MARRASKUISTEN ALKUVIIKKO ¤¤

21.08.2006 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuin muuten äsken tajuttuani että kohtahan meidät " potkitaan" pois täältä vauvaosastolta *paniikin omaisia ilmeitä ja ääntelyitä*

Nyt palauttamaan Riihimäkilisä-hakemusta!

Vierailija
2/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin, ettei oo kukaan tehnyt vielä uutta pinoa :) No, jatketaanpas tätä pinkkaa sitten.

Kiva kuulla taas teistäkin 10kaks! Kuinkas iso jässikkä teillä muuten nykyään on? Muistan vaan, että meillä molemmilla oli vauvat syntyessään siinä viiden kilon hujakoilla, sulla taisi olla jopa hiukan päällekin jos oikein muistan.

Auringonkukka ja Noema teille on postia, mikäli osasin oikein tuota outlookkia käyttää ;) Onkos joku muu vielä halukas vaihtamaan vauvakuvia?

Tää on nyt sit viimeinen viikko ku mies on vielä kotosalla. Kauheen nopeesti menee tuo vapaa. Ihan jo hirvittää miten taas arki lähtee sujumaan kun jään päivisin kaksin pojan kanssa, mies on nyt osallistunut niin paljon hoitamiseen että oon saanut huilailtua itse aina välillä. Tänäänkin sain nukkua pitempään aamulla, ja voi että teki hyvää ja oli ihanaa.

Nukkumisesta puheenollen, kop kop kop, meillä on muutama viime yö herätty vain kerran syömään. Kun tähän saakka kaksi jopa kolme kertaa on tissiä annettu. Noinkohan olisi 8 kk hulinat jäämässä pikkuhiljaa pois ja yöt parantumassa... yksi syöttö yössä tuntuu jo todella luksukselta. ja jollakulla oli vauva nukkunut alusta saakka kokonaisia öitä, kateellisia huokauksia :o)

Vai on teillekin tullut nyt flunssa noeman poppoo, pikaista paranemista! Me ollaan kans pojan kanssa vieläkin vähän nuhassa, mut alkaa olla jo selvästi voiton puolella.

En muista mistä muusta oli vielä juttua, paitsi haalareitten koosta. Niihin en osaa sanoa oikein mitään, meillä taitaa olla 80 cm haalari syksyä odottamassa. toivottavasti ei oo liian pieni tai ahdas ku poika viime neuvolakäynnillä oli jo 75 cm pitkä. keväällä ei ainakaan enää mee.

No, hyvää alkavaa viikkoa kaikille!! Kesän viimeisiä päiviä vietellään, joten koitetaanpas nauttia niistä! Se on pian jo syyskuu ja syksy. (mun ajanlaskun mukaan syksy alkaa syyskuussa säistä riippumatta :D)

Gerda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma, istun tässä! On ollut sitten NIIIIIIIIIIIIIN paljn kaikenlaista menoa mökkeilystä 30-vuotiskekkereihin, välissä reissaamista siellä sun täällä, että kyllä maistuu jo hyvältä tämä ns. paluu arkeen! Olen ihan pihalla, että mitä täällä on tapahtunut, joten nyt jää kommentointi sikseen!

Ihan ekaksi, koitan tällä viikolla päivittää kasvulistan. Jos haluatte aktiivisempaa otetta, niin mieluusti luovutan tehtävän jollekulle. Kiinnostuneet voitte ottaa yhteyttä liplap@nic.fi

Meille kuuluu hyvää! Santeri on alkanut nukkua öitä aika hyvin, kerran ehkä joutuu tutin antamaan, muutamana yönä ei ollenkaan. Hampaita on neljä, alaetu- ja yläetuhampaat. Niiden tulo ei ole vaikuttanut muuhun kuin ruokahalun vähenemiseen. Nyt on korvikettakin annettu pari viikkoa, ja se sopii!!! Eli se siitä maitoallergiasta!!! :)

Neliveto on päällä vauhdilla, ja eilen nousi seisomaan mua vasten ihan tosta noin vaan! Iso poika jo on. Perjantaina 9kk. Tosiaan, tämä vauvapuoli on kohta ollutta ja mennyttä täällä netissäkin! Voi vitsin vitsi.

Tietämättä nyt, mitä te olette jutelleet tässä parina viime viikkona, niin imettäjät, oletteko vielä touhussa mukana, vaikka hampaita on tullut? Itse tykkäsin kovasti imettää, eikä meillä nyt hirveästi ole edes purtu. Mutta alkaa tuntua siltä, että imetyskertoja voisi vähentää. Nyt imetän jokaisen ruokailun päälle.

