Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tatuointimuoti hiipumassa?

Vierailija
04.06.2021 |

Oli ja meni?

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota Espanjassa että oli tosi paljon paikkoja jossa tarjosivat tatuointien laserpoistoa.

Vierailija
62/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä oon aina pitänyt tatuoinneista, tosin riippuen vähän millaisia ovat.  Itselläni ei silti ainuttakaan ole, ei vaan ole eteen sattunut sellaista kuvaa jonka haluaisin ihooni ikuistaa loppuelämäksi ja hyvä niin sillä jos parikymppisenä olisi jotain ottanut niin tänä päivänä se luultavasti olisi jotain todella noloa . Ja muutenkin ahdistaa se ajatus, että jää jotenkin jumiin yhteen aikakauteen, josta on on kuitenkin henkisestä kasvanut ulos. Vähän sama, jos pukeutuisikin edeleen samoihin vaatteisiin mihin on nuorena pukeutunut tai pitää niitä hirveitä koruja kaulassa mitkä olivat joskus tooosi hienoja.  

Mutta ehkäpä jos onnistuu keksimään jonkun ajattoman kuvan ja jos se kuva on suorastaan taideteos, niin voi olla että kestää hyvinkin aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääpäs minulle miten tatuoinnit voivat teidän mielestänne olla sekä

-muoti-ilmiö, joka saa ihmiset ottamaan tatuointeja "massan mukana" kun "kaikilla muillakin on", että

-uniikin lumihiutaleen symboli, joka hankitaan kun halutaan olla niin erilainen?

t. tatuoitu tyyppi, joka ei hankkinut kuvia kummastakaan syystä

Vierailija
64/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin huomiota Espanjassa että oli tosi paljon paikkoja jossa tarjosivat tatuointien laserpoistoa.

Nouseva ala tulevaisuudessa: tatuointien poistoliikkeet.

Ei täällä Jyväskylässä ainakaan tatuointi villitys ole laantunut. Rannalla näkee enemmän tatuoituja kun tatuoimattomia. LOl

Vierailija
65/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoiset jonot tuntuu olevan tiettyihin tatuointipaikkoihin.

Vierailija
66/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-muoti-ilmiö, joka saa ihmiset ottamaan tatuointeja "massan mukana" kun "kaikilla muillakin on", että

-uniikin lumihiutaleen symboli, joka hankitaan kun halutaan olla niin erilainen?

koska muoti-ilmiöt yleensä vetävät ihmiset mukaan niin ettei sitä itse edes tajua. Alkaa pitämään muotivillityksistä ihan oma-aloitteiseti eikä siksi että muutkin tekevät näin. 

Ja jos hankkii itselleen jotain omasta mielestä ainutlaatuista, huomaakin myöhemmin että 100 000 muutakin on hankkinut saman asian. 

Vierailija
67/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tatuoinnit ole katoamassa mihinkään. Tatuointimuoti ja tyylit muuttuvat, mutta tatuoinnit ovat ikuisia, ja tulevissakin sukupolvissa löytyy ne ihmiset jotka niistä pitävät ja niitä hankkivat.

Esim. Väite, jonka mukaan nuoret eivät halua enää tatuointeja, koska haluavat erottua keski-ikäisistä joilla on tatuointeja. Noh, todellisuudessa tämä erottuminen ei tapahdu tatuointeja hankkimatta vaan hankkimalla erilaisia tatuointeja. Isot värikkäät liljat, tähdet, kiekurat, nimet, tekstit yms vähentävät suosiotaan vauhdilla. Nuoret hankkivat nyt minimaalisia linjapiirroksia, ohuella neulalla tehtyjä realistisia kuvia kasveista, pieniä henkilökohtaisia kuvia. Vanha kunnon american old school ja siitä muikailtu neotrad ovat edelleen suosiossa myös parikymppisten keskuudessa. Sellaiset ostaritatuointipaikat, jossa tehdään pääkalloa ja höyheniä, hiljentynevät pikkuhiljaa, samaan aikaan kun nuorempi väki hakeutuu siisteisiin ja valoisiin studioihin kantakaupungissa.

Kuitenkin edelleen myös nuoremmista ihmisistä ylivoimaisesti suurin osa ei hanki tatuointeja. Ne taitavat olla vähän sellainen rakasta tai vihaa-juttu, osa tykkää ja hankkii ja osa ei. Paras olisi, jos toisten valintoja osattaisiin kunnioittaa toisten valintoina. :)

Vierailija
68/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska muoti-ilmiöt yleensä vetävät ihmiset mukaan niin ettei sitä itse edes tajua. Alkaa pitämään muotivillityksistä ihan oma-aloitteiseti eikä siksi että muutkin tekevät näin. 

Ja jos hankkii itselleen jotain omasta mielestä ainutlaatuista, huomaakin myöhemmin että 100 000 muutakin on hankkinut saman asian. 

Tatuoinneissa ainutlaatuisuus tulee taiteilijan kädenjäljestä. Tiedän että pioneja on tatuoitu varmaan miljoonille ihmisille, mutta mun pionit on piirretty suoraan mun iholle, joten kellään muulla ei ole aivan samanlaisia.

Väitän kuitenkin, että lähinmä tatuoimattomat miettivät näitä "muillakin on tatuointeja niin ei ole uniikkia" juttua. Tatuoituja nuo ajatukset harvemmin vaivaa. Jos tutustuisin ihmiseen, jolla on myös pionitatuointi, olisin innoissani jutustelemassa asiasta ja kyselemässä kuka artisti teki hänen kuvansa yms.

