Tatuointimuoti hiipumassa?
Kommentit (112)
Olen 41 ja minulta löytyy 12 tatuointia sekä kulmalävistys, omat 19 ja 15vuotiaat tyttäret ovat sitä mieltä etteivät he ikinä hanki tatuointeja tai lävistyksiä. Nuoremmalla ei ole edes korvisreikiä.
Vierailija kirjoitti:
Nykynuoret ottaa paljon hakaristejä ja hitlerin rintakuvia.
Aatu kick ass!
Vierailija kirjoitti:
Heikkohermoiset flippaa toisten tatuoinneista. Ei siinä sen kummosempaa.
Tämä on keskustelun aihe miljoonien muiden joukossa. Onko hermojen menettäminen itsellesi jotenkin tyypillistä, vai mistä moinen arvio?
Aika herkkähipiäisiä näköjään ovat ihonsa pysyvästi pilanneet, jos ei muiden eriävää mielipidettä sulata.
Tuskin kukaan menee kenellekään huomauttelemaan, kun jo valitettavan suurella laumalla näyttää iho olevan töhryjen peitossa. Mutta kai tästä palstalla mielipiteensä sentään saa kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en oo koskaan ottanut. Jossain vaiheessa pyörittelin ajatusta, mutten toteuttanut, kun en löytänyt laadukasta ja siroa tatuointia, joka olisi ollut huomaamattomassa paikassa.
Osasyy myös atooppisessa ihossa, pelkäsin miten iho reagoisi.
Näin tatuointiliikkeessä työskennelleenä ja tatuoituna hyvä pohdinta. Näin tatuointeja pitäisikin lähestyä, jos minulta kysytään, ja miettiä mitä oikeasti haluaa, sekä kestääkö iho. Atooppinen iho on tatuoimiselle haaste, joissakin tapauksissa este.
Tatuoinneista aidosti kiinnostuneet alan ihmiset ovat aina ottaneet tatuointeja ja ottavat jatkossakin riippumatta siitä, onko se muotia vai ei, ja mitkä kuvat nyt ovat in. Näin oli 1800-luvulla ja on jatkossakin.
Massamuotina tatuoinneissa on aina omat trendinsä, samoin kuin muussakin muodissa ja designissa pukeutumisesta rakentamiseen ja mainonnassa autoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en oo koskaan ottanut. Jossain vaiheessa pyörittelin ajatusta, mutten toteuttanut, kun en löytänyt laadukasta ja siroa tatuointia, joka olisi ollut huomaamattomassa paikassa.
Osasyy myös atooppisessa ihossa, pelkäsin miten iho reagoisi.
Näin tatuointiliikkeessä työskennelleenä ja tatuoituna hyvä pohdinta. Näin tatuointeja pitäisikin lähestyä, jos minulta kysytään, ja miettiä mitä oikeasti haluaa, sekä kestääkö iho. Atooppinen iho on tatuoimiselle haaste, joissakin tapauksissa este.
Tatuoinneista aidosti kiinnostuneet alan ihmiset ovat aina ottaneet tatuointeja ja ottavat jatkossakin riippumatta siitä, onko se muotia vai ei, ja mitkä kuvat nyt ovat in. Näin oli 1800-luvulla ja on jatkossakin.
Massamuotina tatuoinneissa on aina omat trendinsä, samoin kuin muussakin muodissa ja designissa pukeutumisesta rakentamiseen ja mainonnassa autoihin.
Unohdin: massamuotitatuoijat yleensä lähtevät grillaamaan ihoaan ja tatuointejaan aurinkoon, eivätkä muutenkaan hoida kuvia oikeanlaisella ihonhoidolla, suojauksella ja rasvaamisella. Sitten niistä tulee niitä omituisia haalistuneita suttuja.