Onko moni jo " potattanut" ? Meillä on kerran kokeiltu istua siinä.

Jaa mutta, arki alkoi ja nyt on tajuton määrä pyykkiä sun muuta pientä kotityötä, joten sonmoro & oikein mukavata viikkoa kaikille!

Näätä77 & Santeri

Vierailija
4/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois taas maanantai, uus viikko ja uudet kujeet! 2 viikkoo ja mun koulu alkaa. Toisaalta olen tosi innostunu, en koskaa oo ollu kauheen koti-ihminen ja nyt kun isäntä vaihto työpaikkaa ni meil ei oo päivisin autoo... nää seinät alkaa olla jo nii vinos, et kyl ne pia kaatuu mun pääl. Toisaalta taas oon päivä päivält enempi kauhistunu, mun " vauva" menee hoitoon!! ÄÄÄÄK!!

Gerda. Meil on ainaki nukuttu aina koko yö :) Yösyömiset, mitä ne on? Siitä olen kyl aika onnessani.

Ja oli muuten ihan luksusta tänää aamul. Heräsin ku puhelin sois ja samal katoin kelloo, se oli kaheksan :D Ja muksuki vaa nukkuu. Meil on yleens aamunavaus puol 6. Miro päätti ottaa 12,5h yöunet, WAU!!

10kaks. Kiva kuulla teitäki välillä!

Sitte tais olla jotai juttuu vkl-pinos saunomisesta. Miro on ollu eka kerran saunas 2vko vanhana, niinku minäki aikoinaan. Iha hetke oltii puol lämpimäs saunas eikä heitelty vettä. Nykyää Miro tykkää saunoo tosi kovasti ja varsinki jos pääsee punkkaa viä istuu ja läiskyttää! Suurinta hupia saunomisessa on hänen mielest se, kun äiti heittää kousalla vettä häne päällee ja sihisee niinku kiuas :D Se räkättää iha vääränä sitä ja jaksais vaikka kuinka kauan...

Ja mistä ostetaan lempparikuteet. Henkalta ja Maukalta saa aika makeit. Lindexilt löytää kans iha kivoi ja sitte tosta paikallisesta pikkuputiikista tekee välil ihanii löytöi.

Nyt äijä meni päikkäreil joten mä taidan hipsii aamupalal ja lukee kirjaa. Ehkä ehdin jotai siivoileenki. Palailen myöhemmin, ainaki lukemaa!

Koittakka jaksata taas tämäki viik :D -Jonsku-

Vierailija
5/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidetaan kyllä sitten asua ihna naapurissa :))) laita postia jos kaipaat lenkkiseuraa tamatu@suomi24.fi. Muutapa ei tässä ehikkään, töihin pitäs suunnata :(((

Vierailija
6/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulen kuulumiset kertoon , kiirettä vaan pukkaa päälle:)

Meillä on rakennettu terassia kovasti, pian se onkin valmis! Mä olen maalaillut ja pihaa siivoillut.

Poika on kiukkuinen ja syö ja nukkuu vähän huonosti, kun ylös on ihan just puhkeemassa hammas! se on sit kolmas hampi.

Me pottaillaan joka päivä muutaman kerran, saalista yleensä tulee!

Konttaus alkaa vissiin olla pian ajankohtaista meilläkin. Poika kerää selvästi rohkeutta, asennot alkaa olla pian kohdallaan:) Vois vähän kyllä jo itekin liikkua, on se niin painava koko ajan sylissä joka paikkaan kantaa..Viime punnitus oli siis yli 10 kg.

Flunssa alkaa olla menossa ohi, nenääkään ei tarvii enää niistää sataa kertaa päivässä. Noeman perheelle pikaista paranemista muuten!!

ÖÖ..en muista mitä piti kommentoida, viikonlopun pinon luin huonosti läpi, en muista yhtään jutuista:(

No, mut kivaa alkanutta viikkoa ja viimeisiä kesäpäiviä!! Oon samaa mieltä siitä et syyskuussa alkaa syksy vaik olis 30 astetta lämmintä:) en muista kuka sanoikin siitä jo..