Vierailija
69/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tatuoinnit ole katoamassa mihinkään. Tatuointimuoti ja tyylit muuttuvat, mutta tatuoinnit ovat ikuisia, ja tulevissakin sukupolvissa löytyy ne ihmiset jotka niistä pitävät ja niitä hankkivat.

Esim. Väite, jonka mukaan nuoret eivät halua enää tatuointeja, koska haluavat erottua keski-ikäisistä joilla on tatuointeja. Noh, todellisuudessa tämä erottuminen ei tapahdu tatuointeja hankkimatta vaan hankkimalla erilaisia tatuointeja. Isot värikkäät liljat, tähdet, kiekurat, nimet, tekstit yms vähentävät suosiotaan vauhdilla. Nuoret hankkivat nyt minimaalisia linjapiirroksia, ohuella neulalla tehtyjä realistisia kuvia kasveista, pieniä henkilökohtaisia kuvia. Vanha kunnon american old school ja siitä muikailtu neotrad ovat edelleen suosiossa myös parikymppisten keskuudessa. Sellaiset ostaritatuointipaikat, jossa tehdään pääkalloa ja höyheniä, hiljentynevät pikkuhiljaa, samaan aikaan kun nuorempi väki hakeutuu siisteisiin ja valoisiin studioihin kantakaupungissa.

Kuitenkin edelleen myös nuoremmista ihmisistä ylivoimaisesti suurin osa ei hanki tatuointeja. Ne taitavat olla vähän sellainen rakasta tai vihaa-juttu, osa tykkää ja hankkii ja osa ei. Paras olisi, jos toisten valintoja osattaisiin kunnioittaa toisten valintoina. :)

Toisten huonot valinnat ovat varoittavia esimerkkejä joista pitää keskustella.

Vierailija
70/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Kuka nuori haluaa samaa mitä jollain papparaisella ja tummelilla on sotkettuna ympäri kroppaa?

:D

Vierailija
71/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo tatskat ovat ikääntyvässä ihossa rumia!

Vierailija
72/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit näyttää niin hyvältä ja uniikilta. Tässä hyvä esimerkki:

https://mamasuncut.com/extreme-full-body-tattoos-all-over-full-sleeve-t…

Onpa karsean näköinen. Ajatella minkä verran erilaisia myrkkyjä tuo ihminen on pistättänyt itseensä ihan vapaaehtoisesti ja maksanutkin noista ihan h**vetisti.

Vierailija
73/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en mä ny tiedä onko mikään siinä ikääntyvässä ihossa niin kaunista. Ei korut sitä myöskään peitä.

Vierailija
74/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan että nykypäivänä saattaa vaikuttaa se tietoisuus, että kaiken mahdollisen ylimääräisen tunkeminen kehoonsa ei ehkä ole hyvästä. Halutaan pyrkiä luonnonmukaisuuteen ja ei käytetä ruoassa lisäaineita, ei haluta että huonekaluissa tai tekstiileissä on mitään myrkyllistä, ei käytetä muovisia tuotteita, ei hiusvärejä, ei mitään joka voi olla haitallista.

Vierailija
75/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina huvittanut tatuointien arvostelijat. Tuntuu, että heitä harmittaa, kun heillä itsellään ei ole rohkeutta tehdä mitään vastaavaa. Mitään, missä joutuu mahdollisesti rankan arvostelun kohteeksi.

Palstalaiset pitäisivät minua valkoroskana ulkonäköni perusteella. Se ei todellakaan kerro kaikkea. Tai oikeastaan juuri mitään muuta minusta kuin että olen tatuoitu.

Näinhän se on. Tulee mielikuva, että tatuointeja arvostelevat sellaiset ihmiset, joilla on tarve painaa muita alas nostaakseen itseään ylös. Ollaan ihan tavallista kansaa, mutta itseään voi taputtaa päälaelle että "enpähän ole tatuoitua w t alaluokkaa" ja siten voidaan kokea olevansa Vähän Parempaa Väkeä. Vaikka tosiasiassa samanlaisia pulliaisia suurin osa meistä on, oli tatuointeja tai ei.

Vierailija
76/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuoret alle parikymppiset enää halua niitä, ovat kulahtaneissa keski-ikäisten juttuja. Nuoriso haluaa aina erottua vanhemmista ikäluokista eivätkä sotke ihoaan noilla mauttomilla töherryksillä.

Pidä sä 50v kalkkis turpas kii töherryksistä, v***n debiili akadeemix wAnKeR

Oletpa kovis. Tai siis niin luulet itse, muut nauraa tollaselle kirjotustyylille.

Vierailija
77/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso on aiempaa korkeakoulutetumpaa. Siinä merkittävä syy miksei tatskat kiinnosta.

Näin on. Tatuoinnit ja tupakointi kertovat yleensä alhaisesta sosiaaliuokasta ja matalasta koulutuksesta.

Vierailija
78/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä ny tiedä onko mikään siinä ikääntyvässä ihossa niin kaunista. Ei korut sitä myöskään peitä.

Kuva vain muuttuu aivan joksikin muuksi, kun mitä se oli joskus vuosikymmeniä sitten. Näyttää lähinnä isolta pysyvältä mustelmalta.

Vierailija
79/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni tatuoinnit ei liiemmälti häiritse mutta ovathan ne hemmetin rumia.

Vierailija
80/112 |
06.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso on aiempaa korkeakoulutetumpaa. Siinä merkittävä syy miksei tatskat kiinnosta.

Näin on. Tatuoinnit ja tupakointi kertovat yleensä alhaisesta sosiaaliuokasta ja matalasta koulutuksesta.

Te ette ole selvästikään kulkeneet Metsätalolla ennen koronaa.