Tuntemani tatuointeja aidosti harrastavat ihmiset varjelevat kuviaan auringolta 50 aurinkosuojaimella, pysymällä varjossa mahdollisimman paljon ja suojaamalla kuvat vaatteilla suorassa auringossa, jos oleilua auringossa tulee paljon. Kun niistä tatskoista on maksettu usein iso summa, etsitty vaivalla oikea tekijä, tehty suunnitelmat yhdessä ammattilaisen kanssa, matkustettu jopa toiseen maahan oikean tekijän luokse, hoidettu ja parannettu kuvat hyvin, niin ei niitä tee mieli tahallaan pistää pilalle :D
Vähän ohis, mutta ihmetyttää miksi tatuointiala ei ole säädeltyä. Kuka tahansa voi niitä tehdä ja väritkin voi tilata vaikka Alibabasta. Se miksi tatuointi pysyy iholla, on periaatteessa elimistön puolustusreaktion tuotos.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohis, mutta ihmetyttää miksi tatuointiala ei ole säädeltyä. Kuka tahansa voi niitä tehdä ja väritkin voi tilata vaikka Alibabasta. Se miksi tatuointi pysyy iholla, on periaatteessa elimistön puolustusreaktion tuotos.
Tatuointiliikettä ei voi pistää pystyyn tuosta vaan ja väreillä on kovat vaatimukset EU-alueella. Tarkastuksia tehdään usein ja ammattilaisliikkeille on kunnia-asia, että liiketilat ovat puhtaat, ammattilaiset oikeasti ammattilaisia jne. Sutta ja sekundaa on, kuten ihan millä tahansa muullakin alalla. Heitetään nyt vaikka surullisen kuuluisa rakennusala tähän, vaikka sitäkin seurataan, suitsitaan ja valvotaan.
Se, että joku voi tosiaan ostaa kamat ja ryhtyä kotisohvalla nakuttamaan kuvia toisiin on tismalleen sama kuin että joku tilaa leivontatarvikkeet ja alkaa tehdä itse leivonnaisia kotona muille myytäväksi. Voi tulla hyvää, voi tulla sekundaa, voi tulla OK, voi tulla täydellistä, voi tulla ruokamyrkytys. Onko sitten järkevää lähteä koti"ammattilaisen" pakeille hakemaan tatuointia tai hääkakkua...
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo tatskat ovat ikääntyvässä ihossa rumia!
Minä olen nähnyt monia tatuointeja vanhuksilla ja kyllä ne suurin osa on edelleen kauniita. Ihmisen iho ikääntyy joka tapauksessa, oli se tatuoitu tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään koululla juhlissa. Siellä oli muutama nainen tatuoidut käsivarret ja olkapäät paljaana. Näytti kertakaikkisen tökeröltä. Selvähän se tietty. Jos puetaan siisti kaunis ja huoliteltu leninki ja kiiltävät korkokengät ja laitetaan hiukset ja meikki nätisti, niin ne töherrykset näyttävät sanalla sanoen kauheilta.
Hyvä analyysi. Olen täsmälleen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään koululla juhlissa. Siellä oli muutama nainen tatuoidut käsivarret ja olkapäät paljaana. Näytti kertakaikkisen tökeröltä. Selvähän se tietty. Jos puetaan siisti kaunis ja huoliteltu leninki ja kiiltävät korkokengät ja laitetaan hiukset ja meikki nätisti, niin ne töherrykset näyttävät sanalla sanoen kauheilta.
Hyvä analyysi. Olen täsmälleen samaa mieltä.
Saahan näin ajatella, siihen on vapaus. Harvoin kuitenkaan mitään erityisen kauniita näkyjä on ne tatuoimattomatkaan. On nätti mekko päällä, mutta jotkut lintassa olevat tossut jaloissa (tai muut ei-juhlakengät), hiukset hapsottaen eikä meikkiä. Paitsi jumalattomat tekoripset ja tekokynnet.
Heikkohermoiset flippaa toisten tatuoinneista. Ei siinä sen kummosempaa.