äitykkä ja poikanen

Vierailija
7/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit, se talo oli mennyt eilen, mrr! No tuleehan niitä uusia, mutta se oli niin täydellisen oloinen. Oli kaksi autotalliakin! Pitää siis jatkaa etuoven kyttäystä. 10Kaks, omakotitaloa yritetään löytää Helsingistä, Vantaa ja Espookin menee hampaat kirskuen ;)

Gerda: En saanut postiasi, mutta tajusin juuri, että enpä laittanut sinulle osoitettakaan :D Mun pää todellakin lahoaa. Eli osoite olisi johanna.z.koskinen@helsinki.fi.

Meillä pottaillaan vailhtelevalla menestyksellä.

Imetys onnistuu meillä aamulla ja illalla, joskus päivisinkin. Poika puree lujaa ja nauraa päälle. Yritin hampaat irvessä imettää kolmisen viikkoa, mutta sitten tajusin, että olen vähän hohlö, kun väkisin yritän ja poikaa ei voisi vähempää kiinnostaa. Nännit oli verellä aina. Nyt siis niin, että aamulla tankkaa kahteen otteeseen, päivällä saa pari kertaa pullosta Tutteli kakkosta ja illalla taas tissi kelpaa.

Pikaiset paranemiset myös Gerdalle ja Äitykälle.

Meillä tehtiin myös historiaa ja herättiin vasta 0630 tänään aamulla! Toivottavasti ottaisi tavaksi, vaikka tuskinpa ottaa.

Kuulemisiin!

Noema

Vierailija
8/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivää vain kaikille! Meillä poju siis täyttää tänään 9kk. Ja mulla on viimeinen vanhempainvapaapäivä. Mies aloittaa huomenna neljän viikon vanhempain-/isyysvapaan.

Huomasin juuri, että olen ollut kohta vuoden kotona! Jouduin jäämään pari kuukautta ennen äitiysloman alkua sairaslomalle. Nopeasti on aika mennyt. Siksi viime syksy jäikin erityisesti mieleen ja nyt olen odotellut syksyä jo pidemmän aikaa, koska sen jälkeen tulee talvi! Olen mieletön jouluihminen (joku muukin taisi olla :o) ja viime vuonna joulukortit oli askarreltu jo syys-lokakuussa.

Pojulle on puhkeamassa kolmas hammas, eli ensimmäinen yläetuhammas. En ole huomannut nyt mitään oireita hänessä, tosin ei ne kaksi ensimmäistäkään oireillut kuin hetkellisenä ruokahaluttomuutena, muistaakseni. Kovasti poju haluaa seistä, mutta ei vielä itse nouse, eikä aina muista edes kiinni pitää tuesta, joten ei passaa irti päästää. Pottailu ei meillä ole kovin in. Babybjörn on kamalan pelottova kapistus ja sitten ostin 2¿:n Emma-potan. Siinä suostuu istumaan, mutta mitään saalista ei ole saatu. No, kaikki aikanaan.

Viikonloppuna kävin taas vähän kiertelemässä kauppoja ja ostinkin pojulle Rukkan kurahousut kokoa 80 (uskomattoman edulliseen hintaan 8¿!) ja Naperon ensiaskel sandaalit (kun halvalla sai ja näitä helteitä edelleen tuntuu olevan, umpikengät vähän liian kuumat). Ja tietenkin yksi body ja housut tarttui myös mukaan. Ja kuorma-auto :o) Pitäähän hiekkalaatikolla sellainen olla...Vaatteita ostan pojulle vaihtelevasti H&M:ltä, marketeista, pikkuliikkeistä ym. Eli ostan kun kohdalle sattuu hyviä löytöjä, en täydellä hintaa osta, jos ei ole ihan pakko. Tykkään sellaisista perusvaatteista, mielellään yksivärisiä tai muuten hillittyjä, isoja kuvia vältän. Valitettavasti ei kovin unisexvaatteita löydy, mutta aina kun voin, niin valitsen sellaisen, joka kävisi myös tytölle (jos vaikka sellainen joskus tulee :o). Lindexiltä en ole nyt viime aikoina löytänyt juuri mitään. Vaatteista kun on ollut puhetta, niin millaisella vaatetuksella sekä itse että vauvanne nyt ulkoilee? Mulle tuntuu olevan tämä ongelma sekä itseni että pojun kohdalla. Tuntuu, että aina on vääränlaista päällä.

Joko annatte raejuustoa, maitorahkaa, piimää? Mitä muita tavallisia maitotuotteita voi jo antaa? Meillä on raejuustoa maisteltu.

Kovasti jaksamista ja tervehtymistä flunssaisille!

Ja Noemalle onnea kovasti talon metsästykseen! Täällä sitä itsekin Espoossa asustelee, " minne nyt ei ikinä ainakaan muuteta" :o) Hyvin on kuitenkin viihdytty!

Mukavaa maanantaita kaikille!

marrasfantti ja poju 9kk tasan

Vierailija
9/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirutta piisaa, en tiedä minne iaka menee. Äitiysloman vimppa pvä ois perjantai, mutta jään hoitovapaalle ja kovasti odotan kelalta lappua, kuinka paljon tulen saamaan hoitorahaa..

paljon kaikkea juttua olette käyneet, lueskelin niitä ja yritän muistaa kommentoida.

Nokkamuki ollut kauan käytöss ja aina perunaruokaa syödessä se on käytössä pojalla itellä.

Pottaan tulee pisuja aika usein, mutta ei vielä kakkaa.. Kurkkaa aina asinne kun nousee potalta, ihana.

Kuravaatteista niin katsoin juuri elloksen luetteloa niin siellä oli kuravaatteita ja sellaisia pukuja, joita voisi ajatella syksyksi... katsokaapas, jos olette tilausihmisiä. Itse olen vähän liikaakin.

9kk tuli lauantaina täyteen ja jo niin iso poika vaikka niin pieni. Seisoo jököttää ilman tukea koko ajan. Vauhtia piisaa ja aika usein ymmärtää sanan -ei-. Mutta aina sitä ei halua kuulla. =)

Miehen kanssa ollut ihme kränää vähän väliä, ei kivaa.. =( Olen vaan taas ollut ihmeen hermona. Poikaan ei mene hermot ja kun olemme kaksin, ei mene hermot, mutta miksi sitten aina miehen kanssa hermoilen... jaa-a

Omaa aikaa minulla ei ole ollut kuin silloin kun poika nukkuu. Ajattelinkyllä aloittaa naisvoimistelijoiden jumpan tässä ensi kuun alussa. Pojan kanssa käydään muskarissa ainakin.

Onko aalto-äiti hävinnyt? Ja kuka olikaan Porista? Mitäs teille kuuluu?

Noeman elämä ja poika kuulostavat niin hyvänvointisille aina. Tai monen muunkin kuulostaa, mutta jotenkin aina kun lukee teidän juttua niin siitä huokuu sellainen, että meillä menee hyvin. =) )

Meillä on pari huonoa yötä ollut, Olen kadena lukenut kun monella teillä nukutaan niin hyvin. Yksi yö herättiin varman tunnin välein. Ja aina kun poika sängystään huutelee niin seisoo siellä tai ainakin istuu ja syliin on pakko ottaa. Jos vain laskee niin hermostuu kunnolla. Tissiäkin anna vielä öisin.. Mahtaako maito ikinä loppua minulta, kun vieläkin sitä tulee välillä yli..

Hikoilusta. Hikoiletteko te paljon? Nyt on siltin ollut kuumaa mutta siis yleensä. En tiedä johtuuko nyt jostain hormooneista vai mistä, mutta aina olen ihan hikinen, yäk- Itseäkin inhottaa.

Kuvista teillä oli puhetta. Itse lähetin aika monelle kuvia meijän pojasta, mutta vain pari kuvaa sain takaisin... =(

Olikos meistä kuka kun oli jo plussaillut? Voi että kun jotenkin haluaisin sen suuren mahan.. ja tietysit sitten sen vaavinkin, mutta kun ton äijän kanssa on ollut riittaa nyt aika usein... mitäs sanotte, onko imetys vielä ehkäisyä? Tai siis kun ollaan pariin otteeseen oltu ihan ilman mitään (laiskuuttamme, heh) niin olenko voinut raskautua vaikka ei menkatkaan ole alkanut?

Mutta jospa jätän muillekin palstatilaa. hepppuliskeppulis heijaa!!!!!!!!!!!

Vierailija
10/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli joko annetaan raejuustoa, piimää.. Niin eikö niitä saa antaa vasta kun on 10kk?

Kuinka tarkkaa se on?

Toiset olette siirtyneet samaan ruokaankin jo ja tuntuu että minä olen liiankin tarkka ruokien suhteeen, mitä uskaltaa antaa... En vissiin tajua oikein että poika on jo yli 9kk. =)

Vierailija
11/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taidan oikeesti naputtaa lyhyesti,sen verta ramasee,meni tuon Looordin kera vähän myöhään eilen...

mitäs sanot Tamatu,eikös ollu aika moista meininkiä ja aivan tuskana pipoa näin pienes kyläs?!!

Voitais tosiaan joskus treffata,tämä kuu aika kiireistä,kun on viä toi mökkikausikin,mutta sovitaan tässä syksyn mittaan.

Oletkos muuten käynyt meidän kylän uimahallissa?

Juuri tulis sieltä,kyllä on aivan huippupaikka!

Milloin olet aloittanut duunit ja millä alalla olet?

Joku teistä totesi 8kk-hulinoiden jo rauhoittuneen,täällä totean samaa!

Jo 2vkoa nukkunut 20-06 aivan pienillä ähinöillä,joihin ei tarvi edes reagoida,huh helpotusta,toki eka sairastaminen saattaa kuulemma lahjakkaasti sekoittaa pakan..

Näätä77,täällä nimikaimoja,mikä teidän Santerin toinen nimi on?

Meillä Elias.

Marrasfantti,onnea juhlapäivän johdosta:)

Voitaisko jo pikkuhiljaa kertoa 1-v.synttärisuunnitelmista,jos niitä jo on?

Mulla ei vielä mutta marraskuun 10.odotellen jo innolla!

Miehen kanssa elämä myös kukoistaa,puhutaan nykyään heti jos pienintäkään tummaa pilveä ilmestyy,ennenkuin ehtii myrsky päätään nostaa.Upea isi on pienellä pojalla!!

Kuka puhuikaan hikoilusta? Mä hikoilen käytännössä koko ajan,heh,no ehkei ihan ,mutta paljon enemmän kuin ennen,ällöttävää.

Voipi tietty että johtuu näistä ylimäärisistä kiloista,äkkiä pois!

10kaks kysyi jo vkonloppuna jumppajuttuja,PYRIN käymään jumpassa 2krt/vko,salil kerran, uimassa myös nyt ku halli aukes.

Jahas,nyt huudetaan pinniksestä ÄTÄÄ,mun mentävä nyt on,

Iloa tähänkin viikkoon!

(Olipas taas lyhyt visiitti,;))

Vierailija
12/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Kävin jo aikaisemmin kirjottelemassa mutta en ehtinyt lähettää viestiä. Tuli " pikalähtö" ja unohdin koko homman.

Kaupungilla käytiin ja säästyttiin parkkisakoilta! Ollaan lähiaikoina saatu kahdet sakot jo, muurrrr.. Kaupungille on tullut " muutamaan" paikkaan uudet pysäköintikiellot yms. eikä niitä tajua. Onneksi ei olla ainoita, VR:n asemalla taisi kaikilla 20 autolla olla sakko.

Jeren kehityksestä en olekaan tainnut kertoa (tai sitten olen). Poju kiipeilee rappuset yläkertaan aivan vaivatta. Isin kanssa harjoittelivat.

Konttaa ja ottaa spurtteja huomatessaan että nyt ei saisi mennä mutta haluan tuonne.

ÄDII ja IIIDIII kuuluu aina välillä, yöllä herätessään naapuritkin kuulee ÄDIIIII-huudon.

Nousee seisomaan melkein mihin vain jo.

Niin ja ne kaksi hammastakin oli tullut alas.

Gerda: Meijän pojuli on 10.5kg suunnilleen ja 73cm pitkä.

Tosiaan Jere oli sen 5160g ja 55.5cm syntyessään.

Noema: Mistäs päin Espoota hyväksytte asunnon? Ihan mielenkiinnosta ex-espoolaisena. Harmi että asunto vietiin nenän edestä!

Sapiina: Samat ovat tavoitteet täällä, 2-3krt/vko jumpassa. Jooga, sambic ja kiinteytys-tai muokkausjumppa olisi ihan kiva.

Näädälle lähettelinkin viestiä, että voin aloittaa kasvulistan päivityksen, jos ei kerkiä sitä hoitamaan.

Mutta kirjoitellaanpa taas. Puolet asiosta jäi, kuten tapana ;)

Kuvista vielä: s-postini muuten on virtanenm@suomi24.fi

Olen mielestäni laittanut kaikille takaisin kuvia, toivottavasti en ketään ole unohtanut. Joku päivä laitan taas tulemaan.

Ai juu. 1-vuotis " bileitä" olen suunnitellut sen verran että kymmenisen ihmistä kutsun. Mammakavereille pidän varmaankin omat juhlat, ei tarvitse sitten tuntea itseään ulkopuoliseksi sukulaisten seurassa. En tiedä vielä.

Terkuin 10kaks ja " JiiirAi" eli Jere

Vierailija
13/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan sanomaan että hän poistuu keskuudestanne. Ei aika eikä innostus riitä enää marrasten juttujen seuraamiseen. Kiva on ollut teidät tuntea ja toivotan kaikkea hyvää ihan jokaiselle =) Saatan joskus vielä juttuja kurkkia. Oikeassa elämässä on kuitenkin jo työt alkaneet ja niiltä osin päivissä on ihan tarpeeksi ohjelmaa muutenkin. Teoriassa voisin tuonne odotus-puolelle liittyä, mutta ei taida into riittää. Hyvää syksyä kuitenkin kaikille! =)

Vierailija
14/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin päivällä tuohon Gerdan aloittamaan pinoon ja kopsasin sitten sepustukseni tänne...

Heipsan marrasmussukat ja mammat!

Mekin koitetaan kaivautua täältä taustalta taas kirjoittelemaan. Edellisestä onkin aikaa melkoisesti. Ollaan reissailtu kesä siellä sun täällä ja nyt olis jo kiva rauhoittua kotiin ja alkaa odotella syksyn tuloa.

Syksystä puheenollen, luin vähän viimeviikkoisia juttujanne ja mietiskelitte sopivien ulkovaatteiden ostoa. Minäkin meinasin ostaa jonkinlaisen vedenpitävän haalarin mutta ainakaan mun kohdalle ei ole sattunut vielä sopivaa. Reimatechän olis varmasti hyvä mutta himputin kallis. Ollaan sellasia kitupiikkejä mieheni kanssa ja olenkin yrittänyt löytää reimatec haalaria käytettynä, huonolla menestyksellä tähän mennessä.

Meillä juodaan taikamuki tyylisestä mukista innolla vettä päivittäin ruoan yhteydessä ja muutenkin poitsu tykkä hörppiä siitä leikin lomassa. Kuukauden verran on juonut siitä ja parin viikon ajan ihan itse :) ja sekös vasta hauskaa hänenkin mielestään.

Meillä yöt olleet hieman levottomia a) liikkuminen on nyt niin hauskaa, pitäisi päästä keskellä yötäkin konttaamaan ja nousemaan sängyn päätyä vasten ylös ja b) ylhäälle on tulossa kaksi hampia lisää.

Ihan pihamme tuntumassa on kiva pieni leikkipuisto ja siitä olemmekin iltaisin nauttineet. Klaudio rakastaa keinua ja hiekkalaatikolla heittelee hiekkaa innoissaan. Joku kyseli meneekö kaikki hiekka suuhun, mutta ei mene ainakaan täällä. Tutti on aina varalta kyllä mukana että jos sattuu innostumaan hiekansyönnistä.

Mutta nyt tee jäähtyy kun jäin sepustamaan tätä juttua...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja kertokaa millaisia syksysuunnitelmia teillä on? Oletteko aloittamassa jotakin yhteisiä jumppa tai tanssi tai muskari harrastusta... Itse olen miettinyt sellaisia... olis kiva saada jotain yhteistä kivaa!

T.Soleil & poitsu 8kk 21pv

Vierailija
15/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa syksyä myös sinulle ja mukavaa työelämää!! Vallan tuli paha mieli kun luin että joku poistuu seurastamme. =( Vaikka sen enmpää ei tunnetakaan. =) Kaikkea hyvää teille!!!

Vierailija
16/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut mukava hulinapäivä, kun kolme äänekästä lapsukaista ovat pyörineet nurkissa. :-) Jesseä vähän välillä harmitti kun pienimmäisenä ei oikein pysynyt menossa mukana, huutaen sitten konttasi aina perässä. Tahtoi mukaan leikkimään! :-) Ennätysvähän Jesse-poitsukka nukkui tänään päikkäreitä, kahdet puolen tunnin torkut vaan. Ei vaan kertakaikkiaan malttanut. Simahtikin sitten yöunille jo vähän jälkeen puoli kahdeksan. Saas nähdä tuleeko levoton yö kun varmasti pieneen mieleen jäi paljon uutta sulateltavaa pyörimään. Meteliäkin oli tänään ainakin triplasti normaaliin verrattuna. Nyt onkin ihana nauttia hiljaisuudesta, tietokone vaan vähän hurisee vieressä ja tiskikone keittiössä. Kiva fiilis.

Noema: Kiitos! ;-) Tsemppiä teidän perheelle uuden pesän löytämiselle! Peukkuja lupaan pitää ahkerasti pystyssä. :-)

Gerda: Ihana karhunpoika teillä! :-) Sulle on myös postia...

Kittykatti: Harmi kun sulla ei enää riitä aika tähän marraskuisten pinkkaan, mutta täysin ymmärrettävää kyllä. Kiva kun kävit kuitenkin sanomassa heipat etkä vain tehnyt katoamistemppua. Ja ehkä aina sillointällöin yllätät meidät iloisesti ja tulet kertomaan pikakuulumiset. ;-) Hurjasti onnea myös uuteen odotukseen!!! :-)

Soleil, 10kaks ja Näätä: Kiva oli kuulla teistä pitkästä aikaa. Potatuksesta Näädälle: me ollaan istutettu poikaa potalla siitä saakka kun oppi kunnolla istumaan. Nyt tosin on vähän hankala vaihe potatuksessa kun Jesse ei malttaisi millään istua paikallaan, seisominen on tällä hetkellä niin kivaa. :-) Väkisin ei potalla tietenkään pidetä, en usko että aikoihin oppii sisäsiistiksi kuitenkaan. ;-) Yksiäkään kakkoja ei olla pottaan saatu saalistettua, mutta lukuisia pissoja kyllä. Avitetaan asiaa yleensä vettä lorottamalla ja hyvin toimii.

Puhihaa: Meilläkin on miehen kanssa vähän tuollainen kränävaihe menossa ja se tuntuu tylsälle. Vähään aikaan ei ole kyllä ollut mitään isompia riitoja, mutta sellaista ärsyttävää pikkukinastelua melkein joka päivä. Vastapainoksi yritetään kyllä halia ja pussailla paljon. :-) Jospa tämä alituinen toiseen ärsyyntyminen helpottaa sitten ajan kanssa, toivon ainakin kovasti niin. Puhuttiin miehen kanssa jo ennen pojan syntymää siitä että varmasti tulee olemaan hankaliakin aikoja välillä ja että yritetään sitten vaan olla kärsivällisiä ja luottavaisia sen suhteen että kyllä se siitä taas joskus helpottaa. Eiköhän teilläkin ole niin. Puhuminen on hyväksi kuten Sapiinakin totesi.

Voih, nyt kuuluu parkua pojan huoneesta. Lähden pikaisesti lohduttelemaan pikkuista...

Vierailija
17/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitty: Heihei.. ja valtavasti onnea raskaudesta, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Joku kyseli jo ajat sitten pyöräilykypärästä: Ostin pyöräliikkeestä ja 20 egee maksoi. Ovh. oli 29,90, mutta tälleen syksyllä sai alennusta. Koko 46cm ylöspäin ja säätövaraa oli reilusti. On ihan sopiva. Sit meillä on sellainen istuin pyörässä, jonka selkänojaa saa säädettyä taaksepäin niin hyvä siellä vauvan vaikka tirsoja ottaa.

Meidän syksyä varten oleva puku on 80cm, reimatecin housut+takki. Kuravaatteita en erikseen osta, koska nämä voi vain suihkutella ulkoilun päätteeksi. Ajavat siis saman asian kuin kuris vaatteet. Toppahaalari on 86cm, ostin jo ajat sitten, kun en tiennyt vielä silloin, et toi meidän tyttö onkin vähän pikkuisen kokoinen. Toivottavasti ei mee haalari hukkaan, jos onkin viä talvella liian iso..

Meillä on luultavasti lääkärireissu huomenna edessä. Tyttö on ollut kuumeessa perjantaista asti, yskää+nuhaa ja ääni käheä. Mennään tarkastuttamaan korvat, kun hieroskelee niitäkin. Oon antanut nestemäistä panadolia ja sillä kyllä kuume laskee. Yöt ovat menneet normaalisti lukuun ottamatta la-su yötä, joka oli yhtä itkua.

Tämä lentsu tytölle tuli samana päivänä, kun olimme aamulla olleet uimahallissa. Ekaa kertaa, kun me ei osallistuttu vauva uintiin. Olikohan vesi lastenaltaassa liian kylmää.. Harmittaa, mut eihän sitä voi tietää ja oltiin vain puolisen tuntia. Tyttö tykkäs kovasti uimisesta, mut en tiä uskaltaako enää hetkeen mennä.

10kaks:Paljonko on riihimäkilisä ja mistä tietää saako omassa kunnassa kuntalisää, mistä sitä haetaan?

Näätä: Ollaan tehty potan kanssa tuttavuutta, mutta ei saalista. Potta vaan lentää, kun neiti huomaa jossain jotain kiinnostavaa ja ottaa hatkat.

Lastenvaatteet ostetaan H&M:a ja vastaavista ja päällysvaatteet jostain urheiluliikkeestä. Tai käytettyjä tulee ostettua, kun ovat pikkuisille niin hyvässä kunnossa. Kengät K-kengästä.

Puhihaa: Hikoilen ja paljon. Ärsyttävää.. kaippa ne on ne hormoonit, jotka jyllää..

Raejuustoa ja viiliä on kokeiltu maitotuotteista, eikä ongelmia. Kohta meinaan sekoittaa jo pikkuhiljaa korvikkeeseen lehmänmaitoa ja alkaa totuttelemaan.

Syksysuunnitelmia: käydään uimahallissa ja avoimessa päiväkodissa.

Auringonkukka: meillä neiti kans konttaa vanhempien lasten perässä niin lujaa kuin pikku kintuistaan vaan pääsee. Ja sitten kun isommat lapset ovat sohvalla ja tyttö ei sinne pääse niin itku tulee ja yritys mennä perässä on kova. Välillä isommat lapset tuuppaavat tai mottaavat meidän vauvelia ulkona kun oma silmä välttää, niin eipä tyttöö näytä moinen vääryys haittaavan.

Tulipas sepustus, makoisia unia kaikille!

Vierailija
18/41 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kai käy meille jokaiselle vuorollaan.

On hurjan kiva ollut tuntea sinut ja Topi (ja nähä Topin ruoholla makaamis valokuva), vaikka vain näin netin kautta.

Tuntuu ettei siitä ole kuin hetki, kun olin kotona 4 vrk vanhan vauvan kanssa, ja sinä tivasit odotuspuolella että missäs marrasmammojen synnärikertomukset viipyvät. Pitihän sulle silloin vastata, vaikka itse synnytys oli vielä niin tuore, ettei sitä niinkään halunnut muistella :)

Joko olet tehnyt plussan????

Siis sehän olisi upea juttu!! Jos näin on niin paljon onnea uudelle raskaudelle. Jos ymmärsin väärin, niin joku päivä varmaan kuitenkin :)

Hyvää jatkoa sinulle!

Hurjaa että tämäkin urakka meillä edessä että joutuu nettiystäville sanomaan hei hei. Mutta niin kuin itsekin sanoit uudet kujeet ja uudet kuviot odottavat meitä kaikkia edessäpäin.

Tiituliitu ja Mea

Vierailija
19/41 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppilassa olemme. Miesten viikonloppu oli mennyt oikein mukavasti kotosalla, me tyttöset tulimme tänne jo lauantaina ja miesväki eilen.

Paranemisia sairaana oleville!!!!

Sopuja " riidoissa" oleville. =)

Itsekin huomaan, että turhan helposti alkaa riidan poikasta vääntämään ja ihan joutavista asioista. Ja miten tyhmää!!!

Johonkin vain pitää omat känkkäränkät saada purettua ja kelles muulle omalle kullalle. No onneks ei ole kuulevin korvin mun jupinoille, mutta itseä kyllä harmittaa. Ja varsinkin, kun mies ei juuri ikinä moista harrasta eikä hänen kanssa voi edes riidellä. Tylsä =)

Syksy näyttää saapuvan!!!! IHANAA!!! =)

Vaikka eilenkin lämpöinen päivä oli, niin kuitenkin syksyistä kirpsakkuutta ilmassa on.

Meilläkin maksetaan kuntalisää eikä nykysin enää tarvitse erikseen hakea, vaan tulee kelalta kotihoidontuen yhteydessä.

Toivottavasti ei meidän marrasryhmä kovin pikaseen hajoa. =(

Ymmärrettävää kyllä, että työn ja perheen jälkeen ei hirmuusesti aikaa jää.

Kirpsakkaa ja syksyisen värikästä päivää kaikilleee!!!

Vierailija
20/41 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Heippulis hei Kittykatti ja Topi! Onnea uudelle raskaudelle.

[color=green] Kuntalisästä: Meillä pitää kyllä hakea kaupungilta, päivähoitotoimistosta sitä.

Kaupungin sivuilla perheen talouden alla oli kerrottu asiasta.

Summa on 151e/kk ja siitä menee verot.

Miehen tulot eivät saaneet olla yli 4000e/kk.

Nyt en muista muuta. Kirjotellaan taas!

10kaks ja Jermu